Omaisen liittymän lopettaminen kuolemantapauksessa

  • 2 February 2019
  • 6 kommenttia
  • 372 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Vainajan kuoleman jälkeen ilmoitimme Telialle, että häneen liittymänsä suljetaan ja lopetetaan. Liittymä pantiin kiinni, mutta nyt vielä kuukauksien jälkeen siitä tuli lasku, vaikka liittymä on ollut kuukausia kiinni. Tieto sulkemisesta ei ollut mennyt laskutukseen ja laskut pyöri suoraveloituksessa normaalisti. Soitin uudestaan ja asiaa ihmeteltiinta ja luvattiin hoitaa, mutta kun tarkistin, niin laskun hyvitys ja poisto oli jäänyt hoitamatta ja taas ihmeteltiin, että miksiköhän edellinen ei ollut hoitanut. Tähän kaikkeen  meni sen verraan aikaa, että uusi laskutuskausi oli alkanut raksuttaa ja sitä nyt yritetty taas poistaa. Saa nähdä miten käy. On se vaan kumma kun yritetään väkisin tyhjentää sotaveraani vainajan tili kuoleman jäkeenkin.  Tästä on sivistys ja osaamineen kaukana tai sitten kyse tarkoitetusta ahneudesta. Soitatetaan monta kertaa, jotta saadaan siitäkin laskuttaa.


 


Edit EssiJn: otsikkoa muokattu


6 kommenttia

Hei ,


 


Tervetuloa Yhteisöön.


 


En tiedä tarkemmin kyseisen asian yksityiskohtia, mutta kerron hieman yleisesti toimintatavastamme.


 


Kuolemantapauksissa liittymien irtisanominen sovitaan omaisten kanssa aina tapauskohtaisesti, kuitenkin maksimissaan kuukauden päähän. Liittymät voi tarvittaessa myös siirtää toisen henkilön omistukseen. Laskutamme liittymät aina jälkikäteen normaalin laskutusaikataulun mukaisesti sovittuun irtisanomispäivään asti, joten laskuja voi saapua vielä kuukauden tai hieman pidemmäkin ajan kuluttua. Irtisanomisen yhteydessä pyrimme antamaan myös arvion siitä, milloin viimeinen lasku liittymästä on saapumassa, jotta asiasta ei jäisi epäselvyyksiä. 


 


Tarkoitus ei ole missään tapauksessa laskuttaa ylimääräistä tai aiheuttaa lisää vaivaa. Mikäli irtisanomistilanteessa on tapahtunut virhe, hyvitämme ilman muuta aiheettomat laskut. Olen pahoillani, että liittymän irtisanominen ei ole onnistunut toivotulla tavalla. 

En kyllä yhtään ihmettele. Ovat todella ovelia hankkimaan asiakkuuksia, mutta sen jälkeen kaikki menee pieleen. Minulla on todella kokemusta tästä operaattorista. Olen Telia TV-vankina puolitoista vuotta vielä, vaikka aikoinaan päätin etten enää ikinä sitoudu operaattorien vilunkeihin. Sopimuspaperista jonka allekirjoitin en koskaan saanut kopiota vaikka usein pyysin. Laitteita piti lähettää takaisin kun tuli väärät. Digiboxi on hyllyllä käyttämättä kun ei toimi televisiossani.

Toivottavasti sinä pääset eroon yrityksestä ja heidän laskuista jonain päivänä. Minä lähden heti kun vaan mahdollista. 

@lankaanmenin Haluaisitko kertoa tilanteestasi vähän tarkemmin? Ei ole tarkoitus, että kaikki menee pieleen. Miten digiboksi on epäsopiva telkkariisi? 

Kun tilasin TeliaTV:n en tiennyt että minun pitää myös hankkia uusi televisio. Nimittäin elokuvia näen vain noin puoli tuntia kun se ei enää toimi. Hyvin turhauttavaa että elokuvaa ei näe kerralla loppuun. Teksti loppumisesta tulee riippuen mikä on lähetys eli katson sitten Yle Areenaa, TeliaTv:tä, Netflixiä yms. 

Telia sanoo ettei nettiyhteydessä ole vikaa, Netflix ilmoittaa että nettiyhteydessä on vika. 

Ilmeisesti sitten on telkkarissani vikaa. Siis en käytä digiboksia. Harmittaa turkasesti kun maksan TeliaTv:stä kaksi vuotta ihan turhaan, mutta virheitähän me teemme ja niistä maksamme.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@lankaanmenin@  kirjoitti:

Kun tilasin TeliaTV:n en tiennyt että minun pitää myös hankkia uusi televisio. Nimittäin elokuvia näen vain noin puoli tuntia kun se ei enää toimi. Hyvin turhauttavaa että elokuvaa ei näe kerralla loppuun. Teksti loppumisesta tulee riippuen mikä on lähetys eli katson sitten Yle Areenaa, TeliaTv:tä, Netflixiä yms. 

Telia sanoo ettei nettiyhteydessä ole vikaa, Netflix ilmoittaa että nettiyhteydessä on vika. 

Ilmeisesti sitten on telkkarissani vikaa. Siis en käytä digiboksia. Harmittaa turkasesti kun maksan TeliaTv:stä kaksi vuotta ihan turhaan, mutta virheitähän me teemme ja niistä maksamme.


Muutamaa testausta/tarkistusta suosittelen ennenkuin uuden tv:n ostoa mietit. Onko telkkarisi yhdistetty modeemin langattomaan verkkoon? Jos on kokeile yhdistää laitteet toisiinsa verkkokaapelilla. Toimiiko nettiyhteys normaalisti tietokoneella tai muulla laitteella, kun telkkarin netti lakkaa toimimasta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mitä se ilmoitus tarkalleen sanoo?


 


Mitä tarkoitit, että et käytä digiboksia? Mitä digiboksia?


 


Mikä on telkkarin merkki ja malli?


 


Onnistuuko muiden ohjelmien katsominen normaalisti ja ongelmia on vain tietyn palveluntarjoajan elokuvissa? Tässä tapauksdtap Netflix.

Vastaa