Minun Telia -sovellus, palauteketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10285 kommenttia

Myös Minun Sonera -appsi uudistui. Sen lisäksi että sen nimi muuttui Minun Telia:ksi niin löydät sieltä nyt ison tukun uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.


 


Kerätään tähän ketjuun kommentteja uudistetusta appsista, mikä mielestäsi toimii mikä ei. Jos huomaat jotain outouksia siellä niin kerro myös niistä.



Kiitos kommenteista jo etukäteen :)


 



91 kommenttia

Vähä off-topic kun ei liity tähän appiin, mutta kirjautuessani omille sivuilleni, haluaa sivu tallentaa tietokoneelleeni favicon.ico tiedoston.

 

edit: Tapahtui siis firefoxissa sekä chromessa. Koitin juuri uudestaan jos saisin kuvan aiheesta, mutta ei tapahdu enää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Näin käy minulla Sony Xperia Z1 Compactissa (Android 5.1) :smileysad:


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos @kiisseli67. Vastausta tähän ei vielä ole, tutkitaan.

Telialla on joku tv softa samsugin telkkarille?.Onkos toi tulossa myös suomen asiakkaille?.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Minun Telia-sovellus ei ole yhteensopiva myöskään Huawei Ascend P6-puhelimen, Android 4.4.2, kanssa.

 

Hakusanat Google Play storessa eivät myöskään ole päivittyneet. Etsimällä Minun Telia sovellusta ei löydä sitten millään. Kun sen sijaan hakeekin Minun Sonera, Minun Telia löytyy heti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos @arapahoe, kysytäänpä tähän vastaus. Palaamme kun tiedämme.


 


Kiitos @irritus, laitan tiedoksi. Onko muuten rootattu luuri tjsp?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Minun Telia vielä huollon alla...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tiedoksi @kiisseli67 ja @irritus sekä muut:

Minun Telia -applikaatio edellyttää (ainakin tällä hetkellä) Android 6.0 -versiota, teillä oli 4.-jotain ja tästä syystä kauppa ilmoittaa ettei puhelin ole tuettu.


 


Jos tämä muuttuu niin kerromme siitä tässä ketjussa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@arapahoe kirjoitti:

Telialla on joku tv softa samsugin telkkarille?.Onkos toi tulossa myös suomen asiakkaille?.




Tällä hetkellä Telia TV:n saapi isolle ruudulle Chromecastilla, peilaamalla sekä uusimmalla Apple TV:llä johon meiltä löytyy natiivisovellus. Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman laaja-alaisesti ja tulemme laajentamaan jakeluamme muihin alustoihin. Aikataulut ovat ikävä kyllä kuitenkin auki. Kerromme uudistuksista kanavissamme kun sen aika on.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@TeroRe kirjoitti:

 Kiitos @irritus, laitan tiedoksi. Onko muuten rootattu luuri tjsp?


Ei ole rootattu eikä edes kiinalainen versio. Ihan Huawein vakio eurooppalainen laiteohjelma.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Tiedoksi @kiisseli67 ja @irritus sekä muut:

Minun Telia -applikaatio edellyttää (ainakin tällä hetkellä) Android 6.0 -versiota, teillä oli 4.-jotain ja tästä syystä kauppa ilmoittaa ettei puhelin ole tuettu.


 


Jos tämä muuttuu niin kerromme siitä tässä ketjussa.




No en kyllä ala yhden sovelluksen takia kiirehtiä uuden puhelimen ostoa ? Pääseepä selaimella liittymiänsä kurkkaamaan ja tarvittaessa muuttamaan 😉 Aika monelta jää nyt sovellus käyttämättä, kun noi puhelimen valmistajat ovat nii hitaita järjestelmäpäivitysten kanssa.


Ei toimi muuten Windows 10 puhelimessakaan tuo sovellus, sillä kaupassa on tarjolla vain vanha Minun Sonera sovellus...

Terve!

 

Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

 

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)

 

Appiksen uusi versio iOSlle on Applella reviewssä ja julkaisemme senkin lähipäivinä, toivottavasti jo huomenna.

 

Mahdollisien virheiden lisäksi kuulemme mielellämme mitä kaikkea haluaisitte sovelluksessamme tehdä ja nähdä. Nyt julkaistu sovellus on ensimmäinen askel ja tulemme lähitulevaisuudessa kehittämään sitä roimasti eteenpäin. 

 

T. Pekka, Telian appis- ja käytettävyysasiantuntija

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PekkaJaas kirjoitti:

Terve!


 


Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.


 


Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)


 


Appiksen uusi versio iOSlle on Applella reviewssä ja julkaisemme senkin lähipäivinä, toivottavasti jo huomenna.


 


Mahdollisien virheiden lisäksi kuulemme mielellämme mitä kaikkea haluaisitte sovelluksessamme tehdä ja nähdä. Nyt julkaistu sovellus on ensimmäinen askel ja tulemme lähitulevaisuudessa kehittämään sitä roimasti eteenpäin. 


 


T. Pekka, Telian appis- ja käytettävyysasiantuntija




Oikeastaan saadaan syyttää laitevalmistajia haluttomuudesta ajaa päivityksiä vanhemmille ja erityisesti edullisille laitteille. Monet edulliset laitteet jäävät monesti paitsi ns. isoista versiopäivityksistä ja saavat vain hetkisen tietoturvapäivityksiä. Syynä tähän on osiltaan Android-maaliman hajanaisuus ja puhelinvalmistajien omat kustomoinnit.


 


Itse kokeilin tuota sovellusta Samsung Galaxy S6 (uusin Nordic -ohjelmistoversio) sekä LG Nexus 5X (uusin Android 7.1.2 Beta) . Hyvin vaikutti toimivan. Plussaa siitä, että voi rajattomienkin liittymien käyttöä seurata! Se ei ennen onnistunut kuin laskusta.

Kunniamerkki +14

PekkaJaas kirjoitti:

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)





 


Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kjns kirjoitti:


PekkaJaas kirjoitti:

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)





 


Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...




Kokeilitko asentaa uudelleen?


@kjns kirjoitti:

@PekkaJaas kirjoitti:

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)



 

Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...


 

Kiitti kommentista! Meillä oli aamulla pieni hickup loginin kanssa, joten laitoimme varuilta huoltoläpyskän päälle. Nyt toimii taas.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvä! Tätä olen odottanut jo tovin :)


 


Mukava päässä hallinnoimaan omia liittymiä ja tietoja muutaman napsautuksen päästä. Harmittamaan jäi vikailmoituksen tekeminen sovelluksessa, mutta pärjään ilman sitä. Sovelluksessa voisi olla esimerkiksi:



  • Lähistöllä olevat Telia-palvelupisteet ja niiden tiedot mm. aukioloajoista


 


 


En oikein ymmärrä tuota virheilmoitusta:


Verkkoyhteys on katki-poikki


 


Kannattaisi muokata tuota ilmoitusta. Ilmoitus lähti pois, kun suljin sovelluksen ja se sai uudelleen yhteyden verkkoon.

Huono juttuhan tämä on ettei sovellusta enää ole Windows-laitteille. Siksi harmillista, että nyt joutuu tyytymään selainkäyttöliittymään mikä on mobiilissa verrattain kehno sovelluksen natiivinäkymään verrattuna.


Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

Jaa, että jäi kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi? No nyt kun sitä käyttöä ei sitten ole ollenkaan, sillähän se palvelutaso paranee - näin ironisesti asetellen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mpkon kirjoitti:


Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

Jaa, että jäi kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi? No nyt kun sitä käyttöä ei sitten ole ollenkaan, sillähän se palvelutaso paranee - näin ironisesti asetellen.


 




Ei tämä ole Telian syytä. Ketä tästä kiittää niin on Microsoftia itseään! :D


 


Mikrobitin 9/2016 julkaisussa se on tiivitetty hyvin:


http://www.mikrobitti.fi/2016/09/vaite-lumia-taru-tuli-karuun-loppuunsa-microsoft-vetaa-puhelimia-myynnista/


 


"Kaikille alkaa olla selvää, että Windows Phonella ei ole tulevaisuutta. Kaikki Microsoftin jäljellä olevat paukut ladataan nyt Windows 10 Mobilen ja yhteistyökumppaneiden varaan. "

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Itseäni kiinnostaisi Minun Telia -sovellus Windows 10 Home 1607 -tietokoneeseen. Hyvä lisäys Telia TV -sovelluksen rinnalle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Sekunti kirjoitti:

Hyvä! Tätä olen odottanut jo tovin :)


 


Mukava päässä hallinnoimaan omia liittymiä ja tietoja muutaman napsautuksen päästä. Harmittamaan jäi vikailmoituksen tekeminen sovelluksessa, mutta pärjään ilman sitä. Sovelluksessa voisi olla esimerkiksi:



  • Lähistöllä olevat Telia-palvelupisteet ja niiden tiedot mm. aukioloajoista


 


 


En oikein ymmärrä tuota virheilmoitusta:


Verkkoyhteys on katki-poikki


 


Kannattaisi muokata tuota ilmoitusta. Ilmoitus lähti pois, kun suljin sovelluksen ja se sai uudelleen yhteyden verkkoon.





Jonkin verran ääkköset jäävät piiloon otsikossa ja kuvauksessa pitäisi muokata "puhelinkaskut"sanaa > "puhelinlaskut"-sanaksi :)

Kiitos hyvistä kommenteista!

Tosiaan virheviestejä pitää korjata, jos ne ei viesti mikä meni pieleen.

Pitääpä korjata tuo typo ja nuo lisäpalveluiden näkymät kaipaavat vielä viilausta, että saadaan visuaalisesti linjaan muun sovelluksen kanssa.

iOS version tilannekatsaus: Ei näytä Applelta heruvan reviewtä tänään, joten menee ensi viikon alkuun. Viikonloppuna siellä ei yleensä tapahdu mitään. Emme valitettavasti voi asettaa iOS sovellusta toimimaan ennen, kuin saamme uuden päivityksen App Storeen.

Noniin, nyt on iOS version päivitys App Storessa. Käykääpä lataamassa ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PekkaJaas Pitäisi muuten saada toimimaan Minun Telia -sovellus myös Android 5.0 kanssa, koska teillä myydään vielä puhelimia joissa on tuo kyseinen Lollipop versio Androidista


https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelin.aspx?PhoneName=Huawei+P8+Lite

Vastaa