Dimoco Europe Gmbh


Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.


 


 


 


Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL


 


---


 


Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote


 


Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen


 


Hyvä asiakkaamme,


 


Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/


 


Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.


 


Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.


 


---


 


Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto


 



@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.


Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.


Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.


 


Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.


 


Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.




 


Tilannepäivitys 11.12.2015


 



@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:


 


Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.


 


Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


 


Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä



  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai

  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc


Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.


 


Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.




 


441 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Saunalahden palstalla on juttua kun äskettäin on usealla tullut puhelinlaskuun reilun kympin hintaisia sisältöpalvelutilauksia joita eivät tunnusta tilanneensa. Olisiko samaa perua "tilauksesi" kanssa. http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Outo-lasku/td-p/475460/jump-to/first-unread-message
Minulla kanssa ko. Firman veloitus 28.päivä ja mitään en ole kännykällä ko. Päivänä tehnyt. Näyttäisi näin pers tuntumalla olevan joku haittaohjelma kun näyttää olevan ihmiset tuolla naapuri operaattorin puolella saaneet jopa mokkulan laskulle tuon veloituksen. Kaikki info Tästä dimoco Europe gmbh on tervetullutta. Googlen mukaan joku mobiilipalveluita tuottava Firma.

sain aspin avulla selvittettyä että olisi "kyse on mobiilimaksamisesta, joka tapahtuu nettiyhteyden välityksellä. Palvelun tilaamiseksi ei siis lähetetä tekstiviestiä, vaan maksaminen ja sen hyväksyminen tapahtuu palvelun sivuilla ja palvelu tunnistaa matkapuhelinliittymänumeron ja laskuttaa sen matkapuhelinlaskulla"

Hienoa vaan kun en ole mitään tehnyt matkapuhelilla enkä suffannutkaan kuin google,uutisivut yms.

asian perään tuli viel tylysti että "Ja asiakas on vastuussa liikenteestä, mikä lähtee simkoerilta. Ja tuon Dimocon asian voit selvittää ottamalla sinne yhteyttä"  joten asiaa on turha selvitettä ainakaan aspin avulla yhtään pidemmälle.

Kannattaahan sinne aspiin olla yhteydessä, et ihmisiä huijataan isommassa mittakaavassa...
Itsekin juuri huomasin laskussa 15€ ekstran ja aion kyllä olla Soneraan yhteydessä asian kanssa. Eihän tuollainen maksaminen nyt voi niin heppoisilla perusteilla onnistua, et joku ohjelma pyörii taustalla ja käy tilaamassa palvelun ilman, et jää jälkeä minnekään muualle kuin puhelinlaskuun??!!!

Mulla on tänään ilmestynyt 19,99€ laskulle. Mutta, kun en ole tänään edes tekstaria lähettänyt, niin vähän ihmetyttää...

Ehdottomasti yhteyttä meille päin, jos laskulla on jotain joka ihmetyttää :smileyhappy:

Minun tämänpäiväisessä laskussa oli 10 € + alv lisuke samasta paikasta. Epäilen minulla syyksi suomenkielistä nettikauppaa miniinthebox.com/fi mikä sitten osoittautui tullausvaiheessa kiinalaiseksi... :(

Muutin nyt asetuksista tilausoikeudet: ei mitään. Riittääköhän tuo vai täytyykö modeemin asetuksia muuttaa (Soneran Huawei B593 S)?

Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui, siinä oli ylimääräisiä maksuvaatimuksia joista minulla ei ollut mitään käryä. Otin heti yhteyttä Soneran asikaspalveluun tiedustellakseni mistä maksut ovat peräisin. He kehoittivat minun olevan yhteydessä palveluntarjoajaan. Minä lähetin viestin johon odotan vielä vastausta. 

 
Puheluerittelyssä ilmenee seuraavaa: 
PALVELUTILAUKSET SISÄLTÖPALVELUT 
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:29. 10,00 €
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:48. 12,10 €
 
Minulle tuli Instagramilta viesti 09.11.15. että kaäyttäjätiliäni on uhannut viirus ja että minun tulisi vaihtaa käyttäjätilin salasanaa varmuuden vuoksi. Tämä tapahtui päivää sen jälkeen kuin maksutapahtumat on merkitty liittymältäni.
 
Miten on mahdollista että puhelinlaskussani on tällaisia maksuvaatimuksia?
Luulisi että jos jotain palveluja haluaa tilata ja ostaa niin siitä tulisi vähintään tilausvahvistus?
 
Nyt vaikuttaa siltä kuin ainoastaan puhelinnumeroani hyväksikäyttäen liittymälleni on saatu aikaan näitä perättömiä maksuja. (puhelinnumero instagram tilillä)
 
Soneralla sanotaan että minun on maksettava koko lasku ja että tämä ei ole heidän asia. Eikö operaattorin tulisi puuttua tällaisiin huijauksiin. 
 
Tragikoomista tässä on se että en ole missään vaihessa ostanut, tilanut tai ollut muutenkaan minkään maksullisen palvelun kanssa tekemisissä? Tuntuu perättömältä maksaa jostain mitä en ole koskaan ostanut!!
 
Onko kellään muulla kokemuksia vastaavasta? miten olette selvittäneet tilanteen?
Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita.
 
Yst. Terv BobbyB
 
 
 
 

Tuolla jotain aiheesta: http://klaani.sonera.fi/t5/Soneran-asiakkuus-Omat-Sivut/Yrityksen-liikkuvanetti-laskulla-palvelutilaus-sisaltopalvelu/m-p/113061#U113061

Dimocosta on tullut nyt jonkin verran kyselyitä. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan tähän palveluntarjoajaan sähköpostilla info-fi@mobileinfo.ccDimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla yhteysnumeroon 010 309 3581 (me-pe 09:00-17:00).

 

Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui, siinä oli ylimääräisiä maksuvaatimuksia joista minulla ei ollut mitään käryä. Otin heti yhteyttä Soneran asikaspalveluun tiedustellakseni mistä maksut ovat peräisin. He kehoittivat minun olevan yhteydessä palveluntarjoajaan. Minä lähetin viestin johon odotan vielä vastausta. 

 
Puheluerittelyssä ilmenee seuraavaa: 
PALVELUTILAUKSET SISÄLTÖPALVELUT 
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:29. 10,00 €
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:48. 12,10 €
 
Minulle tuli Instagramilta viesti 09.11.15. että kaäyttäjätiliäni on uhannut viirus ja että minun tulisi vaihtaa käyttäjätilin salasanaa varmuuden vuoksi. Tämä tapahtui päivää sen jälkeen kuin maksutapahtumat on merkitty liittymälleni
 
Miten on mahdollista että puhelinlaskussani on tällaisia maksuvaatimuksia?
Luulisi että jos jotain palveluja haluaa tilata ja ostaa niin siitä tulisi vähintään tilausvahvistus?
 
Nyt vaikuttaa siltä kuin ainoastaan puhelinnumeroani hyväksikäyttäen liittymälleni on saatu aikaan näitä perättömiä maksuja. (puhelinnumero instagram tilillä)
 
Soneralla sanotaan että minun on maksettava koko lasku ja että tämä ei ole heidän asia. Eikö operaattorin tulisi puuttua tällaisiin huijauksiin. 
 
Tragikoomista tässä on se että en ole missään vaihessa ostanut, tilanut tai ollut muutenkaan minkään maksullisen palvelun kanssa tekemisissä? Tuntuu perättömältä maksaa jostain mitä en ole koskaan ostanut!!
 
Onko kellään muulla kokemuksia vastaavasta? miten olette selvittäneet tilanteen?
Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita.
 
Yst. Terv BobbyB
 

Joo, mulle tuli samanlainen ja soneralta oli vastaus, että voivoi. Ota yhteyttä dimecoon. Ei kuule meille.... Että sellasta palvelua.

Mitä tässä nyt olen lueskellu, niin en ole ainut jolle näitä epämääräisiä laskuja on tullut, luulisi soneraakin kiinnostavan, että miksi he maksavat yhtäkkiä tälle firmalle *******sti rahaa.

No toki sinne varmaan menee oikeastikin rahaa, mutta, nyt, kun on paljon turhia laskuja tullut ihmisille, eikä vain soneran liittymiin luulisi heidänkin reakoivan jotenkin asiaan, että mistä moinen johtuu...

Myös minulla on tämän firman palvelulaskutus 12,40€ viimeisimmällä laskulla. Lähetin Dimocolle lomakkeen kautta kyselyn, johon odotan vastausta. Outoa, että Sonera tässä työntää pään pensaaseen, kun kyseessä on selkeästi jokin haittaohjelmalla luotu huijaus. Ei meilläkään ole kukaan mitään palveluita tilaillut ja silti jotenkin laskulle ui moisia kuluja. On ehdottomasti operaattorin tehtävä valvoa, ettei tämänlainen ole mahdollista ja tulla vuototapauksissa vastaan, sekä etsiä pikaisia parannuksia huijasten estämiseksi. Minulla on kyseessä vielä yrityksen hankkima yhteys ja tämänlaisten tapausten lisääntyessä, on harkittava kaikkien firman liittymien siirtämistä oiselle operaattorille.

 

Pete

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kehottaisin kyllä ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen, sillä näitä samoja veloituksia on ollut myös muilla operaattoreilla ja samat toimintaohjeet : https://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Hämärät-verkko-ostot-laskulla/td-p/475417

Kuluttajaviranomainen voi auttaa : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/kerro-huijauksesta/

Yhteystiedot : http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Laskusta valittaminen : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/puhelin--ja-laajakaistaliittymat/palvelutekstiviestien-peruuttaminen-ja-ongelmatilanteet/

noita tulee siksi kun aina on ihmisiä jotka  maksaa   laskut  selvittämättä  yhtään  sitä onko  laskulle mitään perusteita varsinkin jos  lasku on  suhteellisen pieni

mutta minäkin suosittelen ottaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Ensin tosiaan yhteydenotto palveluntarjoajalle ja tarvittaessa voi kytkeä esim Soneran Omat Sivut -palvelun kautta viihde- tai hyötynumeroeston, mitkä estävät tämän tyyppisen laskutuksen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Laitan myös tähän samaisen viestin, minne myös  -linkki vie.

 

Ensin tosiaan yhteydenotto palveluntarjoajalle ja tarvittaessa voi kytkeä esim Soneran Omat Sivut -palvelun kautta viihde- tai hyötynumeroeston, mitkä estävät tämän tyyppisen laskutuksen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tämä Dimoco on itsellekin uusi tuttavuus mutta tässä on kyseessä sellainen homma että he käyttävät mobiilimaksamisen suhteen uudenlaista palvelua - netissä on vain nappi tyyliin "Maksa" ja palvelu tunnistaa yhteyden ja sieltä sen puhelinnumeron ja maksu menee sen puhelinlaskulle. Tässä uudessa maksutavassa siis ei tarvitse lähetellä viestejä yms maksun vahvistamiseksi, ja siksi puheluerittelyssä ei näy mitään puhelinnumeroita kuten tavallisesti on.


 


Reklamaatioiden suhteen ohje on edelleen sama, palveluntarjoajaan yhteys.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Laittakaa ensitilassa liittymällenne tuo viihde-ja hyötynumeroesto, kenties aikuisviihde-esto ainakin noihin reitittimien ja mokkuloitten liittymiin. Ei ainakaan jatkossa tule yllätyksiä laskussa. Eston kytkeminen ja muutos maksuton omilla sivuilla. Jo tulleiden maksujen setvimiseen kannattaa ottaa myös kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja kertoa sinne tuosta huijauksesta, sillä siitähän tässä on kyse tuon Dimecon osalta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Laitetaan tänne vielä puhelun- ja viestinestot ohjeet yritysliittymälle : https://www.sonera.fi/yrityksille/tuotteet+ja+palvelut/mobiilipalvelut/lisapalvelut/puhelun-+ja+viestinestot

Minulle on myös ilmestynyt 15 euron aiheeton laskutus kyseiseltä firmalta pojan kuluvan kauden laskuun. Onhan tämä ihan käsittämätön tilanne että Sonera toimii välikätenä omien asiakkaiden huijauksesta. Olen ollut dimecoon yhteydessä ja sieltä ei luonnollisesti ole tullut vastausta vaateeseen. Minulla on kyse alaikäisen pojan käytössä olevasta liittymästä.

Tähän pitäisi Soneran pikaisesti puuttua ja jättää veloittamatta ainakin niiltä laskuilta joista asiakas ilmoittaa veloituksen olevan aiheeton ja joita ei ole vielä laskutetullut.

Jätän tämän vain tähän...

 

http://www.ripoffreport.com/r/dimoco-gmbh/brunn-am-gebrige-a-2345/dimoco-gmbh-dimoco-americas-also-dimoco-eu-country-locations-serves-as-the-interface-f-1267823

 

Ei hyvältä vaikuta tämän Dimoco toiminta, Soneralla herätys...Teidän asiakkaita huijataan. MiaSL laitoit nuo Dimocon yhteystiedot, onko sinulla mitään käsitystä paljonko maksaa soitto tuohon palvelunumeroon jonka laitoit? Itse en kyllä uskalla soittaa tuonne kun kerran ilman soittoakin napsahtelee 15 euron laskuja muuten vaan. Pistäkää asiaa eteenpäin Soneralla.

Vastaa