peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58712 Jäsentä
163076 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh



Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 605
281/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@Teekki kirjoitti:

@TeroRe kirjoitti:

@Teekki, emme kommentoi sinun emmekä muidenkaan yksittäisiä reklamaatiotapauksia julkisilla foorumeilla Hymiö Onnellinen Asiakaspalvelun kautta saat tietää tähän vastauksen.

 


Ok, eli tämä jää sitten mysteeriksi, kun oma tapaukseni on jo saanut happy end:n ja tuo maksu + muut kulut on minulle jo hyvitetty, enkä enää jaksa käydä tämän takia aspaan soittelemaan... Hymiö Onnellinen

 

 


Tiesithän ettei sinun tarvitsekaan soittaa jos et halua tai kerkee, meillä on Omilla Sivuilla palvelupyyntölomakkeet sekä sonera.fi:llä on myöskin avoin yhteydenottopyyntölomake. Ja on Facebookit ja Twitterit Hymiö Onnellinen

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone XS Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎21-11-2015
Kirjoituksia: 12
282/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Teekki, ei kannatakaan soitella Aspaan. Tein tässä keskusteluketjussa olleiden ohjeiden perusteella reklamaation Oma Sonera -sivujen kautta viime ke, kun viime la 21.11. (sain laskun pe 20.11) asiakaspalautteeseeni sain täysin ympäripyöreän vastauksen. No äsken tuli täysin ympäripyöreä Sonera -soitto; Dimocoa tulee reklamoida (tehty 21.11, ei vastausta), jos jätät Dimoco -osuuden maksamatta, niin tulee merkintä luottotietoihini (ohhoh Dimoco -osuuteni vain 19,99 €, kyse onkin periaatteesta) Tällaista jargonia Aspan suunnalta..... Eli jälleen luuppi pyörii. Olen sopimussuhteessa Sonera Oyj:hin, joten reklamoin heitä. En ole missään sopimussuhteessa Dimoco Europe GmbH:han. Sen sijaan Soneralla on ainakin verkkolaskutussopimus tai joku vastaava Dimocon kanssa eli heidän tulee selvittää keskinäiset sopimussuhteensa, ei minun kuluttajana.... Ja uskon, että kuluttajaviranomaiset päätyvät samalla kannalle....    

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 605
283/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@Wimmie kirjoitti:

Teekki, ei kannatakaan soitella Aspaan. Tein tässä keskusteluketjussa olleiden ohjeiden perusteella reklamaation Oma Sonera -sivujen kautta viime ke, kun viime la 21.11. (sain laskun pe 20.11) asiakaspalautteeseeni sain täysin ympäripyöreän vastauksen. No äsken tuli täysin ympäripyöreä Sonera -soitto; Dimocoa tulee reklamoida...    


 

Tähän asiaan tulee muutos. Pyydän että maltatte odottaa ihan hetkisen vielä Hymiö Onnellinen

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone XS Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-11-2015
Kirjoituksia: 4
284/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

En ole lainkaan vakuuttunut että pankkitietojeni luovuttaminen täysin tuntemattomalle KOLMANNELLE OSAPUOLELLE auttaisi yhtään asiaa, koska vastaukset sähköposteihin ovat selvästi olleet automaattisesti lähetettyjä. Koko ajatus vaikuttaa aivan absurdilta, koska kyseessä on huijaus. Tuleeko kukaan mitään rahoja saamaan. Nyt niillä on jo puhelinnumero (kiitos Sonera), sähköpostiosoite ja mitä muuta. Ja sitten vielä pankkitiedot? Seuraavaksi pankkitunnukset? Itse en ole antamassa ennen kuin Sonera ottaa jotain vastuuta ja kommentoi jotain järkevää. Mielenkiinnolla odotan tiedotettanne, mutta pelkään että siitä tulee kunnon farssi.
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
285/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

 


TeroRe kirjoitti:

 

Tiesithän ettei sinun tarvitsekaan soittaa jos et halua tai kerkee, meillä on Omilla Sivuilla palvelupyyntölomakkeet sekä sonera.fi:llä on myöskin avoin yhteydenottopyyntölomake. Ja on Facebookit ja Twitterit Hymiö Onnellinen


 

Juu tiedän toki. Silloin kun irtisanoin mobiilinettiliittymäni, niin pyysin asiakaspalvelijaa selvittämään syyn siihen miksi päädyitte minulle hyvittämään. Hetken päästä sainkin puhelun teiltä, mutta  kyseinen asiakaspalvelija ei osannut varmuudella sanoa syytä hyvitykseen.Kertoi maksuissa olleen epäselvyyksia yms. ja siksi varmaan hyvitetty. Kummastelin tätä,  kun kaiken oli ilmoitettu olleen kunnossa 2.11. jälkeen ja oma veloitukseni oli tullut 12.11. Tähän ei sitten enää mitään selvää vastausta tullutkaan ja henkilö kuullosti sen verran vaivautuneelta etten viitsinyt tentata enempää. Jos tuohon ei saa aspasta vastausta, niin tokkopa mihinkään sen vaikeampaankaan kysymykseen sitten...

 

Sinänsä asia ei enää minua kosketa, mutta olisi ollut kiva tietää syy tähän "hieman" epäilyttävään reklamaatioiden käsittelyyn... Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-11-2015
Kirjoituksia: 4
286/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Mielenkiintoista kun kerrot Teekki että veloitus on tullut 12.11. Itselläni pvämäärä on 10.11. Hienoa että asia on selvinnyt kohdaltasi. Nyt odottelen Soneran reklamaatiopuolen yhteydenottoa, mutta palvelu on ollut tähänasti niin jäätävää etten odota mitään parannusta olevan tiedossa. Luulisi että Sonera saisi aikaan jonkun yhdenvertaisen tavan käsitellä aiheesta tulleet valitukset, mutta tuntuu olevan aika kaoottista. Kaikilla klaanissa kirjottaneille huijaus vaikuttaa olleen samanlainen, joten asiallista olisi seraava toimintamalli:

1. Sonera hyvittää kaikki tähän asti Dimocon hämärien palveluntarjoajien tekemät laskutukset kaikille.
2. Sonera laatii asiasta tyhjentävän tiedotteen toimistaan asian yhteydessä, jossa lisäksi varoittaa ja ohjeistaa kyseisen casen tiimoilta asiakkaitaan, jotta vastaavalta vältytään jatkossa.
3. Sonera tarkastelee hyvin kriittisesti mobiilimaksusysteemiä ja yhteistyötään Dimocon kanssa.
4. Sonera kehittää tuotettaan siten, että mobiilimaksu on vain ja ainoastaan asiakkaan halutessa käytössä.
5. Pyytää anteeksi asiakkailtaan sitä, ettei tiedottanut asiakkaitaan asiallisesti kun huijaus todettiin.
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 1
287/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Nyt on kysytty Viestintäviraston mielipidettä aiheeseen. Täältä voi kuunnella http://www.radiopori.fi/uutiset/yllatyslaskun-jalkeenkin-mobiilimaksun-esto-takkuaa-harmaa-alue Viestintäviraston henkilön kommentit. 

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
288/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

No niin siellähän oli lopussa mielenkiintoista kommenttia. Pitäisköhän tässä nyt jo alkaa rikosilmoitusta miettimään... Hymiö Erittäin onnellinen

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 605
289/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@Pissedoff kirjoitti:
Nyt odottelen Soneran reklamaatiopuolen yhteydenottoa, mutta palvelu on ollut tähänasti niin jäätävää etten odota mitään parannusta olevan tiedossa. Luulisi että Sonera saisi aikaan jonkun yhdenvertaisen tavan käsitellä aiheesta tulleet valitukset, mutta tuntuu olevan aika kaoottista. Kaikilla klaanissa kirjottaneille huijaus vaikuttaa olleen samanlainen, joten asiallista olisi seraava toimintamalli:

1. Sonera hyvittää kaikki tähän asti Dimocon hämärien palveluntarjoajien tekemät laskutukset kaikille.
2. Sonera laatii asiasta tyhjentävän tiedotteen toimistaan asian yhteydessä, jossa lisäksi varoittaa ja ohjeistaa kyseisen casen tiimoilta asiakkaitaan, jotta vastaavalta vältytään jatkossa.
3. Sonera tarkastelee hyvin kriittisesti mobiilimaksusysteemiä ja yhteistyötään Dimocon kanssa.
4. Sonera kehittää tuotettaan siten, että mobiilimaksu on vain ja ainoastaan asiakkaan halutessa käytössä.
5. Pyytää anteeksi asiakkailtaan sitä, ettei tiedottanut asiakkaitaan asiallisesti kun huijaus todettiin.

 

Toiminta on ollut kieltämättä paikoin, kuten kirjoitit, kaoottista. Johtuu siitä että tutkimusten edetessä toimintaohjeet ovat muuttuneet. Pahoittelut tästä!

 

Jatkossa epäselvät tilanteet tutkitaan meillä Sonerassa, nopein tapa toki on se että asiakas ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan mutta jatkossa myös me tutkimme tapahtumia asiakkaan pyynnöstä. Eli Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta, tai sonera.filtä löytyvän yhteydenottopyyntö-lomakkeen kautta, tai perinteisesti soittaen asiakaspalveluumme. Noiden kautta meille ilmoitus ja otamme täällä tilanteen haltuun ja lähdemme tutkimaan asiaa. Tämä on se oleellinen muutos, mistä myös tässä keskustelussa on puhuttu.

 

Tästä linjauksesta olemme tiedottaneet myös asiakaspalvelumme henkilöstöä mutta kunnes tieto on tavoittanut kaikki niin se vie oman aikansa. Pyrimme toki siihen että kaikki tietäisivät tämän heti mutta voi olla että ihan kaikki eivät sitä tiedä ihan sillä sekunnilla. Pahoittelut tästä mutta korjaamme rivimme tässä asiassa niin sanotusti.

 

Vastauksia kysymyksiisi:

 

1) ja osin myös 2) ja 3) Tutkimukset Dicomon kanssa ovat edelleen kesken

2) Olemme laatineet nyt aiheesta kaksi tiedotetta: Ensin yleinen Mobiilimaksusta kertova sivu -->  www.sonera.fi/mobiilimaksu ja toinen liittyen Dicomoon --> Asiakastiedote. Lisäksi olemme päivittäneet jo osin Omien Sivujen osiota jossa määritellään palvelutilauksen estot, tämä on vielä hivenen kesken mutta tavoite on se että asiakas niin halutessaan tietää mitä milläkin estolla estetään (tieto löytyy kyllä tuon sonera.fi/mobiilimaksu-sivun kautta jo)

4) Mobiilimaksu tulee olemaan jatkossakin automaattisesti päällä ja sen käyttöä asiakas määrittelee itse sopivilla estoilla. Tämä on tässä mielessä sama kuin tekstiviestipalveluiden käyttämisessäkin. Eri maksutavat kulkevat saman laskutusjärjestelmän kautta, ja valitettavasti emme lyhyellä tähtäimellä pysty eriyttämään eri maksutapojen estoja

5) Pyydämme nöyrimmin anteeksi sitä, ettemme ole tiedottaneet tästä maksutavasta aikaisemmin. Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan tullut esille suoranaisia huijauksia vaan epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja

 

Työ asian tiimoilta jatkuu edelleen, tässä väliaikatiedot.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone XS Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎20-11-2015
Kirjoituksia: 9
290/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@TeroRe kirjoitti:
Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan tullut esille suoranaisia huijauksia vaan epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja

 

 Hyväksyntäprosessit on kuitenkin olleet tarkoituksella epäselvät jotta surffaajat maksasisivat tietämättään "palveluista".

 

Voisi kai sitä huijaukseksikin sanoa?

0 tykkäystä