Asiakastyytyväisyys


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Asiakastyytyväisyys syntyy mielestäni vuorovaikutuksesta. Kun asiakas tietää mitä haluaa ja osaa sen esittää, niin on mahdollista saada oikeanlaista palvelua. Aina ei kannata lähteä soitellen sotaan vaan miettiä rauhassa mitä haluaa ja miten sen esittää. Asiakaspalvelijatkin ovat ihmisiä, myös heille voi sattua virheitä. Kiitokset ovat paikallaan, kun on saanut hyvää palvelua.

Ja ajattelemisen aihetta : http://www.marmai.fi/kumppaniblogit/sas/muut+tekevat+sita+jo/a2301871


20 kommenttia

 

Kyllä näin. Kun oikein pännii, niin monasti lopputulos olsi parempi, jos nukkuisi yön yli ennen tyytymättömyytensä värikästä esiintuontia. Ongelman selvittäminen kai kuitenkin lie tärkeämpää kuin oman erinomaisuuden esiintuonti. Ja onnistunut tulos syntyy keskinäisen ymmärryksen rakentamisesta.

 

Varsinkin informaatiotekniikan avulla tuotetuissa palveluissa kaiken mahdollisen toteuttaminen ei edes ole järkevää. Suurelle yleisölle tarjottavien palveluiden on myös pysyttävä selkeinä ja ymmärrettävinä, että ne olisivat käyttökelpoisia. Olkoon esimerkkinä vaikka tämä keskustelupalsta. Palveluntarjoajan asiana on ymmärtää esitetty tarve ja yleisesti hyvä tapa sen (ja ehkä samalla vähän muunkin) hoitamiseen. Joka järjestelmässä tulee vielä tilanteita, joita ei yleisesti voida ratkaista vaan on käsiteltävä erikseen poikkeustapauksina, vaikkapa tietojärjestelmän ulkopuolisin menettelyin.

 

Sillä joka saa toimintansa paremmin hoidettua, on kilpailuetu. Teletoiminta on hyvä esimerkki muutaman tärkeimmän toimijan kesken ankarasti kilpaillusta alueesta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Itse olen aika tyytyväinen Soneraan, olenhan ollut jo vuodesta 1999 lähtien asiakkaana. On sattunut vuosien varrella joitakin harmittavia asioita esim. en saanut Soneran kiinteää laajakaistaa entiseen asuntooni, vaikka asiakaspalvelija oli katsonut saatavuuden ja alustava sopimus tehtiin. Kun aloin kysyä viipyneen laajakaistan perään, niin ilmeni ettei sitä saa koska asuinalueeni oli OPOYn aluetta. Tuli sitten kokeiltua OPOYn kiinteää laajakaistaa ja se vaihtui DNAn laajakaistaksi.

Sitten muutin Soneran alueelle ja nostimme laajakaistan nopeutta 8 Mbps 2 Mbps sijaan. Ei toiminut juuri vähääkään. Asentajat kävivät tarkastamassa ja kehoittivat alentamaan takaisin tuohon 2 Mbps pitkän ilmalinjan takia. Onneksi vaihdoin hitaan kiinteän laajakaistan 2012 mobiililaajakaistaan ja viimevuonna sen sai vaihdettua 4G:ksi. Nyt on nopeudet reilusta 20 Mbps - n. 50 Mbps.

Yleensä olen saanut asiallista ja ystävällistä palvelua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tämä on hyvä ketju, hyvä aloitus kiisseli67 :)


 


Me suomalaiset olemme sellaisia että jos hommat toimii niin olemme hiljaa ja jos joku asia on pielessä niin silloin avaamme suumme. Tunnistan tämän osin itsessänikin, tosin olen viime vuosina pyrkinut antamaan kiitoksia ja kehuja varsinkin face-to-face -tilanteissa silloin, kun niihin on aihetta.


 


Asiakastyytyväisyys punnitaan viimeistään siinä kohtaa kun tulee problematilanne. Kaikilla yrityksillä tapahtuu virheitä, niitä vain ei voi välttää vaikka mitä tekisi. Hyvät yritykset erottuvat siinä kuinka he hoitavat hommat silloin kuin ongelmia esiintyy. Tyytyväinen asiakas on tyytyväinen ongelmienkin jälkeen, jos yritys osaa hoitaa asiakaspalvelun hyvin.

Nykyään helposti saa apua Soneralta. Esimerkiksi chatin kautta on tehty  sopimuksia ja Soneralta soitetaan niin kuin lupaavat. 

Vahinko vain, että minun osoite muuttuu ja ainoastaan Soneran matkapuhelinliitymät jää jäljelle. ?

Asikastyytyväisyys tulee kun on molemminpuolinen luottamus!

Silloin, kun minulla ei ollut vielä ongelmia Soneran kanssa (viime vuoden lopulla, ennen discovery -kanavien ennalta ilmoittamatonta pimentämistä), puhelinmyyjä soitteli ja tarjosi jotakin lisuketta ja ikäänkuin ohimennen tarjosi ilmaista katselukuukautta, mikäli muuttaisin MixM -paketin määräaikaiseksi. No tartuin täkyyn, mutta jonkin aikaa myöhemmin huomasin, että tuo paketti olisikin 5 euroa/kk halvempi jos tilaisin sen soneran sivuilta. No eihän se sitten onnistunut, kun minut oli huijattu muuttamaan sopimus määräaikaiseksi. Sanon "huijattu", koska puhelinmyyjä todennäköisesti tiesi, että tuo paketti halpenee eikä kertonut.

Myöhemmin joku sieltä taas soitteli ja varmisti, että olenhan soneraviihde asiakas. Vastasin, että olen, ikävä kyllä. Vastauksestani huolimatta tämä myyjä alkoi vielä tyrkyttämään jotakin lisuketta. Pitäisi noilla puhelinmyyjillä olla myös hieman pelisilmää ja lukea asiakkaan vastauksen rivien välistä ettei edes ala tarjoamaan mitään. (sen verran olin pettynyt soneran toimintaan, että käskin työntää tarjouksensa sinne, minne ei aurinko paista)

Asiakastyytyväisyyteni Soneraan ja sen maksamaan hyvitykseen kanavien pimentämisestä viikkokausiksi on melkoisen pieni.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@puolituttu kirjoitti:

Silloin, kun minulla ei ollut vielä ongelmia Soneran kanssa (viime vuoden lopulla, ennen discovery -kanavien ennalta ilmoittamatonta pimentämistä), puhelinmyyjä soitteli ja tarjosi jotakin lisuketta ja ikäänkuin ohimennen tarjosi ilmaista katselukuukautta, mikäli muuttaisin MixM -paketin määräaikaiseksi. No tartuin täkyyn, mutta jonkin aikaa myöhemmin huomasin, että tuo paketti olisikin 5 euroa/kk halvempi jos tilaisin sen soneran sivuilta. No eihän se sitten onnistunut, kun minut oli huijattu muuttamaan sopimus määräaikaiseksi. Sanon "huijattu", koska puhelinmyyjä todennäköisesti tiesi, että tuo paketti halpenee eikä kertonut.


Myöhemmin joku sieltä taas soitteli ja varmisti, että olenhan soneraviihde asiakas. Vastasin, että olen, ikävä kyllä. Vastauksestani huolimatta tämä myyjä alkoi vielä tyrkyttämään jotakin lisuketta. Pitäisi noilla puhelinmyyjillä olla myös hieman pelisilmää ja lukea asiakkaan vastauksen rivien välistä ettei edes ala tarjoamaan mitään. (sen verran olin pettynyt soneran toimintaan, että käskin työntää tarjouksensa sinne, minne ei aurinko paista)


Asiakastyytyväisyyteni Soneraan ja sen maksamaan hyvitykseen kanavien pimentämisestä viikkokausiksi on melkoisen pieni.




 


Puhelinmyyjät eivät ihan suoraan Soneraa ole. Itse en suosittele koskaan hyväksymään puhelinmyyjien tarjouksia sillä näissä just näitä erikoisia juttua tulee. Itse jos keskustelen puhelinmyyjän kanssa niin vertailen suoraan hintaa netistä.

TOS


@olkitu kirjoitti:

@puolituttu kirjoitti:

Silloin, kun minulla ei ollut vielä ongelmia Soneran kanssa (viime vuoden lopulla, ennen discovery -kanavien ennalta ilmoittamatonta pimentämistä), puhelinmyyjä soitteli ja tarjosi jotakin lisuketta ja ikäänkuin ohimennen tarjosi ilmaista katselukuukautta, mikäli muuttaisin MixM -paketin määräaikaiseksi. No tartuin täkyyn, mutta jonkin aikaa myöhemmin huomasin, että tuo paketti olisikin 5 euroa/kk halvempi jos tilaisin sen soneran sivuilta. No eihän se sitten onnistunut, kun minut oli huijattu muuttamaan sopimus määräaikaiseksi. Sanon "huijattu", koska puhelinmyyjä todennäköisesti tiesi, että tuo paketti halpenee eikä kertonut.

Myöhemmin joku sieltä taas soitteli ja varmisti, että olenhan soneraviihde asiakas. Vastasin, että olen, ikävä kyllä. Vastauksestani huolimatta tämä myyjä alkoi vielä tyrkyttämään jotakin lisuketta. Pitäisi noilla puhelinmyyjillä olla myös hieman pelisilmää ja lukea asiakkaan vastauksen rivien välistä ettei edes ala tarjoamaan mitään. (sen verran olin pettynyt soneran toimintaan, että käskin työntää tarjouksensa sinne, minne ei aurinko paista)

Asiakastyytyväisyyteni Soneraan ja sen maksamaan hyvitykseen kanavien pimentämisestä viikkokausiksi on melkoisen pieni.


 

Puhelinmyyjät eivät ihan suoraan Soneraa ole. Itse en suosittele koskaan hyväksymään puhelinmyyjien tarjouksia sillä näissä just näitä erikoisia juttua tulee. Itse jos keskustelen puhelinmyyjän kanssa niin vertailen suoraan hintaa netistä.


 toisaalta puhelinmyynnissä on se etu että voi irtisanoa  14 päivän kuluessa  mitä liikkeissä ei ole   mutta en itsekkään suosittele tekemään  sopimusta puhelimessa 

Saman 14 vrk saa tosin kaikessa etämyynnissä eli myös verkkokaupassa, josta tilatessa harkinta on helpompaa kuin puhelun aikana. 

Soneralla on selkeästi kehitytty asiakaspalvelussa jos vertaan aikaisempiin kokemuksiin 2008->2012 välillä. Onneksi uskalsin antaa uuden mahdollisuuden vaikka se epäilytti aluksi suuresti, nyt kuitenkin ollaan tilanteessa jossa parhaimmat aspa-kokemukset on saatu juurikin Soneralta.

 

En tiedä mikä välissä on muuttunut koulutus, vaatimukset työntekijöiltä vai mikä? 

 

Vastaavasti samaan aikaan olen huomannut yhdellä kilpailijalla ikäänkuin suuruuden "hattuun nousu" efektin joka on johtanut siihen, että tuotteistus, hinnoittelu ja yleinen asiakaspalvelun taso on laskenut heikoksi. Vähän "vanhan Soneran" tyyppiseksi.

 

 

Tyyneys on asiakaspalvelutilanteissa kannattavaa niin asiakkaan kuin as.palvelijankin puolesta, mutta itse huomasin kilpailijan kohdalla viallisen määräaikaisen sopimuksen irtisanomisen kanssa ongelmaksi sen, että lähtökohtana on väsyttäminen. Ja vian sysääminen asiakkaan niskoille. "Juupas, eipäs, juupas, eipäs". Asiaan tuli muutosta kun lehmän hermoni antoi periksi ja äänentaso/sävy muuttui vihaisemmaksi. Ymmärrän ettei määräaikaisuuksista haluta luopua, mutta asiakasta kuuntelemalla ja kommunikoimalla saadaan enemmän aikaan kuin väsyttämällä. Jos ymmärretään, että voidaan antaa periksi hieman niin voidaan välttyä suuremmilta vahingoilta.

 

Jos alunperin olisi ymmärretty tuotteen viallisuus/ongelmat ja eikä joka kerta keksitty jotain uutta viruketta asia olisi käsitelty nopeasti ja asiakaspalvelu olisi jopa saanut pisteet. Nyt jos asia tulee puheeksi, puhun tuotteesta ja asiakaspalvelusta negatiiviseen sävyyn. Olisi varmaan parempi jos olisi jotain positiivista mukana?

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

Soneralla on selkeästi kehitytty asiakaspalvelussa jos vertaan aikaisempiin kokemuksiin 2008->2012 välillä. Onneksi uskalsin antaa uuden mahdollisuuden vaikka se epäilytti aluksi suuresti, nyt kuitenkin ollaan tilanteessa jossa parhaimmat aspa-kokemukset on saatu juurikin Soneralta.


 


En tiedä mikä välissä on muuttunut koulutus, vaatimukset työntekijöiltä vai mikä? 


 


Vastaavasti samaan aikaan olen huomannut yhdellä kilpailijalla ikäänkuin suuruuden "hattuun nousu" efektin joka on johtanut siihen, että tuotteistus, hinnoittelu ja yleinen asiakaspalvelun taso on laskenut heikoksi. Vähän "vanhan Soneran" tyyppiseksi.


 


 


Tyyneys on asiakaspalvelutilanteissa kannattavaa niin asiakkaan kuin as.palvelijankin puolesta, mutta itse huomasin kilpailijan kohdalla viallisen määräaikaisen sopimuksen irtisanomisen kanssa ongelmaksi sen, että lähtökohtana on väsyttäminen. Ja vian sysääminen asiakkaan niskoille. "Juupas, eipäs, juupas, eipäs". Asiaan tuli muutosta kun lehmän hermoni antoi periksi ja äänentaso/sävy muuttui vihaisemmaksi. Ymmärrän ettei määräaikaisuuksista haluta luopua, mutta asiakasta kuuntelemalla ja kommunikoimalla saadaan enemmän aikaan kuin väsyttämällä. Jos ymmärretään, että voidaan antaa periksi hieman niin voidaan välttyä suuremmilta vahingoilta.


 


Jos alunperin olisi ymmärretty tuotteen viallisuus/ongelmat ja eikä joka kerta keksitty jotain uutta viruketta asia olisi käsitelty nopeasti ja asiakaspalvelu olisi jopa saanut pisteet. Nyt jos asia tulee puheeksi, puhun tuotteesta ja asiakaspalvelusta negatiiviseen sävyyn. Olisi varmaan parempi jos olisi jotain positiivista mukana?


 


 




Hyvää palautetta Soneralle. Itselläni ei ole kovin huonoja kokemuksia aspasta vielä. Mutta olen kuullut monesti että on hankaluuksia juurikin operaattorien aspojen kanssa.


 


Itse olen ollut Elisan, Soneran ja hiukan DNA:nkin aspan kanssa tekemisissä eikä suurempia ongelmia ole tullut. Tällä hetkellä olenkin pelkästään Soneran aspan asiakas ja olen tyytyväinen asiakaspalveluun. Soneran hintatasokin on nykyisin vastaavanlainen kuin muilla operaattoreilla.


 


Hinnoittelu nousee kokoajan, joillakin jos on 15€ 4G liittymä niin kannattaa pitää se kun nykyisin liittymät lähtee 20€:sta. Tämä ihan ymmärrettävää sillä datasiirto on kasvannut räjähdysmäisesti LTE verkoissa ja operaattorit kun joutuu sitä rakentamaan. Edelleenkin hinnoittelu on todellakin edullista muuhun Eurooppaan verrattuna joten itse olen tyytyväinen.

asiakas edelleenkin  määrää hinnoittelun viime kädessä  käyttäytymisellään  operaattorit voi nostaa hintoja jos asiakkaat on  valmiita maksaan enemmän   mutta jos asiakkaat ei  ole valmiita maksaan enemmän niin hinnat ei nouse  koska  operaattorin  ei kannata   nostaa hintoja jos kukaan ei osta tuotteita/palveluita

tietysti asiakas  helpommin maksaa  enemmän hyvästä kuin huonosta palvelusta

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@MMALINEN kirjoitti:

asiakas edelleenkin  määrää hinnoittelun viime kädessä  käyttäytymisellään  operaattorit voi nostaa hintoja jos asiakkaat on  valmiita maksaan enemmän   mutta jos asiakkaat ei  ole valmiita maksaan enemmän niin hinnat ei nouse  koska  operaattorin  ei kannata   nostaa hintoja jos kukaan ei osta tuotteita/palveluita


tietysti asiakas  helpommin maksaa  enemmän hyvästä kuin huonosta palvelusta




Tokihan näinhän se on. Mutta aikanaan asiakas maksaa koska tottunut matkapuhelinten käyttöön. Jos kaikki kolme Suomen operaattoria nostaa hintoja niin sitten tulee ota tai jätä tilanne. Mehän ollaan matkapuhelin kansaa joten aika pitkälle maksetaan vielä. 

Muistan itsekin aiemmalta Sonera-kaudeltani ajan, jolloin Soneran nettisivut olivat ainakin silloin juntturassa, kun jotain apua olisi tarvinnut ja puhelimessakin pääsi juttelemaan vaan sen ihan kauhean automaatin kanssa. Nyt viimeisen vuoden aikana, kun kaapelinetti on pari kertaa katkennut, niin Omilta sivuilta tehty vikailmoitus on johtanut lähes välittömään yhteydenottoon sieltä päin. Toisella kerralla oli modeemi rikki ja toisella kertaa taloyhtiön sisäverkossa vikaa.


Puhelinliittymien päivittämiset taas TF on hoitanut esimerkillisesti. 12 kk tarjoukset jatkuu uuden 12 kk samoilla ehdoilla, kun käy vähän juttelemasssa CM:n myyntipisteellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kiisseli67 kirjoitti:

Asiakastyytyväisyys syntyy mielestäni vuorovaikutuksesta. Kun asiakas tietää mitä haluaa ja osaa sen esittää, niin on mahdollista saada oikeanlaista palvelua. Aina ei kannata lähteä soitellen sotaan vaan miettiä rauhassa mitä haluaa ja miten sen esittää. Asiakaspalvelijatkin ovat ihmisiä, myös heille voi sattua virheitä. Kiitokset ovat paikallaan, kun on saanut hyvää palvelua.

Ja ajattelemisen aihetta : http://www.marmai.fi/kumppaniblogit/sas/muut+tekevat+sita+jo/a2301871


Nostetaanpa tämäkin aihe nyt esille uudestaan, kun tavallaan tämä on juuri nyt tapetilla :smileywink:

Nyt Sonera sai erittäin tyytymättömän asiakkaan black friday tarjouksella, siellä myytiin kaiutinta tarjouksessa hintaan 150,- ja tänään tulleessa mainoslehtisessä sama tuote on hintaan 99,-

 

Onneksi tuolla on vielä palautusaikaa jäljellä joten sen voin vielä tehdä, mutta se ei taida onnistua liikeeseen vaan se pitää tehdä postin kautta?

 

Eihän tuo summa maailmanloppu ole, mutta harmittaa palauttaa tuote kun se kuiten vaikutti pikatestin perusteella aika ok:lta.

 

 Olen totaalisen pettynyt Soneraan ja sen kykyyn hoitaa lupaamaansa tehtävää mobiilioperaattorina . 

  

 Asun maalla 100m paikallisen puhelinkeskuksen seinästä . Luvattu 24meganen + viihde toiminut 

 jotenkuten  tökkien 7 megan - 15 väliä . Aloin kiinnostumaan kun juttelin asentajien kanssa talon peltikattoon roikkuen nojaavasta kylätien ylittävästä paksusta daattakaapelista . Sanoi asentaja huomanneensa kyseisen 

 asian jo ajjaat sitten mutta heitä on kielletty oma-aloitteisesti puuttumasta näkyviin ongelmiin kun kuulemma hommaavat vain töitä itselleen . Samasta syystä keskustan lumitöissä vaurioitetut laitekopit saavat vuodesta toiseen rötköttää mitensattuu asennossa suojapellit irtirepeytyneinä . Me muut joudumme korjailemaan 

 retuuntuneet rakennelmat Soneralla yksinoikeus slummiututtaa ja tuhota kylämaisemat voitontavoittelussaan .  

 

 Uskottavuus on mennyt totaalisesti keksittyänne uuden tavan huijjata perusteettomilla veloituksilla mobiilimaksuilla joidenka olemassaolosta saimme lukea juorulehdissä sekä sitten epämääräisen veloituksen muodossa . Nauttikaa nyt siitä 40 eurosta jonka varastitte luotettavan yhteistyökumppaninne kanssa . 

Toivottavasti tämä sveitsin kautta romaniassa operoiva teille minua luotettavampi rikolliskumppaninne menestyy ja Sonera voi siten kasvattaa liikevoittojaan osana kansainvälistä verkkorikollisuutta  

 

 NYT ÄHKÄISEN kun ihminen tekee niin päästessään *******asta eroon !

Kunniamerkki +14

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Soneraan ja sen asiakaspalveluun kokonaisuutena. Adsl on toiminut vuosia luotettavasti, muutama katko ollut vain. 3G- netti nyt oli mitä oli joskus vuosia sitten asuinpaikassani, hyvä jos puoli megaa sai nopeutta, joskus yöllä saattoi saada enemmänkin.

Nykyään LTE-tikku toimii nopeammin kuin adsl yhteyteni, sitä pääasiassa käytänkin. Xboxilla livessä pelailen adsl:n avulla. Puhelinliittymät vaihdoin myös Soneraan silloin kun tuli se että sopiva liittymiä voi käyttää pohjoismaissa samaan hintaan, tämä oli silloin ratkaiseva ominaisuus eikä vieläkään ole tarvetta vaihtaa pois.

 

On ollut muidenkin operaattoreiden liittymiä, eikä niistäkään mitään erityistä ole hampaankoloon jäänyt, ellei oteta huomioon useita vuosia sitten olleita Elisan laskutusongelmia, tuli meikäläisellekin aika iso puhelinlasku mutta toki sekin korjattiin oikeaksi kunhan asiakaspalveluun ensin sai yhteyden..

Etsin useampaan kertaan Soneran sivuilta ihan normia palaute-sivustoa/linkkiä/ikkunaa, mutta enpä ole vielä löytänyt. Toimiva asiakaspalautejärjestelmä on yksi yrityksen perusasioita. Kertoo aika paljon yrityksestä, jos asiakaspalautejärjestelmää ei ole ollenkaan.

 

Tällä palstalla todettiin muutama päivä sitten, että olisi hyvä " jos nukkuisi yön yli ennen tyytymättömyytensä värikästä esiintuontia". No. Itselläni on Soneran asiakaspalvelukokemuksia ensiksikin viime keväältä, kun oma operaattorini myytiin Soneralle ja siitä tuli kaikenlaisia muutoksia. Toiseksi nyt marraskuulta, kun tuli tieto, että laajakaistapalvelu lakkaa kokonaan ja Sonera tarjosi valokuituyhteyden asentamista edulliselta kuulostavaan 0 euron hintaan. Senkin jälkeen on useampia öitä jo nukuttu.

 

En käy kaikkiin yksityiskohtiin tässä. Totean, että keväällä liittymänvaihdon yhteydessä kertyi asiakaskokemuksia sekä Helsingin että Hämeenlinnan Soneran palvelupisteissä että puhelinneuvonnassa. Palvelu Helsingin pisteessä oli epäkohteliasta, ylimielistä, jopa vihamielistä. Vastaukset olivat lisäksi virheellisiä. Hämeenlinnan pisteessä asia hoitui kolmessa minuutissa. Tämä on ainoa positiivinen kokemukseni Soneran palveluista. Vähän myöhemmin käytin puhelinpalvelua, joka oli ystävällistä, mutta täysin itse asiasta tietämätöntä (en saanut vaihdon yhteydessä minulle etukäteen luvattua sähköpostiosoitetta, yritin selvittää, olisiko sen luominen kuitenkin itse ollut mahdollista).

 

Ja nyt syksyllä oli sitten tuo hyvä tarjous, joka ilmeisesti olikin liian hyvä ollakseen totta. Sain tarjouskirjeen, jossa ainoat yhteydenottovaihtoehdot olivat soitto Soneralta minulle tai minun soittoni Soneralle. No, itse olen päivät sellaisessa työssä, etten pysty vastaamaan puhelimeen, kuin sattumalta. Näin, että Soneralta oli muutama kerta soitettukin minulle. Kun minua ei tavoitettu, sain uuden kirjeen, jossa minua pyydettiin soittamaan asiakaspalvelunumeroon. Ja nyt terävä lukija oivaltaakin jo, kuinka siinä kävi. Aivan, jonotusta jonotusta. Viimeisin pitkä jonotus päättyi yllättäen toteamukseen, että asiakaspalvelu on tältä päivältä suljettu.

 

Nyt tarjousajan umpeuduttua liittyminen maksaakin jo 1090 euroa. Ilmeisesti tarkoituksella ei ollut mahdollista vastata kätevimmällä tavalla eli sähköpostitse. (Nyt myöhemmin tuli mieleen, että olisi pitänyt kokeilla vielä perinteistä postia, kuinkahan siinä olisi käynyt!)

 

Kävin kysymässä tarjousta myös kilpailijalta. Elisalta olen aina saanut loistavaa asiakaspalvelua, vaikken edes ole heidän asiakkaansa. Nytkin Elisalta kerrottiin suoraan, että kannattaa ottaa Soneran tarjous vastaan. Se nyt ei vain onnistunut. Ai niin, myös nyt syksyllä asioin Helsingin keskustan Soneran palvelupisteessä, nyt toisessa kuin keväällä. Näytin laajakaista-valokuitu-tarjouskirjettäni ja kysyin erityisesti yhtä kohtaa, jossa oli minulle outo termi. Soneran asiakasneuvoja  (tällä kertaa ei sentään yli- eikä vihamielinen, vaan vain välinpitämätön) ei myöskään tuntenut termiä. Miten siis tavallisen kotikäyttäjänkään voi olettaa tietävän asiasta.

 

Mielelläni turvautuisin mokkulayhteyteen. Vaikka asun ihan ruuhka-Suomessa ja kaikkien kuuluvuusalueiden keskellä, juuri tällä alueella on mokkulayhteyksissä ongelmia. Kokeiltukin on - yhteys pätkii. Että olisi kyllä kiinnostanut tuo valokuituyhteys. Naapurilta kysyin, saiko hän Soneran tarjouksen ja kuinka kävi. No, hänpä ei ole aktiivinen netinkäyttäjä eikä tarvitse laajakaistaa eikä valokuitua, joten ei ollut kiinnostunut koko yhteydestä. Hoh-hoijaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Siinäpä oli asiaa kerrakseen. Sinuna jättäisin vielä palautetta Soneralle yhteydenotto-lomakkeen kautta asiasta. Joskus itsekkin tarvinnut useamman kerran ottaa yhteyttä ennenkuin on saanut asiantuntevaa palvelua. Ei sen puoleen eikö olisi myös muilla operaattoreilla ollut vähän samaa vikaa. Ehkä asiat hoituisivat paremmin jos kysymys aina ohjattaisiin operaattorin päässä asiaan perehtyneelle henkilölle. Tässä tuo yhteydenotto lomake : https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto?&path=2/2

Vastaa