Dimoco Europe Gmbh


Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.


 


 


 


Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL


 


---


 


Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote


 


Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen


 


Hyvä asiakkaamme,


 


Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/


 


Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.


 


Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.


 


---


 


Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto


 



@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.


Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.


Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.


 


Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.


 


Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.




 


Tilannepäivitys 11.12.2015


 



@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:


 


Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.


 


Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


 


Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä



  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai

  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc


Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.


 


Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.




 


441 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Teekki kirjoitti:

Joo, ei tämä homma ole putkeen mennyt millään operaattorilla. Itselleni tuli kuitenkin lopullinen päätös operaattorin vaihdosta tuon ensimmäisen MTV:n uutisen takia ja erityisesti tämän uutisen lopussa olleen Koskisen kommentin takia. "– Jos haluaa välttyä tällaisilta laskuilta, voi operaattorilta ottaa palveluneston mobiilimaksuihin. Ja tietysti olla painamatta sitä "oletko varma että haluat maksaa tästä sisällöstä" -nappia, sanoo Koskinen. ". Näinhän tämä homma tosiaan menikin :)


 


Jos business manager antaa tälläisiä lausuntoja uutisiin, niin multa katoaa kyllä luottamus firmaan ja firman tapaan hoitaa asioita.


 




 


Asiantuntijamme Kaisa Koskinen taustoitti MTV:lle Dimoco-asiaa monesta näkökulmasta ja vastasi useaan kysymykseen siitä, miten tällaisen maksun voi välttää. Yhtenä monesta asiasta jutussa nousi varsin näkyväksi tämä yksittäinen kommentti asiakkaan vastuusta.  Koskisen kommentin tarkoituksena ei suinkaan ollut aliarvioida asiakkaidemme harkintakykyä. Pahoittelemme, jos haastattelusta saa sellaisen kuvan.

Kohdallani asia saa myös päätöksen , eli sanon irti kaikki sopparit Soneraan siitä yksinkertaisesta syystä etten voi enään luottaa soneran kykyyn toimia ongelmatilanteissa . Pahoittelen jos jotakuta sonerauskovaista loukkasin kirjoituksillani. Näin joskus käy , samalla kerron teille että nettikäyttöä olen harjoittanut varmaan niinkauan kuin se on ollut mahdollista saamatta koskaan yhtäkään huijjausyritystä tililleni . Nyt Soneran yhteistyökumppanit on onnistuneet laatimaan joko viruksen tai vastaavan tavan käydä asiakkaiden lompakolla . Sonera on osa tätä verkostoa enkä halua olla tämänkaltaisen rikollisen toiminnan rahoittajana . 

Sääli tulee niitä innokkaita asiakaspalvelioita jotka joutuu työnsä vuoksi kuuntelemaan huijjatuksi tulleiden purkauksia . En toivota teille voimia vaan suosittelen siirtymään muihin töihin jossa asioita hoidetaan muiden kuin kasvottomien etäpesäkkeiden kanssa . 

 

Minulla on vielä luottotiedot kunnossa , kokemukseni mukaan jatkamalla soneran asiakkaana voin saada kotiini minkäsuuruisen laskun tahansa voimatta asialle yhtään mitään . 


@TeroRe kirjoitti:

 

Asiantuntijamme Kaisa Koskinen taustoitti MTV:lle Dimoco-asiaa monesta näkökulmasta ja vastasi useaan kysymykseen siitä, miten tällaisen maksun voi välttää. Yhtenä monesta asiasta jutussa nousi varsin näkyväksi tämä yksittäinen kommentti asiakkaan vastuusta.  Koskisen kommentin tarkoituksena ei suinkaan ollut aliarvioida asiakkaidemme harkintakykyä. Pahoittelemme, jos haastattelusta saa sellaisen kuvan.


OK. Itselleni tästä uutisesta jäi juuri se kuva, että Koskisen mielestä asiakas on ollut hölmö kun on painellut aikuisviihdesivustolla "oletko varma että haluat maksaa tästä sisällöstä" -nappia, jota todellisuudessa ei ole ollut. Ymmärsin siis asian väärin. Pahoitteluni tästä...  :)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Karporaattori kirjoitti:

Kohdallani asia saa myös päätöksen , eli sanon irti kaikki sopparit Soneraan siitä yksinkertaisesta syystä etten voi enään luottaa soneran kykyyn toimia ongelmatilanteissa . Pahoittelen jos jotakuta sonerauskovaista loukkasin kirjoituksillani. Näin joskus käy , samalla kerron teille että nettikäyttöä olen harjoittanut varmaan niinkauan kuin se on ollut mahdollista saamatta koskaan yhtäkään huijjausyritystä tililleni . Nyt Soneran yhteistyökumppanit on onnistuneet laatimaan joko viruksen tai vastaavan tavan käydä asiakkaiden lompakolla . Sonera on osa tätä verkostoa enkä halua olla tämänkaltaisen rikollisen toiminnan rahoittajana . 


Sääli tulee niitä innokkaita asiakaspalvelioita jotka joutuu työnsä vuoksi kuuntelemaan huijjatuksi tulleiden purkauksia . En toivota teille voimia vaan suosittelen siirtymään muihin töihin jossa asioita hoidetaan muiden kuin kasvottomien etäpesäkkeiden kanssa . 


 


Minulla on vielä luottotiedot kunnossa , kokemukseni mukaan jatkamalla soneran asiakkaana voin saada kotiini minkäsuuruisen laskun tahansa voimatta asialle yhtään mitään . 




 


Ei me olla mihinkään menossa, työntekijät siis :)

Olen pahoillani tästä hässäkästä ja on todella harmi jos sinä ja Teekki ja muut päädytte lähtemään meiltä pois tämän takia :(


 


En missään nimessä halua paukutella henkseleitä, tässä tilanteessa meillä on paljon parantamisen sekä kehittämisen varaa mutta mitä olen verkkokeskusteluista lukenut niin olemme ensimmäisenä operaattorina (Suomessa siis) jäädyttäneet laskutuksen tutkimusten ajaksi + lupasimme hyvittää tietyt tapahtumat automaattisesti. En tiedä kaikkien osalta viimeisimpiä käänteitä mutta tämä on oma mielikuva kokonaistilanteesta, joten jos tämän hässäkän takia päädytte lähtemään meiltä pois niin mielipiteeni on että tässä kohtaa syy on väärä.


 


Me kyllä tartumme asioihin ja tutkimme niitä, sitä varten esimerkiksi tämä Klaani on aivan loistava paikka nostaa epäkohtia esiin. Asioiden tutkiminen voi viedä hetken mutta se ei tarkoita etteikö mitään tapahtuisi.


 


 

Itsekin olen ollut tähän asti hyvin tyytyväinen Soneran palveluihin ja Sopivan toimivuuteen Pohjoismaissa ja Baltianmaissa, mutta hienolla tittelillä toimiva Kaisa Koskinen heitti mediaan pahan asiakkaita 1-0 vetävän lausunnon. Kunpa tosiaan olisimme nähneetkin hänen mainostamansa namiskukkelin klikkaamista varten, mutta kun sellaista ei tosiaankaan ole ollut vielä 2.11. jälkeenkään. Bisnes Managerin tulee hallita perusbisneksen lainalaisuudet, älä aliarvioi asiakasta (ainakaan julkisesti) ja nykyinen asiakas on edullisempaa pitää kuin hankkia uusia kalliiden mainoskampanijoiden kautta.... 


@Karporaattori kirjoitti:

Kohdallani asia saa myös päätöksen , eli sanon irti kaikki sopparit Soneraan siitä yksinkertaisesta syystä etten voi enään luottaa soneran kykyyn toimia ongelmatilanteissa . Pahoittelen jos jotakuta sonerauskovaista loukkasin kirjoituksillani. Näin joskus käy , samalla kerron teille että nettikäyttöä olen harjoittanut varmaan niinkauan kuin se on ollut mahdollista saamatta koskaan yhtäkään huijjausyritystä tililleni . Nyt Soneran yhteistyökumppanit on onnistuneet laatimaan joko viruksen tai vastaavan tavan käydä asiakkaiden lompakolla . Sonera on osa tätä verkostoa enkä halua olla tämänkaltaisen rikollisen toiminnan rahoittajana . 

Sääli tulee niitä innokkaita asiakaspalvelioita jotka joutuu työnsä vuoksi kuuntelemaan huijjatuksi tulleiden purkauksia . En toivota teille voimia vaan suosittelen siirtymään muihin töihin jossa asioita hoidetaan muiden kuin kasvottomien etäpesäkkeiden kanssa . 

 

Minulla on vielä luottotiedot kunnossa , kokemukseni mukaan jatkamalla soneran asiakkaana voin saada kotiini minkäsuuruisen laskun tahansa voimatta asialle yhtään mitään . 


Ikävä kuulla jos luotto meihin on tapahtuman myötä mennyt. Voin vakuuttaa, että tapahtumaa tutkitaan edelleen jatkuvasti yhteistyössä mm. Dimocon kanssa, jotta tapahtumien todellinen kulku saataisiin täysin selväksi. Toistaiseksi mitään viitteitä rikollisesta toiminnasta ei ole löydetty, vaan kyse on ollut ennemminkin viestinnällisistä ongelmista ja tästä tullaa ottamaan opiksi. Jos haluat, että tapaustasi tutkitaan tarkemmin, niin tee asiasta meille kirjallinen reklamaatio (ellet jo ole tehnyt), niin voimme tutkia tapaustasi astetta tarkemmin. Pelkkä puhelu asiakaspalveluun ei oikeuta meitä tutkimaan tapausta esim. logi-tiedostoista, koska tapaus kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin.


@TeroRe kirjoitti:

En tiedä kaikkien osalta viimeisimpiä käänteitä mutta tämä on oma mielikuva kokonaistilanteesta, joten jos tämän hässäkän takia päädytte lähtemään meiltä pois niin mielipiteeni on että tässä kohtaa syy on väärä.

 


Tämä on vähän näitä juttuja, että miten tätä haluaa ajatella. Itselleni tämä oli ihan periaatekysymys ja en halua asioida enää operaattorin kanssa, jonka kanssa minulla on ollut tälläisiä ongelmia. En myöskään luota Soneran kykyyn hoitaa asioita, kun esim. minun tapaustani ei ole kommentoitu mitenkään, vaikka on hyvin selvää mikä tässä on homman juoni. Eli asiakkaan tekemään reklamaatioon vastataan Dimocolta ja jos asiakas edelleen kiistää, niin "neuvotellaan" palveluntarjoajan kanssa luvataan hyvitys(minulle tämä onnistui 4:ssä minuutissa). Sanasta sanaan automaattisesti vaan samaa viestiä kaikille, ainoastaan palveluntarjoaja vaihtuu. Reklamaatioita ei siis oikeasti käsitellä, mutta Soneralla ei siltikään ole syytä epäillä Dimocon rehellisyyttä. Tähän asiaan en ole nähnyt vieläkään Soneran kommenttia...

 

Tiedän kyllä että muut operaattorit eivät ole hoitaneet asiaa sen paremmin, mutta koska minulla ei henkilökohtaisesti ole ollut ongelmia valitsemani uuden operaattorin kanssa, niin homma tuntuu paljon paremmalta kuin jatko Soneran kanssa. Ajatuksena sama kuin, jos Matti hakkaa minut ja kaverini, niin Matti on m*lkku. Jos Pekka hakkaa kaverini, mutta ei minua, niin Pekkakin on m*lkku, mutta koska ei hakannut minua vaan ainoastaan kaverini, niin hän ei ole niin m*lkku kuin Matti... :)

 

 

Niin paljon kauniita sanoja että ihan herkistyy . 


Minäpä kerron asiaa hiukan numeroiden valossa . Numerot vedän hatusta mutta että asian todellisuus muuttuisi edes hiukan ymmärrettävämpään muotoon niin . 


 


Oletetaan soneralla olevan noin 1 000 000 asiakasta joista noin 100 000 surffaa nettiä mobiilisti . Tästä joukosta 10 000 joutuu huijjareiden kynsiin . Muutaman kk aikana sonera veloittaa kultakin vaikkapa vain 40 egee se summa kertaa 10 000 =400 000 euroa huijattua rahaa . Yksittäisistä asiakkaista murto-osa jaksaa asiaansa valittaa ja tästäkin joukosta vain murto-osa jaksaa vääntää asiakaspalvelioiden kanssa laskua oikeeseen suuntaan . Eli kyseessä on soneralle hyvä pisnes josta ei niinvain haluta luopua. Enimmät veetuilut kaatuu asiakaspalvelioiden niskaan ,,, valitettavasti . 


 


Minä näen Soneran osana kansainvälistä huijausporukkaa jonka toiminnassa mukana olo syö uskottavuuden koko toiminnalta . Toki suurinosa soneran toiminnasta on laillista , mutta yks mätä omena pilaa koko korin . 


 Soneralta lasku josta nyt Dimoconin osuus on pudotettu pois mutta joku


 


""""" 


NTH on sveitsiläinen 70 maassa toimiva Mobiilimaksua tarjoava palveluntarjoaja. Heillä voi olla asiakkaana jossain maassa Romaniasta käsin operoitava aikuisviihdesivusto tai vastaava, mutta NTH on vastuussa näiden validoinnista ja asiakastuesta.


 


Tarkastukseni mukaan liittymäsi kautta on tilattu videoita, joista nyt laskutetaan. Tilaukset on tehty 20.8.-2.9.2015, jolloin liittymällä ei ollut voimassa olevaa viihdeviestiestoa. Tapahtumat on laskutettu vasta nyt. """""


 Tuon yllä kirjoitti Päivi xxx soneran asiakaspalvelusta . 


 


Eli huijjaus myönnetään puoliksi ja nyt heillä on romaniasta tullut veloitus joka on elokuulta sattumoisin nyt vasta tullut minulle asti .. 


 


Vieläkin sanon etten ole kertaakaan klikannut minnekkään aikuisviihdesivun kohtaan jossa tilaisin maksullisia videoita tehostaakseni masturbaatiohetkeä nettiruudun äärellä . En kertaakaan , aina olen tyytynyt ilmaiseen tarjontaan (( heh heh ) jota piisaa niinpaljon kuin vain kädet kestäis . 


 


Edit Tero: Poistin viestistä asiakaspalvelun työntekijän sukunimen.


 


 


 

 

 Jatkan viellä . 

 

DNA sivuilla seuraavaa ,, Eli sama huijjarifirma joka yrittää romaniasta käsin sveitsiläisen yhteistyökumppaninsa soneran avulla käyntiä minun lompakolla . 

 

 

Hei kaikki eli jos viimeisimmässä laskussasi on ollut palveluntarjoajana "NTH AG" ota yhteys asiakaspalveluun samantien.

DNA Jonna palveluneuvoja

 

 

 Niputetaan . 

 

 Ensin minua veloitettiin kahdella eri laskulla Dimcon perusteettoman laskun vuoksi , jotka peruttiin lukuisien puhelinsoitteluiden jälkeen . 

Sitten astuikin kuvaan NTH joka on validioinut ( mitähän tuo tarkoittaa ) NTH AG :n välitystä' jotenkin päin . 

Sitten sonera minulta haluaa rahaa vaikka en varmasti ole tilannut mitään maksullista palvelua .. 

 

Tärkeintä asiakkaan kannalta on se ettei Veloitus voi syntyä itsekseen lukee mobiilimaksamisen ehdoissa. 

 

Voi hyvää päivää Sonera 

Ei näitä tarvitse maksaa, eikä pidä uskoa kaikkea mitä operaattori sanoo. Reklamaatiot suoraan operaattorille, ja samalla tieto kuluttaviranomaiselle. Operaattoreille ei ole minkäänlaista estopalvelua mobiilimaksulle, joten kuluttaja ei näitä joudu maksamaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Löysinpäs mielenkiintoisen Plokin : http://plok1.blogspot.fi/2015/11/koko-kansan-mobiilimaksu.html

Kannattaa lukea, hyvin valaisevaa :smileywink:

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1448345278707.html

Tässä sitä vaaditaan operaattoreilta vastuuta!
Eikä, että hoida itse.
Sonera syyttää vain asiakkaitaa, eivätkä usko heitä!

IS:n jutusta

"- Tulossa käyttöön muun muassa Helsingin ja Turun seudun joukkoliikenteeseen."


Kuvitteellinen esimerkki:
"tietääks joku HKI/Espoo-seudulta nettikahvilaa tms. jossa olis jaettu netti 4G:stä? pitäis ostaa matkalippuja mutta ei huvittais omaan piikkiin"

 Eli oletuksena mobiilimaksu estetyksi kaikkiin liittymiin, kiitos. Mikään P3/P4-viestiesto ei taida matkalippujen ostoa estää...

Kunniamerkki +14

@takuurak kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1448345278707.html




 


Mainio kirjoitus, tekisin pari korjausta, jotka on merkattu punertavalla.


 


Osa operaattoreista Kaikki operaattorit on yrittänyt ovat yrittäneet väistää vastuuta kehottamalla kuluttajia olemaan yhteydessä Dimoconiin.


 


Kivikangas pitää uutta maksutapaa kätevänä. Asiakkaat pitävät uutta maksutapaa vaarallisena. Ongelma on siinä, että ihmiset eivät ole vielä tottuneet  halua maksaa maksamaan tietoja syöttämättä ilman vahvistuksia. Hän ei allekirjoita väitettä siitä, että palvelu olisi otettu käyttöön vaivihkaa ja tiedottaminen jätetty sikseen Palvelu on otettu käyttöön kertomatta kenellekään ja lähettämättä yhtäkään asiakastiedotetta. Paitsi DNA joka julkaisi yhden tiedotteen nettisivuillaan.


 


– Maksullisten palvelujen yhteydessä kerrotaan Epärehelliset palvelut eivät kerro, mikä mobiilimaksu on ja että laskutus tapahtuu puhelinlaskussa. Muutenkin operaattorit jättävät tiedotuksen mieluummin myyjien nettisivuille kuin kertoisivat itse asiakkailleen. Palvelu tulee suurelle yleisölle tutuksi myös pian käyttöön tulevalla HSL:n lippujen ostamisella aiheuttamaan vielä paljon ongelmia tulevaisuudessakin, eikä sitä saa edes poistettua liittymältään. Lisäksi siitä on kerrottu mobiilimaksuinfo.fi-sivuilla joilla kukaan normaali ihminen ei käy ja operaattorit viestivät asiakkailleen ja operaattorit ovat jättäneet viestinnän asiakkailleen täysin tekemättä, Kivikangas sanoo.


 


Kivikangas ei pidä suurena Normaalit ihmiset pitävät riskinä sitä, että esimerkiksi auton takapenkillä olevat lapset klikkailisivat perheen yhteistabletilla ison laskun mobiilimaksua käyttäen.

– Sopimuksen mukaan liittymän omistaja vastaa sillä tehdyistä ostoksista, jotta operaattori voi pestä kätensä ongelmista. Mutta tässä pätee terve järki, vanhempien tulisi tietää, missä lapset surffaavat, eli autoa ajavan isän pitää ajamisen sijaan tarkkailla mitä takapenkillä tehdään. Ja jos vahingossa ollaan tehty ostoksia, niistä pystytään sopimaan operaattorin ja palveluntarjoajan kanssa niistä joutuu reklamoimaan useita kertoja moneen eri paikkaan ennen kuin asia selviää, Kivikangas toteaa.


 


Vastaisko toi nyt paremmin todellisuutta ja asiakkaiden fiiliksiä ? :)

*Huutonaurua*

 

Kyllä, juuri noin tuo asia olisi pitänyt ilmaista... :smileyvery-happy:

*nauraa loppupäivän*

Aivan loistava oikaisu tuohon kirjoitukseen... se pitäisi copy-pasteta tuonne uutisen kommentteihin :))

 

Joo, mutta luettuani tuon "koko kansan mobiilimaksu blokin".... heittäisin pallon vielä kerran Kaisalle.....

Joka muuten hävi kommentoimasta kesken perjantain :D

 

Vastasit minulle aiemmin......

"tuo finnishhere-palvelun maksutoiminnallisuus huomattiin harhaanjohtavaksi lokakuun alussa. Vaadimme Dimocoa korjaamaan maksun hyväksymissivun ja 19.10 korjattu versio oli julkaistu.

 

Kollegani Mikko tarkasti, että maksusivu on asianmukainen ennen kuin se laitettiin tuotantoon ja vielä sen jälkeen."

 

Nyt tuossa 23.11. kirjoitetussa blogissa sanotaan.....

"Kaikki sivustot ovat samankaltaisia finnish-here-sivuston kanssa, mutta ne ovat vain suunnattu eri maiden kansalaisille. Pyrkimys niillä näyttäisi olevan täysin sama: rahastus. Osalla sivustoista mainitaan, että kyseessä on maksullinen palvelu. Esimerkiksi hornyaut[.]mobi-sivusto ilmoittaa, että painamalla toista-painiketta, mobiilikäyttäjä hyväksyy palvelun tekemän välittömän 12 euron veloituksen sekä pidättäytyy oikeudesta kyseisen veloituksen perumiseen."

 

Ja tuo blogi pitää paikkaansa, kävin tänään (25.11) katsomassa tuon sivuston.... muuten ensimmäistä kertaa, vaikka sieltä on laskutettu minua kahdesti ;)


@Karporaattori kirjoitti:

 Niputetaan . 

 

 Ensin minua veloitettiin kahdella eri laskulla Dimcon perusteettoman laskun vuoksi , jotka peruttiin lukuisien puhelinsoitteluiden jälkeen . 

Sitten astuikin kuvaan NTH joka on validioinut ( mitähän tuo tarkoittaa ) NTH AG :n välitystä' jotenkin päin . 

Sitten sonera minulta haluaa rahaa vaikka en varmasti ole tilannut mitään maksullista palvelua .. 

 

Tärkeintä asiakkaan kannalta on se ettei Veloitus voi syntyä itsekseen lukee mobiilimaksamisen ehdoissa.


NTHn ja Dimocon tapauksissa on kyse eri ongelmista. NTH:n tapauksessa laskutukset tehtiin jälkikäteen meillä tapahtuneen laskutusjärjestelmän konfiguraatiovirheen myötä, jota ei heti havaittu. NTH:n kautta toimivan "suosituimman" aikusviihdepalvelun hyväksyntäsivu eroaa Dimocon vastaavasta mm. siten, että maksu vaatii itse maksunappulan painamisen lisäksi myös erillään nappulasta olevan "hyväksyn ehdot" laatikon raksittamisen. Mutta otetaan tämä NTH vielä uudelleen syyniin, jos jotain puutteita palvelussa löytyy.

Jos nyt kuitenkin ottaisitte koko mobiilimaksun syyniin, ja korjaisitte ongelmat koko maksutavassa.

Toisaalta, joudutte joka tapauksessa korjaamaan ongelmat, heti kun viranomaisilta tulee määräys asiasta.

Annoin ahkerasti juttuvinkkejä lehdille, koska pelättävissä tosiaan on, että suurin osa huijatuista ei joko kehtaa tai ymmärrä reklamoida. Tuo IS:n juttu on tehty asenteella "asiakas on tyhmä". Jos pelkkä nettikuvan klikkaaminen riittää kympin veloitukseen minuutin välein, niin tyhmyydestä ei ole kyse vaan huijauksesta.

 

Meille siis tuli TOISEEN KERTAAN reklamoinnin jälkeen meili, jossa kysyttiin pankkiyhteystietoja. Kiintoisaa olisi tietää, onko jollekulle tilinueron lähettäneelle oikeasti maksettu rahaa vai onko tili Romaniassa tyhjennetty?

 

Ironiaa, mutta voisi myös pitää paikkansa.

 

Ja jos rahoja ei koskaan tulekaan, niin meneekö Soneran "jäädyttämä" puhelinlaskumme (useat asiakaspalvelijat vakuuttivat että laskut on jäädytetty) tässä odotellessa maksamattomana ulosottoon?

Nytkö Te vasta otatte Se syyniin . 

DNA:lla on jo kaks kuukautta sitten tehty asialle jotain . 

 

Kuinkahan isosta megaluokan huijjauksesta on kysymys . 

Eikö soneralla ole jotain yli miljoona asiakasta , vaikka kymppi kuussa tekee kymmenen milliä maassa , se on 120 milliä vuoresa ..

 

Voi hyvää päivää Sonera 


@ametistitar kirjoitti:

 

Ja jos rahoja ei koskaan tulekaan, niin meneekö Soneran "jäädyttämä" puhelinlaskumme (useat asiakaspalvelijat vakuuttivat että laskut on jäädytetty) tässä odotellessa maksamattomana ulosottoon?


Riitauta lasku tuon Dimocon saatavan osalta. Kuluttajaneuvontaan yhteyttä niin saat tarkemmat neuvot...

Kaks kuukautta sitten huomattu, MUTTEI TEHTY MITÄÄN!!!!!

Vastaa