Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.
Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.
HAKUUNYhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.
TUTUSTUOsallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.
LUE LISÄÄ29-01-2018 17:47
Tulee vaan toistuvasti alla oleva herja, posti on toiminut vuosia ongelmitta. Yritin ratkoa tätä googlen avulla, mutta ymmärrys loppui. Osaako joku auttaa?? Suuret kiitokset jo etukäteen.
- SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.229] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140)
En todellakaan ymmärrä syytä miksi blokataan...
29-01-2018 18:01
@junkant1 kirjoitti:
Tulee vaan toistuvasti alla oleva herja, posti on toiminut vuosia ongelmitta. Yritin ratkoa tätä googlen avulla, mutta ymmärrys loppui. Osaako joku auttaa?? Suuret kiitokset jo etukäteen.
- SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.229] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140)
En todellakaan ymmärrä syytä miksi blokataan...
Liittyisikö tähän Telian häiriötiedotteeseen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949
29-01-2018 18:15
Liittyisikö tähän Telian häiriötiedotteeseen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949
Toivottavasti näin jotten ole ainut asiakas joka on blokkauksen kohde. Olen käyttänyt tuota pp.inet.fi varmaan jo 20 vuotta ongelmitta niin langallisesti kuin mobiilistikin enkä ole nähnyt syytä toistaiseksi vaihtaa. Luulisi Telian kokoisella hyvin menestyvällä firmalla olevan laittaa panoksia asiaan, että asia tulisi kuitenkin nopeammin kuntoon - tästähän on kuitenkin jo viikko aikaa.
ole nähnyt toistaiseksi syytä vaihtaa, mutta jos alkaa tökkimään täytyy siirtyä vihdoin kokonaan siitä pois.
29-01-2018 20:04
29-01-2018 21:09
@junkant1 kirjoitti:
Liittyisikö tähän Telian häiriötiedotteeseen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949
Toivottavasti näin jotten ole ainut asiakas joka on blokkauksen kohde. Olen käyttänyt tuota pp.inet.fi varmaan jo 20 vuotta ongelmitta niin langallisesti kuin mobiilistikin enkä ole nähnyt syytä toistaiseksi vaihtaa. Luulisi Telian kokoisella hyvin menestyvällä firmalla olevan laittaa panoksia asiaan, että asia tulisi kuitenkin nopeammin kuntoon - tästähän on kuitenkin jo viikko aikaa.
ole nähnyt toistaiseksi syytä vaihtaa, mutta jos alkaa tökkimään täytyy siirtyä vihdoin kokonaan siitä pois.
Ei tässä Teliaa kannata syyttää, Microsofthan on Telian blokannut ja he voivat tehdä mitä tahansa. Suomessa tälläinen toiminta on laitonta oikeastaan. Sitä voidaan kutsua tietoliikenteen häirinnäksi, kun se tehdään tarkoituksella kun viestiliikennettä estetään tällä tavoin ja siitä on aika isot rangaistuksetkin olemassa.
Se että näitä tapauksia tulee, niin esimerkiksi jonkun käyttäjätili palvelussa murretaan tai kotiverkosta lähetetään roskapostia murretun tietokoneen kautta. Vaikka on palvelimilla rajoittimia ja suodattimia, niin näillä teknillisillä keinoilla kun ei voida 100% suodattaa roskapostia, ilman että oikeasti tärkeät postit menevät suodattimeen ja se on sitten iso ongelma.
Itse boikotoisin Microsoftin/Googlen kaltaisia roskapostisuodattimia, joista ei mitään saa selkoa miten toimivat eivätkä suostu mitään kertomaankaan oikeasti. Heillä tietysti ei mitään vikaa ole ja ei heitä paljon kiinnostakkaan. Heillä kun on suurinosa asiakkaista sielä palvelussaan.
Telialla varmasti tehdään parhaansa, samaa työtä kun olen tehnyt useammankin kerran kun Microsoft päättänyt estää. Näillä kun asiakaspalvelu on mitä on ja vastaukset sieltä kestää useamman päivän ja vastaukset sitten sellaisia ympäripyöreitä ettei tiedä mitä tekee postipalveluiden ylläpitäjänä vaikka eihän vika taaskaan ole Teliassa. Telia kun ei ole estänyt mitään.
30-01-2018 00:41
Jep, ongelmahan on se, kun jonkun tili kaapataan ja ruvetaan lähettämään spämmiä tolla tilillä. Eikä välttämättä tarvitse olevan kovinkaan aggressiivista lähetystä. Riittää, että jokin algoritmi toteaa viestiliikenteen olevan spämmiä ja näin viestit päätyvät roskapostiin.
Ehkä Microsoftin Hotmail/Outlook-palvelun surkuhupaisampi filtteröinti oli Microsoftin oman Onedrive-palvelun ilmoitus täyttyneestä tilasta. Se oli nimittäin mennyt roskapostiin, vaikka ihan aito MS:n itsensä lähettämä viesti...
31-01-2018 13:19
Ja häiriö on edelleen päällä. Ollut ainakin jo viikon verran.
Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status) Remote MTA eur.olc.protection.outlook.com: network error - SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.234] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [HE1EUR01FT016.eop-EUR01.prod.protection.outlook.com]
31-01-2018 13:20 — muokattu 31-01-2018 13:22
@karix, niin kuin @olkitu kertoi kirjoituksessaan niin tuo on todella hidas ja tuskallinen prosessi. Ei auta kuin toivoa parasta
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
31-01-2018 13:36
Jep, Microsoftin kokoinen firma voi tehdä ihan mitä lystää ja antaa ongelman jatkua niin kauan kuin vain haluavat. Telian ei auta kuin yrittää tuota selvittää, mutta Microsoftin prioriteettilistan kärjessä tuo ei varmasti ole.
08-02-2018 11:52
Häiriön alkamisaika: 22.01.2018 08:00:00
5.2.2018 Päivitys: Viankorjaustoimenpiteet jatkuvat edelleen.
Hotmail.com, live.com ja outlook.com osoitteisiin lähetetyt viestit Telian inet.fi -loppuisista osoitteista eivät mene perille vastaanottajille. Vika on tunnistettu ja korjaavat toimenpiteet ratkaisun löytämiseksi ovat käynnissä. Häiriötilanne johtuu roskapostiliikenteestä ja kyseistä liikennettä ehkäistään mm. väärinkäytettyjen sähköpostitilien sulkemisella.
Korjaamme yhteyksiäsi,
Telia
Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.