Dimoco Europe Gmbh


Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.


 


 


 


Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL


 


---


 


Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote


 


Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen


 


Hyvä asiakkaamme,


 


Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/


 


Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.


 


Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.


 


---


 


Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto


 



@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.


Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.


Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.


 


Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.


 


Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.




 


Tilannepäivitys 11.12.2015


 



@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:


 


Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.


 


Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


 


Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä



  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai

  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc


Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.


 


Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.




 


441 kommenttia

Loistavaa, että rikosilmoituksia asiasta on tehty!! Taidan tehdä itsekin, mikäli asia ei ala selviämään. Kuluttajaneuvontaan soitin eilen ja sieltä oli selkeä viesti, että Soneralla itsellään on oikeus selvittää asia Dimocon kanssa. Soneraa on reklamoitu. Mikäli asia ei sitä kautta selviä, teen minäkin rikosilmoituksen.

Harry:

Tee vain se rikosilmoitus poliisille. Minustakin tuntui ensin vähän nololta tehdä tästä rikosilmoitusta, kun kyseessä on vain 20 eur aiheeton laskutus. Mutta kun meitä ryöstettyjä on jo niin paljon, niin kyse on paljon isommasta asiasta kuin vain "minä ja mun 20 eur".  

 Olitko tehnyt reklamaation tänne meille, vai Dimocolle? Jos reklamaatio on tullut meille, kiistanalainen osuus on automaattisesti jäädytetty käsittelyn ajaksi. Jos reklamaatiota ei ole tehty meille, vaan Dimocolle, tulisi tuo koko lasku maksaa eräpäivään mennessä kokonaan. Juridisesti se ei tarkoita, että hyväksyt Dimocon osuuden, koska heille on reklamoitu kohtuullisessa ajassa.

Olen reklamoinut ihan jokaiseen em.  paikkaan ja monta kertaa.

 

Dimoco on luvannut kirjallisesti maksaa, Sonera venkoilee edelleen ja vihjailee, että vain osa kympin laskuista olisi virheellisiä. Siksi en todellakaan luota Soneraan, pahoittelut tästä.

Sain muuten Soralta jokin aika sitten viestin, että minun pitäisi "päivittää" tarjousliittymäni 17.12. mennessä, jotta liittymän hinta ei nouse.

Lienee näiden kokemusten jälkeen viisasta lopettaa koko Soneran liittymä.

 

Jos jollakulla keskustelijalla on tiedossa puhelinyhtiö, joka toimii asiakasta kunnioittaen ja ilman vilppiä, niin ilmoittakaa! Kiitos.

Siis: SoNEralta.

Näille rahamme siis menevät. Dimocon vastausviestissä minun reklamaatiohini oli mainittu tuo romanialainen CloudCover:

 

Domainit:

 

69clips[.]mobi

alpenfun[.]mobi

autjoy[.]mobi

autvids[.]mobi

bonplaisir[.]mobi

chevids[.]mobi

chicks-piccante[.]mobi

click4fun[.]mobi

clique-erotique[.]mobi

deujoy[.]mobi

deujoytube[.]mobi

deujoyvids[.]mobi

deumobile[.]mobi

deumobvid[.]mobi

deumovie[.]mobi

dirtyclips[.]mobi

dirtyjeux[.]mobi

eroticphone[.]mobi

erovod[.]mobi

espavids[.]mobi

firstchoicexxx[.]com

frenchmobile[.]mobi

friendlyapp[.]mobi

frivoly[.]mobi

frmymobile[.]mobi

fummelvideos[.]com

funflat[.]mobi

funvod[.]mobi

geileseiten[.]mobi

gervid[.]mobi

gfkjkegffwfsjhg2jhg8gdskajbdfjkasgvfhsvbcf4wkvc[.]com

hairydarlings[.]mobi

happyapp[.]mobi

hookernow[.]mobi

hornyandhappy[.]mobi

horowelt[.]mobi

hot3gphone[.]mobi

hotaut[.]mobi

hotdreamz[.]mobi

hotelhure[.]mobi

hotload[.]mobi

hotmobilevids[.]net

hotmovil[.]mobi

hotsweets[.]mobi

hurehier[.]mobi

juicyaut[.]mobi

juicydeu[.]mobi

livechics[.]mobi

lovelyfun[.]mobi

maennertv[.]mobi

mobilewelt[.]net

mobilspass[.]com

moobile666[.]mobi

myautvod[.]mobi

mydeujoy[.]mobi

myhooker[.]mobi

mymobilefun[.]mobi

mymobilevids[.]mobi

myvideos[.]mobi

myvids4[.]mobi

ochochicas[.]com

onlyamateurs[.]mobi

onvod[.]mobi

partyvid[.]mobi

picshunter[.]mobi

private24[.]mobi

privatexxxshow[.]com

seksi-klipleri[.]mobi

sexscout[.]mobi

sexydeu[.]mobi

sexymobile[.]mobi

sexyonly[.]mobi

sexypause[.]mobi

sexysurf[.]mobi

smartat[.]mobi

snappyapp[.]mobi

steamesp[.]mobi

steamnld[.]mobi

steamylust[.]mobi

suchmaus[.]mobi

sweet2hot[.]mobi

sweethots[.]mobi

swevids[.]mobi

sydneysin[.]mobi

threegirls[.]mobi

tightteens[.]mobi

tubez[.]mobi

veces-sexy[.]mobi

videogoesmobile[.]mobi

videos4mobile[.]mobi

vidzbox[.]mobi

vodinswe[.]mobi

vodphone[.]mobi

wuschig[.]mobi

xxxfiles-aut[.]mobi

xxxfilmy[.]mobi

xxxmoments[.]com

xxxstadl[.]mobi

xxxtrasexy[.]com

yourcom[.]mobi

yourdeujoy[.]mobi

 

Palveluntarjoajat:


RapidGo SRL

EasyMedia D.O.O.

betacore sp z.o.o.

Emvado Webadvertising B.V.

Lowomobile SP.Z.O.O.

Concept Media Group

Intercon Media GmbH & Co. KG

Marvelo Media S.R.L.

Media on Demand GmbH & Co KG

Nidononline SRL

Olega Online UG

Pembroke SRL

CloudCover SRL

ViperTown SRL

Nevillo Mobile B.V.

Team internet media b.v

clickmedia4you D.O.O.

 

<http://plok1.blogspot.fi/2015/11/koko-kansan-mobiilimaksu.html>

Dimocoltakin tuli vihdoin vastausviesti. Kopioitu automaattiviesti, kuten jokainen voi viesin muodosta päätellä:

 

"Korvausvaatimuksenne on käsitelty ja palveluntarjoaja on hyväksynyt maksun palautuksen teille.
Pyydämme kärsivällisyyttä, maksun käsittely saattaa kestää pidempään, kuitenkin maksimissaan 30 työpäivää.
Toivottavasti pystyimme auttamaan teitä. Jos tarvitset lisäapua, olkaa hyvä ja ottakaa meihin yhteyttä sähköpostitse."

 

HarryBelafonte ja muut: Miten olette onnistuneet saamaan Dimocolta vastauksen, edes automaatti sellaisen ??? Itse olen reklamoinut Dimocoa mailitse: 21.11. (Soneran lasku tuli 20.11.), 2.12. ja 7.12., nämä suomeksi ja eilen (8.12.) tein reklaamation englanniksi valiten Finlandin kohdemaaksi niitten valikosta. Soneraa olen reklamoinut 21.11. ja 26.11., joten toivottavasti laskuni on tosiaan nyt jäädytetty ton 19,99 E Dimocon osalta, kuten Soneran henkilö toteaa aikaisemmin tässä viestiketjussa, sillä lasku meni eilen eräpäivänä maksuun ilman Dimocoa. Jos Soneralta tulee karhu Dimocosta, menee asia välittömästi poliisin käsittelyyn. Kuluttajaviranomaisilla se on jo käsittelyssä.

 

Sinänsä erikoista, että Soneralla vasta nyt 7.12. tajuttiin, että heidän asiakkaansa ovat juridisesti sopimussuhteessa laskuttajaansa Sonera Oyj:hin, eivät Dimoco Europe GmbH:en, joten jos laskulla on väärä/virheellinen tieto, niin Suomen lainsäädännössä on jo vuosikymmeniä toimittu siten, että laskuttajaa reklamoidaan, eikä hänen alihankkijoitaan ja laskuttaja selvittää asiaa. Nyt asiakkaat jätettiin oman onnensa nojaan 2.11. lähtien, mikä on täysin vastoin voimassa olevaa lainsäändäntöä sekä kauppatapoja. Mehän emme kuluttajina tiedä, eikä meidän tule tietäänkään Sonera Oyj:n ja Dimoco Europe GmbH:n välisistä sopimus- ja laskutuskäytännöistä.

 

Ei löydy omilta sivuilta. Olisiko syy, että laskut ja omat sivut ovat eri sähköpostiosoitteissa? Lisäksi ei omille
sivuille tunnu nyt edes pääsevän "ruuhkan takia". On vaikeaa.....Eikä Sonera info ole vastannut kyselyihin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Wimmie kirjoitti:

Sinänsä erikoista, että Soneralla vasta nyt 7.12. tajuttiin, että heidän asiakkaansa ovat juridisesti sopimussuhteessa laskuttajaansa Sonera Oyj:hin, eivät Dimoco Europe GmbH:en, joten jos laskulla on väärä/virheellinen tieto, niin Suomen lainsäädännössä on jo vuosikymmeniä toimittu siten, että laskuttajaa reklamoidaan, eikä hänen alihankkijoitaan ja laskuttaja selvittää asiaa.




Olet oikeassa siinä että alunperin ohjeemme oli tuo että Dimocoon yhteys. Mutta, muutimme ohjeistusta, että voimme myös tutkia asioita asiakkaan niin halutessa, jo ennen tuota mainitsemaasi päivämäärää. Ja itseasiassa Dimocon oma toive edelleen on että heihin otettaisiin suoraan yhteys koska se nopeuttaa tutkimuksia välikäsien vähetessä. Samanlainen käytäntö on käsittääkseni joissain luottokorttifirmoissakin, ei toki kaikissa.



@polars kirjoitti:
Ei löydy omilta sivuilta. Olisiko syy, että laskut ja omat sivut ovat eri sähköpostiosoitteissa? Lisäksi ei omille
sivuille tunnu nyt edes pääsevän "ruuhkan takia". On vaikeaa.....Eikä Sonera info ole vastannut kyselyihin.

Et siis löydä mistä esto(t) kytketään päälle? Kokeilin just tabilla ja Omat Sivut näyttäisi ainakin nyt kyllä toimivan ok. Oletko siis itse liittymäsopimuksen tehnyt henkilö? Jos näin ja jos sinulla on verkkopankkitunnukset niin luo itsellesi niiden avulla Sonera Tunnus joilla pääset kirjautumaan asiakkaana palveluihin sisälle. Sen jälkeen klikkaa ko liittymä ns. auki ja valitse sieltä Lisäpalvelut ja sen jälkeen joko Saatavilla tai Käytössäsi nyt riippuen sen mukaan onko liittymässäsi nyt mitään estoja päällä. Ja hae kohta Estot ja rajoitukset, siellä nuo kytketään tai muokataan.

Soneran toiminta tässä asiassa on niin ala-arvosta kuin mahdollista. Minulle vastattiin soneralta reklamaatioon,

että sonera ei voi tehdä mitää ja maksa lasku. Täällä kyllä toisille palautellaan maksuja ja selvittelevät perätöntä perintää. Johtopäätökseni onkin, ellä liittymä menee vaihtoon.

 

 

 

Tiedoksi muillekin huijatuille ja Soeran asiakaspalvelijalle.... Huijaus/virhe myönnetty. Tapahtunut 13.11!!

 

 

Viesti dimocolta:

 

 

 

 

 

Hei,



Kiitoksia paljon yhteydenotostasi.

Olemme neuvotelleet palveluntarjoaja DENYRKO s.r.o. kanssa ja he ovat valmiita antamaan hyvityksen. Sen vuoksi me haluaisimme pyytää teitä lähettämään meille seuraavat  tiedot  että voimme järjestää hyvityksen mahdollisimman nopeasti:

Tilin haltija
Pankin nimi
Pankin osoite
IBAN
BIC

Toivomme että olemme pystyneet auttamaan teitä ja, jos teillä on enemmän kysyttävää autamme teitä mielellämme.



Ystävällisin terveisin


Your Customer Service Agent

E-Mail:
info-fi@mobileinfo.cc
Service number: 103 093 581

 

 

 

 

Vaadin Soneraa hyvittämään, enkä anna tilitietojani tälle huijarifirmalle.

Hei,

 

Itselläni on myös sama tilanne tämän Dimoco Europen kanssa. En ole itse vieraillut, saati hyväksynyt mitään palveluntilausta, mutta laskua oli tullut 16,12 € ja myös 13.11. Olen ollut yhteydessä Soneran asiakaspalveluun, josta lopulta tänään kerrottiin tuon verkkoliikenteen oikeasti tapahtuneen ja että selvitys loppuu heidän osaltaan tähän. Todella huonoa ja asiakasta syyllistävää palvelua olen tämän asian pohjalta Soneralta saanut.

 

Onko sinun osaltasi tämä väitetty verkkoliikenne Soneran mukaan tapahtunut? Ja tuliko Dimocolta ensin samanlainen viesti, jossa kertoivat missä oli käyty, ja että miten tilaustapahtuma on heidän tietoihinsa rekisteröitynyt? Soneralta jättivät tosiaan omalta osaltaan heti selvityksen siihen, kun heidän lokitiedoistaan näkyy, että sivustolla on vierailtu. En tiedä mistä tämä on sinne rekisteröitynyt, ja mitään kuluttajansuojalain mukaisia palveluntarjoajan tietoja, sopimus- ja peruutusehtoja, saati tilausvahvistusta, en ole eteeni saanut. Kyllä todella haiskahtaa tämä homma, ja Soneran pitäisi mielestäni selvittää perinpohjaisesti, mikä näitä perättömiä laskuja aiheuttaa.

Minulle oli tullut myös huijauslasku ko. firmalta:

12.11.15 Dimoco Europe GmbH 23:03:29 16,12 euroa.

 

Ja näin lagonisesti Sonera vastasi kyselyyni:

 

Hei,

ja kiitos viestistäsi. Sonera toimii tässä tapauksessa laskun välittäjänä, ei palvelun, sama tilanne muilla operaattoreilla. Olethan siis suoraan yhteydessä Dimocon asiakaspalveluun, heidän sähköpostiosoitteensa on info-fi@mobileinfo.cc

Ystävällisin terveisin,

Sonera Asiakaspalvelu

Hah Hah Hah Haaa ja Buhahahahahaaaa Sonera sitä ja sonera tätä . Ihmisiltä huijjaava organisaatio palkkaa suomen työttömiä kympin tuntiliksalla vastailemaan ympäripyöreyksiä . Asialle , eli rikollisjärjestön ( yhteistyökumppanin ) toiminnan mahdollistavalle mobiilimaksamiselle ei tehdä oikeesti mitään ,,, koska rahaa kilisee kassaan . Eikä raha haise .. Muistakaa Soneran tunnus . Minkä nuorena varastaa Sen vanhana OMISTAA .. Katsokaa nyt tätäkin Dimocon keskustelua ja lukekaa mitä ASIAKKAILLE sonera tekee . Voi Hyvää Päivää .. Parasta Sonera Viihdettä Ikinä

@Hiemi kirjoitti:

 

NTHn ja Dimocon tapauksissa on kyse eri ongelmista. NTH:n tapauksessa laskutukset tehtiin jälkikäteen meillä tapahtuneen laskutusjärjestelmän konfiguraatiovirheen myötä, jota ei heti havaittu. NTH:n kautta toimivan "suosituimman" aikusviihdepalvelun hyväksyntäsivu eroaa Dimocon vastaavasta mm. siten, että maksu vaatii itse maksunappulan painamisen lisäksi myös erillään nappulasta olevan "hyväksyn ehdot" laatikon raksittamisen. Mutta otetaan tämä NTH vielä uudelleen syyniin, jos jotain puutteita palvelussa löytyy.



Jos löytyy? Kyllä löytyy! Ja useita! Näitä löytyi jo poliisinkin rekkareista useita ja Soneralta löytyy varmasti paljon enemmän, koska ihmisten kynnys mennä poliisin pakeille tässä asiassa on varmasti korkeampi kuin operaattorille reklamoiminen.

Moi!

 

Oma kohteluni oli samanlaista ottaessani yhteyttä asiakaspalveluun. Heille ei tuntunut olevan mitään merkitystä sillä, että asiakas ei tiedä mitä on muka tilannut, mistä, ja kuinka tilaus on tapahtunut. Sain vastaan puhelimessa pelkkää syyttelyä siitä, että minun olisi jotenkin pitänyt tiedostaa mobiilimaksamisen mahdollisuus pelkällä klikkauksella ja ilman varmistusviestiä. Kuulostaa varsin hyvältä maksutavalta, nimittäin rikolliseen toimintaan. Enkä edelleenkään ole edes klikannut mitään maksunappia muistuttavaakaan linkkiä, saati itse käynyt väitetyllä sivustolla.

 

Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja ilmoituksen kuluttajavirastolle. Tein vielä kertaalleen kirjallisen reklamaation Soneran asiakaspalveluun, mutta mikäli asiaa ei saada ensi viikon aikaan korjattua, teen kuluttujaviraston ohjeistuksen mukaan valituksen myös kuluttajariitalautakunnalle.

 

Koska uhreja on useita ja Soneran toiminta on asiassa edellä kuvatun välinpitämätöntä, nähdäkseni asiaan on lähdettävä hakemaan ratkaisua viranomaisteitse. Kehotan myös muita perättömän laskun uhreja tekemään asiasta rikosilmoituksen. Se onnistuu helposti myös Poliisin nettisivulla. Vaikka yksittäisenä laskuna summa on pieni, mielestäni se ei ole peruste tilanteen vähättelemiselle. Jos tämän kaltainen rikollinen toiminta saa jatkua, niin laskujen määrän kasvaessa myös saavutettu rikollinen hyöty kasvaa merkittäväksi. Kunnolla vain painetta Soneran suuntaan, että toiminnalle saadaan stoppi.

 

Terveisin

— Tuomo

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Yleisesti on juttua, että yritysten tietojärjestelmiin tungetaan, eikä monetkaan yritykset huomaa tätä. Miksiköhän operaattoreille ei tule mieleen tämä, että tiedot on haettu heidän järjestelmistään. Että asia on niinkuin asiakkaat sanoo, emme ole tilanneet emmekä klikanneet mitään linkkiä.

 

 

minkä takia noita   estojen laittoja ja poistoja  ei voitais  toteuttaa pankitunnistautumisella

niin pystyis  helpommin toteen näyttään  onko estot  päällä vaiko  ei

Hienoa Tuomo, että olet aktivoitunut. Itse sain nyt tällä viikolla myös huijauslaskun ja aion tehdä saman operaation.

Moi kaikille huijatuille

 

Rikosilmoitus tehty

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:


 


Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.


 


Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


 


Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä



  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai

  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc


Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.


 


Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


Hyvä, todella hyvä, että nyt tarkistetaan hieman toimintaa ja periaatteita. Mielestäni ihan vapaasti saa tilata premium jynkkyä, mutta silläkin alalla pitää toimia pelisääntöjen mukaan. Ei saa olla (mutta vaikuttaa, että on) palvelun aihepiirin mukaan määräytyvää, miten selkeästi asiat ilmaistaan. Ei windows-kaupassakaan voi vahingossa tilata vaikka kuinka kiire olisi, niin ei muuallakaan saisi olla epäselvää. Siksi on yhteiset mallit ja säännöt.

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


Koskeeko Dimoco-päätös myös NTH Ag:tä, joka on tehtaillut samanlaisia perättömiä palvelumaksuja Soneran ja myös muiden operaattoreiden asiakkaille? 

Vastaa