MMS-viestit


Hei

Olen yrittänyt päästä lukemaan MMS-viestejäni, mutta pitää tehdä jotkut tunnukset. Pitää siis liittää puhelinnumero telia-tunnukseen. Luin äsken täältä Telian sivulta, ettei tunnuksia tarvitse tehdä, jos sellaiset on jo. Silloin kun olin vielä TeleFinlandin asiakas, MMS-viestien lukeminen onnistui. Mulla ei ole älypuhelinta. Mulla oli aiemmin vaan pelkkä puhelinliittymä TeleFinlandissa. Miten siis pääsen lukemaan MMS-viestit, joita on tullut jo monta, mutten ole nähnyt mitään niistä. Toivottavasti tämä ei ole kovin sekava viesti. 

 

Kiitos.


17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @KissanPolkka7 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Jos sinulla on vain yksi liittymä, niin helpoiten luot tunnukset omalla puhelinnumerolla esim. 040123456 (= tilalla oma numero) ja salasanan siihen saat lähettämällä viesti : Salasana numeroon 15400 (ilmainen numero).


Kirjaudu sisään kyseisen liittymän numerolla ja salasanalla, niin näet saapuneen multimediaviestin.

Multimediaviestit löytyvät kyseisen liittymän tiedoista alempaa (Hallinoi liittymääsi kohdasta).

Ainoa teksti jonka löydän omalta Telia-sivustoltani on Google Play ja App Store kuvakkeiden alapuolella oleva "Hallitse omia palveluitasi" -teksti. 

Tuo on kuitenkin kiinteä teksti, ei siitä klikkailemalla pääse minnekään eteenpäin.

Kun kirjaudut sisään Omille sivuille, näkyy kaikki liittymäsi. Valitsen sen puhelinliittymän, johon mms-viestit pitäisi tulla ja kelaat sivua alaspäin. Oikeassa laidassa pitäisi lukea: Hallinnoi liittymääsi ja sen alla mm. Saapuneet mms-viestit ja paljon muutakin.


 


Yritin lukea MMS-viestejä kirjautumalla pankkitunnuksilla sisään omille sivuille. Kun klikkasin "mms-viestit" -kohtaa, tuli ilmoitus että tunnukset pitää yhdistää. Nyt olen yhdistänyt mutta sama herja tulee uudestaan. Todella hankalaksi tehty entiseen verrattuna.

Nyt oon pyörinyt taas puoli tuntia, milloin yhteisössä ja milloin omilla sivuilla, yrittänyt kirjautua uudestaan, yhdistää tunnuksia jne. Pankkitunnuksia on kulunut jo neljä. Todella turhauttavaa.

Puhelimestahan ne on helpointa lukea tai katsoa. Onko käytössäsi tosiaan puhelin, jolla ei pysty vastaanottamaan MMS-viestejä ? 

Tämän liittymän puhelimella ei pysty, ja siksi joudunkin täällä pyörimään. Nyt on äskeinen herja poistunut, mutta MMS-viestit ovat vielä näkymättömissä. Ne ehkä tulevat näkyviin vuorokauden päästä kun ne on lähetetty. Niin ainakin viimeksi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei Hefty!


Pystyt myös kirjautumaan liittymääsi lukemaan ne mms-viestit käyttämällä käyttäjätunnuksena puhelinnumeroasi ja tilaamalla siihen salasanan numerosta 15400 (ilmainen numero).


Eli tunnuksena oma puhelinnumero esim. 040123456 (tilalla oma numero) salasanana tilattu salasana.


Näin ei tarvitse kuluttaa pankkitunnuksia, minullakin on sekä yhdistetyt tunnukset että puhelinnumero tunnus. MMS-viestithän tulevat vain tuohon varsinaiseen puhelinnumero liittymään.

Kuinka näen ja luen saadun MMS-viestin?

 

Ohjeet: "Löydät saapuneet multimediaviestit Liittymäsi-välilehden alaosasta, Hallinnoi liittymääsi > Saapuneet MMS-viestit."

 

Siellä mitään ole.

 

Sekavat sivut. Joka paikassa yritetään mydä jotakin, mutta olematon tuki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kapu2 kirjoitti:

Kuinka näen ja luen saadun MMS-viestin?


 


Ohjeet: "Löydät saapuneet multimediaviestit Liittymäsi-välilehden alaosasta, Hallinnoi liittymääsi > Saapuneet MMS-viestit."


 


Siellä mitään ole.


 


Sekavat sivut. Joka paikassa yritetään mydä jotakin, mutta olematon tuki.




@kapu2, kirjauduitko sisään Omille Sivuille kyseisellä puhelinnumerolla? :smileyhappy:


 


------------------------------



  • Käyttäjätunnus = puhelinnumero (esim. 0401235678)

  • Salasana = tilattu salasana tekstiviestitse (esim. AbCd12345)


------------------------------


 


Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-viestien-lukeminen-kirjautuneena

Olen nyt kirjautunut kolmesti pankkitunnuksilla, tehnyt telia-tunnuksen ja yrittänyt yhdistää ne päästäkseni lukemaan mms-viestit, mutta ei onnistu edelleenkään. Kiukuttaa jo pikkuisen, kun siellä olisi tärkeä viesti eikä sitä pysty lukemaan. Mitä ihmettä teen? Pitääkö nykyään olla joku älypuhelin, että saisi viestinsä luettua. 

Kiitos vastauksestasi. Olen tehnyt teliatunnuksen, mutta mitään ei tapahdu. Tulee vaan ilmoitus, että mms-viestit nähdäkseen pitää yhdistää tunnus yhteystietoihin (joku tuontapainen viesti, en muista sanatarkasti).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kirjaudu sinne puhelinnumerolla ja salasanalla, kuten aiemmin on tässä ketjussa kirjoitettu.


Eli voit tietokoneella esim kirjautua telia.fi -sivustolta katsomaan mms-viestisi, ei tarvita älypuhelinta siihen.

Mä laitoin puhelinnumeron käyttäjätunnukseksi ja lähetin tekstiviestin salasana numeroon 15400. Sieltä tulee salasana, jonka kirjoitat salasanalle varattuun kenttään ja käyttäjätunnukseksi laitat oman puhelinnumeron. Sillä lailla minä sain ongelman ratkaistua. Nyt mms-viestit tulee suoraan mun puhelimeen, kun chatissä palvellut asiakaspalvelija muutti sen niin, että ne tulee suoraan puhelimeen. Jos sinun puhelimesi on sopiva mms-viestien vastaanottamiseen, voit saada mms-viestit suoraan siihen. Ota vaan yhteys asiakaspalveluun. Chatistä ainakin itse sain avun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@KissanPolkka7@  kirjoitti:

Mä laitoin puhelinnumeron käyttäjätunnukseksi ja lähetin tekstiviestin salasana numeroon 15400. Sieltä tulee salasana, jonka kirjoitat salasanalle varattuun kenttään ja käyttäjätunnukseksi laitat oman puhelinnumeron. Sillä lailla minä sain ongelman ratkaistua. Nyt mms-viestit tulee suoraan mun puhelimeen, kun chatissä palvellut asiakaspalvelija muutti sen niin, että ne tulee suoraan puhelimeen. Jos sinun puhelimesi on sopiva mms-viestien vastaanottamiseen, voit saada mms-viestit suoraan siihen. Ota vaan yhteys asiakaspalveluun. Chatistä ainakin itse sain avun.




Hieno homma, että asia ratkesi!


Joskus on pitänyt laittaa ihan käsin ne MMS asetukset puhelimeen että on ruvennut toimimaan oikein.


Liittymässä ei myös saa olla dataestoa multimediaviesteille.


@Sekunti@  kirjoitti:

@kapu2kirjoitti:

Kuinka näen ja luen saadun MMS-viestin?

 

Ohjeet: "Löydät saapuneet multimediaviestit Liittymäsi-välilehden alaosasta, Hallinnoi liittymääsi > Saapuneet MMS-viestit."

 

Siellä mitään ole.

 

Sekavat sivut. Joka paikassa yritetään mydä jotakin, mutta olematon tuki.


@kapu2, kirjauduitko sisään Omille Sivuille kyseisellä puhelinnumerolla? :smileyhappy:

 

------------------------------

  • Käyttäjätunnus = puhelinnumero (esim. 0401235678)
  • Salasana = tilattu salasana tekstiviestitse (esim. AbCd12345)

------------------------------

 

Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-viestien-lukeminen-kirjautuneena


*******aa koko sivut, ei toimi


@seveli@  kirjoitti:


@Sekunti@  kirjoitti:




@kapu2, kirjauduitko sisään Omille Sivuille kyseisellä puhelinnumerolla? :smileyhappy:


 


------------------------------



  • Käyttäjätunnus = puhelinnumero (esim. 0401235678)

  • Salasana = tilattu salasana tekstiviestitse (esim. AbCd12345)


------------------------------


 


Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-viestien-lukeminen-kirjautuneena




*******aa koko sivut, ei toimi




Saatko virheilmoituksen kirjautuessa vai millä tavalla sivut eivät toimi?

Vastaa