Mihin hävinnyt sähköpostista ilmianna roskaposti namiskuukkeli??

  • 9 December 2015
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Roskapostit on riesana. Minullakin ongelma lisääntynyt viimeaikoina, niinkuin näköjään monella muullakin. Tänä aamuna kirjauduin postiin ja valmistauduin taas merkitsemään kymmeniä viestejä roskapostiksi mutta kas kummaa sieltä on kokonaan hävinnyt roskakorin vierestä ilmianna roskaposti-painike??

 

 


4 kommenttia

Kunniamerkki +10

Eipä sillä "painikkeella" mitään merkitystä ollutkaan.

 

Vaikka kuinka yritti tiettyjä posteja ilmiantaa eli merkata roskapostiksi niin aina vain uudestaan niitä samoista paikoista tuli. 

Ei kai voi yksittäinen käyttäjä vaikuttaa siihen mikä on hänelle roskapostia ja mikä ei, vaan Sonera suuressa viisaudessaan tekee valinnan. 

 

Itse olen aina ollut aiemmin siinä uskossa, että kun tietyn postin merkkaa roskapostiksi, niin silloin se on roskaposti kyseisen sähköpostitilin asetuksissa. Eipä vaan ole. Täytyy käydä manuaalisesti tekemässä tämä lisäys sähköpostin asetuksissa roska-suodattimeen. Erittäin huono käyttäjäliittymä Soneralla sähköpostissa, ei voi muuta sanoa.

 

Itselläni on käytössä toinen yksityinen sähköposti gmailissa ja siinä tämä merkitse roskapostiksi toiminto pelaa niin kuin sen olettaakin. Luopuisin kokonaan Soneran sähköpostin käytöstä, jos se vain olisi tällä hetkellä minulle jotenkin mahdollista. 

 

Tästä tulikin mieleeni, että onko Soneralla sähköpostissa kääntömahdollisuutta?

Eli voisin kaikki sinne tulevat sähköpostit kääntää suoraan gmailiin. Käyttäisin sitten pelkästään tuota gmailia, KUN SIELLÄ PALVELU PELAA.

 Omien Sivujen kautta pystyy sähköpostiin laittamaan edelleenlähetyksen päälle. Kirjaudu sivuille Sonera Tunnuksella, valitse liittymä jolla sähköposti on, sen jälkeen valinta Sähköposti-> Muokkaa-> Haluan edelleenlähetyksen sähköpostiin. Ja sitten vain lisätään se osoite, jonne meilit haluaa tulevan.

Moi, namiskan hyödyt ja haitat puntaroituamme poistettiin se viimeisimmässä päivityksessä. Roskaposti on tosiaan todellinen ongelma, se on tiedostettu ja sitä vastaan toimitaan toki.

 

Ehkä niiden palvelimet ylikuormittui noista ilmoituksista!

Vastaa