Apple uutuudet 2021: Saatavuudet ja hinnat


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10324 kommenttia


 


Yleistä Apple iPhone 13 -sarjan ennakkomyynnistä ja toimituksista


 



  • Lähetimme tilauksesi jälkeen tekstarilla linkin tilausseurantaan, seuraa sitä niin tiedät miten tilauksesi etenee

  • Tässä ketjussa voit kysyä tarvittaessa lisätietoja

  • Lisäys 1.12. Tilauksesi jälkeen saat meiltä tekstarina linkin tilausseurantaan, josta löydät arvion toimitusajasta sitten, kun meillä sellainen on olemassa. Siihen asti lähetämme sinulle viikottain tilanneviestin tekstarilla.


 


Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata sähköpostiisi ilmoituksen ketjuun tulleista uusista kommenteista. Katso oikea yläkulma ja Valinnat-valikko.


 


Tämä ketju aloituspostausta lukuunottamatta löytyy nyt myös telia.fi -sivustolta. Nyt vois siis seurata ennakkomyynnin ja toimitusten etenemistä täällä Yhteisössä tai telia.fi -sivustolla. Voit myös kysyä ja keskustella jommalla kummalla saitilla tahansa, peukuttaa kommentteja ja niin edelleen.


 


-- 


 


Lue myös:



 


557 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Papluti  kirjoitti:

...se on toki asia josta voi kiittää, ja minä kiitän myös.




Unohtui kiittää kiitoksista, kiitos 🙂> 

@Banaani124 Mietippä hetken mitä puhut edelleen odotin puhelinta perjantaiksi synttäreiksi muttapa eipä tullu ja tulin kertomaan mielipiteeni ja tulin puhumaan asiasta tänne. Eikä tässä ole mitään ns. "Mutta kun minä" asennetta vaan kerron mielipiteeni. Olen kyllä hyvin varma että, enemmän he olisivat saanneet puhelimia ja työntekijöitä juuri hypen takia. Moni oli tilannut myöhemmin esimerkiksi kaverini oli tilannut 20.9.2021 mutta, jotenkin sai sen ekalla erällä? tämä systeemi on hyvin epäreiluinen kyllä. 😕>

@BiggieL, puhelimesi ei ollut ekassa erässä, sitä ei mikään työntekijämäärä olisi muuttanut. 


Onkin täysin tavallista harmistua kun ei saa puhelinta heti. Mutta on toinen asia päätellä siitä että vika on juuri Telian toiminnassa. 


Mitä tulee Telian miljardeihin ja pariin kymmeneen tonniin sinne tänne, niin sillä tavalla ei yritykset toimi. Silloin pitäisi olla aina heittelemässä niitä tonneja seuraavaankin asiaan jne. Yrityksen on mietittävä asioita oman kannattavuutensa kannalta. 


Te joiden mielestä minun mielipiteeni on asiaton, ette ole kovin paljoa tuoneet esille niitä konkreettisia asioita joilla tämä olisi mennyt toisin. Siis paitsi sen että kumpa Juuri Minun tilaukseni olisi käsitelty ensin, ja se on se Juuri Minä -asenne. Telia olisi taatusti halunnut enemmän puhelimia jakoon, se olisi ollut heillekin kannattavaa. Eivät saaneet. Saavat pian. 


Harmistus ja malttamattomuus ei ole yhtä kuin huonosti toiminut yritys, siis välttämättä. Eli oliko niitä konkreettisia ehdotuksia asian korjaamiseksi jatkossa muita kuin suuret työntekijäinvestoinnit yhden päivän takia tai niiden puhelimien luominen tyhjästä niille joille Apple ei niitä ekassa erässä lähettänyt? 


Itse sain muuten puhelimeni eilen. Hyvältä vaikuttaa vehje. Kiitos Telia että toimititte saamanne puhelimet tilausten LÄPIMENOJÄRJESTYKSESSÄ niin pian kuin puhelimien saavuttua kohtuullisin odotuksin pystyitte, niille joita onni sattui suosimaan. Postille oma kiitoksensa että jakelevat automaatteihin minun alueellani lauantaisinkin. 


@BiggieL, eikös aika monesti ole tarkennettu että kaikille puhelinmalleille on totta kai omat jononsa. Eli et ollut esimerkiksi minun kanssani samassa Iphone 13 pro 512gb Sierra Blue -jonossa koska et tilannut sellaista puhelinta. Ei siihen voi Telia vaikuttaa, oliko Juuri Sinun edelläsi jonossa niin monta ihmistä juuri sinun tilaamaasi puhelimeen, että jäit ekasta erästä ilman, koska he saavat tiettyä puhelinta vain tietyn määrän. Eivätkä muuta ole väittäneetkään. 


Kaikilla operaattoreilla osa tilaajista jäi ilman ekasta erästä, koska tilaajia on enemmän kuin ensimmäisen erän puhelimia. 


 


Edit SannaMKoo: lisätty käyttäjätägit

@Banaani124  Jos sinun ongelma on lähinnä yhden henkilön viestintä, niin turha edelleenkään yleistää sitä kaikkien viaksi. Ja kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, sitä voi itse aina miettiä tuoko se oma viesti mitään todellista lisäarvoa tilanteeseen, vai onko se jotain oman tarpeen tyydytystä sitten kumminkin. Minusta muutama täällä on esittänyt ihan konkreettisiä asioita, miten palvelua voitaisiin parantaa, käsittelin tämänkin asian edellisessä viestissä. Kuten muutamaa muutakin juttua, josta olet heittänyt aggressiivista kritiikkiä. Eiköhän jokainen tiedä, että mielipiteitä voi esittää puolesta ja vastaan, mutta aina se oma leukailu ei ole enää ns. asiallista kritiikkiä. Jos ensimmäinen viestisi sisälsi "Käsittääkseni iphoneja pystyvät tilaamaan vain täysi-ikäiset, joten luulisi sen näkyvän täällä palstallakin, mutta ei. Ilmenee käytöstä joka muistuttaa taaperoiden itkupotkuraivareita kaupan lattialla karkkihyllyn edessä." niin on vaikea ymmärtää halusitko nyt luoda parempaa ilmapiiriä vai jotain ihan muuta. Esimerkkinä jatketaan tuota mielikuvaasi, niin kun törmätään sitten tuollaiseen käytökseen, paraneeko tilanne vai aiheuttaako se enemmän harmitusta tässä pahaa oloa kokevassa ja sen lisäksi muissa, jos joku henkilö tulee maassa makaavan viereen taivastelemaan, miten paikalla olijoiden käytös yleisesti on törkeää ja naurettavaa. Enempää en tätä asiaa sitten enää kommentoi. Henkilö voi ajatuksella lukea asiaan liittyvät viestini jos "Ai että kun pääsin sanomaan!" -mentaliteetti on päässyt laantumaan.

 

Jottei omakaan viesti mene offtopiciksi, niin puhelin tosiaan tuli eilen kuten kerroin. Niille, jotka eivät omaansa vielä ole saaneet haluan sanoa, että hyvää kannattaa silti odottaa. Kertauksena, itse valitsin isommalla muistilla olevan version taktisesti juuri siksi, että oletin niillä olevan vähemmän kysyntää, eli kyseisen mallin jono olisi lyhyempi kuin pienemmällä muistilla varustellun. Ja oletus taisi mennä nappiin. Tästä tuskin tulee samanlaista rumbaa kuin PS5:n saatavuudessa, joten puhelimia tulenee jakoon tasaisessa tahdissa. Muistelin lukeneeni myös, että Apple mahdollisesti ei hirveästi jatka edellisen mallin valmistusta, varmaankin varmistaakseen komponenttien riittävyyden 13-malleille, nyt kun niistä komponenteista on pulaa. Tuo pula ei koska vain Applen tuotteita. Jos joltain jäi ymmärtämättä, niin tavataan vielä, itse en ainakaan Teliaa syytä siitä, että tuotetta ei ole määräänsä enempää saatavilla.

@Banaani124  Oot kyllä yks iso vitsi😂> Turhaa mitää järkee tälle puhuu, soittaa vaan suutansa lisää.

 

 @TeroRe Ehdottomasti parannusta ens vuoden tilaus systeemiin! Jotka tätä kannattaa pistäkää peukkuu tälle kommentille:)

@Papluti, en ole suunnannut viestejäni millekään yhdelle käyttäjälle tai myöskään jokaiselle. Välillä saatan toki vastata jollekin yksittäiselle kuten esimerkiksi sinäkin. Hänkin vastasi kohdennetusti minulle. Kaikki me ollaan tietenkin vähän erilaisia eikä mikään päde jokaiseen. 


Ilmapiiriä huonontavat ainakin minusta myös ns turhat syytökset joten juu, siltä osin pyrin parantamaan ilmapiiriä. 🙂> mutta viestien takana olevat motiivit eivät ole muiden murhe kuin kirjoittajan, pääasia kuitenkin palstalla on että mitä sanotaan eikä miksi. 


Niin, että mielestäni ei ole kypsää syyttää harmituksesta yritystä ja samalla olla tuomatta kuitenkaan esiin mitään konkreettisia parannusehdotuksia paitsi aiemmin mainitsemani koonnat että kunhan joko jokainen pääsisi logiikan vastaisesti olemaan se jonon kärkipää yhtä aikaa tai sitten puhelimia vaan tulisi jatkossa loputon määrä tai jos vaikka otettaisiin enemmän työvoimaa kustannuksineen yhden päivän takia. Kun nuo eivät ole realistisia 🙂> onko siis tuotu esiin muunkinlaisia konkreettisia ehdotuksia? Ovat menneet ohi minulta jos on. Minusta tuntuu että jotkut eivät sen oman mieliteon ja malttamattoman odottamisen takia jaksa nähdä asioita muista näkökulmista kuin omastaan, ja kyllä se on sellainen kypsyyteen paljolti liittyvä tekijä, minkä takia vertasin käyttäytymistä (siis huom, käyttäytymistä, en ihmisiä itsejään, ja toinen huom, ei kaikkien ihmisten käyttäytymistä) lasten mielenpahoitukseen siitä kun ei saa vaikkapa heti jotain haluamaansa karkkia vaikka äiti miten perustelisi että karkkipäivä on lauantai tai että ruoka syödään ensin. Lapsilla ei ole aina valmiuksia ajatella tuollaisia mielitekoasioita ihan kaikilta kanteilta mutta aikuisilla sellainen taito on hyvä olla tai sellaista taitoa on hyvä tietoisesti kehittää. Jos oma harmi on automaattisesti jonkun firman vika ilman konkreettista ymmärrystä kokonaisuudesta (mikä joiltain täällä näyttää tosiaan puuttuvan) niin sitä ei ”hyvä ilmapiiri” pelasta. 🙂> mutta toivoisin esiintuomistani näkökulmista huolimatta kaikille mahdollisimman hyvää mieltä ja pian saapuvia puhelimia!


 


Edit SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi

Puhelimia tulee alkuun rajallinen määrä, siihen ei Telia voi vaikuttaa. Nyt kuitenkaan syystä tai toisesta tätä rajallistakaan määrää ei kaikille saatu lähetettyä myyntiintulopäivää edeltävänä päivänä, joka ainakin omasta mielestäni on koko ennakkotilauksen idea ja siten anteeksiantamatonta. Oma puhelimeni on pakattu vasta perjantaina ja noudettu lähettäjältä perjantai–iltana 18 jälkeen, ei muita tapahtumia. Tämä siitä huolimatta, että asun Tampereen alueella, jossa paketteja toimitetaan aina myös lauantaisin. Nettikeskustelujen perusteella kyseessä ei ole yksittäistapaus, joten iso(?) osa lähetyksistä on siis postitettu vuorokauden myöhässä, minkä lisäksi niitä ei ole Postissa otettu käsittelyyn perjantai–illan eikä pe–la yön aikana. Posti tunnetusti tekee mitä tekee, mutta epäilisin tässä tapauksessa ennemmin virheellistä toimintaa tai toimintatapaa Telian varaston osalta, esimerkiksi väärät merkinnät lähetyksiä sisältävissä yksiköissä. Olisiko @TeroRe tarjota selitystä tai mahdollisuutta tutkia tarkemmin?

Minusta on aika ikävää haukkua minua vitsiksi. Olisi asiallisempaa arvostella mieluummin vaikka sanomisteni sisältöä ja jopa ehkä perustella kantansa; se on minun käsitykseni ”järjen puhumisesta”, oletko eri mieltä? 

Mitä tarkoitat ”suun soitolla”? 

@pienikissa toimitukset olivat ”alkaen 24.9.”, se on ennakkotilauksen idea. Ja tätä asiaa ei voi telia muuttaa. Eikä mikään muu operaattori.

 

Jos paketti on saatu lähtemään telialta pe klo 18 jälkeen, se ei ole enää ehtinyt seuraavan päivän jakeluun edes automaattiin vaikka lauantaijakelu onkin alueellasi. En vastaa Telian puolesta mutta uumoilen että tämä on ihan loogista eikä liity mitenkään mihinkään ”virheeseen”. Ei telialta lähde kukaan juuri sitä sinun pakettia tuomaan perille vaan ne menevät jonkinlaisissa järkevissä köntissä matkaan; muuten prosessi olisi entistä hitaampi. 🙂> 

 

Jos on oltu siinä käsityksessä että ”alkaen 24.9.” tarkoittaa että ”varmuudella 24.9.” niin silloin se on asiakkaan puolelta väärinymmärrys.

 

Se olis alle vuorokausi uuden luurin noutoon. Suojakuoret on rantautunu turkuun vasta perjantaina illalla, joten tässähän saattaa joutua raapiin sormia vanhaan luuriin vielä tiistaihin asti. 😂>

 

Jos nyt totta puhuraan, niin se luuri varmaan huutelee sieltä paketista niin kovaa mun nimee, että meen sit yhden päivän ilman kuoria.

Minulle tulee tänään noudettavaksi Savossa 128Gb kultainen Max, jos jollakulla kiire niinkuin itsellä oli. Kävin siis kaupasta jo hakemassa ennenkuin lähetystä oli tehty, ja tilaus piti olla peruttu 🙂> Viskaa yv niin tehdään kaupat, ei tarvitse sitten Telialle palauttaa ja lisätä rahteja edestakaisin.

 

Tämä on siis rahalla jo maksettu kokonaan, ei rahoituslaite.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
@pienikissa  kirjoitti:

Olisiko @TeroRe tarjota selitystä tai mahdollisuutta tutkia tarkemmin?




Niinkuin aina niin myös tässä tapauksessa on useita tekijöitä jotka vaikuttavat kokonaisuuteen ja lopputulokseen. Keskustelimme aiheesta ja päädyimme siihen, ettemme lähde selittelemään, ei se lopputulosta enää muuta. Pyrimme parantamaan vuosi vuodelta toimintaa ja analysoimme, että mitä tästä vuodesta on sellaista mihin voimme itse vaikuttaa ja pyrimme parantamaan niitä osa-alueita jatkossa.


 



@kowardi  kirjoitti:

Minulle tulee tänään noudettavaksi Savossa 128Gb kultainen Max, jos jollakulla kiire niinkuin itsellä oli. Kävin siis kaupasta jo hakemassa ennenkuin lähetystä oli tehty, ja tilaus piti olla peruttu 🙂> Viskaa yv niin tehdään kaupat, ei tarvitse sitten Telialle palauttaa ja lisätä rahteja edestakaisin.




Meillä on harmillisesti privat poissa päältä (liittyy taannoiseen bottihyökkäykseen), vielä jonkin aikaa. Olisiko joku muu paikka mitä kautta saat kaupat tehtyä? Tai vaihtoehtoisesti suosittelen, että palautat omenan meille niin saat rahat takaisin? 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ketjussa on vilkasta keskustelua tämän vuoden toimituksista ja hyvä niin, sitä vartenhan tämä ketju on pystytetty 🙂> 


 


Olen itsekin omenamies, jopa fanaattinen sellainen. Osaan samaistua tilanteeseen ja tunteeseen, joka lähtee julkistuksen katsomisesta ja jatkuu ennakkotilauksen tekemiseen ja odottamiseen. Jätetään kuitenkin tunteet ja henkilökohtaisuudet taustalle, pidetään asiat asiana. Eiks je 🙂>

Aivan no sitten. Saan toki rahat teiltä mutta ei tarvitsisi palautusrumbaa lävitse 🙂>

@TeroRe alkaako siis toinen erä torstaina vai perjantaina?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@BiggieL  kirjoitti:

@TeroRe alkaako siis toinen erä torstaina vai perjantaina?




Tässä vaiheessa tieto kertoo vain, että toinen erä saapuu varastoomme loppuviikon aikana. Kerron, kun on saapunut 🙂>

 😍>

Hyvä setti! Itse bongasin läpällisen suojan kamerasuojuksella, mutta sitä ei vielä ole saatavilla, ensi kuussa vasta. Tällä hetkellä puhelinta suojaa raapauksilta ja kolhuilta vanha karvasukka, toimii pussukkana mutta ei ole kyllä kovin esittelykelpoinen 😁>

Vuosikausia ollu quadlock käytössä. Jos pyöräilee, niin aivan ykkösvalinta!

Kiitos vinkistä, en ole kuullut tuosta aiemmin. 

Olin ite tyytyväinen kun löysin ylipäänsä edes jonkun muovikuoren (Screenor, Telia-kaupasta ainoa saapunut kappale) tähän päälle, väliaikaisesti, kun suurin osa kuorista ei vaikuta olevan kauppojen hyllyillä vielä. Mutta pidemmän päälle kaipaan jotain järeämpää. Haluan kuoren reunan tulevan selkeästi näytön reunojen ”yli” niin, että näyttö ei ota maahan pudotessa mitenkään päin. Nykyinen tulee pari milliä yli mikä on toki parempi kuin ei mitään. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Banaani124  kirjoitti:

Haluan kuoren reunan tulevan selkeästi näytön reunojen ”yli” niin, että näyttö ei ota maahan pudotessa mitenkään päin.




Tämä, lisäksi kuoren pitää tulla vastaavasti myös kameran linssien yli.

tilasin itse suojakalvotukusta lompakko hybridi kuori, sen saa irti sieltä ja on silti suojakuori. nahkainen siisti, https://www.suojakalvotukku.fi/product/13893/holdit-iphone-13-pro--lompakkokuori-magneetilla-berlin-black  Tuolta löytyy muitakin kuoria iphone 13, toimitusaika oli jotai tyyliin 2 päivää turusta, eli nopea oli.

 

puhelin olis kiva viellä joka sovittaa sinne sisälle 😁>
Minulla on muuten toimituspäivämäärä 28.9.2021 ja silti lukee "odottaa varaston täydennystä" tämä olettaen on vasta seuraavaa erää..?

@rikuz Katoitko toimitus päivämäärän sähköpostista vai viestistä?

en saannut sähköpostia ollenkaan, johtuen siitä kun oli kirjoitusvirhe(ollu jo vuosia) olin yhteydessä asiakaspalveluun siitä mut se jäi vähä niinku siihen jostain syystä, minulla ei ole lainkaan tullut toimitusehtoja eikä mitään mihinkään, olisin halunnut tilausvahvistuksen, en saannut niitäkään mistään. Pyysin asiakaspalvelusta niitä, mut ei oo näkyny 😁>

Mutta tekstarilla tuli sellainen url joka menee tilaukseni.telia.fi ni se näkyy siellä. oletan et menee seuraaviin tilauksiin tulevina viikkoina, kun tässä on seurannu tätä niin pienissä erissä tulee ja voi mennä viellä monta viikkoa tuohon, niin eipä tässä oikein voi mitään tehdä, muutako venailla 🙂>

Vastaa