Tärkeimmät vinkit vastaajan hallinnointiin

  • 29 March 2018
  • 1 kommentti
  • 359 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19


Vastaaja on erinomainen palvelu silloin, kun et voi vastaanottaa puheluita, mutta haluat silti olla tavoitettavissa. Joskus tulee kuitenkin tilanteita jolloin et halua puheluiden ohjautuvan vastaajaan, esim. ulkomaanmatkalla. Koostin sinulle muutaman tipsin vastaajan käyttämiseksi. Nämä kolme asiaa puhututtavat asiakkaitamme eniten.


 


1) Vastaajan hallinnointi - päälle ja pois


 


- Oman vastaajan hallinnointi onnistuu telia.fi -sivuilla vain matkapuhelinnumerolla ja salasanalla


- Jos sinulla ei ole salasanaa, saat sen lähettämällä omasta puhelimestasi viestin SALASANA numeroon 15400.


- Mene osoitteeseen telia.fi ja klikkaa sivun yläpalkista ”KIRJAUDU”


- Kirjoita puhelinnumerosi ja viestitse saamasi salasana ”Telia tunnuksella” –kohtaan ja kirjaudu sisään


- Avaa oman liittymän tiedot klikkaamalla liittymänumeroasi


- Valitse ”Hallinnoi Liittymääsi” –osiosta Vastaaja


 



 


- Valitse sen jälkeen ”Asetukset” ja siitä välilehti ”Palvelun tila”.


- Tällä sivulla voit rastittaa kohdan ”Kytke vastaaja väliaikaisesti pois käytöstä”.


 



 


- Tallenna muutos klikkaamalla ”Tallenna Kaikki”


- Tällä samaisella sivulla ja samaisesta kohdasta voit myöhemmin laittaa vastaajan takaisin päälle


 


Asetukset –välilehdellä voit myös muokata vastaajan tervehdyksiä, viestien kuunteluasetuksia, kieltä, tiedotteita PIN-koodia sekä sitä missä tilanteissa haluat puheluiden ohjautuvan vastaajaan. Muista kuitenkin aina tallentaa tekemäsi muutokset ”tallenna” –painikkeella.


 


2) PIN-Koodi


 


- Jos soitat vastaajaan omasta puhelimestasi, voit kuunnella viestit suoraan numerosta 042 3330333. Jos haluat kuunnella viestit jonkun toisen puhelimesta, tarvitset silloin PIN-koodin. Tämän pääset määrittelemään silloin kun soitat vastaajaasi ensimmäistä kertaa ja otat sen käyttöön.
- Jos koodi on unohtunut, voit tilata uuden ainoastaan Asiakaspalvelun kautta. Uusi tunnusluku toimitetaan tekstiviestillä siihen liittymään jonka vastaajasta on kyse.


3) Vastaaja ulkomailla


 


- Muista ottaa vastaaja käyttöön kotimaassa ennen reissuun lähtöä! Jos se unohtuu, et voi kuunnella sinulle jätettyjä viestejä tai hallinnoida vastaajaa ylipäätään ennen kuin olet palannyt takaisin kotimaahan ja ottanut vastaajan käyttöön.
- Jos vastaaja on käytössä, voit kuunnella saapuneet viestit ulkomailla mistä tahansa puhelimesta sekä myös telia.fi –sivujen kautta. 


 


Tarkemmat ohjeet vastaajan käyttöönottoon, viestien kuuntelemiseen ja vaikka tervehdyksen äänitykseen löydät sivuiltamme.


 


Onko palvelun käyttö mielestäsi helppoa vai haluaisitko tarkempia ohjeita johonkin vastaajan ominaisuuteen liittyen?


 


 


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Haluan käyttää Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellani. Mitä teen?


Jos haluat hallinnoida Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi Omilla Sivuilla, niin toimi seuraavanlaisesti..


 


1. Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, mobiilivarmenteellasi tai pankkitunnuksillasi


2. Valitse tämän jälkeen "Omat tietoni ja asetukset"-osio


3. Muokkaa kirjautumistietojasi ja tunnistaudu tämän jälkeen vielä kerran mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla


4. Valitse liittymä, jonka haluat yhdistää Telia-tunnuksesi alle. Menee jonkin aikaa ennen kuin palvelu aktivoituu. Jatkossa voit hallinnoida kätevästi Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi Hymiö Onnellinen

Vastaa