Risuja ja ruusuja

  • 2 August 2019
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Ensimmäiseksi täytyy sanoa, että toimitus oli mielettömän nopea! Sain tuotteeni jo seuraavana päivänä. Kiitos siitä.

 

Sitten sen jälkeen taas tämä on ollut ehkä raivostuttavin asiakaskokemus. Sivunne heittelevät sinne tänne ja jatkuva mainostus aivan joka välissä tulee jo korvista. Kirjautuminen vaaditaan, mutta ei voi kirjaurua pankkitunnuksilla, jos ei ole Telian liittymää - sitä kuitenkin tuputetaan, miten helppoa ja näppärää, no minulla meni hetki löytää se erilainen kirjautumistapa... Olenhan kuitenkin asiakas niin mitä ihmettä tämä on?

 

Chatissa sekä botti ilmeisesti että ihmisasiakaspalvelija aivan ensimmäiseksi ennen mitään apua tai ongelman kuuntelua tyrkyttävät markkinointioikeuksien käyttöönottoa, siis vielä LISÄÄ mainoksia, "vain" viidesti viikossa vai päivässä vai mitä se oli, jotain älytöntä kuitenkin. Todella syvältä tämä haloo! Ainoa tällainen kokemani firma jolla on pokkaa moiseen! Sanoinkin sitten ihmisasiakaspalvelijalle, että jos nyt keskityttäisiin tähän olemassa olevaan ongelmaan ensin. Hän sitten ilmeisesti asiaani lukematta tai keskittymättä alkoi lähettämään tietoja takuusta ja huollosta ja väänsin sitten rautalangasta että ei edelleenkään ole mikään rikki vaan olen vain käyttöohjeita vailla. Lopulta sain huomata tietäväni asiasta enemmän kuin itse asiakaspalvelija, mikä on aika hauskaa, koska en tosiaan ole mikään laitenero. Eli asia jäi minun täysin itse hoidettavaksi, mutta se selvisi sitten onneksi.

 

Tänään sitten yritin jälleen aikani pelleillä Telian pompotussivujen kanssa, kunnes turhauduin ja otin taas yhteyttä asiakaspalveluun kirjautumisrumban jälkeen ja taas kehotettiin ottamaan markkinointiluvat päälle. Jälleen selvisi, että ei, asiakaspalvelu ei voi auttaa myöskään laskutuksen muutosten kanssa vaan täytyy vaan kestää epäselviä ja jatkuvasti ympyrää automaattiohjaavia sivuja. Sain senkin sitten lopulta tehtyä.

 

Anteeksi nyt vaan, mutta ottakaa vaikka mallia DNA:n tai Elisan sivuista ja asiakaspalvelusta! Sivut ovat helpot käyttää eikä tuota markkinointi-sanonkomitä tule aina ensimmäisenä vastaan. Kirjautumaankin pääsee ilman ongelmia ja asetuksia helppo vaihtaa ja jos sen silti onnistuu tupeksimaan niin asiakaspalvelu hoitaa.

 

Telialla on tosiaan näköjään loistava toimitus, aivan mielettömän hienoa että ei tule osamaksusta lisäkuluja, mutta jestas tehkää jotain tuolle asiakaspalvelullenne! Sitten olisitte kenties jopa paras edellämainituista.

 

Anteeksi kitinä, menetän malttini tämmöisen kanssa helposti.

 

Hyvää kesää!


9 kommenttia


@Vilijonkka1103@  kirjoitti:

Ensimmäiseksi täytyy sanoa, että toimitus oli mielettömän nopea! Sain tuotteeni jo seuraavana päivänä. Kiitos siitä.


 


Sitten sen jälkeen taas tämä on ollut ehkä raivostuttavin asiakaskokemus. Sivunne heittelevät sinne tänne ja jatkuva mainostus aivan joka välissä tulee jo korvista. Kirjautuminen vaaditaan, mutta ei voi kirjaurua pankkitunnuksilla, jos ei ole Telian liittymää - sitä kuitenkin tuputetaan, miten helppoa ja näppärää, no minulla meni hetki löytää se erilainen kirjautumistapa... Olenhan kuitenkin asiakas niin mitä ihmettä tämä on?


 


Chatissa sekä botti ilmeisesti että ihmisasiakaspalvelija aivan ensimmäiseksi ennen mitään apua tai ongelman kuuntelua tyrkyttävät markkinointioikeuksien käyttöönottoa, siis vielä LISÄÄ mainoksia, "vain" viidesti viikossa vai päivässä vai mitä se oli, jotain älytöntä kuitenkin. Todella syvältä tämä haloo! Ainoa tällainen kokemani firma jolla on pokkaa moiseen! Sanoinkin sitten ihmisasiakaspalvelijalle, että jos nyt keskityttäisiin tähän olemassa olevaan ongelmaan ensin. Hän sitten ilmeisesti asiaani lukematta tai keskittymättä alkoi lähettämään tietoja takuusta ja huollosta ja väänsin sitten rautalangasta että ei edelleenkään ole mikään rikki vaan olen vain käyttöohjeita vailla. Lopulta sain huomata tietäväni asiasta enemmän kuin itse asiakaspalvelija, mikä on aika hauskaa, koska en tosiaan ole mikään laitenero. Eli asia jäi minun täysin itse hoidettavaksi, mutta se selvisi sitten onneksi.


 


Tänään sitten yritin jälleen aikani pelleillä Telian pompotussivujen kanssa, kunnes turhauduin ja otin taas yhteyttä asiakaspalveluun kirjautumisrumban jälkeen ja taas kehotettiin ottamaan markkinointiluvat päälle. Jälleen selvisi, että ei, asiakaspalvelu ei voi auttaa myöskään laskutuksen muutosten kanssa vaan täytyy vaan kestää epäselviä ja jatkuvasti ympyrää automaattiohjaavia sivuja. Sain senkin sitten lopulta tehtyä.


 


Anteeksi nyt vaan, mutta ottakaa vaikka mallia DNA:n tai Elisan sivuista ja asiakaspalvelusta! Sivut ovat helpot käyttää eikä tuota markkinointi-sanonkomitä tule aina ensimmäisenä vastaan. Kirjautumaankin pääsee ilman ongelmia ja asetuksia helppo vaihtaa ja jos sen silti onnistuu tupeksimaan niin asiakaspalvelu hoitaa.


 


Telialla on tosiaan näköjään loistava toimitus, aivan mielettömän hienoa että ei tule osamaksusta lisäkuluja, mutta jestas tehkää jotain tuolle asiakaspalvelullenne! Sitten olisitte kenties jopa paras edellämainituista.


 


Anteeksi kitinä, menetän malttini tämmöisen kanssa helposti.


 


Hyvää kesää!




Hei @Vilijonkka1103 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!


 


Kiitos palautteestasi, laitetaan tästä tietoa eteenpäin. Harmi, että sinulla jäänyt tuollainen kuva asiakaspalvelustamme. Pistetään asia ja toimintatavat mietintämyssyyn, ja asiakaspalveluun infoa. 


 


Meillä on useampi asiakastuki-kanava, ja tosiaan chattiin kirjautumisesta on pyritty tekemään mahdollisimman vaivatonta. Chat toimii myös puhelimella Minun Telia -sovelluksen kautta.


 


Hienoa kuulla, että olet saanut laitteen nopeasti kotiin. Oliko mikä laite kyseessä? Saitko tarvitsemasi ohjeet jo, vai voisinko täällä olla vielä jotenkin avuksi?

Kunniamerkki +9

Valitettavasti olen kokenut samaa kuin kirjoittaja. Vaikka tykkään käyttää Telian palveluja niin asiakaspalvelu on vaihtelevaa. Se riippuu usein ko henkilöstä, joka sattu kohdalle. Ihan asiallista toimintaa olen kohdannut myös.

 

Miksi jo asiakkaana olevaa henkilöä pitää vakuutella firman muiden tuotteiden edullisuudesta? Meinasin suuttua kun minulta kysyttiin liikkeessä, paljonko maksan dna:n puhelinliittymästä. Vastasin, että enpä kerro. Miksi olisin, koska olin tullut aivan muun asia takia Telian palvelupisteeseen!


@soittajaeino@  kirjoitti:

Valitettavasti olen kokenut samaa kuin kirjoittaja. Vaikka tykkään käyttää Telian palveluja niin asiakaspalvelu on vaihtelevaa. Se riippuu usein ko henkilöstä, joka sattu kohdalle. Ihan asiallista toimintaa olen kohdannut myös.


 


Miksi jo asiakkaana olevaa henkilöä pitää vakuutella firman muiden tuotteiden edullisuudesta? Meinasin suuttua kun minulta kysyttiin liikkeessä, paljonko maksan dna:n puhelinliittymästä. Vastasin, että enpä kerro. Miksi olisin, koska olin tullut aivan muun asia takia Telian palvelupisteeseen!




Mukavaa kuulla että tykkäät käyttää palvelujamme ja hyvä, että nostit tämän asian esiin. Otamme mielellämme palautetta vastaan, jotta voimme yhtenäistää toimintaamme ja ottaa toimintatapojamme tarkasteluun.


 


Haluamme toki kertoa tuotteistamme samalla kun kerran ollaan juttusilla, sillä kaikille tuotteemme eivät välttämättä ole yhtä tuttuja. Kuitenkaan sillä ei ole tarkoitus suututtaa tai viedä huomiota pois siitä asiasta, jonka merkeissä otit meihin yhteyttä! :smileyhappy:


@LiisaMn@  kirjoitti:
Haluamme toki kertoa tuotteistamme samalla kun kerran ollaan juttusilla, sillä kaikille tuotteemme eivät välttämättä ole yhtä tuttuja. Kuitenkaan sillä ei ole tarkoitus suututtaa tai viedä huomiota pois siitä asiasta, jonka merkeissä otit meihin yhteyttä! :smileyhappy:

Arvostaisin, jos Telia-partiolaiset eivät lainatun viestin tapaan yrittäisi keksiä myymiselle uuskielisiä ilmaisuja. Miksi ei voi suoraan tunnustaa, että aina kun olet meihin yhteydessä, niin prosessiimme kuuluu yrittää myydä sinulle lisää riippumatta siitä mikä oli yhteydenoton tarve? 

Naapurioperaattorin myymälässä myyjä vain halusi kuolleen omaisensa liittymää lopettavalle kertoa tuotteistaan, kun ei välttämättä ollut tuotteet tuttuja.

Pari asiaa jotka ottaa päähän teliassa

Tv:n ohjelmaopas kadottaa aina 03:00 ja 04:00(tai 02:00 ja 03:00 onko kesä tai talviaikai) kaikki tiedot eli joutunut vetämään jo ainakin >3v kaikki kanavat läpi että näkee mitä telkkarista tulee(telialta ostettu samsungin telkkari ja tv-kortti käytössä sekä maksullisia kanavia tilattu),vdsl2 netti ei pääse 100M nopeuteen ja nyt jostain syystä tipahti kättelynopeuskin 91Mbps nopeuteen,tosin voi johtua talon johdoista mutta aikaisemmin kättelynopeus oli jotain 97Mbps vuosia ja toi tipahti aivan yllättäen äsken.Tv-pakettien laskua ei löydy mistään tuolta omilta sivuilta.Asiakaspalvelu on välillä ihan ok.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@arapahoe@  kirjoitti:

Pari asiaa jotka ottaa päähän teliassa

Tv:n ohjelmaopas kadottaa aina 03:00 ja 04:00(tai 02:00 ja 03:00 onko kesä tai talviaikai) kaikki tiedot eli joutunut vetämään jo ainakin >3v kaikki kanavat läpi että näkee mitä telkkarista tulee(telialta ostettu samsungin telkkari ja tv-kortti käytössä sekä maksullisia kanavia tilattu),vdsl2 netti ei pääse 100M nopeuteen ja nyt jostain syystä tipahti kättelynopeuskin 91Mbps nopeuteen,tosin voi johtua talon johdoista mutta aikaisemmin kättelynopeus oli jotain 97Mbps vuosia ja toi tipahti aivan yllättäen äsken.Tv-pakettien laskua ei löydy mistään tuolta omilta sivuilta.Asiakaspalvelu on välillä ihan ok.


Sinulla on ilmeisemmin kaapelitv ja siinä ohjelmaoppaassa tiedot ovat ns. niputtain. Tulevat näkyviin oppaaseen, kun menee jollekin nipussa olevalle kanavalle. Tässä puhutaan siis ominaisuudesta. Kiitos kuitenkin palautteestasi, se on meille tärkeää, koska täten saadaan jatkossa koostettua asiakkaiden mielipiteitä epäkohdista ja korjataan ne. 

 

Laskujen osalta tiedot löytyvät Omilta Sivuilta välilehdeltä Laskut. Kaapelikortin laskutus toimii sähköpostilaskutuksen kautta. Se on totta, että olisi hyvä saada ne keskitettyä yhteen ja samaan paikkaan. Laitetaan eteenpäin palautteesi. 

 

Käytännössä netin nopeudessa et varmaankaan huomaa tätä nopeuseroa. Talon sisäverkoissa on eroja ja langattomana varsinkin eroja huomaa johtuen monesta eri tekijästä. 

Toi ero kyllä kertoo siitä että jotain vialla johdoissa koska ei noi vaihtele itsestään jos vuosia ollut samana.

Miksi teidän myyjät tarjoaa jotain iptv boxia taloudelle jossa on teidän kaapelitv?.Toihan on täysin älytöntä käyttää tv-kanavien katsomiseen nettiä jos/kun samat kanavat+pari lisäkanavaa näkyy pelkällä 3,5€/kk tv-kortilla?.Samalla vielä käytetään turhaan nettiä ja viedään kaistaa muulta käytöltä ja kaiken lisäksi maksetaan vielä digiboxista se 10€/kk eikä ton telia tv:n käyttöönotto ole mitenkään ongelmatonta jos/kun pitää naittaa vdsl2 boxi ja iptv boxi wlanilla ja asialla on ns "vanhukset" joilla ei ole pahemmin kokemusta noista laitteista.Saakos ton telia tv:n iptv:n vaihdettua normaaliksi kaapelitv:ksi?.Kaapelitv:llä näkyy enemmän kanavia ilmaiseksi(esim eurosport 1 hd,travel channel) ja tv-paketitkin on samanhintaiset sekä kaapelitv puolella on enemmän kanavia tilattavissa kuin teliatv puolella.


 


Edit HannaSu: Korjattu sääntöjenvastaista kielenkäyttöä


 

Telia TV:n muuttaminen kaapeli tv:ksi riippuu alueen saatavuudesta. Sen voi tarkistaa esimerkiksi asiakaspalvelun kautta. Mitä tulee tuohon Telia TV:seen, niin siihen saa esimerkiksi ohjelmakirjastot, jota ei saa kaapeli tv:seen. Telia TV:llä voi myös tallentaa ilman digiboksia ja sillä voi tehdä tallennuksia myös silloin kun ei ole kotona. :) 

Vastaa