Palautetta myyntitaktiikasta Mikkelin Granin myyntipisteessä

  • 18 December 2017
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

      Tein uuden liitymäsopimuksen Telian Mikkelin Granin myyntipisteessä 11.12.2017.


Liittymäni olisi määrä vaihtua huomenna, 19.12, mutta en ole saanut vielä uutta SIM-korttia.


Huolestuneena soitin äsken asiakaspalveluun, jossa selvisi, että heillä ei ole mitään tietoa tekemästäni


sopimuksesta -eikä varsinkaan siitä, mitä sopimus sisältää. Näin ollen SIM-korttia ole vielä


voitukaan laittaa postiin. Ystävällinen puhelin-asiakaspalvelun neitonen lupasi hoitaa kortin lähetyksen.


      Sopimusta Mikkelissä tehdessäni Hiljanen-niminen Telian myyntimies lupasi suullisesti minulle niin hyvät edut, että vaihdoin liittymäni Telialle. Lähtiessäni myyntipisteestä sain käteeni sopimuspaperin, johon oli kirjattu siinä neuvottelutilanteessa valmiiksi etukäteen otettu sähköinen allekirjoitukseni. Paperia kun kotiinpäin mennessäni lueskelin, huomasin, että sopimukseen on kirjattu aivan eri ehdot, kuin mitä myyjän kanssa oli suullisesti puhe. Ja kuten arvata saattaa; ei ainakaan minun edukseni.


Tämmöistä tällä kertaa.

Edit RaMaria: Otsikko


 


7 kommenttia

Kiitos paljon palautteestasi @ottosora

Asiat eivät tainneet ihan nappiin mennä. Laitan tästä mielelläni palautetta tuonne Mikkelin pisteeseen.  Saitteko kuitenkin puhelimitse asiakaspalvelun neitosen kanssa hoidettua liittymän palveluineen ja ehtoineen kuntoon tuon SIM-kortin lisäksi? 


@RaMaria kirjoitti:

Kiitos paljon palautteestasi @ottosora

Asiat eivät tainneet ihan nappiin mennä. Laitan tästä mielelläni palautetta tuonne Mikkelin pisteeseen.  Saitteko kuitenkin puhelimitse asiakaspalvelun neitosen kanssa hoidettua liittymän palveluineen ja ehtoineen kuntoon tuon SIM-kortin lisäksi? 


--------------------

 

Kyllä sain. Neitonen kyseli minulta, että mistä olimme myyjän kanssa suullisesti sopineet, ja sanoi yrittävänsä pysyä niissä ehdoissa.
( = Vuoden ajan 6.90 €/kk + 1 €/kk puhelimesta ( Moto C Plus )
  sisältäen 5 Gt/kk datasiirtoa Euroopan alueella ja puhelut samaan hintaan Euroopan alueella kuin Suomessakin, muistaakseni 0,07 snt/min.)
Sama asiakaspalvelu-neiti lupasi hoitaa sen SIM-kortinkin lähettämisen. Varmaan siihen liittyy se, että entinen liittymä irtisanotaan teidän puolestanne...(?) -vaikka tämä lienee yleinen käytäntö näissä liittymäsiirroissa.

Ihan selvennyksenä vaan, että asioissa ei ollut minun puoleltani mitään väärinkäsityksiä, niin paljon ja moneen kertaan tätä hinnastoa ja ehtoja liittymämyyjältänne kysyin.

 

Mukavaa, että suhtaudutte asiaan siellä pääkallopaikalla näin asiallisesti. Siitä pointsit!

 

 

 

Loistavaa että hommat saatiin tuossa yhteydessä kuntoon alkukankeuksista huolimatta! :) 
Lähetin eilen kirjoittamasi viestin tuonne Mikkelin pisteeseen, voivat siellä käsitellä asian työntekijöiden kanssa. 

Liittymän siirron yhteydessä nimenomainen liittymä irtisanoutuu luonnollisesti sieltä edeltävältä operaattorilta, eli on ihan yleinen käytäntö kuten veikkailitkin. :) 

No joo, olen puoliksi tyytyväinen: Teiltä tulleen sopimuksen mukaan asiat näyttävät menevän

lopulta puoliksi niin kuin kauppaa tehdessä oli puhe: Sain sopimuksen vain puoleksi vuodeksi sillä hinnalla, jonka myyjä ilmoitti koko vuoden hinnaksi. ( = Puolen vuoden jälkeen hinta pompsahtaa oleellisesti.)

Eli olkoon nyt näin.

Osaanpa olla tarkempana tulevaisuudessa näiden super-myyntitykkienne kanssa. Oppia ikä siis kaikki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Jahas, vai sellainen lopputulema. Olisikohan ollut näin että tuollaista vuoden mittaista tarjousta ei ole ollut asiakaspalvelun kautta saatavilla. Kannattaa sitten vaikka puolen vuoden päästä olla asiakaspalveluumme yhteydessä niin katsotaan voidaanko asialle jotain tehdä ja millaisia tarjouksia silloin on saatavilla. Mukavaa vuoden vaihdetta sinulle kaikesta säädöstä huolimatta :)

Sellaista sopimusta siis ei ollut olemassakaan, josta Telian kenttämyyjä innosta puhkuen kertoi.

No jonkinlainen sopimus sitten kuitenkin lopuksi sitten myöhemmin, puhelinneuvottelun jälkeen syntyi

-ja siitä tuli minulle oikein sähköpostiin vahvistuskin, yksityiskohtineen.

Vahvistuksessa sanottiin, että "liittymän avaaminen maksaa 0,00€."

Eilen tuli ensimmäinen puhelulasku, jossa oli merkitty liittymän avausmaksuksi 5,00€.

Selvisi sekin asia soittamalla asiakaspalveluun, eikä minun sitä lopulta tarvitse maksaa.

 

Olen nyt oppinut erittäin varovaiseksi firmanne käytännön asioiden hoidon tason suhteen.

Ehkä siitä on minulle hyötyä muussakin elämässä; "älä usko mitään ensi puremalla."

On siis ehkä syytä olla jopa kiitollinen, mene-tiedä!

 

Tässä nyt ei mennyt tosiaan kaikki ihan putkeen, mutta onneksi lopulta päästiin jonkinlaiseen ratkaisuun! 

Tuossa lienee jokin virhe tullut, jos kerran kuitenkin vahvistuksessa mainittiin 0€ avausmaksuksi ja siitä huolimatta 5€ laskutettiin. Tuo korjattiinkin jo, eli hyvä niin. :) 

Pyrimme kuitenkin aina lunastamaan lupauksemme ja tarjoamaan asiakkaillemme parhainta mahdollisinta palvelua tuotteineen. Palautteet ovat meille äärimmäisen tärkeitä jotta voimme näistä oppia ja kehittää toimiamme parempaan suuntaan. 
Toivon, että jatkossa asiat sujuvat kanssamme hienosti, ilman ongelmia. :) 

Vastaa