Huonoa asiakaspalvelua Telialla

  • 20 November 2018
  • 7 kommenttia
  • 20 katselukertaa

En tiedä mille palstalle tää olis kuulunut, mutta tänne se nyt tuli lätkäistyä!
 
- Telia ei tarjoa asiakaspalvelun sähköpostia, chatissä sanotaan että ota yhteyttä asiakaspalveluun (eikö chatti sitten ole asiakaspalvelu)?
- Täytin yhteydenottopyynnön (syy: videokuva pikselöityi usein sekä vuokraamosta vuokratussa elokuvassa ja katsottaessa liigan jääkikkoa (yhteydet kunnossa/nopeat))
- Kun ei kuulunut mitään viikkoon, niin poikkesin Telia kaupassa ja kyselin myyjältä. No myyjä lupasin laittaa minun puolestani vikailmoitusta/yhteydenottopyyntöä uusiksi... Nyt siitäkin kulunut 1½viikkoa eikä mitään.
- 2½ viikkoa mennyt ensimmäisestä yhteydenotosta, eikä mitään kontaktia...
- Hoh hoijaa, tekevät palveluntarjoajan valinnan helpoksi muissa tuotteissa. Harmi kun liiga ei ole saatavissa muualta...

7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tervetuloa Yhteisöön @Antura81


 
Ikävä kuulla, ettei asia ole edennyt useammasta yhteydenotosta huolimatta.

Kun olet kirjautunut sisään Telia.fi -sivustolle ja menet chattiin, voidaan sitä kautta hoitaa täysin samat asiat, joita esimerkiksi puhelimitse asioidessakin voi. Myös reklamaatiot voidaan vastaanottaa chatin kautta. Häiriöilmoitusten chattiin ei pääse enää myöhään illalla tai yöllä, joten häiriöihin liittyen kannattaa olla yhteydessä klo 8-20 välillä tai jättämällä itse häiriöilmoituksen Telia.fi -sivuilla.


Asiakaspalvelulla ei ole enää virallista sähköpostiosoitetta, mutta kirjallisen viestin lähettäminen onnistuu kuitenkin yhteydenottolomakkeen avulla. Yhteydenottopyyntöihin vastataan normaalisti muutaman arkipäivän kuluessa, joten jotain kummaa tuossa on tapahtunut, kun vastausta ei ole odottelusta huolimatta kuulunut.

Pikselöityminen ei tietenkään ole normaalia ja sen syy täytyy tottakai selvittää. Millä laitteella käytät Telia TV:tä ja tuleeko nettiyhteys WiFin yli vai suoraan piuhalla?

Kertokaa se myös chatti henkilöstölle, koska siellä sain selkeän vastauksen ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Mikä hieman kyllä ihmetytti minuakin.

 

Kyllä ekalla kerralla noin 2½ viikkoa sitten lähetin sen kirjallisen viestin yhteydenottolomakkeen kautta, vielä ei ole vastattu siihen. Toisella kertaa yhteydenottopyynnön laittoi telia kaupan myyjä minun puolestani joku viikko sitten.

 

Telia TV:tä käytän Chromecastilla ja yhteyteni on 200M kaapelilaajakaista.

 


@SaJoonas@  kirjoitti:

Tervetuloa Yhteisöön @Antura81

 
Ikävä kuulla, ettei asia ole edennyt useammasta yhteydenotosta huolimatta.

Kun olet kirjautunut sisään Telia.fi -sivustolle ja menet chattiin, voidaan sitä kautta hoitaa täysin samat asiat, joita esimerkiksi puhelimitse asioidessakin voi. Myös reklamaatiot voidaan vastaanottaa chatin kautta. Häiriöilmoitusten chattiin ei pääse enää myöhään illalla tai yöllä, joten häiriöihin liittyen kannattaa olla yhteydessä klo 8-20 välillä tai jättämällä itse häiriöilmoituksen Telia.fi -sivuilla.

Asiakaspalvelulla ei ole enää virallista sähköpostiosoitetta, mutta kirjallisen viestin lähettäminen onnistuu kuitenkin yhteydenottolomakkeen avulla. Yhteydenottopyyntöihin vastataan normaalisti muutaman arkipäivän kuluessa, joten jotain kummaa tuossa on tapahtunut, kun vastausta ei ole odottelusta huolimatta kuulunut.

Pikselöityminen ei tietenkään ole normaalia ja sen syy täytyy tottakai selvittää. Millä laitteella käytät Telia TV:tä ja tuleeko nettiyhteys WiFin yli vai suoraan piuhalla?


 


@Antura81@  kirjoitti:

Telia TV:tä käytän Chromecastilla ja yhteyteni on 200M kaapelilaajakaista.

 


Chromecasti on ilmeisesti tuon Wifi-yhteyden ylitse kiinni kaapelimodeemissasi? Toimiiko muut palvelut kunnolla tästä samasta laitteesta esim. youtube / Areena / Katsomo? Jos pikselöitymistä ilmenee muissakin niin Chromecastin ja kaapelimodeemin Wifi-yhteys on liian heikko.

 

Ongelman ilmetessä pelkästään Telia TV -sovelluksessa, tapahtuuko pikselöityminen jo sovelluksessa itse siinä laitteessa, ennen siirtämistä chromecastille ?

Kyllä kaikki toimii moitteetta Chromecastin (ver2) kautta, itse wlan tukiasema on lähellä.

 

YTuben sekä Areena sarjat näkyvät hyvin...

Dna:n videovuokraamosta tulee laatukuvaa ilman ongelmia ja viime vuonna joskus tuli sen kautta kateltua pelejäkin ilman ongelmia.

 

 

Vielä tuosta yhdestä asiasta kaipaisin lisätietoa: Pätkiikö tuo lähetys jo valmiiksi sovelluksessa kyseisessä laitteessa mistä kuvaa Chromecastille siirrät ?

Kyse ei siis ole pätkimisestä, kuva kulkee normaalia vauhtia mutta kuva "puuroutuu".

 

En ole pelkästään tabletilta tai puhelimesta katsonut lähetyksiä/elokuvia. Silloin kun on chromecast lähetys päällä videohan ei näy saman aikaisesti lähetyslaitteesta.

@Antura81  Itse laitteessa et ole tällaista puuroutumista huomannut? Se alkaa vain sen castauksen jälkeen? Oletko tarkistanut nuo hertzi määrät sieltä chromecastin asetuksista, he suosittelevat sitä 50 hertzin muutosta sinne. 

Vastaa