Kirjautuminen Omille sivuille ei toimi


Käyttäjätaso 7

Yritin kirjautua Omille sivuille Telia-tunnuksellani. Palvelu kyllä hyväksyy tunnuksen ja salasanan , mutta jymähtää sitten puolitiehen. Ilmoittaa välillä , että tietoja ladataan ja potkaisee hetken päästä ulos.

 

En löytänyt mitään tiedotetta ,mutta onko kysessä vika vai onko joitakin palvelimia poissa käytöstä vai mistä on kyse???


23 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Taisinpa löytää jo syyn tai sitten en.....

 

Käytin edellä ns. MultiWAN-yhteyttä eli minulla oli useampia samanaikaisia nettiyhteyksiä päällä. Se on toiminut muiden sivustojen kanssa moitteetta , mutta eipä näköjään Telian Omien sivujen.

 

Kun sammutin toisen modeemin , niin kirjautuminen onnistui. Olisikohan tässä Telialla kehittämisen paikka vai oliko sittenkin sattumaa ja joitakin palvelimia alhaalla juuri sillä hetkellä , kun yritin kirjautua.

Käyttäjätaso 7

No niin. Testailinpa vielä vähän lisää.

 

Jos käytössä on vain yksi modeemiyhteys , niin kirjautuminen toimii. Jos käytössä on samanaikaisesti kaksi tai useampi modeemi ns. MultiWAN konfiksessa , niin kirjautuminen Omille sivuille ei toimi.

 

Näyttää siltä , että Telian kirjautumispalvelin ei osaa hanskata useampaa linkkiä samanaikaisesti. Muiden operaattoreiden vastaavien sivustojen kanssa ei ongelmia ole ollut eikä myöskään suurimman osan tavallisista sivustoista kanssa.

 

Tiedoksi , että se MultiWAN on yleistymässä. Siis kyseessä on systeemi , missä reitittimen load balancing  osaa yhdistää useamman nettiyhteyden ja käyttää niitä samanaikaisesti. Käyttäjälle yhteys näkyy yhtenä , jonka nopeus on kaikkien osayhteyksien summa.

 

Varmaan teidän siellä Telialla pitäisi tehdä jotakin asialle pikaisesti , kiitos!

Moro @Kustaa1942. Laittelen tästä kyssäriä eteenpäin meilläpäin, suoraan ei kukaan äkkiseltään muistanut tälläaista selvitelleen aiemmin. Toisaalta tiedän useammankin käyttäjän kyllä joilla MultiWan on käytössä ja tämmöistä ongelmaa ei ole ainakaan laajemalti mistään kuulunut.

 

Pystytkö avaamaan laiteympäristöä hieman vielä ja toistuuko tuo ongelma riippumatta selaimesta myös? Inprivate-modessa voisi testata miten tuo käyttäytyy MultiWan-yhteyden kanssa.

Käyttäjätaso 7

@LiAntti@  kirjoitti:

 

Pystytkö avaamaan laiteympäristöä hieman vielä ja toistuuko tuo ongelma riippumatta selaimesta myös? Inprivate-modessa voisi testata miten tuo käyttäytyy MultiWan-yhteyden kanssa.


Minulla on Elisan kiinteä laajakaista ja Telian mobiililaajakaista. Mobiililaajakaista toimii Huawei B525s mobiilireitittimellä , jossa on Telian prepaidliittymä ja modeemi on hankittu Telialta. Huaweissa on uusin softa. Kiinteä laajakaista on 30M VDSL2 , joka on kytketty TeleWell TW-EAV510AC-modeemiin. TeleWellissä on uusin softa ja modeemi toimii Load Balancing-moodissa eli yhdistää kiinteän ja mobiilin nopeudet sekä näkyy käyttäjälle yhtenä yhteytenä , jonka nopeus on osanopeuksien summa.

 

Konsepti on ollut käytössä muutaman kuukauden ja toiminut moitteetta käyttämieni muiden nettisivustojen kanssa. En ole pitkään aikaan käyttänyt Telian Omia sivuja ja nyt yritin kirjautua sinne. No ei onnistunut ennen kuin sammutin Huawein ja jatkoin kiinteällä yhteydellä. Toki kaikki pelaa myös , jos käytössä on vain mobiilireititin. Vain useamman linkin yhteiskäyttö ei pelaa.

 

Olen kokeillut useammalla selaimella eikä sillä ole vaikutusta eikä inprivatellakaan. Kun vain ja ainoastaan Telian Omat sivut tökkii , niin minä kyllä lähtisin tutkimaan niitä ensimmäiseksi.

 

 

Käyttäjätaso 7

Kovin on hiljaista tällä rintamalla. Kirjautuminen ei edelleenkään onnistu MultiWAN-kofiguraatiolla.

 

Tapahtuuko asiassa mitään????????????

Kestää vielä vastauksessa, laittelen tästä vielä uudestaan viestiä. Ei ainakaan kovin yleisestä viasta kuulosta olevan kyse kun vikailmoituksina näitä ei ole ainakaan sankoin joukoin tullut.

Käyttäjätaso 7

@LiAntti@  kirjoitti:

Kestää vielä vastauksessa, laittelen tästä vielä uudestaan viestiä. Ei ainakaan kovin yleisestä viasta kuulosta olevan kyse kun vikailmoituksina näitä ei ole ainakaan sankoin joukoin tullut.


Jassoo. Tuskin näitä MultiWAN-konfiksia ihmisillä käytössä on kovinkaan paljon eli selittänee vikailmoitusten vähäisyyden.

 

No minulla sellainen konfis on ja olisi suotavaa , että pääsisin sillä Omille sivuilleni vai pitääkö minun sanoa irti palveluni Telialla. Muiden operaattoreiden sivujen kanssa MultiWAN toimii moitteetta.

Todennäköisesti ei kuitenkaan niin yleisestä palvelusta ole vielä kyse eli varmasti selittää nuiden vikailmoitusten vähyyttä varmasti.

 

Sain tuohon nyt faktaa tiskiin eli Omat Sivut-palvelussa on sääntö että kirjautuminen pitää tapahtua samasta IP-osoitteesta, tässä tapauksessa MultiWAN kuormanjako estää käytön koska kiinteän verkon ja mobiilikaistan liikenne tulee eri IP-osoitteista. Kehitysputkella tulevaisuudessa tämä huomioitu mutta ei todennäköisesti ehdi tälle vuodelle vielä käyttöön.

 

Ratkaisuja mitä tässä voi käyttää tällä hetkellä ovat

- Ottaa multiwan / load balancing ominaisuuden pois päältä (mitä oletkin jo kokeillut )

- Mikäli mahdollista laitteen hallinnasta, configuroi sääntö että Telia.fi sivustolla on käytössä ainoastaan vain yksi Wan-interface.

- VPN-ratkaisu mikä piilottaa liikenteen yhden IPn taakse --> Esim. Freedome.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Jokseenkin surkuhupaisaa on, että ip-osoitteen vaihtuminen haittaa nimenomaisesti matkaviestinpalveluita tarjoavan yrityksen asiakasportaalin käyttöä.

 

Eikös tämä sama vika aiheuta ongelmia myös silloin, kun esimerkiksi tabletin käyttäjä siirtyy langattomasta lähiverkosta matkaviestinverkkoon tai päinvastoin?

 

Minusta myös tuntuu, ettei tämä ole ollut aina rikki. Otin chatillä yhteyttä 20.06.2017. Liittymään tehty muutos katkaisi yhteyden ja ip vaihtui, mutta chat sai otettua kesken jääneestä istunnosta kiinni.

 

Ip-osoitteen vaihtuminen aiheutti kyllä pientä sekoilua. Omilta Sivuilta huomasin, että minulle oli muodostunut myös haamu-chat toisen asiakaspalvelijan kanssa. Omien Sivujen perusteella hänelle on mennyt yksi asiakaspalvelija № 1 tarkoitettu kommenttini, mutta ei muuta. Asiakaspalvelija № 2 kommentit eivät koskaan tulleet näkyviin minulle itse chatin aikana.

Käyttäjätaso 7

@LiAntti@  kirjoitti:

Todennäköisesti ei kuitenkaan niin yleisestä palvelusta ole vielä kyse eli varmasti selittää nuiden vikailmoitusten vähyyttä varmasti.

 

Sain tuohon nyt faktaa tiskiin eli Omat Sivut-palvelussa on sääntö että kirjautuminen pitää tapahtua samasta IP-osoitteesta, tässä tapauksessa MultiWAN kuormanjako estää käytön koska kiinteän verkon ja mobiilikaistan liikenne tulee eri IP-osoitteista. Kehitysputkella tulevaisuudessa tämä huomioitu mutta ei todennäköisesti ehdi tälle vuodelle vielä käyttöön.

 

Ratkaisuja mitä tässä voi käyttää tällä hetkellä ovat

- Ottaa multiwan / load balancing ominaisuuden pois päältä (mitä oletkin jo kokeillut )

- Mikäli mahdollista laitteen hallinnasta, configuroi sääntö että Telia.fi sivustolla on käytössä ainoastaan vain yksi Wan-interface.

- VPN-ratkaisu mikä piilottaa liikenteen yhden IPn taakse --> Esim. Freedome.

 


No jopas nyt jotakin. :smileylol:

 

En kyllä yhden Telian sivuston takia ala konffailemaan yhtään mitään. Te näytätte olevan vuosisadan muita operaattoreita jäljessä palveluidenne kanssa.

 

Minulla tosiaan on ollut tämä MultiWAN-konfis testauksessa muutaman kuukautta ja nyt löytyi ensimmäinen verkkopalvelu , joka ei sillä toimi. Toisena yhteytenä setupissa on ollut toistaiseksi Telian prepaid mobiililaajakaista ja olin ajatellut vaihtaa sen kuukausilaskutteiseksi , koska yhteys on tätä poikkeusta lukuunottamatta toiminut ihan mallikkaasti.

 

No nyt asia menee uuteen harkintaan ja kun kerrotte , että korjausta ei ole tulossa , niin en kyllä tilaa teiltä enää yhtään mitään , vaan taidan irtisanoa kaikki nykyisetkin palveluni Telialla. Silloin voin lopettaa Telian Omien sivujen käyton kokonaan ja muut sivustothan kyllä toimivakin ihan mallikkaasti.

Käyttäjätaso 7

@LiAntti@  kirjoitti:

Todennäköisesti ei kuitenkaan niin yleisestä palvelusta ole vielä kyse eli varmasti selittää nuiden vikailmoitusten vähyyttä varmasti.

 

Sain tuohon nyt faktaa tiskiin eli Omat Sivut-palvelussa on sääntö että kirjautuminen pitää tapahtua samasta IP-osoitteesta, tässä tapauksessa MultiWAN kuormanjako estää käytön koska kiinteän verkon ja mobiilikaistan liikenne tulee eri IP-osoitteista. Kehitysputkella tulevaisuudessa tämä huomioitu mutta ei todennäköisesti ehdi tälle vuodelle vielä käyttöön.


Ja ei toimi Omat sivut vieläkään MultiWAN-yhteydellä (siis useammalla IP:llä) , vaikka on ollut yli puoli vuotta aikaa korjata. Onko asia edes työlistalla????

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@LiAnttiaiemmassa vastauksessaan kertoikin asian olevan kehitysputkella mutta todennäköisesti ei ehdi tälle vuodelle käyttöön. Laitan tästä viestiä eteenpäin, että tätä ominaisuutta odotetaan.

Käyttäjätaso 7

@AnneAn@  kirjoitti:

@LiAnttiaiemmassa vastauksessaan kertoikin asian olevan kehitysputkella mutta todennäköisesti ei ehdi tälle vuodelle käyttöön. Laitan tästä viestiä eteenpäin, että tätä ominaisuutta odotetaan.


Vuosi on vaihtunut ja vieläkään ei ole tietoa tämän MultiWAN:in korjauksesta. Onko asia edes työlistalla??


@kustaa1967@  kirjoitti:


Vuosi on vaihtunut ja vieläkään ei ole tietoa tämän MultiWAN:in korjauksesta. Onko asia edes työlistalla??


Työlistalla tämä etenee koko ajan mutta alustavaa arviota on hankala antaa milloin palvelu on käytössä. Viimevuoden puolella oli toukokuussa tiedossa että ainakin vuodenvaihteen ylitse tilanteessa kestää, tällä hetkellä arviota on vaikea antaa kuukauden tarkkuudella.

Käyttäjätaso 7

@LiAntti@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:


Vuosi on vaihtunut ja vieläkään ei ole tietoa tämän MultiWAN:in korjauksesta. Onko asia edes työlistalla??


Työlistalla tämä etenee koko ajan mutta alustavaa arviota on hankala antaa milloin palvelu on käytössä. Viimevuoden puolella oli toukokuussa tiedossa että ainakin vuodenvaihteen ylitse tilanteessa kestää, tällä hetkellä arviota on vaikea antaa kuukauden tarkkuudella.


Missäs tämän MultiWAN:in kanssa mennään??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@kustaa1967@  kirjoitti:

@LiAntti@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:


Vuosi on vaihtunut ja vieläkään ei ole tietoa tämän MultiWAN:in korjauksesta. Onko asia edes työlistalla??


Työlistalla tämä etenee koko ajan mutta alustavaa arviota on hankala antaa milloin palvelu on käytössä. Viimevuoden puolella oli toukokuussa tiedossa että ainakin vuodenvaihteen ylitse tilanteessa kestää, tällä hetkellä arviota on vaikea antaa kuukauden tarkkuudella.


Missäs tämän MultiWAN:in kanssa mennään??


Laiton tuosta kyselyä tuotekehitykseen. Ilmoittelen tuosta kunhan vastauksen saan.

Käyttäjätaso 7

@KaPetri@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@LiAntti@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:


Vuosi on vaihtunut ja vieläkään ei ole tietoa tämän MultiWAN:in korjauksesta. Onko asia edes työlistalla??


Työlistalla tämä etenee koko ajan mutta alustavaa arviota on hankala antaa milloin palvelu on käytössä. Viimevuoden puolella oli toukokuussa tiedossa että ainakin vuodenvaihteen ylitse tilanteessa kestää, tällä hetkellä arviota on vaikea antaa kuukauden tarkkuudella.


Missäs tämän MultiWAN:in kanssa mennään??


Laiton tuosta kyselyä tuotekehitykseen. Ilmoittelen tuosta kunhan vastauksen saan.


Eipä ole sitä vastausta kuulunut??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

En ole vielä itsekkään vastausta saanut missä asian suhteen mennään. Palaan kyllä asiaan kunhan saan itsekkin tiedon.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@kustaa1967@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@LiAntti@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:


Vuosi on vaihtunut ja vieläkään ei ole tietoa tämän MultiWAN:in korjauksesta. Onko asia edes työlistalla??


Työlistalla tämä etenee koko ajan mutta alustavaa arviota on hankala antaa milloin palvelu on käytössä. Viimevuoden puolella oli toukokuussa tiedossa että ainakin vuodenvaihteen ylitse tilanteessa kestää, tällä hetkellä arviota on vaikea antaa kuukauden tarkkuudella.


Missäs tämän MultiWAN:in kanssa mennään??


Laiton tuosta kyselyä tuotekehitykseen. Ilmoittelen tuosta kunhan vastauksen saan.


Eipä ole sitä vastausta kuulunut??


Sain tietoa asiasta. Ei ole MultiWAN tukea unohdettu, ei ole kuitenkaan vielä tuotantoon kerennyt. Aikataulua en uskalla luvata, asiaa ei ole kuitenkaan unohdettu tai kuopattu.

 

Käyttäjätaso 7

Taas on kuukausi mennyt. Missä mennään tämän MultiWAN:in kanssa??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Ei ole vielä ehtinyt tukea multiWANille tulla. Asiaa ei ole unohdettu kuitenkaan. Lupaan ilmoittaa tähän ketjuun kun tarkempi aikataulu tuelle on tiedossa.

Käyttäjätaso 7

@KaPetri@  kirjoitti:

Ei ole vielä ehtinyt tukea multiWANille tulla. Asiaa ei ole unohdettu kuitenkaan. Lupaan ilmoittaa tähän ketjuun kun tarkempi aikataulu tuelle on tiedossa.


Ja taas on kuukausi mennyt eikä mitään tietoa kuulu. Milloin se tuki multiWAN:lle on tulossa???

 

PS. Myöskään teidän nopeusmittaus ei toimi multiWAN:lla. No onneksi Speedtest.net toimii.

Käyttäjätaso 7

@kustaa1967@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

Ei ole vielä ehtinyt tukea multiWANille tulla. Asiaa ei ole unohdettu kuitenkaan. Lupaan ilmoittaa tähän ketjuun kun tarkempi aikataulu tuelle on tiedossa.


Ja taas on kuukausi mennyt eikä mitään tietoa kuulu. Milloin se tuki multiWAN:lle on tulossa???

 

PS. Myöskään teidän nopeusmittaus ei toimi multiWAN:lla. No onneksi Speedtest.net toimii.


Kokeilin kirjautua Omille Sivuille MultiWAN-yhteydellä ja yllätyin , kun näytti toimivan ja myös nopeusmittaus. Milloinkas tämä muutos on otettu käyttöön??

Vastaa