peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59319 Jäsentä
164363 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh

Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎20-11-2015
Kirjoituksia: 17
371/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

@ametistitar kirjoitti:

Löysinpä tuolta monta sivua taaksepäin sijaitsevan HIEMIN kommentin:

"Olimme Dimocoon yhteydessä hyvitysten suhteen. Rahoja palautetaan erissä, ei yksitellen, joten tästä syystä palautukset eivät näy tilillä heti hyvityspäätöksen jälkeen. Ensimmäinen erä hyvityksistä tähän tapaukseen liittyen on juuri lähetetty maksatukseen, joten rahojen pitäisi tulla tileille muutaman päivän sisään. Tämä ensimmäinen erä sisältää hyvitykset reklamaatioihin jotka on tehty ennen 11.11."

Kertokaapa tästä lisää? Pitääkö paikkansa vai onko Hiemin omaa hallusinaatiota?

Eli onko uusia maksupäiviä jo tiedossa?

Jos on,niin miksi ihmeessä ette kerro niistä? Menetätte todella paljon asiakkaita, kun netti on pullollaan Dimoco-huijausta.

@ametistitar, tiedustelin seuraavia maksupäiviä Dimocolta. Vastaan heti, kun saan tiedon niistä. Kaikki sovitut hyvitykset tullaan maksamaan.

1.12. alkaen sovitut hyvitykset Sonera hyvittää asiakkaan tulevalla matkapuhelinlaskulla.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎23-11-2015
Kirjoituksia: 29
372/439

Meidän tapauksessamme siis MINUUTIN VÄLEIN on laskutettu kaksi kertaa 10 euroa. Minulle on kerrottu että tämä on "harvinainen virhe".

Kommentaattori
373/439

Dimoco muuten ei ole noiden robottivastauksien jälkeen vastannut viesteihin ja maksuaikatalukyselyihin. Lähes Nigerialaiskirjeiden fiilis tulee noista kaikille reklamoijille automaattisesti lähetetyistä kopioiduista viesteistä ja pankkitilikyselyistä, ei mahda mitään.

Kommentaattori
374/439

Kaisa siis kirjoitti:

"Kaikki sovitut hyvitykset tullaan maksamaan."

Selvä...vai onkohan sittenkään?

Nyt kannattaisi kyllä viimeistään Soneran yhtenäistää kommentointilinjaansa. Olen saanut nimittäin edelleen Soneralta sellaista viestiä, että vain nuo minuutin välein laskutetu kympit (tai jopa vain toinen niistä) olisivat virhe. Mutta on siis samalla annettu ymmärtää, että muut asiakkaan tietämättätapahtuneet laskutukset olisivat AIHEELLISIA!

Silti Dimocon kanssa yhteistyössä oleva yritys, joka näitä maksuja on tehtaillut on jo aikoja sitten luvannut maksaa kaikki maksut takaisin.

Edelleenkin on erittäin vastenmielistä se tapa, jolla asiakasta syyllistetään. Olemme myös antaneet pankkitiedot "rikollisille" vaikka poliisi ei sitä suosita. Soneran kehotuksesta (hoitakaa asia itse) ja Dimocon pyynnöstä näin teimme.

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎08-12-2015
Kirjoituksia: 26
375/439

Olen reklamoinut aiheettomista maksuista hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää eli yli kaksi viikkoa sitten. Rahoja ei ole palautettu.

Jos nyt maksan Soneran laskun (lasku menee ilmeisesti automaattisesti perintään jos sitä ei maksa, vaikka useita reklamaatioita onkin tehty) niin tarkoittaako maksaminen juridisesti sitä, että olen "hyväksynyt" laskun loppusumman?

Eli olisiko parempi viedä asia suoraan poliisille, jotta perintätoimistoa varten olisi esittää ainakin rikosilmoitus?

Luottotietoni ovat kunnossa enkä halua menettää niitätämän takia.

Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 156
376/439

@HarryBelafonte kirjoitti:

Olen reklamoinut aiheettomista maksuista hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää eli yli kaksi viikkoa sitten. Rahoja ei ole palautettu.

Jos nyt maksan Soneran laskun (lasku menee ilmeisesti automaattisesti perintään jos sitä ei maksa, vaikka useita reklamaatioita onkin tehty) niin tarkoittaako maksaminen juridisesti sitä, että olen "hyväksynyt" laskun loppusumman?

Eli olisiko parempi viedä asia suoraan poliisille, jotta perintätoimistoa varten olisi esittää ainakin rikosilmoitus?

Luottotietoni ovat kunnossa enkä halua menettää niitätämän takia.

Hei! Ei se tarkoita sitä että olisit hyväksynyt laskun loppusumman, kun kerran olet jo reklamoinut Soneraa laskusta. Käsittääkseni Sonera hyvittää tulevissa laskuissa nuo Dimocon maksut sitä mukaa kun ne on käsitelty. Voit tietenkin maksaa laskusta kiistattoman osuuden, koska reklamointi jäädyttää kiistellyn osuuden laskusta. Luottotiedotkaan eivät mene hetkessä. Jos lasku on maksamatta niin tulee muistutuslasku ensin ja seuraavaan laskuun viivästyskorko. Perintään lasku lähtee jos ei muistutuslaskuakaan maksa eräpäivään mennessä.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 9
377/439

Loistavaa, että rikosilmoituksia asiasta on tehty!! Taidan tehdä itsekin, mikäli asia ei ala selviämään. Kuluttajaneuvontaan soitin eilen ja sieltä oli selkeä viesti, että Soneralla itsellään on oikeus selvittää asia Dimocon kanssa. Soneraa on reklamoitu. Mikäli asia ei sitä kautta selviä, teen minäkin rikosilmoituksen.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 5
378/439

Harry:

Tee vain se rikosilmoitus poliisille. Minustakin tuntui ensin vähän nololta tehdä tästä rikosilmoitusta, kun kyseessä on vain 20 eur aiheeton laskutus. Mutta kun meitä ryöstettyjä on jo niin paljon, niin kyse on paljon isommasta asiasta kuin vain "minä ja mun 20 eur".  

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 734
379/439

@HarryBelafonte Olitko tehnyt reklamaation tänne meille, vai Dimocolle? Jos reklamaatio on tullut meille, kiistanalainen osuus on automaattisesti jäädytetty käsittelyn ajaksi. Jos reklamaatiota ei ole tehty meille, vaan Dimocolle, tulisi tuo koko lasku maksaa eräpäivään mennessä kokonaan. Juridisesti se ei tarkoita, että hyväksyt Dimocon osuuden, koska heille on reklamoitu kohtuullisessa ajassa.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

0 tykkäystä
Kommentaattori
Kirjoituksia: 26
380/439

Olen reklamoinut ihan jokaiseen em.  paikkaan ja monta kertaa.

Dimoco on luvannut kirjallisesti maksaa, Sonera venkoilee edelleen ja vihjailee, että vain osa kympin laskuista olisi virheellisiä. Siksi en todellakaan luota Soneraan, pahoittelut tästä.

0 tykkäystä