Läppäri rikki heti pakasta

  • 21 February 2015
  • 10 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Kunniamerkki +14

Eli tilasin Acer v5 läppärin, toimitus oli nopea ja kaikin puolin ok. Laite oli kuitenkin rikki heti pakasta vedettynä. Juu, ei ole suoraan soneran vika mutta fiksu kauppias olisi hoitanut asian niin että minulle olisi laitettu uusi läppäri tulemaan ja palautan viallisen. Eikä niin, että asiakkaan pitää uusi laite omalla kustannuksellaan toimittaa heti huoltoon ja maksaa kk maksut.

Ehdotin tällaista Soneralle chatissa, mutta eihän se tietenkään voinut käydä teille.

Verkkokauppa.com ainakin hoiti kuvaamallani tavalla vahdoin, kun uusi känny oli suoraan rikki. Se on sitä kuuluisaa asiakaspalvelua :)


10 kommenttia

Olen samaa mieltä, että valmiiksi rikki oleva laite ja myös muutaman päivän käytössä ollut pitäisi vaihtaa uuteen. Käsittääkseni takuuhuoltoon toimittamisesta ei pitäisi ainakaan tulla itselle kustannuksia. Myös Gigantissa vaihdettiin alle 2 vk käytössä ollut laite mukisematta uuteen.

Kunniamerkki +14

Päätin ottaa vielä kerran puhelimella yhteyttä asiakaspalveluun, jossa asia hoidettiin kuntoon. Sonera toimittaa minulle uuden laitteen, (josta tosin pitää maksaa 10e toimitusmaksu) ja minä palautan rikkinäisen soneran varastolle.

Ihmettelen vain, miksi näin ei toimittu jo alkuperäisessä chat keskustelussa, intettiin vain että viallinen laite kuuluu huoltoon eikä soneralle.

Hyvä juttu, mutta tuo toimitusmaksukin tälläisessä tapauksessa on vähän siinä ja siinä. Onko Soneran myymissä Acereissa muuten normaali 1 v takuu vai onko niissä joku jatkotakuu ?

Kunniamerkki +14

Käsittääkseni on 1v takuu, ainakaan mitään mainintaa papereista ei löydy että olisi pidempi. Täytyy soitella arkena vielä uudelleen asiakaspalveluun ja kysyä toimitusmaksusta, koska eihän alkuperäisessäkään tilauksessa ollut mitään toimitusmaksua.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@tilasto kirjoitti:

Käsittääkseni on 1v takuu, ainakaan mitään mainintaa papereista ei löydy että olisi pidempi. Täytyy soitella arkena vielä uudelleen asiakaspalveluun ja kysyä toimitusmaksusta, koska eihän alkuperäisessäkään tilauksessa ollut mitään toimitusmaksua.




Näissä Acerin tietokoneissa on normaali 1v takuu, eli ei ole mitään pidennettyä takuuaikaa. Toimitusmaksua ei tällä hetkellä ole näiden koneiden osalta, joten tuota normaalia 10e toimitusmaksua ei pitäisi sinultakaan veloittaa. Asiakasneuvoja ilmeisesti kertonut tuon, koska normaalisti se kuuluukin mennä, mutta tämän hetkisten tarjousten puitteissa sitä ei mene.

Kunniamerkki +14

Pikaohjeessa lukee että kaikilla Soneran toimittamilla laitteilla on 24kk takuu, (mainitaan vielä erikseen Acerin yhteystiedot samassa lauseessa) huomasin vasta nyt koska yleensä ei ohjeita tarvitse lukea.. Missään muualla ei kuitenkaan puhuta sanaakaan takuusta, joten oletin sen olevan 12kk. Voisiko Soneran edustaja vahvistaa takuun olevan 24kk, vai onko lipsahtanut väärää tietoa oppaaseen?

 

Jos asiasta pitää riitelemään alkaa, niin silloin takuu on varmasti tuo 24kk koska sellainen on luvattu..

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@tilasto kirjoitti:

Pikaohjeessa lukee että kaikilla Soneran toimittamilla laitteilla on 24kk takuu, (mainitaan vielä erikseen Acerin yhteystiedot samassa lauseessa) huomasin vasta nyt koska yleensä ei ohjeita tarvitse lukea.. Missään muualla ei kuitenkaan puhuta sanaakaan takuusta, joten oletin sen olevan 12kk. Voisiko Soneran edustaja vahvistaa takuun olevan 24kk, vai onko lipsahtanut väärää tietoa oppaaseen?


 


Jos asiasta pitää riitelemään alkaa, niin silloin takuu on varmasti tuo 24kk koska sellainen on luvattu..




Nyt täytyy tunnustaa, että ajatuksissani kirjoitin väärin. Acerin kannettavilla on tosiaan 24kk takuu, niinkuin mainitsitkin. Siitä ei siis ole tarvetta tapella :)
Pahoittelut vielä, että kirjoitin aiemmin väärin.

Tuon 24 kk takuun voisi laittaa myös koneen tietoihin, kun Acerilla kerran on normaalisti vain 1 v:n takuu.

Sama juttu mulla! Tilasin Predator Helios 300 läppärin ja kun starttasin käynttiin, niin ei mitään elon merrkejä ja sitten resetoinnin jälkeen ( Your pc ran into a problem and needs to restart. We'll restart for you.) Eikä edes restartannut vaan jäi jumiin. Koneessa on selkeesti niin vakavia ongelmia, että jos se korjattaisikin ilman vaihtamatta osia siihen, niin jälki siitä kumminkin jää. Telian asiakaspalvelussa ohjeistettiin viemään lähimpään telia myymälään, joka oli kouvolassa ja kun itse asun kotkassa, niin  minulta meni meni 30€ maksaessani kaverin minut sinne viemään. Telia liikkeessä sanottiin, että minun ei olisi pitänyt tulla tänne vaan soittaa acerin huoltoon itse, joka minusta kuulosti vähän naurettavalta. Jokatapauksessa turha reissu ja soitin sitten lopulta acerin huoltoon ja hekin olivat sitä mieltä, että olisi parempi jos saisin koneen palautettua Telialle ja uuden koneen tilalle. Kestäisi vähemmän ja voisin iloita uudesta tuotteesta normaalisti sen sijaan, kun korjaamossa raiskatusta. Telian asiakaspalvelusta luvattiin ottaa yhteyttä ja kertoa mitä tämän risan koneen kanssa teen, mutta mitään ei ole kuulunut. Todennäköisesti viiminen kerta kun täältä tilaan ellen saa vähintään uutta konetta ja ihan hyvä olisi 30€ alennusta asiakaspalvelun virheestä, joka päätyi minun tappiokseni!


Edit MinnaLN: poisteltu tyhjä tekstin lainaus.


@alffa3@  kirjoitti:

Sama juttu mulla! Tilasin Predator Helios 300 läppärin ja kun starttasin käynttiin, niin ei mitään elon merrkejä ja sitten resetoinnin jälkeen ( Your pc ran into a problem and needs to restart. We'll restart for you.) Eikä edes restartannut vaan jäi jumiin. Koneessa on selkeesti niin vakavia ongelmia, että jos se korjattaisikin ilman vaihtamatta osia siihen, niin jälki siitä kumminkin jää. Telian asiakaspalvelussa ohjeistettiin viemään lähimpään telia myymälään, joka oli kouvolassa ja kun itse asun kotkassa, niin  minulta meni meni 30€ maksaessani kaverin minut sinne viemään. Telia liikkeessä sanottiin, että minun ei olisi pitänyt tulla tänne vaan soittaa acerin huoltoon itse, joka minusta kuulosti vähän naurettavalta. Jokatapauksessa turha reissu ja soitin sitten lopulta acerin huoltoon ja hekin olivat sitä mieltä, että olisi parempi jos saisin koneen palautettua Telialle ja uuden koneen tilalle. Kestäisi vähemmän ja voisin iloita uudesta tuotteesta normaalisti sen sijaan, kun korjaamossa raiskatusta. Telian asiakaspalvelusta luvattiin ottaa yhteyttä ja kertoa mitä tämän risan koneen kanssa teen, mutta mitään ei ole kuulunut. Todennäköisesti viiminen kerta kun täältä tilaan ellen saa vähintään uutta konetta ja ihan hyvä olisi 30€ alennusta asiakaspalvelun virheestä, joka päätyi minun tappiokseni!




Todella harmi kuulla, tämmöistä ei kyllä kenellekään toivo. Tämä koneesi herja viittaa ongelmaan, joka vaatii sitä huoltoa ja huoltopolitiikkamme perusteella laite on toimitettava korjattavaksi, vaikka kyseessä on uusi laite. Huolto menee Acerin kautta niin kuin sitten Telia kaupassamme sinulle kerrottiin. Yhteystiedotkin varmasti sinulla oli, mutta tässäpä vielä uusiksi:


 


Acer asiakastuki
09 8763574 (ma–pe 9–17)

Odottelet varmaan yhä sitä sovittua yhteydenottoa meiltä? Jos asiasta on tehty reklamaatio, voi asian käsittelyssä mennä pidempään, mutta toki tästä on hyvä mainita. Suosittelenkin, että olisit vielä asiakaspalveluumme yhteydessä. Voit laittaa meille esimerkiksi yhteydenottopyynnön, johon voit jättää kirjallisen viestin. Nopeampaa viestintää varten meiltä löytyy chat-asiakaspalvelu Minun Teliasta. Kaikki chat-historia tallentuu Minun Teliaasi, jota asiakaspalvelu tai sinä itse voit koska vaan tarkastella. Asiakaspalvelumme kanssa on syytä keskustella myös tästä ylimääräisestä kustannuksesta joka jäi sinun kontollesi meidän antaman virheellisen tiedon vuoksi.

Vastaa