Kuulovammaisen yhteydenotto asiakaspalveluun

  • 24 March 2017
  • 2 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei !
Minulla on ollut Soneran laajakaistaliittymä kohta 13 vuotta. Liittymä avattiin 7.10.2004 ja se oli silloin Soneran ja Aurian yhteistyössä tarjoama Soneran Laajakaista ADSL niminen liittymä. Nykyisin noilta ajoilta ei ole enää muuta jäljellä kuin käyttäjätunnus.

 

Telia mainostaa näin: Yhdistimme Soneran ja Tele Finlandin, jotta sinä saat entistäkin parempaa palvelua – kotimaassa ja ulkomailla. Ok, kuulostaa hyvältä, mutta vieläkin puuttuu yksi juttu, josta jo muutama vuosi sitten kirjoittelin. Eli miten kuulovammainen, joka ei kuule puhelimessa mitään, voi hoitaa asiansa asiakaspalvelun kanssa?

 

Neljä vuotta sitten minulle laitettiin leikkauksessa sisäkorvaistute aikaisemman kuulokojeen tilalle ja toisella korvalla en kuule mitään. Puhelimessa en kuule puhetta, implantista tuleva signaali kuuluu puhelimessa vain matalataajuisena mörinänä. Puhelimen käyttö onkin rajoittunut vain tekstiviestien, sähköpostien kirjoitteluun ja netin selailuun.

 

Nyt tämä yhteydenotto-ongelma on minulle ajankohtainen, koska asiakaspalvelu on 15.3 sulkenut liittymäni mahdollisen tietoturvariskin vuoksi. Lisätietoja sulkemisen syistä ja liittymän uudelleenavaamisesta saat soittamalla vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm) ma-pe klo 8-20, la 9-16.30. Se soitto ei minulta onnistu.

 

Lähetin asiakaspalveluun yhteydenottopyynnön ja sähköpostilla sain vastauksen, jossa minua pyydettiin valtuuttamaan joku tuttava soittamaan heille. Ihan hyvä idea, mutta olen 70-vuotias ja kaikki sellaiset tutut ovat jo kuolleet. Tämä sähköposti oli DoNotReply viesti, eli siihenkään ei voinut vastata.

 

Seuraavaksi otin yhteyttä asiakaspalveluun Chatin kautta ja sieltä sainkin uutta tietoa ja ohjeita mitä minun pitää tehdä, kiitokset Jutalle! Mutta edelleen se oleellinen jäi epäselväksi, eli milloin liittymä avataan.

 

Viikko sitten 17.3. kävin Soneran Turun Hansan palvelupisteessä ja sieltä lähettivät viestin jonnekkin, että voisin tekstiviesteillä keskustella tästä liittymän avaamisesta. Tekstiviestiä en ole saanut, sen sijaan tuli taas DoNotReply-viesti, jossa kerrottiin se sama vanha juttu, että liittymässäni on havaittu haittaliikennettä ja kone tulisi tarkistaa. Minulla on käytössä Telia Turvapaketti ja Malwarebytes Anti-Malware, kumpikaan näistä ei ole löytänyt mitään koneeltani. Jutalta saamassani osoitteessa http://www.thinkbroadband.com/tools/dnscheck.html oleva DNS Chek ei myöskään löytänyt mitään.

 

Nyt on viikko kulunut ja menen tänään taas käymään siellä palvelupisteessä, saas nährä kuin äijän käy !

 

p.s. Tätä juttua kirjoittelin läppärillä käyttäen puhelimen jaettua internetyhteyttä.

 

 

 

 


2 kommenttia

Moikka!

 

Haittaohjelma voi olla tietokoneella tai millä tahansa verkkoon kytkettvävssä laitteessa. Valitettavasti en pysty tästä sanomaan tarkemmin minkälaisesta haittaohjelmasta on kyse, mutta vähenevämmässä määrin ne löytyvät itse tietokoneelta.

 

Ymmärrän kyllä että palvelukokemus jonka sait ei ole paras mahdollinen ja olisimme voineet hoitaa tapauksen paremmin. Resetoi modeemisi ja vaihda sen hallinnan salasana ja jos sinulla on muita verkkoon liitettyjä laitteita, kuten verkkolevyjä, digibokseja, valvontakameroita tms. Kytke ne pois verkosta ja tarkasta vielä niitten haavoittuvuudet ennen kuin kytket ne takaisin verkkoon.

 

Voimme avata liittymäsi kun modeemi on resetoitu ja salasana vaihdettu, tietokoneen tila tarkastettu ja muut mahdolliset laitteet tarkastettu tai poistettu verkosta. Liittmyän saat auki kun ilmoitat tehneesi toimenpiteet vaikkapa vikailmoitus lomakkaalle joka löytyy kun kirjaudut sisään Telian sivustolle.

Jatkossa meidän häiriöilmoituksiin ja asiakaspalveluun saa yhteyden Chatin kautta. Päivityksen jälkeen ollaan vielä korjaamassa toimintoja, mutta kyllä ne kuntoon tulee.

Moi!

Kävin aamupäivällä Telian Turun Hansan palvelupisteessä ja nyt liittymäni on avattu. Tein juuri äsken DNS Check testin ja tulos oli seuraava: Warning!  We detected your IP address as 84.249.100.54 and found an open DNS resolver running. Testi on tehty osoitteessa http://www.thinkbroadband.com/tools/dnscheck.html olevalla työkalulla. F-Securen ilmainen online Router Checker puolestaan ei löytänyt mitään.

 

No oli miten oli, modemini on niin vanhaa mallia, TeleWell TW-EA501, että en käytä sitä enää ollenkaan. Minulle on nyt tulossa uusi liittymä. Palvelupisteessä käydessäni aktivoitiin asuntooni kuuluva Telian Taloyhtiönetti ja siihen tulee myös uusi modeemi. Jos ymmärsin asian oikein, niin nykyinen liittymäni muuttuu taloyhtiönetiksi valitsemallani nopeudella. Modemi tulee postissa ja sitä odotellessa käytän puhelimeni jaettua internetyhteyttä.

 

Mitä tulee tulee tuohon kuulovammaisen yhteydenottoon asiakaspalveluun, niin näiden kokemuksieni mukaan asiat hoituvat parhaiten kun käy itse palvelupisteessä.

Vastaa