Apple iPhone 12 -sarja: Saatavuudet ja toimitukset


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16


 


Tästä ketjusta löydät jatkossa tietoa liittyen Apple iPhone 12-sarjan puhelimien saatavuuksiin sekä toimituksiin Telialla. Päivitämme tietoa tähän aloituspostaukseen toimituksiin liittyen aina kun uutta tietoa tulee. Tervetuloa keskustelemaan ja seuraamaan ketjua.


 



  • >>Uudet iPhone 12-puhelimet verkkokaupassamme<<

  • iPhone 12 ja iPhone 12 Pro ennakkomyynti: perjantaina 16.10. klo 15.00. Toimitukset ja myymälämyynti 23.10. alkaen

  • iPhone 12 Mini ja iPhone 12 Pro Max ennakkomyynti: perjantaina 6.11. klo 15:00. Toimitukset ja myymälämyynti 13.11. alkaen.


Lue iPhone 12 -sarjan esittely


 


Apple iphone 12-sarjan toimitukset


 


Tietoja toimituksista



  • Apple iPhone 12 ja iPhone 12 Pro-mallien ennakkomyynti käynnistyy 16.10. klo 15.00 verkkokaupassamme, myymälöissämme sekä asiakaspalvelukanavissamme. Toimitukset alkavat näiden mallien osalta perjantaina 23.10. jolloin ensimmäisen erän puhelimet ovat myös perillä. Postitoimipaikasta riippuen toimitus voi mennä seuraavalle toimituspäivälle.

  • Ne, jotka saavat puhelimen ensimmäisestä erästä saavat 22.10.2020 viestin: Hei, tilauksesi (tilausnumero) on nyt pakattu ja se lähetetään pian varastoltamme. Ne, joiden tilausta ei päästä vielä toimittamaan, saavat "Kiitos iPhone 12 -puhelimen ennakkotilauksesta!" -viestin.

  • Myynninaloitus valikoiduissa myymälöissä 23.10. sekä saatavilla olevat mallit ja määrät:

    • Helsinki, Tripla (avataan klo 9.00)

    • Helsinki, CityCenter (avataan poikkeuksellisesti klo 9.00)

    • Vantaa, Jumbo (avataan klo 9.00)

    • Tampere, Ratina (avataan poikkeuksellisesti klo 9.00)

    • Raisio, Mylly (avataan poikkeuksellisesti klo 9.00)

    • Saatavilla olevat mallit ja määrät:

      • iPhone 12 128 Gt sininen - 10 kpl / myymälä

      • iPhone 12 Pro 128 Gt harmaa - 5 kpl / myymälä

      • iPhone 12 Pro 128 Gt sininen - 5 kpl / myymälä





  • Apple iPhone 12 Mini ja iPhone 12 Pro Max-mallien ennakkomyynti käynnistyy 6.11. klo 15:00 verkkokaupassamme, myymälöissämme sekä asiakaspalvelukanavissamme. Toimitukset sekä myymälämyynti alkavat näiden mallien osalta perjantaina 13.11.

  • Tuttuun tapaan myynnin alkuvaiheessa puhelimien määrät ovat rajattuja. Saamme kuitenkin Applelta uusia eriä, jotka jakautuvat myyntiin myymälöihin sekä verkkokauppaan/asiakaspalveluun. Mikäli haluamasi malli on loppu myymälöistä sekä keskusvarastoltamme, voit tehdä tilauksen valmiiksi, jolloin toimitus tapahtuu heti kun puhelinta saapuu meille varastoon.

  • Tulemme päivittämään tätä aloituspostausta saatavuuksista sitä mukaa, kun toimitukset ja tilaukset etenevät.

  • Viimeisin toimittamaton iPhone -listaa ei enää päivitetä. Tarvittaessa voit kysyä oman tilauksesi tilannetta asiakaspalvelustamme.



 


Myyntiin tulevat mallit ja hinnat


 


Apple iPhone 12 Mini (musta, valkoinen, vihreä, sininen, punainen)



  • 64Gb 829e

  • 128Gb 879e

  • 256Gb 999e


Apple iPhone 12 (musta, valkoinen, vihreä, sininen, punainen)



  • 64Gb 929e

  • 128Gb 979e

  • 256Gb 1099e


Apple iPhone 12 Pro (graffiti, hopea, kulta, tyynenmerensininen)



  • 128Gb 1179e

  • 256Gb 1299e

  • 512Gb 1529e


Apple iPhone 12 Pro Max (graffiti, hopea, kulta, tyynenmerensininen)



  • 128Gb 1279e

  • 256Gb 1399e

  • 512Gb 1629e


Toimitamme puhelimet tilausjärjestyksessä. Kun tilaus on mennyt kokonaisuudessaan järjestelmistämme läpi, se menee odottamaan toimitusta. Normaalisti tämä käy nopeasti heti tilauksen jälkeen, mutta joissain tilanteissa järjestelmä voi käydä läpi erilaisia tarkastuksia, jolloin tilaus menee jonoon vasta koko tilausprosessin läpi käytyään. Samana päivänä etenkin myynnin alkuvaiheessa voi tulla paljon tilauksia, joten samana päivänä tehdyt tilaukset voivat toimittua eri aikaan. Laitteet lähtevät toimitukseen vanhimmasta tilauksesta alkaen sitä mukaa, kun Applelta saapuu puhelimia varastoomme. Päivitämme tähän aloituspostaukseen tietoja saatavuuksista mallikohtaisesti toimitusten edetessä.


 

 


12.1.2021 taulukkoa ei enää päivitetä.



892 kommenttia


@Otomoto@  kirjoitti:

@Kosm0@  kirjoitti:

 


Hyvä kuulla että toimitukset liikuvat ja onnea uudesta puhelimesta! Milloin ja mihin kellon aikaan tilasit puhelimesi? Itse tilasin 16.10 klo 21.10 ja olen epätoivoinen. 

iPhone 12 Pro 128gt sininen siis


Tein tilauksen heti 15 jälkeen, 15.06 taitaa olla "virallinen" tilausaika. Ketjua selailin ja näyttäis siltä että tuo sininen liikkuu hieman nopeammin, liekö tilauksia vähempi.


Ai sininen liikkuu nopeammin? Jos näin on niin se on toki hyvä asia mutta luulisi että uusi väri on suosituin. Saapuukohan oma luuri vasta jouluksi jos kerta viiden ensimmäisen minuutin sisällä tehdyt tilaukset vasta nyt saapuvat?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

@Ptterz@  kirjoitti:

Ainakaan vielä verkkosivuille ei ole päivitetty näitä omppuja eSIM listaan. Tukeeko nämä jo eSIM-vaihtoehtoa vai vaatiiko se teillä vielä jotain toimenpiteitä, että sen saa käyttöön näissä?


Viikolla saapuneeseen 12 Prohon en siirtänyt sim-korttia vanhasta vaan aktivoin suoraan eSimin. Hyvin toimii.


@Kosm0@  kirjoitti:


@Kosm0@  kirjoitti:

Hyvä kuulla että toimitukset liikuvat ja onnea uudesta puhelimesta! Milloin ja mihin kellon aikaan tilasit puhelimesi? Itse tilasin 16.10 klo 21.10 ja olen epätoivoinen. 

iPhone 12 Pro 128gt


Ai sininen liikkuu nopeammin? Jos näin on niin se on toki hyvä asia mutta luulisi että uusi väri on suosituin. Saapuukohan oma luuri vasta jouluksi jos kerta viiden ensimmäisen minuutin sisällä tehdyt tilaukset vasta nyt saapuvat?


Jaa, taisin sekottaa vähän värejä ja lienet oikeassa, että ekan viiden minuutin tilaukset lähteneet mutta kyllähän nää toimitukset hieman pomppii, jos;

 

"16.10. Klo 16:00 tilattu pro 128gb graphite ja tuli viesti että pakattu ja lähetetään"

 

Toinen käyttäjä siis saanut puhelimen ennen mua, vaikka tilannut lähes tuntia myöhemmin.

Ei mua olis liiemmälti haitannut vaikka vasta jouluksi olis saanut kun tuo nykyinenkin luuri futaa ihan hyvin, kunhan mutisen ääneen ja ihmettelen tilausjonon "pomppuja".

 

 

.


@Otomoto@  kirjoitti:

@Kosm0@  kirjoitti:


@Kosm0@  kirjoitti:

Hyvä kuulla että toimitukset liikuvat ja onnea uudesta puhelimesta! Milloin ja mihin kellon aikaan tilasit puhelimesi? Itse tilasin 16.10 klo 21.10 ja olen epätoivoinen. 

iPhone 12 Pro 128gt


Ai sininen liikkuu nopeammin? Jos näin on niin se on toki hyvä asia mutta luulisi että uusi väri on suosituin. Saapuukohan oma luuri vasta jouluksi jos kerta viiden ensimmäisen minuutin sisällä tehdyt tilaukset vasta nyt saapuvat?


Jaa, taisin sekottaa vähän värejä ja lienet oikeassa, että ekan viiden minuutin tilaukset lähteneet mutta kyllähän nää toimitukset hieman pomppii, jos;

 

"16.10. Klo 16:00 tilattu pro 128gb graphite ja tuli viesti että pakattu ja lähetetään"

 

Toinen käyttäjä siis saanut puhelimen ennen mua, vaikka tilannut lähes tuntia myöhemmin.

Ei mua olis liiemmälti haitannut vaikka vasta jouluksi olis saanut kun tuo nykyinenkin luuri futaa ihan hyvin, kunhan mutisen ääneen ja ihmettelen tilausjonon "pomppuja".

 

 

.


Muillakin on tainnut olla vastaavia kokemuksia valitettavasti. Itellä on kyllä vähän kiire ku iPhone 8 jossa on kamera täysin rikki ja akku aivan järkyttävässä kunnossa.

saiko joku tilauksensa, paitsi niitä, jotka tekivät sen 26.10? 12 pro 256 gold

 

TELIA! KYSYN 3 KERTAA! Miksi näin ??? 


@Lep4uk@  kirjoitti:

saiko joku tilauksensa, paitsi niitä, jotka tekivät sen 26.10? 12 pro 256 gold

 

TELIA! KYSYN 3 KERTAA! Miksi näin ??? 


Milloin ja mitä varianttia oot tilannut? Itse tilasin iPhone 12 Pro 128gt sinisenä 16.10 klo 21.10 ja tuntuu siltä ettei ole lähelläkään saapumista koska ensimmäisen 5-10min aikana tilanneet saavat luurinsa vasta nyt...

onks kukaa vielä saanu Pro 128 gold?


@Tatianayurova@  kirjoitti:

onks kukaa vielä saanu Pro 128 gold?


On mutta vain he jotka ovat tilanneet puhelimensa aivan ekoilla minuuteilla. Itse ajattelin perua teilaukseni ja hommata suoraan Applelta jos ei kohta ala kuulua.


@Kosm0@  kirjoitti:

@Tatianayurova@  kirjoitti:

onks kukaa vielä saanu Pro 128 gold?


On mutta vain he jotka ovat tilanneet puhelimensa aivan ekoilla minuuteilla. Itse ajattelin perua teilaukseni ja hommata suoraan Applelta jos ei kohta ala kuulua.


Ite tilasin 24.10. Nii ihmettelen tässä että meneekö ens vuoden puolelle. Ku jos menis nii aion itekki perua ja tilata suoraa Applelta. 


@Tatianayurova@  kirjoitti:

@Kosm0@  kirjoitti:

@Tatianayurova@  kirjoitti:

onks kukaa vielä saanu Pro 128 gold?


On mutta vain he jotka ovat tilanneet puhelimensa aivan ekoilla minuuteilla. Itse ajattelin perua teilaukseni ja hommata suoraan Applelta jos ei kohta ala kuulua.


Ite tilasin 24.10. Nii ihmettelen tässä että meneekö ens vuoden puolelle. Ku jos menis nii aion itekki perua ja tilata suoraa Applelta. 


Menee varmasti ensi vuoden puolelle. Minullakin menisi ja tilasin heti ensimmäisen päivänä toki 6h rnnakkotilaamisen alkamisen jälkeen. Applelta saisi joulukuun toiseen päivään mennessä ja haluan sittenkin iPhone 12 Pro Max nyt ku sekin on saatavilla.


@Kosm0@  kirjoitti:

@Lep4uk@  kirjoitti:

saiko joku tilauksensa, paitsi niitä, jotka tekivät sen 26.10? 12 pro 256 gold

 

TELIA! KYSYN 3 KERTAA! Miksi näin ??? 


Milloin ja mitä varianttia oot tilannut? Itse tilasin iPhone 12 Pro 128gt sinisenä 16.10 klo 21.10 ja tuntuu siltä ettei ole lähelläkään saapumista koska ensimmäisen 5-10min aikana tilanneet saavat luurinsa vasta nyt...


Tilasin 256 pro, gold. 17.10 

 ja ei mitään tietoa. Mutta täältä näen , että tilatut 26.10 samat luurit lähetetty jo ....

 


@Lep4uk@  kirjoitti:

@Kosm0@  kirjoitti:

@Lep4uk@  kirjoitti:

saiko joku tilauksensa, paitsi niitä, jotka tekivät sen 26.10? 12 pro 256 gold

 

TELIA! KYSYN 3 KERTAA! Miksi näin ??? 


Milloin ja mitä varianttia oot tilannut? Itse tilasin iPhone 12 Pro 128gt sinisenä 16.10 klo 21.10 ja tuntuu siltä ettei ole lähelläkään saapumista koska ensimmäisen 5-10min aikana tilanneet saavat luurinsa vasta nyt...


Tilasin 256 pro, gold. 17.10 

 ja ei mitään tietoa. Mutta täältä näen , että tilatut 26.10 samat luurit lähetetty jo ....

 


Joo tää palvrlu ja tiedotus on aivan retuperällä. Jos Applelta tilaa niin saat VARMASTI 2. Joulukuuta mennessä joten pitää perua ja muutenkin olen muuttanut mielipidettäni ja tilaan sittenkin Pro Maxin niin sopii hyvin mennä Applelle suoraan!

 

kannattaa sunkin tehdä samoin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Lep4uk@  kirjoitti:

saiko joku tilauksensa, paitsi niitä, jotka tekivät sen 26.10? 12 pro 256 gold


 


TELIA! KYSYN 3 KERTAA! Miksi näin ??? 




Ihan ensimmäisenä pahoittelut, että olet joutunut vastausta odottamaan. Tällä hetkellä iPhone 12 Pro 256Gb Gold -mallin osalta vanhin toimittamaton tilaus on päivältä 16.10.2020. Tämä näkyy myös tuossa taulukossa ja sitä päivitetään sen mukaan, kun uusia eriä meille saapuu ja niitä toimitetaan. Kysyit aikaisemmassa viestissä tuosta "pakattu ja lähetetty" -tilasta, niin se tarkoittaa tosiaan sitä, että tuote on pakattu ja lähtenyt eteenpäin. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Ptterz@  kirjoitti:

Ainakaan vielä verkkosivuille ei ole päivitetty näitä omppuja eSIM listaan. Tukeeko nämä jo eSIM-vaihtoehtoa vai vaatiiko se teillä vielä jotain toimenpiteitä, että sen saa käyttöön näissä?




Uusissa iPhoneissa on eSIM ja sen lisäksi niihin saa nano-SIMin. Lisätietoa näistä puhelimista löydät täältä meidän Yhteisöstä, kirjoitimme kaikista uusista malleista esittelyn. Tuo kannattaa käydä lukemassa 🙂>


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Ptterz@  kirjoitti:

Ainakaan vielä verkkosivuille ei ole päivitetty näitä omppuja eSIM listaan. Tukeeko nämä jo eSIM-vaihtoehtoa vai vaatiiko se teillä vielä jotain toimenpiteitä, että sen saa käyttöön näissä?


Uusissa iPhoneissa on eSIM ja sen lisäksi niihin saa nano-SIMin. Lisätietoa näistä puhelimista löydät täältä meidän Yhteisöstä, kirjoitimme kaikista uusista malleista esittelyn. Tuo kannattaa käydä lukemassa 🙂>


Sitten kuin jossain vaiheessa saan tuon tilaamani Iphone 12:ta niin jos haluaisin otaa eSIM käyttööni niin voinko siis vain ottaa nykyisen nano Sim kortin pois puhelimesta ja esim Omilta sivuilta aktivoida eSIM:n käyttöön laitteessani ?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Oskar1997@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@Ptterz@  kirjoitti:

Ainakaan vielä verkkosivuille ei ole päivitetty näitä omppuja eSIM listaan. Tukeeko nämä jo eSIM-vaihtoehtoa vai vaatiiko se teillä vielä jotain toimenpiteitä, että sen saa käyttöön näissä?




Uusissa iPhoneissa on eSIM ja sen lisäksi niihin saa nano-SIMin. Lisätietoa näistä puhelimista löydät täältä meidän Yhteisöstä, kirjoitimme kaikista uusista malleista esittelyn. Tuo kannattaa käydä lukemassa 🙂>




Sitten kuin jossain vaiheessa saan tuon tilaamani Iphone 12:ta niin jos haluaisin otaa eSIM käyttööni niin voinko siis vain ottaa nykyisen nano Sim kortin pois puhelimesta ja esim Omilta sivuilta aktivoida eSIM:n käyttöön laitteessani ?




Kyllä, juuri noin. Eli voit vaihtaa fyysisen SIM-kortin eSIMiin kirjautumalla Minun Teliaan ja tehdä päivityksen sieltä. Tarvittaessa tietenkin asiakaspalvelumme voi auttaa SIM-kortin vaihdossa eSIMiin.


@Pena204@  kirjoitti:

@Luurinostaja@  kirjoitti:

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?


26.10 tilattu 256GB gold ja tässä kerennyt jo vuorokauden räpläillä 👌>


Saitko jo?


@Pena204@  kirjoitti:

Gold pro 256gb tilattu 26.10 21:30 ja tänään pakattu ja lähetetty 👌>


Saitko ?


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Oskar1997@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Ptterz@  kirjoitti:

Ainakaan vielä verkkosivuille ei ole päivitetty näitä omppuja eSIM listaan. Tukeeko nämä jo eSIM-vaihtoehtoa vai vaatiiko se teillä vielä jotain toimenpiteitä, että sen saa käyttöön näissä?


Uusissa iPhoneissa on eSIM ja sen lisäksi niihin saa nano-SIMin. Lisätietoa näistä puhelimista löydät täältä meidän Yhteisöstä, kirjoitimme kaikista uusista malleista esittelyn. Tuo kannattaa käydä lukemassa 🙂>


Sitten kuin jossain vaiheessa saan tuon tilaamani Iphone 12:ta niin jos haluaisin otaa eSIM käyttööni niin voinko siis vain ottaa nykyisen nano Sim kortin pois puhelimesta ja esim Omilta sivuilta aktivoida eSIM:n käyttöön laitteessani ?


Kyllä, juuri noin. Eli voit vaihtaa fyysisen SIM-kortin eSIMiin kirjautumalla Minun Teliaan ja tehdä päivityksen sieltä. Tarvittaessa tietenkin asiakaspalvelumme voi auttaa SIM-kortin vaihdossa eSIMiin.


Ok kiitos! Olen tilannut tuon Iphone 12 64gb (vihreä) niin onko sen tilasta mitään muuta tietoa kuin se että ne toimitetaan tilausjärjestyksessä ?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Oskar1997@  kirjoitti:
Ok kiitos! Olen tilannut tuon Iphone 12 64gb (vihreä) niin onko sen tilasta mitään muuta tietoa kuin se että ne toimitetaan tilausjärjestyksessä ?

Ole hyvä 🙂> Tällä hetkellä tuon mallin osalta vanhin toimitettu tilaus on päivältä 20.10.2020. Tarkempaa tietoa toimituksesta ei tässä kohtaa ole, mutta päivitellään tänne kommentteihin malleja ja värejä sekä tuohon pääpostaukseen tietoja sitä mukaan, kun saadaan uusia eriä. 

16.10.2020 klo 15:10 tilattu iPhone 12 Pro 128GB Graphite postitettu perjantaina 6.11 - omalta osalta vähän selvitystä tilanteeseen jos jotakuta askarruttaa mikä etappi saavutettu toimituksien suhteen.


@Luurinostaja@  kirjoitti:

16.10.2020 klo 15:10 tilattu iPhone 12 Pro 128GB Graphite postitettu perjantaina 6.11 - omalta osalta vähän selvitystä tilanteeseen jos jotakuta askarruttaa mikä etappi saavutettu toimituksien suhteen.


Ymmärrän ettei tilanne ole Telian vika mutta ite tilasin iPhone 12 Pro 128gt sinisenä samana päivänä mutta klo 21.10. Näyttää siltä että tilaus tulee vasta uuden vuoden tienoilla joten aion huomenna perua ja homnata Pro Maxin suoraanApplelta. Nyt ku molempia variantteja katsoo niin onhan tuo Max sen arvoinen ja saa 16.11 kotiovell😀>


@Lep4uk@  kirjoitti:

@Pena204@  kirjoitti:

Gold pro 256gb tilattu 26.10 21:30 ja tänään pakattu ja lähetetty 👌>


Saitko ?


Kyllä, 4.11 kävin hakemassa postista


@Pena204@  kirjoitti:

@Lep4uk@  kirjoitti:

@Pena204@  kirjoitti:

Gold pro 256gb tilattu 26.10 21:30 ja tänään pakattu ja lähetetty 👌>


Saitko ?


Kyllä, 4.11 kävin hakemassa postista


@HannaMarikaL 

hän sai . Eli lähetetty tarkoittaa lähetetty 

 

 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Ptterz@  kirjoitti:

Ainakaan vielä verkkosivuille ei ole päivitetty näitä omppuja eSIM listaan. Tukeeko nämä jo eSIM-vaihtoehtoa vai vaatiiko se teillä vielä jotain toimenpiteitä, että sen saa käyttöön näissä?


Uusissa iPhoneissa on eSIM ja sen lisäksi niihin saa nano-SIMin. Lisätietoa näistä puhelimista löydät täältä meidän Yhteisöstä, kirjoitimme kaikista uusista malleista esittelyn. Tuo kannattaa käydä lukemassa 🙂>


Kyllä, mä olen hyvin tietoinen tästä. Kysymys olikin, että voiko sen eSIMin jo tilata ja aktivoida iPhone12:sta? Tilaussivulla kehotetaan varmistamaan, onko puhelimesi siinä eSIM-listalla. Sillä kyseisellä listalla ei näitä uusia omenoita vielä ole eli kysymys onkin, että vaatiiko eSIM toimivuus teiltä vielä jotain toimenpiteitä vai voiko sen ottaa käyttöön heti? 

Vastaa