GDPR/ASIAKASPALVELU


Mites tää GDPR vaikuttaa telialla. Mulla oli tossa yksi juttu missä jouduin sitten hoitaan asian  myymälässä, kun mun puhelinnumero ei näy niin ei voida hoitaa asioita, missä tarvitaan mun asiakastietoja. Eli tekeekö tää uus laki sen että ihmisten on hoidettava kaikki asia  liikkeessä jos ei  netissä pysty asiaa hoitaan omilla sivuilla?


Muutenkin pidän kummallisena että mitä puhelinnumeron näkyminen todistaa. Puhelinhan voi olla varastettu.

Edit SaJoonas: Muokattu tekstin ulkoasua


12 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Kuulostaa kyllä oudolle. Puhelimitse kyllä pystyy hoitamaan samoja asioita, mitä kaupassakin. Minkälaista asiaa tämä koski?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Puhelinnumeron näkymistä en muutenkaan pitäisi minkään takeena. Tässä ihan lähiaikoina ulkomaiset huijarit olivat soitelleet kukkakauppojen numeroilla, sillä operaattorit kun eivät mitenkään varmenna saapuvan numeron oikeellisuutta järjestelmissään. Ei kovin kummaa taitoa vaadi numeron väärentäminen näin nykyaikana erilaisia palveluita on netti pullollaan.

Ostin verkkokauppa.cominta

Digitaalisen  ohjelman

Mulle tuli

Sähköpostiin ilmotus että en ollu maksanu sitä vielä

Olisin kysyny asiasta puhelimessa

Sanoin että kattoja mun asiakas tiedot

Että näkis myös mun keskustelut asiasta sähköpostilla

Sano

Et ei voi puhua kun ei nää mun numeroi

Vetoa nimeomaan

Gdprrään 

Pitää kysellä asiasta maanantaina kun myumäläpääliköt on paikalla .

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Okei. Käsitin ensin, että tämä asia koskisi nimenomaan Teliaa. Emme pysty ottamaan kantaa Verkkokauppa.com -ketjun asioihin. Meillä pystyy hoitamaan samoja asioita puhelimitse, mitä esimerkiksi Telia Kaupassakin.

Edit: Viestisi ilmeisesti katosi tästä välistä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Juuri olin vastausta kirjoittamassa, kun viestiketju siirtyi muualle, niin teksti hävisi bittiavaruuteen. Mutta: tuo on kyllä perin outo selitys. Mitä varmennusta se puhelinnumero lisää, kun voit käydä vaikka prepaid-liittymän r-kiskalta ostamassa tai muutenkaan? Mitä se varmentaa enemmän kuin jokin muu? Vain TUPAS-tunnistautuminen on varmempaa.

Juttelin kaverin kanssa

Äsken sano että asia olis juuri näin 

Että mitään ei saa puhelimessa

Sanoo jos puhelinnumero ei näy että edun mukaan puhelinnumero on tietoturvallinen

Että siksi ei enään puhelimessa kysytä henkilötunnusta

Tietysti tässä voi olla kyse siitäkin että jotkut tulkitsee lakia tiukemmin kun toiset

Odotan vielä vastausta tietosuojavaltuutetulta

Mutta jos näin oikeesti on niin soittaminen ei enään kannata .

Laita tähän vastauksen sitten kun 

Oon saanu  tietosuojavaltuutetun vastauksen  tähän numeron näkymiä asiaan .


@SaJoonas@  kirjoitti:

Okei. Käsitin ensin, että tämä asia koskisi nimenomaan Teliaa. Emme pysty ottamaan kantaa Verkkokauppa.com -ketjun asioihin. Meillä pystyy hoitamaan samoja asioita puhelimitse, mitä esimerkiksi Telia Kaupassakin.

Edit: Viestisi ilmeisesti katosi tästä välistä


 Katotaan häviääkö tääkin viesti 

 telialta  soitettiin mulle  tuntu et asiakaspalvelija  ei tienny   asioista okein  mitään ei tienny edes tästä palstasta  heti 

taitaa puhelimessa olla kesätyöntekijät 

 mutta kaverini sano  et  tolla lailla olis siirtymä aika   syyskuuhun  et siksi  kaikki ei sitä  vielä  noudata mutta   toivottavasti telia tiedottaa kun tulee muutoksia .

Juttelin ratinassa tänään myymäläpäälikön kanssa ei ottanut kantaa asiaan oikein mitenkään sano vaan että tietoturva asiantuntijat Telialla ilmoittaa kun sen aika tulee niin ymmärsin liittyy siis siihen miten Telia suhtautuu siihen jos on salainen numero
sen olen saanut jo selville, että henkilötunnuksen kysyminen puhelimessa on ok
mahdollisesti jos asiat ei selviä lokakuun alkuun mennessä mulle niin lähetän kirjeen Telian pääkonttoriin kirjattuna että varmistuu että saavat kirjeen .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Asiakaspalveluumme soittaessa ei numeron näkymisellä ole merkitystä. Henkilöllisyys varmistetaan muilla keinoin.


 


Mikäli tässä oli nyt kyse Verkkokauppa.comista niin siihen emme osaa ottaa kantaa. Heillä on varmaankin omat systeeminsä kuinka heihin voi olla yhteydessä ja kuinka varmistavat asiakkaan henkilöllisyyden. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Totta! Lisätiedot löytyvät Verkkokauppa.comin sopimusehdoista ja tietosuojaselosteesta @MMALINEN:



 


Verkkokauppa.comin asiakaspalvelu kyllä kertoo mielellään miten ja mitä tietoja tarvitsevat henkilöllisyyden varmistamiseen puhelimitse tai sähköpostitse, jos on tosiaan epäselvyyksiä tilaukseen liittyen etämyynnissä. Toisaalta jos verkkomaksaminen ei onnistunut, niin lähtisin selvittämään asiaa omatoimisesti Verkkkokauppa.comin Tilinhallinta-sivulta, joka on huomattavasti nopein vaihtoehto :smileyhappy:


 

Täällä  keskustelijat  ei taida käsittää että mun pointti on tässä se että kun verkkokauppa.com  vetoo juuri   tietosuoja  säädökseen 

 niin eikö sen silloin pitäisi  koskea myöskin teliaa 

 toinen mahdollisuus  on  se että    verkkokauppa valehtelee mulle tai   laissa on   tosipaljon tulkinnanvaraa  mikä taas ei asiakkaan näkökulmasta ole  oikein koska asiakas ei voi tietää etukäteen  mikähän tulkinta  firmalla  on laista .

Vastaa