Kirjoitettu
02-10-2020
15:00
Muokattu
01-06-2021
09:46
Merja_J
Tästä ketjusta löydät jatkossa tietoa liittyen Apple iPhone 12-sarjan puhelimien saatavuuksiin sekä toimituksiin Telialla. Päivitämme tietoa tähän aloituspostaukseen toimituksiin liittyen aina kun uutta tietoa tulee. Tervetuloa keskustelemaan ja seuraamaan ketjua.
Lue iPhone 12 -sarjan esittely
Tietoja toimituksista
Myyntiin tulevat mallit ja hinnat
Apple iPhone 12 Mini (musta, valkoinen, vihreä, sininen, punainen)
Apple iPhone 12 (musta, valkoinen, vihreä, sininen, punainen)
Apple iPhone 12 Pro (graffiti, hopea, kulta, tyynenmerensininen)
Apple iPhone 12 Pro Max (graffiti, hopea, kulta, tyynenmerensininen)
Toimitamme puhelimet tilausjärjestyksessä. Kun tilaus on mennyt kokonaisuudessaan järjestelmistämme läpi, se menee odottamaan toimitusta. Normaalisti tämä käy nopeasti heti tilauksen jälkeen, mutta joissain tilanteissa järjestelmä voi käydä läpi erilaisia tarkastuksia, jolloin tilaus menee jonoon vasta koko tilausprosessin läpi käytyään. Samana päivänä etenkin myynnin alkuvaiheessa voi tulla paljon tilauksia, joten samana päivänä tehdyt tilaukset voivat toimittua eri aikaan. Laitteet lähtevät toimitukseen vanhimmasta tilauksesta alkaen sitä mukaa, kun Applelta saapuu puhelimia varastoomme. Päivitämme tähän aloituspostaukseen tietoja saatavuuksista mallikohtaisesti toimitusten edetessä.
12.1.2021 taulukkoa ei enää päivitetä.
23-10-2020 11:18
@Jonne234@ kirjoitti:
@HannaMarikaL vinkiksi, että vastauksissasi on mielestäni hieman hallinnollinen sävy ja se ei mielestäni ole mukavaa. Telia ei enää ole valtion omistama yritys, joten suosittelen hieman kepeämpää sävyä viesteissä. Äkkiä käy niin, että asiakkaat alkavat viestimään muualla ja samalla siirtyvät asiakkaaksi muualle.
iloa syksyyn👍
Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys
Kiitos palautteesta. Ei ole tarkoitus olla mitenkään ikävä vastauksissani ja pahoittelut mun puolesta, jos siltä on tuntunut. Pyrin jatkossa vastailemaan rennommalla otteella. Nyt kun tuota edellistä viestiäni jälkeenpäin luen, niin ihan oikeessa oot, että ehkä hieman pönöttävältä se vastaus tuntuu. Kiitos ja mukavaa syksyä sullekin! 🍂
| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |
23-10-2020 11:25
Itsekin pähkäilin tuota sinistä luuria, mutta ajattelin sen olevan uutena värinä suosituin joten valitsin hopean ja vähän isommalla muistilla...toimi, koska puhelin on jo postilla kuljetuksessa...
23-10-2020 12:32
@erkenstein@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@DonMC@ kirjoitti:
Onnistuuko tuo luottorajan (väliaikainen) nostaminen myymälässä?
Onnistuu myös myymälässä. 😊
Eipä onnistunut kun siellä Rahoituksen tilillä on jo varaus puhelimesta... Enkä ollut edes ainoa kaupassa jolle sanottiin samaa.
Juuri sama malli kuin mitä on ennakkotilauksessa löytyi kyllä myymälästä aamulla hyllystä, että ei toi ennakkovaraus nyt ihan toiminut.
Toki luottoraja voi tulla vastaan, jos sitä ei saada nostettua tarpeeksi suureksi, kun pohjalta jo löytyy varaus verkosta tilatusta laitteesta. Toivottavasti saadaan rivakasti Applelta tavaraa, että saat oman laitteesi ennakkovarauksesi perusteella.
Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)
23-10-2020 13:29
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@Ptterz@ kirjoitti:
Näinhän se on, ja esimerkiksi Postilta tulee ilmoitus, kun heille aktivoituu lähetystunnus. Mutta et vastannut varsinaisesti kysymyksiin. Kuinka usein niitä puhelimia lähetetään, kerran viikossa? Te voisitte varsin hyvin antaa ARVIOITA, milloin puhelin mahdollisesti saapuu, ei sen tarvi olla sitova ja tarkka aika. Teillä kuitenkin on jono hyvin tiedossa ja teidätte teille saapuvien toimituserien suuruuden. Pystytte helposti sanomaan, saako joku mahdollisesti puhelimen seuraavasta toimituksesta vai ei.Puhelimia toimitetaan kerran viikossa, mutta tarkempaa toimituspäivää ei ole antaa.
Siis korjaan: ette halua antaa sellaista, koska se ei näytä kovin hyvältä, kun arviot toimituspäivistä liukuvat pitkälle loppuvuoteen? Jos ei kiinnosta ilmoittaa minkäänlaista hiha-arvioita toimituksesta, voisitte hyvin edes tilausseurantaan päivittää, lähteekö oma puhelin toimitukseen edes seuraavan erän saavuttua. 🤷🏼♂️
23-10-2020 13:46
Joutuu käymään liikkeessä kokeilemassa yhteensopivuuden kuulokkeen kanssa.
Ei viitsi yli tonnia laittaa puhelimeen huomatakseen että ei toimi yhtään paremmin kuin nykyinenkään.
Samalla saa hyvityksen omasta suoraan uuteen laitteeseen. Hankinta sieltä missä nykyisen hyvitys ”parhain”. Näissäkin on eroja.
Jos seuraava puhelin on iPhone niin päädyn joko 12pro tai pro max malliin.
23-10-2020 14:02
@Ptterz@ kirjoitti:
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@Ptterz@ kirjoitti:
Näinhän se on, ja esimerkiksi Postilta tulee ilmoitus, kun heille aktivoituu lähetystunnus. Mutta et vastannut varsinaisesti kysymyksiin. Kuinka usein niitä puhelimia lähetetään, kerran viikossa? Te voisitte varsin hyvin antaa ARVIOITA, milloin puhelin mahdollisesti saapuu, ei sen tarvi olla sitova ja tarkka aika. Teillä kuitenkin on jono hyvin tiedossa ja teidätte teille saapuvien toimituserien suuruuden. Pystytte helposti sanomaan, saako joku mahdollisesti puhelimen seuraavasta toimituksesta vai ei.Puhelimia toimitetaan kerran viikossa, mutta tarkempaa toimituspäivää ei ole antaa.
Siis korjaan: ette halua antaa sellaista, koska se ei näytä kovin hyvältä, kun arviot toimituspäivistä liukuvat pitkälle loppuvuoteen? Jos ei kiinnosta ilmoittaa minkäänlaista hiha-arvioita toimituksesta, voisitte hyvin edes tilausseurantaan päivittää, lähteekö oma puhelin toimitukseen edes seuraavan erän saavuttua. 🤷🏼♂️
Ei tosiaan ole tarkoitus jättää pimentoon tietoa! Tähän samaiseen ketjuun tullaan päivittämään ajankohtaista tietoa esimerkiksi:
1. mikä on mallikohtaisesti vanhin toimittamaton tilaus.
2. mitä malleja seuraavat toimitukset sisältävät ja milloin toimitus tulee.
Varmasti ens viikolla saadaan näitä tietoja tänne päivitettyä. 👍
Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)
23-10-2020 14:25
Luovutin paikkani hienossa jonossa seuraavalle tilaajalle. Peruutin siis tilaukseni aspan chatin kautta. Kiintoisaa kyllä peruutuksesta ei saa minkäänlaista dokumenttia sähköpostiin. Pitää käydä tallentamassa se chat jos haluaa siitä jotain kätttä pidempää.
23-10-2020 14:41
@DonMC@ kirjoitti:
Luovutin paikkani hienossa jonossa seuraavalle tilaajalle. Peruutin siis tilaukseni aspan chatin kautta. Kiintoisaa kyllä peruutuksesta ei saa minkäänlaista dokumenttia sähköpostiin. Pitää käydä tallentamassa se chat jos haluaa siitä jotain kätttä pidempää.
Harmi, että päätit peruuttaa tilauksesi. Saitko jo iPhonesi muuta kautta vai kuinkas nyt näin? Peruutuksesta ei tosiaan erillistä dokumenttia lähde, mutta esimerkiksi kaikki käymäsi chatit Minun Teliassa tallentuu automaattisesti Minun Teliasi Viestit ja Laskut -osioon.
Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kirjoitettu
23-10-2020
14:47
Muokattu
23-10-2020
15:50
Merja_J
xxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxx, xxxx. xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx?
edit Merja_J: myynti-ilmoitus poistettu
Huomioithan että Yhteisö ei ole kauppapaikka. Suosittelen käyttämään siihen tarkoitukseen osto-ja myyntifoorumeita.
23-10-2020 15:13
Nyt tuli viesti että pakattu ja lähetetään varastolta😍😍