Apple iPhone 12 -sarja: Saatavuudet ja toimitukset


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16


 


Tästä ketjusta löydät jatkossa tietoa liittyen Apple iPhone 12-sarjan puhelimien saatavuuksiin sekä toimituksiin Telialla. Päivitämme tietoa tähän aloituspostaukseen toimituksiin liittyen aina kun uutta tietoa tulee. Tervetuloa keskustelemaan ja seuraamaan ketjua.


 



  • >>Uudet iPhone 12-puhelimet verkkokaupassamme<<

  • iPhone 12 ja iPhone 12 Pro ennakkomyynti: perjantaina 16.10. klo 15.00. Toimitukset ja myymälämyynti 23.10. alkaen

  • iPhone 12 Mini ja iPhone 12 Pro Max ennakkomyynti: perjantaina 6.11. klo 15:00. Toimitukset ja myymälämyynti 13.11. alkaen.


Lue iPhone 12 -sarjan esittely


 


Apple iphone 12-sarjan toimitukset


 


Tietoja toimituksista



  • Apple iPhone 12 ja iPhone 12 Pro-mallien ennakkomyynti käynnistyy 16.10. klo 15.00 verkkokaupassamme, myymälöissämme sekä asiakaspalvelukanavissamme. Toimitukset alkavat näiden mallien osalta perjantaina 23.10. jolloin ensimmäisen erän puhelimet ovat myös perillä. Postitoimipaikasta riippuen toimitus voi mennä seuraavalle toimituspäivälle.

  • Ne, jotka saavat puhelimen ensimmäisestä erästä saavat 22.10.2020 viestin: Hei, tilauksesi (tilausnumero) on nyt pakattu ja se lähetetään pian varastoltamme. Ne, joiden tilausta ei päästä vielä toimittamaan, saavat "Kiitos iPhone 12 -puhelimen ennakkotilauksesta!" -viestin.

  • Myynninaloitus valikoiduissa myymälöissä 23.10. sekä saatavilla olevat mallit ja määrät:

    • Helsinki, Tripla (avataan klo 9.00)

    • Helsinki, CityCenter (avataan poikkeuksellisesti klo 9.00)

    • Vantaa, Jumbo (avataan klo 9.00)

    • Tampere, Ratina (avataan poikkeuksellisesti klo 9.00)

    • Raisio, Mylly (avataan poikkeuksellisesti klo 9.00)

    • Saatavilla olevat mallit ja määrät:

      • iPhone 12 128 Gt sininen - 10 kpl / myymälä

      • iPhone 12 Pro 128 Gt harmaa - 5 kpl / myymälä

      • iPhone 12 Pro 128 Gt sininen - 5 kpl / myymälä





  • Apple iPhone 12 Mini ja iPhone 12 Pro Max-mallien ennakkomyynti käynnistyy 6.11. klo 15:00 verkkokaupassamme, myymälöissämme sekä asiakaspalvelukanavissamme. Toimitukset sekä myymälämyynti alkavat näiden mallien osalta perjantaina 13.11.

  • Tuttuun tapaan myynnin alkuvaiheessa puhelimien määrät ovat rajattuja. Saamme kuitenkin Applelta uusia eriä, jotka jakautuvat myyntiin myymälöihin sekä verkkokauppaan/asiakaspalveluun. Mikäli haluamasi malli on loppu myymälöistä sekä keskusvarastoltamme, voit tehdä tilauksen valmiiksi, jolloin toimitus tapahtuu heti kun puhelinta saapuu meille varastoon.

  • Tulemme päivittämään tätä aloituspostausta saatavuuksista sitä mukaa, kun toimitukset ja tilaukset etenevät.

  • Viimeisin toimittamaton iPhone -listaa ei enää päivitetä. Tarvittaessa voit kysyä oman tilauksesi tilannetta asiakaspalvelustamme.



 


Myyntiin tulevat mallit ja hinnat


 


Apple iPhone 12 Mini (musta, valkoinen, vihreä, sininen, punainen)



  • 64Gb 829e

  • 128Gb 879e

  • 256Gb 999e


Apple iPhone 12 (musta, valkoinen, vihreä, sininen, punainen)



  • 64Gb 929e

  • 128Gb 979e

  • 256Gb 1099e


Apple iPhone 12 Pro (graffiti, hopea, kulta, tyynenmerensininen)



  • 128Gb 1179e

  • 256Gb 1299e

  • 512Gb 1529e


Apple iPhone 12 Pro Max (graffiti, hopea, kulta, tyynenmerensininen)



  • 128Gb 1279e

  • 256Gb 1399e

  • 512Gb 1629e


Toimitamme puhelimet tilausjärjestyksessä. Kun tilaus on mennyt kokonaisuudessaan järjestelmistämme läpi, se menee odottamaan toimitusta. Normaalisti tämä käy nopeasti heti tilauksen jälkeen, mutta joissain tilanteissa järjestelmä voi käydä läpi erilaisia tarkastuksia, jolloin tilaus menee jonoon vasta koko tilausprosessin läpi käytyään. Samana päivänä etenkin myynnin alkuvaiheessa voi tulla paljon tilauksia, joten samana päivänä tehdyt tilaukset voivat toimittua eri aikaan. Laitteet lähtevät toimitukseen vanhimmasta tilauksesta alkaen sitä mukaa, kun Applelta saapuu puhelimia varastoomme. Päivitämme tähän aloituspostaukseen tietoja saatavuuksista mallikohtaisesti toimitusten edetessä.


 

 


12.1.2021 taulukkoa ei enää päivitetä.



892 kommenttia

Yepp... I'm not suprised to see so many people sad to not have the phone we did pre-ordered.. I have also ordered before from Telia and it seems to be very much communication errors.. I ordered the Iphone 12 pro 128gb Pacific blue, 22.10 and it says: 

 

Tilaus on käsittelyssä      Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.
Tilaus on vastaanotettu   Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.


So does that mean I have to contact them again? It's like 5:th time I have already told them to check what the status is with this product... Might be the last time I order from here.


@MATAR_92@  kirjoitti:

Yepp... I'm not suprised to see so many people sad to not have the phone we did pre-ordered.. I have also ordered before from Telia and it seems to be very much communication errors.. I ordered the Iphone 12 pro 128gb Pacific blue, 22.10 and it says: 

 

Tilaus on käsittelyssä      Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.
Tilaus on vastaanotettu   Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.


So does that mean I have to contact them again? It's like 5:th time I have already told them to check what the status is with this product... Might be the last time I order from here.


They have no information... like she said to me today “I see that only orders made 16.10 is “on the way” .

yes we see this too in that table. 
but some customers write another ... 

So I have only one conclusion. First of all There’s no order how to send items , and as always there is no responsible person and it is impossible to get any information

just wait or cancel the order and buy from another store 


@Lep4uk@  kirjoitti:

@MATAR_92@  kirjoitti:

Yepp... I'm not suprised to see so many people sad to not have the phone we did pre-ordered.. I have also ordered before from Telia and it seems to be very much communication errors.. I ordered the Iphone 12 pro 128gb Pacific blue, 22.10 and it says: 

 

Tilaus on käsittelyssä      Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.
Tilaus on vastaanotettu   Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.


So does that mean I have to contact them again? It's like 5:th time I have already told them to check what the status is with this product... Might be the last time I order from here.


They have no information... like she said to me today “I see that only orders made 16.10 is “on the way” .

yes we see this too in that table. 
but some customers write another ... 

So I have only one conclusion. First of all There’s no order how to send items , and as always there is no responsible person and it is impossible to get any information

just wait or cancel the order and buy from another store 


Yeah, I told also my friend, that if I haven't heard any status about my order this week I have to cancel it and order from Elisa. Because I have friends that ordered after me and they have the phone already.. So I might also cancel if it does not show up any information or detail about my order.. I mean atleast do we deserve to know what is going on... 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@jeejee777@  kirjoitti:

tuleeko osa noista mini/max puhelimista myös myymälöihin myyntiin ohi ennakkotila-


ajien?




Selvitin asiaa ja tällä hetkellä ei ole tietoa siitä, tuleeko kyseisiä puhelimia myymälöihin saataville. Päivittelemme kuitenkin tämän ketjun postausta sitä mukaan, kun lisätietoja esimerkiksi myymälämyynnin osalta on antaa ja saatavilla.


 


Edit: Tähän olikin sulle jo vastattu aikaisemmin, mutta tuleepa nyt sitten tuplana tietoa 🙂>


@MATAR_92@  kirjoitti:

@Lep4uk@  kirjoitti:

@MATAR_92@  kirjoitti:

Yepp... I'm not suprised to see so many people sad to not have the phone we did pre-ordered.. I have also ordered before from Telia and it seems to be very much communication errors.. I ordered the Iphone 12 pro 128gb Pacific blue, 22.10 and it says: 

 

Tilaus on käsittelyssä      Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.
Tilaus on vastaanotettu   Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.


So does that mean I have to contact them again? It's like 5:th time I have already told them to check what the status is with this product... Might be the last time I order from here.


They have no information... like she said to me today “I see that only orders made 16.10 is “on the way” .

yes we see this too in that table. 
but some customers write another ... 

So I have only one conclusion. First of all There’s no order how to send items , and as always there is no responsible person and it is impossible to get any information

just wait or cancel the order and buy from another store 


Yeah, I told also my friend, that if I haven't heard any status about my order this week I have to cancel it and order from Elisa. Because I have friends that ordered after me and they have the phone already.. So I might also cancel if it does not show up any information or detail about my order.. I mean atleast do we deserve to know what is going on... 


Did your friends order from Telia also? I kinda doubt they got the phone before you FROM Telia, because you did order quite late since the pre-order date was 16.10. meaning there are a total of 6 days before your order when people ordered the phones. SIX Full days of ordering iPhone 12 Pro's means a *******ing ton of orders and without a doubt Telia has not received that many 12 Pro''s from Apple yet (as they have already said in this thread, the availability is very limited in the launch compared to the number of orders). There are probably thousands of orders before you. 

This is not Telia Finland's or Telia Company's fault that Apple has not shipped out more iPhones yet, that is a fault of Apple, and you(everyone) should maybe talk to them and take your complaints to Apple since they are the ones that really affect the deliveries. 

True, Telia could do better in informing about the current status of our order, since it only says "Order confirmed" as the status, which well says nothing, but I wouldn't be only mad at Telia in this situation

 

I rest my case.


@Lep4uk@  kirjoitti:

@MATAR_92@  kirjoitti:

@Lep4uk@  kirjoitti:

@MATAR_92@  kirjoitti:

Yepp... I'm not suprised to see so many people sad to not have the phone we did pre-ordered.. I have also ordered before from Telia and it seems to be very much communication errors.. I ordered the Iphone 12 pro 128gb Pacific blue, 22.10 and it says: 

 

Tilaus on käsittelyssä      Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.
Tilaus on vastaanotettu   Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.


So does that mean I have to contact them again? It's like 5:th time I have already told them to check what the status is with this product... Might be the last time I order from here.


They have no information... like she said to me today “I see that only orders made 16.10 is “on the way” .

yes we see this too in that table. 
but some customers write another ... 

So I have only one conclusion. First of all There’s no order how to send items , and as always there is no responsible person and it is impossible to get any information

just wait or cancel the order and buy from another store 


Yeah, I told also my friend, that if I haven't heard any status about my order this week I have to cancel it and order from Elisa. Because I have friends that ordered after me and they have the phone already.. So I might also cancel if it does not show up any information or detail about my order.. I mean atleast do we deserve to know what is going on... 


 


I checked up  elisa store  today.  Wanted to cancel today too...There’s no phones. At least my pro 256. But however there is info that 2-3 weeks for delivery. And I know that In 2-3 weeks I’ll receive it. 

here I don’t know what’s going on. Waiting tomorrow and day after and cancel too ...

Onko täällä muuten ihmisiä jotka olisivat vaihtaneet 128bg luurinsa 256gb versioon ja saaneet luurin nopeammin.

Jos tilaisi suoraan Applen sivuilta minkä tahansa pro -mallin - oli väri tai muisti mikä tahansa, niin toimitusaika on 2-3 viikkoa. Tuosta voi aika hyvin varmasti päätellä, että pro -mallien tilaajat saattavat joutua odottamaan puhelintaan operaattoreilta todella pitkään. 


@Jargoni00@  kirjoitti:

Jos tilaisi suoraan Applen sivuilta minkä tahansa pro -mallin - oli väri tai muisti mikä tahansa, niin toimitusaika on 2-3 viikkoa. Tuosta voi aika hyvin varmasti päätellä, että pro -mallien tilaajat saattavat joutua odottamaan puhelintaan operaattoreilta todella pitkään. 


Juu jep. Mietin, että katsotaan tuo Pro Maxin tilaus vielä perjantaina klo 15. Jospa sitä saataisiin toimitettua vähän paremmalla syklillä. Täytyy varmaan miettiä tuota väriäkin hiukan, että onko jotain "perinteisempää" helposti saatavilla.

Huomenahan on taas torstai. Josko alkuperäisen tiedon tai kokemuksen mukaan saataisiin puhelimia toimitukseen myös to-pe akselilla ja josko sieltä Pro 128gb -versioita myös tulisi. Onhan se toki, että nyt kun katsoo Gigantin ja Powerin sivuja niin arvioidut toimitukset graphite värille menevät 47-48 viikoille. Toki nuo ovat eri putiikkeja kuin Telia, että vertauksia ei suoraan voi tehdä, mutta antaa ehkä osviittaa...

Tästä tulee jännää. Pron tukilakon vuoksi homma saattaa sakata ja ihan huolella. Perjantaina pitäisi alkaa Maxin ennakkomyyntiä, mutta onko ketään Telialla töissä hoitamassa sitä?

Itku tässä tulee jos joku 😞>

 


@Ptterz@  kirjoitti:

Tästä tulee jännää. Pron tukilakon vuoksi homma saattaa sakata ja ihan huolella. Perjantaina pitäisi alkaa Maxin ennakkomyyntiä, mutta onko ketään Telialla töissä hoitamassa sitä?

 

 

 


 


@markoboy99@  kirjoitti:

@MATAR_92@  kirjoitti:

@Lep4uk@  kirjoitti:

@MATAR_92@  kirjoitti:

Yepp... I'm not suprised to see so many people sad to not have the phone we did pre-ordered.. I have also ordered before from Telia and it seems to be very much communication errors.. I ordered the Iphone 12 pro 128gb Pacific blue, 22.10 and it says: 

 

Tilaus on käsittelyssä      Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.
Tilaus on vastaanotettu   Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue.


So does that mean I have to contact them again? It's like 5:th time I have already told them to check what the status is with this product... Might be the last time I order from here.


They have no information... like she said to me today “I see that only orders made 16.10 is “on the way” .

yes we see this too in that table. 
but some customers write another ... 

So I have only one conclusion. First of all There’s no order how to send items , and as always there is no responsible person and it is impossible to get any information

just wait or cancel the order and buy from another store 


Yeah, I told also my friend, that if I haven't heard any status about my order this week I have to cancel it and order from Elisa. Because I have friends that ordered after me and they have the phone already.. So I might also cancel if it does not show up any information or detail about my order.. I mean atleast do we deserve to know what is going on... 


Did your friends order from Telia also? I kinda doubt they got the phone before you FROM Telia, because you did order quite late since the pre-order date was 16.10. meaning there are a total of 6 days before your order when people ordered the phones. SIX Full days of ordering iPhone 12 Pro's means a *******ing ton of orders and without a doubt Telia has not received that many 12 Pro''s from Apple yet (as they have already said in this thread, the availability is very limited in the launch compared to the number of orders). There are probably thousands of orders before you. 

This is not Telia Finland's or Telia Company's fault that Apple has not shipped out more iPhones yet, that is a fault of Apple, and you(everyone) should maybe talk to them and take your complaints to Apple since they are the ones that really affect the deliveries. 

True, Telia could do better in informing about the current status of our order, since it only says "Order confirmed" as the status, which well says nothing, but I wouldn't be only mad at Telia in this situation

 

I rest my case.


Hi! 

No my friends did not get it from Telia I said Elisa in my previous messege and I know that it's not Telias fault but I think they could give us more information, I'm not hatin on Telia because I have been really happy with Telia in many years but some things is just not better than Elisa that i used before, but it's for sure that Telia have more customers than Elisa and that's maybe why there will be more orders from Telia than Elisa. 

Rest my case.

Kävin vilkuilemassa Elisan ketjua, siellä ilmoitettiin että 12 PRO 128gb graphiten viimeinen toimittamaton tilaus on tilauspäivältä 21.10., mutta Telia ei ole onnistunut toimittamaan edes ensimmäisten viiden minuutin aikaisia tilauksia kyseisestä laitteesta? 

 

Varmaan ei ole tarpeen edes sanoa, mutta harmittaa että valitsin Telian. 

Telialla näyttää olevan ainakin itseluotto kohdillaan, kun mainostavat Gmailissa:

 

Jos nyt edes saisitte ne ennakkotilaukset ensin hoidettua? 

Kieltämättä hämmentää, miten muut operaattorit ovat pystyneet toimittamaan puhelimia huomattavasti Teliaa enemmän. Miksi Telian saamat erät ovat niin paljon pienempiä? Vai onko jälleen kyse siitä, että Telia lähettää puhelimia satunaisessa järjestyksessä ja siksi monet ensimmäisten minuuttien aikana tilanneet eivät ole vieläkään saaneet puhelintaan?

Telia oli ilmeisesti ainoa operaattori joka laittoi julkaisupäivänä pro-mallia 25 kpl per väri kivijalkaliikkeisiin saataville. Määrä saattaa kuulostaa pienelle, mutta näissä olosuhteissa sekin oli liikaa. Ihmiset, itseni mukaan lukien, olivat asemissa tuolloin 16.10. klo 15, jotta saisivat puhelimen ensimmäisten joukossa itselleen. Puhelimet menivät kuitenkin toisaalle ja Telia vähät välitti.

 

Sanotaan, että tässä pitäisi operaattorien sijaan syyttää Applea pienistä toimituseristä, mutta kaiken tämän hämmennyksen keskellä on jotenkin vaikea sulkea silmät myös jälleenmyyjän vastuulta ja asiakkaidensa arvostamiselta. Olkaa hyvä telialaiset ja tiedottakaa niin hyvin kuin pystytte. Eli jos näyttää sille, ettei pro-malleja saada reilummin lisää vielä hetkeen, sanokaa asiasta rehellisesti. Odottavan aika on pitkä, ja vielä pidempi kun ei ole minkäänlaista luottoa - ei toimitusaikoihin saati tällä hetkellä jälleenmyyjäänkään.

Kunniamerkki +4

@lilal@  kirjoitti:

Kieltämättä hämmentää, miten muut operaattorit ovat pystyneet toimittamaan puhelimia huomattavasti Teliaa enemmän. Miksi Telian saamat erät ovat niin paljon pienempiä? Vai onko jälleen kyse siitä, että Telia lähettää puhelimia satunaisessa järjestyksessä ja siksi monet ensimmäisten minuuttien aikana tilanneet eivät ole vieläkään saaneet puhelintaan?


 

Vai voisiko olla, että ihmiset ovat tilanneet enempi Telialta kuin Elisalta, mene ja tiedä. Mulla enempi syyttävä sormi kyllä osoittaa Appleen, eikä operaattoreihin.

Mutta, tänään olen päivitelly sivua siinä toivossa, että Telia ilmottaisi toimituksen tilanteen. Ilmeisesti erää ei ole tänään tullut..

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Pro -mallien osalta toimitusaikataulua ei ole antaa, mutta jokainen puhelimen tilannut kuitenkin tilauksensa saa. Ymmärrän, että tilanne harmittaa, kun odottaa puhelinta saapuvaksi. Telia Kauppoihin oli tosiaan muutamia kappaleita mennyt myyntiin näitä puhelimia, mutta asiaa voidaan jatkossa harkita uudestaan ja tästä on palautetta viety eteenpäin. Tiedotamme asioista sitä mukaan, kun tietoa on meillä saatavilla ja päivitämme alkupostausta.

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?


@Luurinostaja@  kirjoitti:

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?


On. Tosin varmaan vaihtelevia määriä eri värejä ja kokoja.

 

iPhone 12 Pro 256GB Graphite. Ennakkotilauspäivänä tilattu heti kun meni läpi, myyntiintulopäivänä saatu.

Viesti elisan palstalta.

”loisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 12 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 6.11. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa”

 

miksi telia ei tiedota näin?? Ei ole kuulunut mitään ebsimmäsien hienosti etenevän jonotus viestin jälkeen


@M11k4@  kirjoitti:

Viesti elisan palstalta.

”loisia uutisia! Applelta saamamme tiedon mukaan Apple iPhone 12 -puhelimesi on matkalla varastollemme ja voimme vahvistaa jo nyt, että tulet saamaan sen seuraavasta erästä. Odotamme laite-erää saapuvaksi perjantaina 6.11. Saat vielä erillisen vahvistuksen tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet pakettisi. Terveisin, Elisa”

 

miksi telia ei tiedota näin?? Ei ole kuulunut mitään ebsimmäsien hienosti etenevän jonotus viestin jälkeen


Tämä, juuri tämä. Ja jos tulee omatoimisesti etsimään tänne tietoa, niin palstalla saa vain ympäripyöreää ”kaikki kyllä puhelimensa saa” ja "päivitellään kun tiedetään" vastausta. Jos Elisalla on moista tietoa tulevista eristä, niin miksi ei Telialla?


@Luurinostaja@  kirjoitti:

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?



@Luurinostaja@  kirjoitti:

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?


On saatu, mulla tilaus käsitelty 16.10 klo 15.04 mallina ip 12 pro 128gb sininen

 

Lähetetty mulle viime perjantaina ja oli noudettavissa postinpakettiautomaatista lauantaina. 


@Jusu100@  kirjoitti:

@Luurinostaja@  kirjoitti:

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?



@Luurinostaja@  kirjoitti:

Saataisiinko myös vastaus siihen, onko Pro malleja 128GB / 256GB osalta saatu ainuttakaan toimitukseen?


On saatu, mulla tilaus käsitelty 16.10 klo 15.04 mallina ip 12 pro 128gb sininen

 

Lähetetty mulle viime perjantaina ja oli noudettavissa postinpakettiautomaatista lauantaina. 


Mitä?!?! Mulla täysin sama puhelin ja tilaus 16.10 klo 15:03?? Missähän mun luuri mahtaa mennä?😑>😑>😑> Upeeta Telia!

Vastaa