Outo tietoturvatarjous

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 5 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Sain tänään oudohkon puhelun numerosta 0207417020. Hermostunut ja kiireinen tyttönen kyseli halukkuudestani ottaa ilmaiseksi kahden vuoden tietoturva laajakaistaan. Varmisteli yhteystietoja ja lupasi lähettää avauskoodit postilla.

Jäi tosi epämääräinen olo. Ostaako Sonera tällaisia palveluja joltakin ja miksi ihmeessä. Minulle ainakin jäi hyvin epävarma ja outo olo puhelun jälkeen - tulinko huijatuksi jotenkin... Tämä ei liene Soneran tavoite.

Kysyn siis: onko tällainen kampanja meneillään ja mikä on tuo call center, josta puhelu tuli?

5 kommenttia

Pahoittelut, jos sinulla on jäänyt epävarma olo tarjotun kampanjan osalta. Tietoturva-tarjous on olemassa, mutta edellytyksenä on, että laajakaistaliittymälle tehdään 24kk:n määräaikainen sopimus. Tästä kauppias ei sinulle ilmeisesti puhunut mitään ja on toiminut sen vuoksi väärin päivittäessään määräaikaisen sopimuksen. Asiakastietojemme mukaan olet kuitenkin ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tehty sopimus on purettu.
Todellakin tänään tuli sitten sopimus, jonka mukaan olin sitonut itseni 24 kk määräaikaiseen laajakaistaan. Soitin Soneran asiakaspalveluun (?), josta sain taas oikein hyvää palvelua ja tuon väkivalloin tehdyn sopimuksen purettua, siitä kiitos. Kiitos myös tästä vastauksesta.

Huonoa puhelinpalvelua minulle toimitti FIN Kotimaan puhelinpalvelut, jonne myös laitoin palautetta.

Asia on minun osalta loppuun käsitelty. Sen opin, että en missään tilanteessa sano puhelinmyyjälle: "kyllä".
Kiva kuulla, että olet tyytyväinen saamaasi palveluun asiakaspalvelussamme. Puhelimitse tehdyistä sopimuksista lähetään aina tilausvahvistus juuri sen vuoksi, että asiakas voi tarkistaa tekemänsä sopimuksen ja tarvittaessa vielä perua sen 14 vrk:n sisällä. Tarkoituksena ei luonnollisesti ole, että muutoksia tehdään asiakkaan tietämättä. Tämän vuoksi on hyvä, että laitoit palautetta kauppiaan toiminnasta eteenpäin.

Mukavaa syksyn jatkoa!
Meille soitti samasta numerosta nainen kello 11:41 tänään (19.11.14) ja huusi että "tääl on joku saatanan pipari",
jonka jälkeen sulki puhelun. Mistähän tässä mahtaa olla kyse?
Emme ole loukkaantuneita, lähinnä huvittuneita!

Ystävällisin terveisin!
Hei Doug!

Kiitos viestistäsi. Todella erikoiselta kuulostaa kuvaamasi tilanne. Voisi kuvitella, että kyseiselle soittajalle on juuri tapahtunut jotakin, eikä hänen sanansa ollut tarkoitettu sinulle. Pahoittelen asian aiheuttamaa hämmennystä.

Vastaa