Omat sivut

  • 28 March 2017
  • 8 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Kunniamerkki +5

Netti toimii, mutta vikailmoituksen tekeminen "Omilla sivuilla" ei toimi, tulee ilmoitus, jotain "Liittymää ei löydy", eikä Chat  toimi.


8 kommenttia

Onko sinulla käytössä verkkopankkitunnuksilla luotu Teliatunnus (entinen Sonera tunnus)? Testasin äsken omalla tunnuksellani, pääsin kirjautumaan, ja kun valitsin "Liittymäni ja palveluni"-kohdan, sain näkyviin kaikki liittymät. Siitä valitsin yhden, ja pääsin sen jälkeen valitsemaan vikailmoitus-kohdan.


Testaa vielä Teliatunnuksella, ja huikkaa löytyikö oikea kohta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@MiaSL kirjoitti:

Onko sinulla käytössä verkkopankkitunnuksilla luotu Teliatunnus (entinen Sonera tunnus)? Testasin äsken omalla tunnuksellani, pääsin kirjautumaan, ja kun valitsin "Liittymäni ja palveluni"-kohdan, sain näkyviin kaikki liittymät. Siitä valitsin yhden, ja pääsin sen jälkeen valitsemaan vikailmoitus-kohdan.


Testaa vielä Teliatunnuksella, ja huikkaa löytyikö oikea kohta.




Samoin täällä kaikilla tietokoneen ja puhelimen selaimilla :)


 


@Pekka6 mahdollisuus on että käytössäsi on joku tietokoneen ohjelmisto / selaimen lisäosa joka blokkaa. Mikäli on mahdollista, niin kokeile kirjautua sisään toisella selaimella / laitteella Teliatunnuksellasi.

Kunniamerkki +5

Olen siis kirjautunut sisään Sonera tunnuksilla ja koittanut Internet Exploorer selaimella sekä Edgellä useammallakin tietokoneella. Mitään uusia ohjelmia, selaimien lisäosia en ole koneisiini asentanut, enkä muuttanut selaimieni asetuksia.

 

Pystyn kyllä omilla sivuilla liikkumaan ja näen kaikki liittymäni ja kaikki muu toimii, mutta sitä en tiedä kuinka saan Chatin auki ja kun pitäisi tehdä vikailmoitus, niin avautuvassa ikkunassa lukee "Liittymää ei löydy".

 

Onko tämä Telian uusi keksintö plokata vikailmoitukset ( kaikki toimii, ei tule vikailmoituksia ), tai ohjata ihmiset soittamaan kalliiseen asiakaspalveluun ?

 

Soneran aikaan omilla sivuilla pystyin kyllä tekemään vikailmoituksia molemmilla mainitsemillani selaimilla, mutta silloinkin oli kyllä toimivuudessa eroja, Internet Exploorerilla kaikki muu toimi, mutta Chat ei, Edgellä taas Chat toimi, mutta kaikki ikkunat eivät auenneet omilla sivuilla.

 

Nämä ongelmani alkoivat ilmeisesti muutoksessa Sonerasta Teliaksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Pekka6 kirjoitti:

Olen siis kirjautunut sisään Sonera tunnuksilla ja koittanut Internet Exploorer selaimella sekä Edgellä useammallakin tietokoneella. Mitään uusia ohjelmia, selaimien lisäosia en ole koneisiini asentanut, enkä muuttanut selaimieni asetuksia.


 


Pystyn kyllä omilla sivuilla liikkumaan ja näen kaikki liittymäni ja kaikki muu toimii, mutta sitä en tiedä kuinka saan Chatin auki ja kun pitäisi tehdä vikailmoitus, niin avautuvassa ikkunassa lukee "Liittymää ei löydy".


 


Onko tämä Telian uusi keksintö plokata vikailmoitukset ( kaikki toimii, ei tule vikailmoituksia ), tai ohjata ihmiset soittamaan kalliiseen asiakaspalveluun ?


 


Soneran aikaan omilla sivuilla pystyin kyllä tekemään vikailmoituksia molemmilla mainitsemillani selaimilla, mutta silloinkin oli kyllä toimivuudessa eroja, Internet Exploorerilla kaikki muu toimi, mutta Chat ei, Edgellä taas Chat toimi, mutta kaikki ikkunat eivät auenneet omilla sivuilla.


 


Nämä ongelmani alkoivat ilmeisesti muutoksessa Sonerasta Teliaksi.




Huomenta @Pekka6! :)


 


Johan on kumma homma, kun testasin nuo Omat Sivut eri selaimilla (ajan tasaisilla versioilla) niin chat-palveluun pääsee normaalisti oikean puolen alareunan puhekuplan ikonin kautta ja vikailmoituksen linkki liittymäni sivun kautta oikealta puolelta "Hallinnoi liittymääsi"-osiosta. Käytin selaimien oletusasetuksia, historiat tyhjennettynä ja tietokoneeseen/selaimiin ei ole asennettu mainosten estämisen ohjelmistoja tms. joka voisi muuttaa nettisivujen sisältöä.


 


Sinun ei tarvitse erikseen soittaa asiakaspalveluun vaan voit laittaa sen täältä menemään tilapäisesti:


https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto


 


Kannattaa mainita tuosta em. ongelmastasi niin katsovat sinun kanssasi tarkemmin missä tuo kyseinen vika piilee.


 


 

Kunniamerkki +5

Alkaa selvetä. Testiä Internet Exploorerilla.

 

Koska vikailmoitukseni tekeminen liittyy laajakaistaan, olen valinnut liittymistäni "laajakaistan" ja sitä kautta koittanut tehdä vikailmoituksen, seurauksena siis "Liittymää ei löydy".

 

Kun valitsen liittymistäni "Telia TV" ja koitan tehdä vikailmoituksen, aukeaa uusi Internet Exploorer ikkuna joka on tyhjä ( ainakin pienen odottelun jälkeen ), eli ei onnistu.

 

Sitten kun valitsen jonkun puhelinliittymistäni ja koitan sitä kautta tehdä vikailmoituksen, niin siellä homma etenee ja sieltähän voi tehdä vikailmoituksen myös laajakaistaan liittyen kun valitsee valikoista oikeat valinnat, tuli tuttuja ikkunoita auki jossa "Testaa yhteys" yms. En vielä tehnyt sitä vikailmoitusta, mutta näkemäni perusteella sanoisin että se onnistuu, eli (Keis kloust) niin kun ömeerikalaiset sanoo, kai.

 

Mitä tulee tuohon Chattiin...jeps, minulla on Exploorerissa (ollut aina) kaksi seurantasuojaus listaa ja kun Telian omilla sivuilla kirjautuneena poistin "sisällön eston" selaimen otsikkoriviltä, sivu päivittyi ja oikeaan alakulmaan ilmestyi tuo puhekupla, mistä voi aloittaa Chatin ( voi minua pässinpäätä ).

 

Mielestäni tuo puhekupla pitäisi olla suurempi ja siinä olisi hyvä lukea se Chat, tuskin olisin sitä huomannut jollen olisi edellisen kirjoittajan neuvosta sitä sieltä osannut etsiä. 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Pekka6 kirjoitti:

Alkaa selvetä. Testiä Internet Exploorerilla.


 


Koska vikailmoitukseni tekeminen liittyy laajakaistaan, olen valinnut liittymistäni "laajakaistan" ja sitä kautta koittanut tehdä vikailmoituksen, seurauksena siis "Liittymää ei löydy".


 


Kun valitsen liittymistäni "Telia TV" ja koitan tehdä vikailmoituksen, aukeaa uusi Internet Exploorer ikkuna joka on tyhjä ( ainakin pienen odottelun jälkeen ), eli ei onnistu.


 


Sitten kun valitsen jonkun puhelinliittymistäni ja koitan sitä kautta tehdä vikailmoituksen, niin siellä homma etenee ja sieltähän voi tehdä vikailmoituksen myös laajakaistaan liittyen kun valitsee valikoista oikeat valinnat, tuli tuttuja ikkunoita auki jossa "Testaa yhteys" yms. En vielä tehnyt sitä vikailmoitusta, mutta näkemäni perusteella sanoisin että se onnistuu, eli (Keis kloust) niin kun ömeerikalaiset sanoo, kai.


 


Mitä tulee tuohon Chattiin...jeps, minulla on Exploorerissa (ollut aina) kaksi seurantasuojaus listaa ja kun Telian omilla sivuilla kirjautuneena poistin "sisällön eston" selaimen otsikkoriviltä, sivu päivittyi ja oikeaan alakulmaan ilmestyi tuo puhekupla, mistä voi aloittaa Chatin ( voi minua pässinpäätä ).


 


Mielestäni tuo puhekupla pitäisi olla suurempi ja siinä olisi hyvä lukea se Chat, tuskin olisin sitä huomannut jollen olisi edellisen kirjoittajan neuvosta sitä sieltä osannut etsiä. 


 




Hyvä, että asia alkaa selviämään. Pienet asiat vaikuttavat sivujen toimintaan :)


 


Tarkistin ja minulla ainakin toimii Yhteys kotiin L -liittymän "Tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö"-linkki Laajakaista ja TV -osiossa IE 11 (versio 11.953.14393.0) -selaimessa. Sivu avautuu hetken kuluttua uudelle välilehdelle, jossa lomake sijaitsee. Samalla tavalla kuten mobiililiittymien vikailmoitus-linkki.


 


Voin antaa pienen vinkin:



  1. Kirjaudu sisään Telia-tunnuksella Omilla Sivuilla tai Telia Yhteisössä

  2. Nyt mene osoitteeseen: https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto 


Tämän voit lisätä myös kirjanmerkkeihin. Jos menet suoraan linkin kautta, niin pitää joka tapauksessa kirjautua Telia-tunnuksella ja sen jälkeen mennä uudelleen ko. sivulle ;)

Kunniamerkki +5

Minulla myös tuo L-liittymä ja sama versio Internet Exploorerista enkä saa vikailmoitusta tehtyä "Laajakaista", enkä "Telia TV" liittymien kautta, mutta se riittää kun pääsen tekemään laajakaistaan liittyvän vikailmoituksen jonkun puhelinliittymän kautta, teinkin jo onnistuneesti, eli ongelma ratkaistu.

 

Samoin siis tuo "Chat ongelma" ratkaistu, "ongelma" siis Exploorerissa oleva seurantasuojaus luettelo.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Pekka6 kirjoitti:

Minulla myös tuo L-liittymä ja sama versio Internet Exploorerista enkä saa vikailmoitusta tehtyä "Laajakaista", enkä "Telia TV" liittymien kautta, mutta se riittää kun pääsen tekemään laajakaistaan liittyvän vikailmoituksen jonkun puhelinliittymän kautta, teinkin jo onnistuneesti, eli ongelma ratkaistu.


 


Samoin siis tuo "Chat ongelma" ratkaistu, "ongelma" siis Exploorerissa oleva seurantasuojaus luettelo.




Hienoa! Hienoa! :)


 


Tosiaan kaikki polut johtavat tuonne https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto joten ei ole väliä mistä liittymän sivulta tuon ilmoituksen lähetät eteenpäin.

Vastaa