Miksi Telia käyttää perintäyhtiötä viikon myöhästyneen laskun tapauksessa?

  • 15 January 2019
  • 6 kommenttia
  • 44 katselukertaa

SERGEL- niminen perintäyhtiö on ollut kimpussani jo puoli vuotta, ja syynä aina jokin viikon tai pari myöhästynyt lasku, joista minulle on tullut lisäkustannuksia ainakin 100 euroa. Törkeää! Vaihdan kyllä operaattoria siksi heti, kun tilaisuus tulee - valitettavasti.

 

Itse teknologiapuoli on kyllä ihan asiallista, Wifi-päätemodeemi, ja aiempikin ASDL-modeemi, toimivat ihan hyvin, ja jopa nopeus on ollut riittävää, mutta tuohon hinnoittelupolitiikkaan kannattaisi tehdä parannus, ettei turvauduta ärsyttävään perintäyhtiötoimintaan heti, kun siihen tilaisuus tulee, tai menetykset on teille satoja euroja siinä, että ihmiset vaihtavat tämän Telian johonkin muuhun, kuten Elisaan tai DNAahan, joihin itse kyllä vaihtanen kohta, nämä yhtiöt eivät kuukaudenkaan myöhästyneen laskun takia ole vielä ryhtyneet noihin perintäyhtiön käyttämisiin... Minulla on siis ollut kokemusta monesta operaattorista, ja olen ollut kyllä kauan Sonera-Telian asiakkaana, mutta tämä perintäilmiö on minulle melko uusi.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @AKIVEIKKO ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Laskut eivät siirry suoraan perintätoimistolle viikon tai kahden päästä vaan vasta kuukauden päästä, jos laskua ei ole maksettu kehoituksesta huolimatta.


 


Telian sivuilla lisää laskutuksesta :


Maksukehotus lähetetään 14 vrk:n kuluttua eräpäivästä, jos maksu ei vielä näy meidän tilillä. Maksukehotuksesta peritään hinnaston mukainen hinta ja eräpäivän jälkeen maksetusta laskusta peritään korkolain mukainen viivästyskorko.


Huomioithan, että maaliskuusta 2018 alkaen maksamattomien sähköpostilaskujen maksukehotukset lähetetään sähköisesti samaan sähköpostiosoitteeseen, johon saat laskusi.


Maksujen kirjautumiseen menee yleensä 1–3 arkipäivää pankista riippuen, joten voit saada maksukehotuksen, vaikka olisit maksanut jo laskun. Voit myös käydä tarkistamassa laskusi tilanteen Laskuarkistosta kirjautumalla Teliaan. Jos laskusi näkyy Laskuarkistossa maksettuna, maksukehotus on turha ja voit heittää sen pois.


SIIRRY LASKUARKISTOON >


Jos et maksa laskua kehotuksesta huolimatta, voimme sulkea liittymäsi. Avaamme liittymän uudelleen, kun suoritus erääntyvästä maksusta on saapunut meille. Avauksesta veloitamme hinnaston mukaisesti.


Tarkista liittymän avaamisen hinta hinnastosta


Jos laskua ei edelleenkään makseta, liittymä voidaan irtisanoa ja sopimus purkaa. Lasku siirretään perintätoimistolle perittäväksi noin kuukauden kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä.


Voit estää liittymien sulkeutumisen tekemällä laskullesi maksusopimuksen.


Lue lisää maksuajan hakemisesta


 


Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/laskujen-perinta

Ei pidä paikkaansa, tässä kuussa perintäyhtiöviesti tuli jo ennen, kun virallinen Telia-lasku oli edes saapunut. Aiemminkin tosin oli samantapaista, muutaman kerran, totta kyllä, varmaan tuolloin kuukauden myöhästyneen laskun hoisi LINDORFF, mutta laskuja oli tullut aiemmin vanhempaan osoitteeseen, ja siksikään en ollut maksanut niitä ajallaan. Tämä laskunnäkeminen päätteellä, ei ole aina toiminut kunnolla, sain tämän toiminnan ihan ÄSKEN vasta toimimaan, ja jatkossa en kyllä myöhästyisi tahallaan, vaikka niinkuin totesin, tässä kuussa, perintäyhtiö oli innostunut lähettämään laskun + 20 euroa perintäbilliä jo ennen Telian paperilaskua... Kumman vika se oli, niin se on mulle ihan yx lysti. Ja tietysti perintäyhtiö on varmaan köyhempi pulju kuin Telia, joten en heitä siitä suuremmin SYYTÄ!

Kunniamerkki +14

@AKIVEIKKO@  kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, tässä kuussa perintäyhtiöviesti tuli jo ennen, kun virallinen Telia-lasku oli edes saapunut. Aiemminkin tosin oli samantapaista, muutaman kerran, totta kyllä, varmaan tuolloin kuukauden myöhästyneen laskun hoisi LINDORFF, 




Telian saatavien perinnän hoitaa Sergel Oy, jonka osakekannan Telia company omistaa :)


Sama koskee luonnollisesti Telia rahoitusta koskevia saatavia myös.

Heippa @AKIVEIKKO, kiva että löysit tänne Yhteisöön! Lämpimästi tervetuloa :smileyhappy:


 


Kuulostaa kieltämättä oudolta. Normaalisti laskut siirtyvät perintään vasta noin kuukauden kuluttua alkuperäisen laskun eräpäivästä. Maksumuistutuksen lähetämme kuitenkin ennen laskun siirtymistä perintään. 


 


Suosittelen olemaan tästä asiasta vielä yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme esimerkiksi täältä, sillä siten pääsemme tutkimaan tarkemmin asiakastietojasi ja laskutusta virheiden varalta, ja saadaan asia kuntoon!

Pyydän anteeksi, virheellistä havaintoani. EN tajunnut että laskuja oli tullut muutama uusikin, eli asiakas oli jälleen väärässä. Useimmat laskut oli silti mulla maksettu oikeaan aikaan, ja vasta tässä kuussa pääsin tilanteeseen, ettei tarvinut jättää laskuja roikkumaan, yli kuukaudeksi!

 
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@AKIVEIKKO@  kirjoitti:

Pyydän anteeksi, virheellistä havaintoani. EN tajunnut että laskuja oli tullut muutama uusikin, eli asiakas oli jälleen väärässä. Useimmat laskut oli silti mulla maksettu oikeaan aikaan, ja vasta tässä kuussa pääsin tilanteeseen, ettei tarvinut jättää laskuja roikkumaan, yli kuukaudeksi!


 



Hyvä juttu että asia ratkesi! Eikä me täällä etsitä tai katsota kuka oli väärässä ja kuka ei :smileyhappy: Mielestäni aina kannattaa kysyä jos on jotakin epäselvää esimerkiksi juuri laskutuksen suhteen! Joskus nuo saattavat olla epäselviä, ja asiakaspalvelussamme kuitenkin näemme helpommin koko laskutilanteen ja kirjautuneet maksut :smileyhappy:

Vastaa