Minun Telia -sovellus, palauteketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

Myös Minun Sonera -appsi uudistui. Sen lisäksi että sen nimi muuttui Minun Telia:ksi niin löydät sieltä nyt ison tukun uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.


 


Kerätään tähän ketjuun kommentteja uudistetusta appsista, mikä mielestäsi toimii mikä ei. Jos huomaat jotain outouksia siellä niin kerro myös niistä.



Kiitos kommenteista jo etukäteen :)


 



91 kommenttia

Moi @V12SO! Minun Telia Android-applikaatioon kirjautuminen mobiilivarmenteella ei tällä hetkellä toimi osalla käyttäjistä. Vika on tiedossamme ja tutkinnat käynnissä. Toivottavasti saadaan se kuntoon mahdollisimman pian.



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@IlariJR kirjoitti:

Moi @V12SO! Minun Telia Android-applikaatioon kirjautuminen mobiilivarmenteella ei tällä hetkellä toimi osalla käyttäjistä. Vika on tiedossamme ja tutkinnat käynnissä. Toivottavasti saadaan se kuntoon mahdollisimman pian.






Kannattaa siis käyttää vaihtoehtoisesti muuta tunnistautumistapaa esim. Telia-tunnuksella :smileyhappy:

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Kuinka kauan tuollaisen tunnetun vian korjaamiseen menee?


@V12SO kirjoitti:

Kuinka kauan tuollaisen tunnetun vian korjaamiseen menee?


Riippuu toki vian laadusta. Tässä tapauksessa osalla laitteista toimii, mutta osalla taas ei. Toivottavasti tämä nyt kuitenkin saadaan nopeasti toimimaan kaikilla laitteilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Pekka_Koo kirjoitti:


@V12SO kirjoitti:

Kuinka kauan tuollaisen tunnetun vian korjaamiseen menee?




Riippuu toki vian laadusta. Tässä tapauksessa osalla laitteista toimii, mutta osalla taas ei. Toivottavasti tämä nyt kuitenkin saadaan nopeasti toimimaan kaikilla laitteilla.




Lisätäänpä oma lusikka tähän soppaan : eli minulla toimii vaihtelevasti välillä kirjautuu mobiilivarmenteella heti Minun Telia sovellukseen ja välillä pitää yrittää lähemmäs 10 kertaa ennenkuin onnistuu. Muille sivuille esim. Omakanta palveluun onnistuu joka kerta mobiilivarmenteella samoin Telia.fi:hin, tämä Minun Telia sovellus vain tökkii. Puhelin on Ulefone Armor (android 6.0). Tosin ei nyt ole niin vaikeaa kyllä käyttäjätunnuksillakaan kirjautua tuonne.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Minun Telia (versio 6.4.15) -sovelluksessa mobiilivarmenteella kirjautuminen toimi normaalisti Nokia 8 (Android 7 -käyttöjärjestelmä) -puhelimessa :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sekunti kirjoitti:

Minun Telia (versio 6.4.15) -sovelluksessa mobiilivarmenteella kirjautuminen toimi normaalisti Nokia 8 (Android 7 -käyttöjärjestelmä) -puhelimessa :smileyhappy:




Toimii tämä myös Android 6 -käyttöjärjestelmällisissä puhelimessa nykyään ?

Miksi Minun Telia sovellus ei enää tue iPhone 5-mallia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@stuget kirjoitti:

Miksi Minun Telia sovellus ei enää tue iPhone 5-mallia?




Nyt en ole ihan täysin varma mutta täältä löysin tietoa, että Minun Telia sovellus tukee iOS-versiota 10.0.2 tai uudempaa. Ja kun katsoin Applen sivuilta niin 10.0.2 on alkaen iPhone 5S ja uudempiin puhelimiin.


 


Joten sovellus ei sinänsä rajoita puhelinmallia vaan iOS-versio jota puhelin tukee.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@TeroRe kirjoitti:


@stuget kirjoitti:

Miksi Minun Telia sovellus ei enää tue iPhone 5-mallia?




Nyt en ole ihan täysin varma mutta täältä löysin tietoa, että Minun Telia sovellus tukee iOS-versiota 10.0.2 tai uudempaa. Ja kun katsoin Applen sivuilta niin 10.0.2 on alkaen iPhone 5S ja uudempiin puhelimiin.


 


Joten sovellus ei sinänsä rajoita puhelinmallia vaan iOS-versio jota puhelin tukee.




Mikä iOS-versio sinulla on käytössä tuossa @stuget? :smileyhappy:

Siis sovellus sinänsä kyllä toimii vielä iPhone 5-mallissa, mutta uusinta päivitystä (versio 6.4.10) ei saa asennettua koska sovelluksen kuvauksessa App storessa puuttuu maininta iPhone 5-mallin tuesta. Tiedä sitten onko tuo tarkoituksella jätetty pois vai virhe?

Monen muun sovelluksen yhteydessä tuo on nimittäin vahingossa jäänyt pois päivityksistä, jonka huomattuaan kehittäjät ovat pikaisesti julkaisseet uuden päivityksen jossa iPhone 5 on lisätty tuettuihin laitteisiin. Joka tapauksessa oman puhelimen kolmestasadasta sovelluksesta Telian sovellus on ensimmäinen josta iPhone 5-tuesta on luovuttu eikä taatusti laitteistolta eniten vaativien kärjessä.

Puhelimeni on siis iPhone 5 jossa iOS 10.3.3.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvä, kiitos kun tarkensit stuget. Tosiaan en ollut aivan varma asiasta mutta mehän varmistetaan tämä ja palataan asiaan :)

Moi Stuget,

 

olemme juuri julkaisseet uuden version Minun Telia -sovelluksesta (6.5.9). Kuvauksessa ei erikseen ole mainittu iPhone 5 -mallia, mutta sovelluksen asennuksen ja käytön osalta ei ole määritelty laiterajoituksia vaan sovellus vaatii toimiakseen iOS-versio 10.0 tai uudemman.

 

Voitko testata latausta uudelleen tai vaihtoehtoisesti poistaa vanhan sovelluksen ja ladata uuden version uudestaan. Jos ongelma toistuu niin voitko myös kuvata tänne tarkemmiun mikä virheilmoitus tulee.

Uusi versio - sama ongelma, myös uudelleenasennuksen jälkeen. Tosin uusinta versiota sovelluksestahan ei saa laitteeseen ollenkaan asennettua kun se ei vieläkään tue iPhone 5-mallia... sen sijaan App store kyllä lataa automaattisesti viimeisen tuetun version sovelluksesta.

 

"Do you want to download the last compatible version? This version of Minun Telia is not compatible with this device." 

Viikkoon ei ole asian suhteen mitään kuulunut...

Ennen kuin App storen Compatibility-kohtaan lisätään tuo maininta iPhone 5-mallin tuesta Minun Telia-sovelluksen uusinta versiota ei saa asennettua puhelimeeni. Samaa valitetaan myös sovelluksen arvosteluissa App storessa.

Pahoittelut viivästyneestä vastauksesta!

 

Tutkimme asiaa tarkemmin meidän teknisten kehittäjien kanssa ja palaan asiaan.

 

Eteneekö asia? Virhettä ei ainakaan vieläkään ole korjattu...

Ongelma ratkeaa muuttamalla App Storessa Compatibility kohdan muotoon:

 

"Requires iOS 10.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod toch."

 

Ennen sitä App Store ei suostu asentamaan uusimpia päivityksiä.

Vai onko tarkoitus pakottaa asiakkaat päivittämään puhelimensa?


@stuget kirjoitti:

Ongelma ratkeaa muuttamalla App Storessa Compatibility kohdan muotoon:

 

"Requires iOS 10.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod toch."

 

Ennen sitä App Store ei suostu asentamaan uusimpia päivityksiä.

Vai onko tarkoitus pakottaa asiakkaat päivittämään puhelimensa?



Kiitos tiedosta! Ei ole tietenkään tarkoitus pakottaa asiakkaita päivittämään puhelimiaan.

 

Kehittäjämme epäilevät, että ongelma saattaa johtua siitä, että iPhone 5:ssa on 32bit CPU arkkitehtuuri kun taas muissa iPhone malleista siitä ylöspäin on 64bit CPU arkkitehtuuri. Tämän selvittely vielä jatkuu.

 

Kiitos kärsivällisyydestä ja pahoittelut viiveestä!

No niin, nyt on viisi kuukautta kulunut - ongelmaa ei vieläkään ole saatu ratkaistua, eikä syytä selvitettyä.

Kai siellä näin ammattitaidottomat kehittäjät sekä heidät palkanneet henkilöt on jo laitettu kilometritehtaalle? Syytä ainakin tuntuisi olevan...

No niin, nyt on puoli vuotta kulunut - ongelmaa ei vieläkään ole saatu ratkaistua, eikä syytä selvitettyä.

Eteneekö asia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@stuget@  kirjoitti:

No niin, nyt on puoli vuotta kulunut - ongelmaa ei vieläkään ole saatu ratkaistua, eikä syytä selvitettyä.


Eteneekö asia?




@Lubbis onko tähän asiaan tullut edistystä?

Moi @stuget! Selvittelin asiaa ja valitettavasti tilanne on se, että iPhone 5 tukea ei tulla enää tarjoamaan Minun Telia -sovellukselle. Tuki on tällä hetkellä vain iPhone 5S mallista ylöspäin.

Alle 12h iPhone 5-tuesta luopumisesta ja uusin versio Minun Telia-sovelluksesta (6.6.7) ilmestyi.

Ilmeisesti yhteensopivuusongelma on vahingossa ratkaistu, sillä tämän version saa nyt täysin ongelmitta asennettua myös iPhone 5:teen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@stuget@  kirjoitti:

Alle 12h iPhone 5-tuesta luopumisesta ja uusin versio Minun Telia-sovelluksesta (6.6.7) ilmestyi.


Ilmeisesti yhteensopivuusongelma on vahingossa ratkaistu, sillä tämän version saa nyt täysin ongelmitta asennettua myös iPhone 5:teen.




Jahas, laitoin tämän nyt selvitykseen, jotta tiedetään kuuluuko homma sittenkin mennä näin. Toisaalta hyvähän se on jos vihdoin toimii :)


 


edit: @stuget Alustavan selvityksen mukaan Applen puolella on tehty jotain muutoksia päivityksen yhteydessä ja tästä syystä olet saanut sovelluksen toimimaan myös iPhone 5 puhelimella. 

Vastaa