Dimoco Europe Gmbh


Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.


 


 


 


Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL


 


---


 


Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote


 


Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen


 


Hyvä asiakkaamme,


 


Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/


 


Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.


 


Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.


 


---


 


Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto


 



@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.


Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.


Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.


 


Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.


 


Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.




 


Tilannepäivitys 11.12.2015


 



@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:


 


Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.


 


Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


 


Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä



  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai

  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc


Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.


 


Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.




 


441 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Teekki kirjoitti:

Eikö tälläinen ominaisuus pitäisi olla oletuksena pois käytöstä? Järjetöntä että tälläinen ominaisuus on kaikessa hiljaisuudessa otettu käyttöön ja asiasta ei ole riittävästi informoitu. Moniko edes tietää tälläisen mobiilimaksun olevan mahdollista...?




Tämähän on luotu alunperin juurikin helpottamaan ihmisten maksutoimintoja. Jatkossa nämä tulevat lisääntymään ja voi maksaa jos jonkinlaista palvelua tällä tavalla. Meillä on helppo tapa omilla sivuilla tai asiakaspalvelun kautta kytkeä estot liittymälle. Oletuksena ei voida toki palveluestoja asiakkaalle kytkeä, koska se estää sitten myös tietyt palvelunumeroihin soitot, jotka voi olla monille asiakkaille hyödyllisiä.

Siinä olen toki samaa mieltä, että tästä voisi olla aiheellista tehdä laajempaa viestintää ja kasvattaa ihmisten tietoisuutta tämän tyyppisestä ominaisuudesta. Tämä Klaanin keskustelukin varmasti toimii osaltaan tällaisena tietoisuuden lisääjänä, kun tämä on kuitenkin täysin julkinen keskustelu ja löytyy myös Googlen haulla helposti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@NikoNo kirjoitti:

Tässä olisi fiksu infosivusto mobiilimaksamisesta http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

 

Nämä tämän tyyppiset maksupalvelut tulee lisääntymään jatkossa rajusti ja kaikki operaattorit ovat mukana tarjoamassa teknisesti tätä mahdollisuutta. Dimoco on nyt siis vain yksi toimija, jonka kautta eri palveluntuottajat näitä tarjoavat. Mikäli on laskulla tullut veloitus Dimocon toimesta, niin ainoastaan heidän kauttaan on mahdollista saada tarkempaa infoa, että mitä palvelua on tilattu jne.

Tässä vielä Dimocon yhteystiedot:
Dimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse, numero 010 309 3581 (ma-pe 09:00-17:00) tai sähköpostilla sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc


Millä tavalla Sonera kontrolloi, että palveluntuottajat toimivat alalla olevien ehtojen mukaan? Tässä tapauksessa  esim. veloitus aina tuon mobiilimaksunapin kautta, ja että se on oikein? Siitä napista ei kukaan voi erehtyä.

 

Tuo sivusto tuttu, ja ehdot myös. Mitä ilmeisemmin, tässä yhteydessä ei ole menetelty ehtojen mukaan(maksuja mennyt puhelinten "idlatessa", ilman käyttäjän komentoa).

 

Herätkää! Jos ehtoja noudatettaisiin, ei virheellisiä veloituksia tapahtuisi! Turha jauhaa samaa mantraa, että Soneralla ei mitään vastuuta verkon liikenteestä. Höpö höpö.

Allekirjoittaneen valitus Dimocosta on nyt siirtynyt Euroopan KuluttajaKeskuksen käsiteltäväksi. Seuraavaksi odotellaan laskua Soneralta ja sitten Kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä. Tehkääpä muutkin niitä valituksia, niin saadaan asia rullaamaan... :)

 

Paljonkohan tästä tulee laskun loppusummaksi. Nyt mennyt Dimocolle soitteluun 4e = 2 x 10min puhelu(en saanut ketään langan päähän), kuluttajaneuvontaan 2e ja Soneran aspaan pari kolme euroa... 

Olemme olleet Dimocoon yhteydessä ja tutkimme yhteistyössä heidän kanssaan näitä palautteiden aiheena olevia juttuja. Emme vielä tiedä onko esim. jokin heidän asiakkaistaan mahdollisesti toteuttanut maksutavan ohjeiden vastaisesti tai liian epäselvästi. Dimoco on siis iso kansainvälinen mobiilimaksuvälittäjä.


 


Käytännössä Mobiilimaksua käyttävien palveluiden pitäisi toimia niin, että asiakas valitsee haluamansa tuotteen (esim. pääsy videosisältöön), jonka jälkeen näytetään vielä erillinen maksun hyväksymissivu, josta selviää suomeksi mitä ostos sisältää, hinta, sekä ilmoitus siitä, että ostos veloitetaan puhelinlaskulla. Tämän jälkeen käyttäjän pitää vielä hyväksyä tämä klikkaamalla Maksa/Hyväksyn tms. nappulaa.


 


Operaattori ei tarkalleen tiedä mitä milloinkin on myyty/laskutettu, vaan tämä tieto löytyy vain Dimocolta. Olemme olleet heidän puhelinpalveluunsa yhteydessä ja siellä on ajoittain ollut ruuhkaa, mutta tovin kuluttua kuitenkin vastattu ja oltu hyvinkin avuliaita asian selvittämisessä.


Dimocosta sen verran, että he ovat vastuussa asiakkaistaan ja heidän validoinnista, eli jos sieltä löytyy joku huijari, niin Dimocon pitäisi reagoida tähän asiakaspalautteiden pohjalta, hyvittää loppuasiakkaille ja katkaista yhteys huijariin. Uskon, että asiakaspalautteiden pohjalta he pystyvät hyvinkin reagoimaan, mikäli heidän asiakkaistaan löytyy tuommoinen huijari.


 


Tässä muuten pieni esimerkki, miltä noi mobiilimaksupainikehommat voivat näyttää:



Alaikäisten osalta tässä on samat säännöt kuin normi puheliittymilläkin on, eli liittymän haltija on vastuussa.


Mobiilimaksua koskee Soneralla samat palveluestot kuin perinteisiä SMS palvelutilauksia. Dimocon kautta kulkevien palveluiden laskutus pitäisi estyä tällä hetkellä jos liittymällä on edes jokin palveluesto aktivoituna (P1-P4). Jos liittymälläsi on ollut estot päällä ja laskutus on silti tapahtunut, niin auta meitä selvittämään ongelmaa ja lähetä puhelinnumerosi meille vaikka Facebookin kautta privaattiviestinä, Twitterin tai Omien Sivujen kautta, niin pääsemme tutkimaan tapausta tarkemmin. Estoista lisää täällä.


 


Mobiilimaksusta lisätietoa http://www.mobiilimaksuinfo.fi/


Dimocon asiakaspalvelun tavoittaa suomeksi numerosta 010 309 3581 (ark. 9-17) tai sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc .


 


Niin, ja olemme työstämässä mobiilimaksusta tiedotetta meidän verkkosivuille.
Mobiilimaksuhan on ollut olemassa jo parisen vuotta, mutta aikaisemmin on ollut kovin vähän tätä tarjoavia palveluita. Nythän nää on lisääntyneet kovinkin, esimerkiksi noita lippuja pystyy tilaamaan, osallistumaan erilaisiin äänestyksiin, katselemaan maksullisia videoita yms.


 


 


@RaMaria kirjoitti:

 

Mobiilimaksua koskee Soneralla samat palveluestot kuin perinteisiä SMS palvelutilauksia. Dimocon kautta kulkevien palveluiden laskutus pitäisi estyä tällä hetkellä jos liittymällä on edes jokin palveluesto aktivoituna (P1-P4). Jos liittymälläsi on ollut estot päällä ja laskutus on silti tapahtunut, niin auta meitä selvittämään ongelmaa ja lähetä puhelinnumerosi meille vaikka Facebookin kautta privaattiviestinä, Twitterin tai Omien Sivujen kautta, niin pääsemme tutkimaan tapausta tarkemmin. Estoista lisää täällä.

 


12.11.2015 tullut minulle veloitus. Kyseisenä hetkenä minulla on ollut aktiivisena Viihde-esto P3 ja se ei ole tätä veloitusta estänyt...

 

Ja tämähän on ihan idioottimainen järjestely,että moinen palvelu pitää erikseen estää. Se pitäisi olla niin, että se pitää erikseen sallia. Eihän tälläisestä palvelusta monikaan ole edes tietoinen...

Jos sulla on  tosiaan esto ollut voimassa, niin laita meille viestiä jonnekin noista mainitsemistani kanavista, niin saadaan tuota asiaa tutkittua.


 


Ollaan laitettu tästä palautetta eteenpäin, että toivomuksena on, että tuo palvelu olis automaattisesti estettynä. Sekä siitä, että sille voisi kehittää ihan oman erillisen estonsa myös, jotta muut palvelupuhelut/viestit toimivat samalla.

Voimassa oli(päivitin vielä heti asian huomattuani tuohon kaikkein parhaimpaan estoon) ja puh.nro laitettu äsken FB:n kautta. Teillä aspan kaveri oli sitä mieltä, ettei tuo ollut riittävä taso estämään näitä veloituksia, vaan pitää olla tuo vahvin taso.

Hyvä homma kun laitoit viestin tulemaan, sulle palataan tuolla Facebookin puolella kun viestisi tulee käsittelyyn. Päästään sitten tosiaan tutkimaan ja kartoittamaan tota tilannetta paremmin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tuossa aiemmin oli esimerkki mobiilimaksupainikkeesta. Heti siinä rikottiin törkeästi http://www.mobiilimaksuinfo.fi/ sivustolla olevaa kuvaa mallipainikkeesta, joka pitäisi olla aina sama. Nuo kaksi nappia eroavat jo olennaisesti siinä, että mobiilimaksuinfo-sivun mallissa on kaksi valintaa peruuta/osta nyt , ja tuossa tänne postatussa vain yksi iso Osta. Näkyvissä ei myöskään ole mobiilimaksu-logoa, joten sitä ei voi tunnistaa viralliseksi, turvalliseksi palveluksi. Mobiilimaksuinfossa nimittäin mainitaan:

 

"Mobiilimaksu toteutetaan aina käyttäen matkapuhelinoperaattorien hyväksymien Mobiilimaksu-standardien mukaista Mobiilimaksu-ikonia ja maksupainikkeita, joista tunnistat tämän turvallisen maksutavan."

 

RaMarian esimerkissä ei nuo tunnusmerkit käy ilmi. Missä esim. virallinen logo???

Että heti mennään metsään ja lujaa... nyt tuota nappia voi luulla ihan random pilipaliksi.

 

Mielestäni hullua, että puhelimella voidaan laskuttaa miten vain, mutta esim. pienikin ostos verkkokaupassa visa electronilla vaatii heti vahvan tunnistautumisen. Tai verkkopankissa maksaminen avainlukulistan käytön.

Kunniamerkki +14

Mä olen tässä asiassa samoilla linjoilla Purnipsin kanssa, jos kerran palvelu ei noudata Mobiilimaksun ehtoja, ovat maksut mitättömiä. Tässä rikotaan todella räikeästi ko. maksupalvelun itse määrittämiä ehtoja ja toimintamalleja, puhumattakaan kuluttajansuojasta.


 


Tuo esimerkissä näytetty maksupainike on vielä pientä verrattuna siihen, millaisia tekniikoita tämän saman firman asiakkaat käyttävät ulkomaisilla sivustoilla. Maksupainikkeet piilotettu mainosten sulkunappeihin jne...


 


Oikeasti, kenen idea oli, ettei näistä ostoista lähetetä automaattisesti vahvistusviestiä asiakkaalle? Ei jäisi kellekään epäselväksi, että maksu on laskulle tulossa ja asiakas voisi riitauttaa asian ennen kuin maksua yritetään edes laskuttaa.

Nyt tuli Soneralta infoa, että mulla ei ole ollut valittuna mitään estoa noille viesteille, vaikka omasta mielestäni mulla oli valittuna se Viihde-esto kun asian tarkistin ja ennen kuin päivitin siihen kaikkein vahvimpaan estoon. No sinänsä tämä vastaus ei yllätä ja eipä tuolla ole väliäkään kun tämä ei poista operaattorin vastuuta asiasta.  

 

Tästä hommasta pitäis saada jo joku valtamedia kiinnostumaan, niin leviäisi tieto operaattorien vastuunpakoilusta ja yleensäkin ihmiset saisi tietoa, että tälläiset kusetukset ovat mahdollisia. Itse olen elänyt siinä uskossa, että tälläinen ei ole mahdollista kun ei soita/vastaa mihinkään ihmeellisiin numeroihin, ei lähetä/vastaanota tekstiviestejä mistään taikka ilmoita itse sitä omaa puhelinnumeroaan minnekkään. Operaattorit ovatkin sitten kaikessa hiljaisuudessa lanseeranneet tälläisen hienon palvelun joka mahdollistaa helpon kusetuksen. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Suora linkki kuluttajaviraston sivuille, jossa voi tehdä ilmoituksen asiasta : https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx

Reklamaatio Suomeksi? Ymmärtävätkö ne Suomea? Vaihtoehdot vähissä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@takuurak kirjoitti:

Reklamaatio Suomeksi? Ymmärtävätkö ne Suomea? Vaihtoehdot vähissä!


Suomeksi voi laittaa, ovat ymmärtäneet ja vastaus tullut Suomeksi. Laita myös ilmoitus tuonne kuluttajavirastoon, jotta asia tulisi hyvin heidänkin tietoon : https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx


@takuurak kirjoitti:

Reklamaatio Suomeksi? Ymmärtävätkö ne Suomea? Vaihtoehdot vähissä!


Reklamaatio Suomeksi sinne Dimocolle ja sitten tuo ylläoleva lomake KKV:lle. Itse täytin tuon lomakkeen vähän huonosti ennen kuin tiesin tästä koko kusetuksesta juuri mitään ja laitoin sinne asian koskevan Dimocoa, joten oma ilmoitukseni siirtyi Euroopan Kuluttajakeskuksen käsittelyyn. Olisi pitänyt mainita se oma operaattori ja vastuun pakoilu siinä samalla lomakkeella...

Moi, myös mulla ollut Dimoco-harmeja. Sain kuitenkin puhelinyhteyden heihin ja -yllätys- hekin väittävät vain olevansa palveluntarjoaja. Sanoivat kuitenkin ottaneensa yhteyttä toimeksiantajaansa joka puolestaan lupasi palauttaa rahat. Halusivat tilinron. Saa nähdä miten käy.

Palvelunroesto ei tässä tapauksessa olisi auttanut yhtään mitään, en ole tilannut mitään puhelimitse. Tilaus on lähtenyt muilla keinoin, mun mielestä Soneralla on asiassa joku vastuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@KajBe kirjoitti:
Moi, myös mulla ollut Dimoco-harmeja. Sain kuitenkin puhelinyhteyden heihin ja -yllätys- hekin väittävät vain olevansa palveluntarjoaja. Sanoivat kuitenkin ottaneensa yhteyttä toimeksiantajaansa joka puolestaan lupasi palauttaa rahat. Halusivat tilinron. Saa nähdä miten käy.

Palvelunroesto ei tässä tapauksessa olisi auttanut yhtään mitään, en ole tilannut mitään puhelimitse. Tilaus on lähtenyt muilla keinoin, mun mielestä Soneralla on asiassa joku vastuu.

Jos vain jaksamista ja kiinnostusta riittää, tee juttuvinkki iltapäivälehdistölle. Tämä koko jupakka, ja mobiilimaksu pitäisi saada ihan yleiselle tasolle keskusteluun. Kuinka moni vain tietämättään maksaa tuollaisia maksuja - rahaa suoraan rikollisille. Kyllä ainakin oman oikeustajun mukaan tässä täyttyy petoksen tunnusmerkit, Soneran osalta kiskonta? Rohkeasti vain lehdistöön yhteyttä.


@KajBe kirjoitti:
Moi, myös mulla ollut Dimoco-harmeja. Sain kuitenkin puhelinyhteyden heihin ja -yllätys- hekin väittävät vain olevansa palveluntarjoaja. Sanoivat kuitenkin ottaneensa yhteyttä toimeksiantajaansa joka puolestaan lupasi palauttaa rahat. Halusivat tilinron. Saa nähdä miten käy.

Palvelunroesto ei tässä tapauksessa olisi auttanut yhtään mitään, en ole tilannut mitään puhelimitse. Tilaus on lähtenyt muilla keinoin, mun mielestä Soneralla on asiassa joku vastuu.

Itse en enää tuohon firmaan yritä soittaa, kun siitäkin rupeaa kertymään kivasti laskua ja niitä rahoja ei varmasti kukaan hyvitä. Nyt olen 4e:n edestä soitellut kyseiseen putkiikkiin, saamatta palvelua. Tähän lisäksi puhelinkulut Soneran aspaan ja kuluttajaneuvojalle, yhteensä 6e.

 

Soneralla on toki vastuuta asiasta, vaikka itse sen järjestelmällisesti kieltävätkin. Huolestuttavinta tässä on se, että tämä sama meininki on jatkunut jo 3 vkoa, eikä Sonera ole tehnyt asialle mitään. Ajatelkaapa samaa vaikka pankille. 3 vkoa oltais hissun kissun kun asikkailta on viedään rahat jonkun uuden huijausmenetelmän avulla ja sitten vaan vastailtas tiedusteluihin että "Joo tämmöstä on liikkeellä ja me ei voida mitään, eikä olla viititty tästä ketään varoittaa. Selvittele itse asia näiden huijareiden kanssa. Heippa!"

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Teekki kirjoitti:

@KajBe kirjoitti:
Moi, myös mulla ollut Dimoco-harmeja. Sain kuitenkin puhelinyhteyden heihin ja -yllätys- hekin väittävät vain olevansa palveluntarjoaja. Sanoivat kuitenkin ottaneensa yhteyttä toimeksiantajaansa joka puolestaan lupasi palauttaa rahat. Halusivat tilinron. Saa nähdä miten käy.

Palvelunroesto ei tässä tapauksessa olisi auttanut yhtään mitään, en ole tilannut mitään puhelimitse. Tilaus on lähtenyt muilla keinoin, mun mielestä Soneralla on asiassa joku vastuu.

Itse en enää tuohon firmaan yritä soittaa, kun siitäkin rupeaa kertymään kivasti laskua ja niitä rahoja ei varmasti kukaan hyvitä. Nyt olen 4e:n edestä soitellut kyseiseen putkiikkiin, saamatta palvelua. Tähän lisäksi puhelinkulut Soneran aspaan ja kuluttajaneuvojalle, yhteensä 6e.

 

Soneralla on toki vastuuta asiasta, vaikka itse sen järjestelmällisesti kieltävätkin. Huolestuttavinta tässä on se, että tämä sama meininki on jatkunut jo 3 vkoa, eikä Sonera ole tehnyt asialle mitään. Ajatelkaapa samaa vaikka pankille. 3 vkoa oltais hissun kissun kun asikkailta on viedään rahat jonkun uuden huijausmenetelmän avulla ja sitten vaan vastailtas tiedusteluihin että "Joo tämmöstä on liikkeellä ja me ei voida mitään, eikä olla viititty tästä ketään varoittaa. Selvittele itse asia näiden huijareiden kanssa. Heippa!"


Ole sinäkin lehdistöön yhteydessä - toivottavasti uutisointi painostaisi Soneraa toimenpiteisiin. Ja lehdistökin kiinnostuu kun useita ottaa yhteyttä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@KajBe kirjoitti:
Moi, myös mulla ollut Dimoco-harmeja. Sain kuitenkin puhelinyhteyden heihin ja -yllätys- hekin väittävät vain olevansa palveluntarjoaja. Sanoivat kuitenkin ottaneensa yhteyttä toimeksiantajaansa joka puolestaan lupasi palauttaa rahat. Halusivat tilinron. Saa nähdä miten käy.

Palvelunroesto ei tässä tapauksessa olisi auttanut yhtään mitään, en ole tilannut mitään puhelimitse. Tilaus on lähtenyt muilla keinoin, mun mielestä Soneralla on asiassa joku vastuu.

 


Morjesta Kajbe ja tervetuloa Klaaniin :)

Kerrotko vähän tarkemmin että millainen case sinun kohdallasi oli kyseessä:


 


 


- Olitko itse siis tilannut mitään, tai kukaan muukaan joka on käyttänyt tietokonettasi/tablettiasi tai puhelintasi, miksi he siis lupasivat palauttaa rahat tilillesi?


- Mikä palveluntarjoaja/toimeksiantaja siellä Dimocon kumppanina siis oli, tuliko tämä esille?


- Voitko laittaa jopa urlin sille sivulle josta jotain on tilattu, voisimme porukalla tsekata että miten he ovat tämän maksutavan toteuttaneet


 


Palveluviestiestoilla (rajoituksilla) voidaan estää näiden palveluiden tilaamiset. Jos haluaa estää tällä maksutavalla tilatut


 


- Aikuisviihdepalvelut niin se onnistuu kytkemällä kaikista lievin esto eli "Aikuisviihde-esto"


- Muut palvelut, esimerkiksi ajanvietepalvelut estyvät kytkemällä esto "Viihde-esto"


- Ja niin edelleen


 


EDIT: estot ovat sellaisia että esim. Viihde-esto sisältää Aikuisviihde-eston, ja Hyötyesto sisältää sekä Viihde-eston ja Aikuisviihde-eston ja niin edelleen.


 



 


 


 


 


@Purnipsi kirjoitti:

Ole sinäkin lehdistöön yhteydessä - toivottavasti uutisointi painostaisi Soneraa toimenpiteisiin. Ja lehdistökin kiinnostuu kun useita ottaa yhteyttä.


Näin tämä on ilmeisesti hoidettava. Operaattorin valitsemalla tavalla, eli vaikeimman kautta... 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Teekki kirjoitti:

@Purnipsi kirjoitti:

Ole sinäkin lehdistöön yhteydessä - toivottavasti uutisointi painostaisi Soneraa toimenpiteisiin. Ja lehdistökin kiinnostuu kun useita ottaa yhteyttä.


Näin tämä on ilmeisesti hoidettava. Operaattorin valitsemalla tavalla, eli vaikeimman kautta... 


Ja pitää kyllä muistaa, ettei Sonera ole yksin. Elisallakin vastaavia ongelmia. Yhtä ulapalla hekinhttp://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittym%C3%A4t/H%C3%A4m%C3%A4r%C3%A4t-verkko-ostot-laskulla/td-p/475417/page/5

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ilmoittakaa sinne kuluttajavirastoon nämä tapaukset, jotta asia tulisi kunnolla julkisuuteen. Kyseisen Dimoco  firman kautta laskutetaan siis aiheettomia maksuja, jos asiakas ei ole tilannut palveluita tietoisesti ts. tilausnappi/tilauslinkki on ollut joko piilotettuna tai vanhingossa painettuna ilman vahvistusta tullut voimaan. Tämäntapaisia juttuja ollut ennenkin : http://keskustelu.suomi24.fi/t/8685507/varokaa-palvelua-179988

ja ei edes palvelunestot auttaneet. 

Jep. Samassa jamassa on muut operaattorit, paitsi DNA:n asiakkaat ilmeisesti edelleen välttyneet näiltä.

 

Jostain syystä nämä kusetukset ovat nyt keskittyneet suomalaisten operaattoreiden asiakkaisiin. Ainakaan Googlettamalla en löytänyt lyhyen ajan sisään kuin nämä Suomen tapaukset...

Kertaukseksi vielä, jos joku on nämä missannut:

http://www.ripoffreport.com/r/DIMOCO-GmbH/Brunn-am-Gebrige-A-2345/DIMOCO-GmbH-DIMOCO-Americas-also-DIMOCO-EU-country-locations-Serves-as-the-interface-f-1267823

 

http://www.theregister.co.uk/2015/08/11/direct_to_bill_mobile_payment_scam/

 

 

Vastaa