Miten löydän asiakaspalvelu-chatin Telian "Omilta sivuilta"?


 

 

Haluan Telian asiakaspalvelulta selkeän ja hyödyllisen vastauksen tähän viestiin mahdollisimman pikaisesti.

 

Miten löydän asiakaspalvelu-chatin Telian "Omilta sivuilta"?

 

Elisan omilta sivuilta sen löytää heti ja helposti, mutta Telian "Omilta sivuilta" en meinaa millään löytää sitä. Yhdessä kohtaa se siellä mainitaan (ja mainitaan sen olevan käytettävissä "24/7"), mutta siinäkään ei ole tekstissä tai tekstin vieressä mitään linkkiä, joka johtaisi asiakaspalvelu-chattiin.

 

Vai onko kysymys jostakin Telian "Omien sivujen" väliaikaisesta bugista, että asiakaspalvelu-chattia ei löydä sieltä.

 

Jos olen sokea tai idiootti, niin outoa on se, että kuitenkin Elisan omilta sivuilta löydän aina asiakaspalvelu-chatin hetkessä. Ja mielestäni en ole sokea tai idiootti.


17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@peruspekka kirjoitti:

 


 


Haluan Telian asiakaspalvelulta selkeän ja hyödyllisen vastauksen tähän viestiin mahdollisimman pikaisesti.


 


Miten löydän asiakaspalvelu-chatin Telian "Omilta sivuilta"?


 


Elisan omilta sivuilta sen löytää heti ja helposti, mutta Telian "Omilta sivuilta" en meinaa millään löytää sitä. Yhdessä kohtaa se siellä mainitaan (ja mainitaan sen olevan käytettävissä "24/7"), mutta siinäkään ei ole tekstissä tai tekstin vieressä mitään linkkiä, joka johtaisi asiakaspalvelu-chattiin.


 


Vai onko kysymys jostakin Telian "Omien sivujen" väliaikaisesta bugista, että asiakaspalvelu-chattia ei löydä sieltä.


 


Jos olen sokea tai idiootti, niin outoa on se, että kuitenkin Elisan omilta sivuilta löydän aina asiakaspalvelu-chatin hetkessä. Ja mielestäni en ole sokea tai idiootti.




Hei!


 


Chatti on tietokoneella parhaiten saatavissa (ja mobiiliselamilla kunhan on sivuston tietokoneversio pakotettu päälle) ja ilmestyy telia.fi sivuston oikeaan alanurkkaan, kun sivuille on kirjautunut sisälle. Alla vielä kuva napista, josta Chat-ikkuna avautuu. 


 



 


Ainakin joskus piti olla mainonnanestolisärit pois päältä Telian sivulla, jotta tuo chatti tulee esille.


 


Kysythän toki uudelleen, jos tällä ohjeella ei chatti löytynyt. :smileyhappy:

Kiitos hyvästä neuvosta!

 

Ehkä olen sittenkin vähän sokea... 

 

Saisi silti tuo chatti olla vähän helpommin huomattavassa paikassa ja isommalla linkillä siellä Omilla sivuilla mun mielestä. En oikeasti löytänyt sitä ennen tätä neuvoanne.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@peruspekka kirjoitti:

Kiitos hyvästä neuvosta!


 


Ehkä olen sittenkin vähän sokea... 


 


Saisi silti tuo chatti olla vähän helpommin huomattavassa paikassa ja isommalla linkillä siellä Omilla sivuilla mun mielestä. En oikeasti löytänyt sitä ennen tätä neuvoanne.




No problems, sitähän varten tämä vertaistukiyhteisö on, että saa kysyä vapaasti neuvoa. :smileywink: Toivottavasti myös asiasi, jota chatista selvittelet ratkeaa! :smileyhappy:


 


Ja olen kyllä samaa mieltä, että ei tuo nappula kovin helposti erotu, kun sivusto on muutenkin kovin graafinen ja kuvioita täynnä.

Huomasin äsken, että chatti ei tule siellä silloin näkyviin, kun mulla on tietoturvaohjeman verkkopankinsuojausohjelma päällä, koska chatin linkki tulee vain ponnahdusikkunassa. Olin välillä sattumalta sulkenut sen verkkopankkisuojausohjelman, niin chatti tuli sen vuoksi näkyviin.

 

Verkkopankkisuojausohjelma menee aina automaattisesti päälle, kun kirjaudun verkkopankkitunnuksilla Telian Omille sivuille. Verkkopankkisuojausohjelma näet estää kaikki ponnahdusikkunat.

 

Tämän vuoksi olisi mielestäni paljon parempi, jos chattiin olisi linkki myös itse pääikkunassa, eikä ainoastaan ponnahdusikkunassa. Tällainen parannusehdotus Telialle.

 

En tosin tiedä, käykö Telian työntekijöitä lukemassa näitä viestejä työkseen, vai liekö täällä ainoastaan muita toisia neuvovia asiakkaita...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@peruspekka kirjoitti:

Huomasin äsken, että chatti ei tule siellä silloin näkyviin, kun mulla on tietoturvaohjeman verkkopankinsuojausohjelma päällä, koska chatin linkki tulee vain ponnahdusikkunassa. Olin välillä sattumalta sulkenut sen verkkopankkisuojausohjelman, niin chatti tuli sen vuoksi näkyviin.


 


Verkkopankkisuojausohjelma menee aina automaattisesti päälle, kun kirjaudun verkkopankkitunnuksilla Telian Omille sivuille. Verkkopankkisuojausohjelma näet estää kaikki ponnahdusikkunat.


 


Tämän vuoksi olisi mielestäni paljon parempi, jos chattiin olisi linkki myös itse pääikkunassa, eikä ainoastaan ponnahdusikkunassa. Tällainen parannusehdotus Telialle.


 


En tosin tiedä, käykö Telian työntekijöitä lukemassa näitä viestejä työkseen, vai liekö täällä ainoastaan muita toisia neuvovia asiakkaita...




Kyllä käy myös Telialaisia lukemassa näitä viestejä, laitoin myös viestiä eteenpäin Telialle tästä ensimmäisestä kysymyksestä jo ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä täällä Telialaisia pyörii lukemassa viestejä, tosin painottuen arkisin päiväaikaan. Kyllä varmaan huomenna tähänkin ketjuun saadan Telian edustaja kirjoittamaan vastine.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@peruspekka kirjoitti:

Huomasin äsken, että chatti ei tule siellä silloin näkyviin, kun mulla on tietoturvaohjeman verkkopankinsuojausohjelma päällä, koska chatin linkki tulee vain ponnahdusikkunassa. Olin välillä sattumalta sulkenut sen verkkopankkisuojausohjelman, niin chatti tuli sen vuoksi näkyviin.


 


Verkkopankkisuojausohjelma menee aina automaattisesti päälle, kun kirjaudun verkkopankkitunnuksilla Telian Omille sivuille. Verkkopankkisuojausohjelma näet estää kaikki ponnahdusikkunat.


 


Tämän vuoksi olisi mielestäni paljon parempi, jos chattiin olisi linkki myös itse pääikkunassa, eikä ainoastaan ponnahdusikkunassa. Tällainen parannusehdotus Telialle.


 


En tosin tiedä, käykö Telian työntekijöitä lukemassa näitä viestejä työkseen, vai liekö täällä ainoastaan muita toisia neuvovia asiakkaita...




Huomenta @peruspekka

Tuossa kollega testasi tätä asiaa ja todettiin, että verkkopankkisuojaus tosiaan blokkaa tuon chat-ikkunan. Laitoin hyvän kehitysideasi eteenpäin :smileyhappy:


 


Nopeana ratkaisuna suosittelen luomaan verkkopankkitunnuksilla Telia-tunnuksen. Tällöin sinun ei tarvitse joka kerta kirjautua palveluun verkkopankkitunnuksilla, vaan yksi tunnistautuminen tunnuksia luodessa riittää ja sen jälkeen kirjaudut käyttäen valitsemaasi käyttäjätunnusta ja salasanaa. Voit tehdä samat asiat Telia-tunnuksella, jotka onnistuvat verkkopankkitunnuksilla kirjautuessa. Toki ostoksia tehdessä täytyy erillinen tunnistautuminen tehdä, jos esimerkiksi ostaa laitteen Telia Rahoituksella. 

Chat-tuki on tulossa syksyllä myös Minun Telia sovellukseen, joten chatin käyttö helpottuu huomattavasti myös liikkeellä ollessa.

Pääset luomaan Telia-tunnuksen täältä


 

 Hmmm... eipä näy chatti vaikka olen kirjautunut niin mobiilivarmenteella tai käyttäjätunnus/salasana. Selaimina olen

kokeillut Firefoksia ja Chromea ja kummallakaan ei löydy.

Itselleni vastaten uBlock Origin esti chatin toiminnan joten asiakkaan päässä vika ;(

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@tlauttia


 


Hieno homma, että syy löytyi nopeasti. Tästä on varmasti apua myös muille käyttäjille, jos chat-ikkuna on lähtenyt piilosille :smileyhappy:

Ei chat ole toiminnut heti alkuun TELIA, ei ohjestuksen mukaisestikaan. Windows 10

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Reform99 kirjoitti:

Ei chat ole toiminnut heti alkuun TELIA, ei ohjestuksen mukaisestikaan. Windows 10




Kokeile näitten ohjeitten mukaan : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Chat-apunasi-24-7/ba-p/147767

Yritin päivittää TELIA-tuotetta, kysyin Asiakaspalvelusta, mutta: Tänään e-mail´iini joka ei ole xxxx.zzzz @pp.inet.fi,  tuli kehoite  menemistä TELIA-Chat, mutta ohjeen a viitekuvan Ratkaisu mukaan ei mokomaa Chat osiota oikea alakulma enää löydy ?

Kuka p....le sen Chat´in vei, palauttakoon sen heti tai asiakas voi peräti ostan palvelun muualta, se palvelun tuottaja joka/kuka ei "peittele" vaikeasti löydettävään paikkaan palveluansa palvelu-sivuilta.

Neuvon eriyttämään palvelun ostajat/palvelun jatkajat ja laskutuksen (niissä on aina häikkää ja ne ei tule koskaan kuntoon, joka toista väittää on väärässsä) Palvelunostajille voisi vaikka laittaa sen keskele sivua, koska kyseessä ei ole laskutus asia moittiminen, vaan tuotteeen ostaminen/käytön jatkaminen.

Onhan siellä tarjous-osio, mutta uusille asiakkaille, vanhat käyttäjät hyljeksitty tunnuksineen jonnekin huitsin-Nevadaan. Huonoa asiakspalvelua sanon minä.

Pyhä jysäys mikä "insinööri" TELIAN sivut teki, no teki "suden" tahtomattaan tai tieten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @RISTOJOKISALO!


Kyllä se chat vielä on olemassa siellä omilla sivuilla oikeassa alanurkassa -> Siirry chattiin


Tässä vielä ohjeita chatin löytymiseen : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Chat-apunasi-24-7/ba-p/147767

Jep. Onhan se Chat, mutta ainoastaan selaimessa Edge, muut Firefox yms.. on mahdollista estää kaikenlainen puppu eli nuo popupit. Siksi tuo TELIA-Chat "nappula" ei ilmesty näytön oikeaan alakulmaan.

 

TELIA on parannettava "palvelua" asiakkaillensa tarjoamalla selvä osio Chat, eikä minnekkään popup palveluna, koska ihmiset suojautuu nykyään kaikelta *******..ta mitä netti lykkää.

 

No sain hoidettua Edge + Chat asian 60% koska p-tunnuksilla tunnistautuminen ei siirtynyt TELIA Chat palvelijan nähtäville.

 

Suljin koneen ja starttasin uudelleen, P-tunnuksilla omille sivuille ja kas sieltä löytyi ne asiat mitä tavoittelin.

 

Turhan vaikea, kun asian voisi hoitaa nykyaikaiseen tapaan. TELIA sivusto kaipaa kehittelyä näemmä, sillä potentiaalliset asiakkaat saattava siirtyä mm. DNA asiakkaaksi, siellä näytää olevan paljon parempi ja yksinkertaisempi palvelu vanhoille asikkaille, kun heidän asikkaan kanssa tutkailtiin asiaa.

 

Kittos vastauksestasi.

Käyttäjätaso 7

@RISTOJOKISALO kirjoitti:

Jep. Onhan se Chat, mutta ainoastaan selaimessa Edge, muut Firefox yms.. on mahdollista estää kaikenlainen puppu eli nuo popupit. Siksi tuo TELIA-Chat "nappula" ei ilmesty näytön oikeaan alakulmaan.



Hmmm...

 

Jos kokee jonkun sivuston popupit tarpeelliseksi , niin Firefoxin asetuksissa voi kyllä sallia yksittäiset sivut , vaikka popup-esto on muuten käytössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967 kirjoitti:


@RISTOJOKISALO kirjoitti:

Jep. Onhan se Chat, mutta ainoastaan selaimessa Edge, muut Firefox yms.. on mahdollista estää kaikenlainen puppu eli nuo popupit. Siksi tuo TELIA-Chat "nappula" ei ilmesty näytön oikeaan alakulmaan.





Hmmm...


 


Jos kokee jonkun sivuston popupit tarpeelliseksi , niin Firefoxin asetuksissa voi kyllä sallia yksittäiset sivut , vaikka popup-esto on muuten käytössä.




Jos käytössä on mainosten estämisen ohjelmisto (esim. uBlock), niin kannattaa lisätä sivusto valkoiselle listalle :smileyhappy:


 



 


 

Vastaa