Muistilista ennen lomalle jäämistä – näin virität työsuhdeliittymän lomamoodiin

  • 9 June 2022
  • 2 kommenttia
  • 28 katselukertaa

 

Tähän artikkeliin on koottu tärkeimmät muistettavat asiat työsuhdeliittymää koskien, jotta lomalle jääminen olisi mahdollisimman sujuvaa.

Alle on koottu ohjeet sekä yrityksen liittymäasioista vastaavalle henkilölle että työsuhdeliittymän käyttäjälle. Huomaathan, että Asiakastuessamme olevia ohjeita on linkitetty pitkin tekstiä. Löydät artikkelista ohjeet, miten toimitaan seuraavissa tilanteissa: 

 

  • Poissaolo- ja lomatiedote
  • PUK-koodi ja lukkiutuneen SIM-kortin avaaminen
  • Soitonsiirron asettaminen
  • Apu häiriötilanteissa

 

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjä

 

Matkapuhelinliittymistä vastaavana henkilönä ja Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä voit hallinnoida liittymien lisäpalveluita sekä määrittää henkilöstölle lisäpalveluiden tilausoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Työsuhdeliittymän käyttäjä voi muuttaa ja tilata Minun Telia -palvelussa niitä lisäpalveluja, joiden muokkaamiseen olet antanut oikeudet. Tilausoikeuden antaminen koskee kaikkia yrityksen liittymiä, eikä sitä voi asettaa liittymäkohtaisesti. 

 

Löydät Asiakastuki-sivustoltamme ohjeet henkilöstön tilausoikeuksien antamiseen

 

Huom! Säästääksesi omaa työaikaasi, vinkkaa työsuhdeliittymän käyttäjille, että he ottaisivat Minun Telian käyttöönsä heti puhelimen saatuaan. Käyttäjä löytää esimerkiksi PUK-koodin itsenäisesti Minun Teliasta, vaikka hänellä ei olisi tilaus- ja muutosoikeuksia. 

 

Poissaolo- ja lomatiedotteen tilaaminen 

Pääkäyttäjänä voit tilata ja hallinnoida yrityksen liittymien Poissaolo- ja lomatiedotetta asiointipalvelussa. Asiakastuestamme löydät ohjeet Poissaolo- ja lomatiedotteen hallinnointiin

 

Huom! Voit tietenkin antaa myös käyttäjille oikeuden tilata maksullisia lisäpalveluita, jolloin sinun apua tilaukseen ei tarvita. Olemassaolevaa poissaolo- ja lomatiedotetta käyttäjä voi hallita Minun Telia -palvelussa joko sovelluksen tai sivuston kautta. 

 

VIP- tai Touchpoint -palveluiden loma- ja poissaolotiedotteita hallinnoidaan kyseisessä palvelussa. Löydät myös nämä ohjeet Asiakastukemme Poissaolo- ja lomatiedotteen ohjeesta. Asiakastuestamme löydät muitakin ohjeita VIPin ja Touchpointin hallinnointiin ja käyttöön. 

 

PUK-koodi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun etusivulta

Asiointipalvelun pääkäyttäjänä löydät yrityksen nimissä olevien liittymien PUK-koodit helposti suoraan etusivulta heti sisäänkirjautumisen jälkeen.  Syötä PUK-koodin haku -kenttään matkapuhelinnumero tai käyttäjän nimi, ja saat PUK-koodit näkyviin.

 

Kun välität PUK-koodin käyttäjälle, kerrothan, että hänen tulee näppäillä tuo koodi puhelimeensa ja määritellä sen jälkeen PIN-koodi uudelleen puhelimen antamien ohjeiden mukaan. 

 

Huom! Käyttäjä voi tarkastaa PUK-koodin itse helposti ja nopeasti Minun Teliasta, jos hän tilaa salasanan sinne etukäteen. Näin käyttäjän ei tarvitse vaivata ketään tai jonotella asiakaspalveluun, josta hän ei ilman erikseen ilmoitettuja oikeuksia PUK-koodia edes saisi. 

 

 

Työsuhdeliittymän käyttäjänä Minun Teliassa

 

Ota Minun Telia käyttöösi heti työsuhdeliittymän saatuasi. Työsuhdeliittymällä käyttäjätunnus on puhelinnumero ja salasanan saat lähettämällä maksuttoman tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Löydät alta ohjeet kirjautumiseen niin Minun Telia -sivustolle kuin sovellukseenkin. 

 

Kun otat Minun Telian heti käyttöösi, et jää pulaan jos syötät PIN-koodin väärin ja puhelin lukkiutuu. Mikäli sinulla ei ole salasanaa Minun Teliaan ja puhelin pyytää PUK-koodia, saat sen ainoastaan yrityksenne matkapuhelinasioita hoitavalta henkilöltä. Asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta saat liittymän käyttäjänä PUK-koodin vain, jos todistat henkilöllisyytesi ja sinulle on annettu erikseen lupa maksullisiin muutoksiin. PUK-koodi asiakaspalvelustamme on maksullinen toimenpide.

Löydät Minun Teliasta mm. 

 

  • Liittymän palvelut ja liittymätyypin
  • Saldon ja saldoerittelyn
  • PUK-koodin 
  • Vika- ja häiriötiedotteet (sivustolla)
  • Mobiilipalveluiden laaturaportin edellisten 14 päivän ajalta (sivustolla)

 

Minun Teliassa voit tehdä myös muutoksia ja tilauksia palveluihin, mikäli Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjä on antanut käyttäjille siihen oikeudet. 

 

 

Loma ja poissaoloviestit

Voit tilata Poissaolo- ja lomatiedotteen, jos sinulla on oikeus tilata maksullisia lisäpalveluita työsuhdeliittymän käyttäjänä. Voit pyytää yrityksen liittymäasioista vastaavaa henkilöä lisäämään oikeudet tilata ja hallita lisäpalveluita. Hallinnoit olemassaolevaa Poissaolo- ja lomatiedotetta Minun Teliassa. Ohjeet palvelun hallinnointiin löydät Asiakastuestamme sekä Minun Telia -sovellukseen että Minun Telia -sivustolle.

 

VIP- ja Touchpoint -palveluiden loma- ja poissaolotiedotteita hallinnoidaan kyseisessä palvelussa. Löydät ohjeet Asiakastukisivustoltamme niin Viestintäpalvelu VIPin kuin Touchpointinkin hallinnointiin. 

 

Soitonsiirrot

Voit hallinnoida työsuhdeliittymäsi puheluita loman aikana myös soitonsiirroilla. Tekstiviestejä ei voi siirtää. Soitonsiirto on maksuton toiseen Telian liittymään. Asiakastuestamme löydät  Ohjeet soitonsiirron tekemiseen toiseen numeroon.

 

Verkon häiriötilanteet

Jos sinusta tuntuu, että puhelimesi yhteys ei toimi kunnolla tai se lakkaa toimimasta kokonaan, pääset tarkastelemaan häiriökarttaa ja -ilmoituksia sivuiltamme. Kirjaudu sisään Minun Teliaan ja valitse liittymäsi. Näet liittymätiedoistasi etusivulta kohdan Mobiilipalveluidesi laatu, jota tarkastelemalla näet viimeisen 14 vuorokauden ajalta liittymäsi puheluiden, viestien ja netin laadun. Samalta sivulta löydät verkon häiriökartan sekä häiriöilmoitukset, ja pääset tarvittaessa kirjaamaan vikailmoituksen.

 

 

Lue myös: 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +18

Toimiiko nuo viimeiset linkit tuossa Minun Telia kohdassa : • Näin löydät PUK-koodin Minun Telia -sovelluksessa ja Minun Telia -sivustolla?

Itsellä tuli ainakin tyhjä sivu 🤔>

Moi pitkästä aikaa ja kiitos @kiisseli67 😘>! Tarkistin kaikki linkit ennen postaamista, mutta näköjään minulla selaimen muistista poimii toimivan linkin, vaikka linkissä on virhe. Korjaan tämän asap! 

Vastaa