Soneran sähköposti lakkasi toimimasta, entinen salasana ei kelpaa


Meillä (minulla sekä pojallani) on ollut vuosia käytössä Soneran pp-sähköposti.

Olemme käyttäneet sitä tietokoneella Thunderbird-ohjelmalla, olemme käyttäneet sitä kännykällä (Lumia 800 pojallani ja itselläni Lumia 900) ja lisäksi olemme käyttäneet sitä myös Soneran webmail-sivujen kautta.

 

Nyt meillä kummallakaan ei toimi enää Soneran sähköposti.

Joulukuun 6. päivä on viimeinen päivä, kun olen onnistunut käyttämään tätä sähköpostia. Tietokoneella ja kännykällä se alkoi yhtäkkiä kysymään salasanaa, mitä se ei koskaan ennen ole kysynyt, koska olimme joskus aikoinaan laittaneet asetukset niin ettei salasanaa tarvitse kirjoittaa. No, kun se kysyi salasanaa, annoin sen, mutta se ei enää kelvannutkaan. Tulee vain herja, että kirjautuminen palvelimelle mail.inet epäonnistui. Ja sitten se pyytää kirjoittamaan uuden salasanan. Minkä ihmeen uuden? En minä ole missään vaiheessa vaihtanut salasanaa. Ei minulla ole uutta salasanaa. Webmail-sivulla se ilmoittaa että kirjautumistiedot ovat virheelliset.

 

Löysin sellaisenkin kohdan sinne omille sivuille kirjautumista yrittäessäni, että onko salasana unohtunut. Siinä lähetettäisiin tekstiviestillä salasana. Mutta en uskaltanut tehdä sitä, koska en muista onko minulla siellä tiedoissa vielä vanha puhelinnumeroni vai olenko joskus ilmoittanut sinne uuden. Asiakaspalveluun soittaminen on järkyttävän kallista ja sitä kautta kai salasanan vaihto vielä maksaakin joten sitä en ala tekemään.

 

Olen varmaan jo ties kuinka monta kertaa lukenut sieltä Soneran sivuilta miten asetukset pitää olla ja tarkastanut Thunderbird-ohjelmasta että ne varmasti ovat oikein. Salasana on varmasti kirjoitettu oikein, se on vuosikausia ollut sama ja on minulla paperillakin ylhäällä. Kännykästä jo poistin tuon pp-sähköpostin, koska se tuon jatkuvan salasanan kyselyn takia haittasi toisen sähköpostin (hotmail) lukemista puhelimella.

Enkä ole missään vaiheessa muuttanut asetuksia. 

 

Ennen joulukuun puoliväliä yritin kirjautua Soneran keskusteluun joskus kauan sitten luomillani tunnuksilla, mutta sekään ei onnistunut. Nyt sitten löysin tämän uuden keskustelupalstan ja sain tänne tehtyä tunnukset. Oli pieni paniikki silloin ennen joulukuun puoliväliä, kun tuo sähköposti ei toiminut ja minulle oli tulossa muutamia laskuja sähköpostilla juuri tähän pp-sähköpostiin ja olimme lähdössä matkalla ja olisin halunnut ennen matkaa maksaa kaikki laskut. Jouduin ottamaan käyttöön hotmail-sähköpostin ja sain onneksi ajoissa ilmoitettua joka paikkaan uudeksi sähköpostiosoitteekseni sen hotmailin. Poikani kohdalla on harmillinen tilanne se, että hän laittoi paljon opiskeluihinsa liittyvään työharjoitteluun hakemuksia moneen paikkaan omasta pp-sähköpostistaan ja nyt se ei toimi hänelläkään. On laitettava kaikki hakemukset uudelleen. Lisäksi mietityttää että jos jotain tärkeää on kuukauden aikana tullut, niin se ei ole meitä tavoittanut. Ja muutenkin on valtavan iso homma alkaa ilmoittaa joka paikkaan uusi sähköpostiosoite.

 

En pysty ymmärtämään mistä tässä on kysymys. Siis yhtäkkiä vaan sähköposti alkaa kysymään salasanaa eikä se vuosia käytössä ollut kelpaa eikä sillä pääse edes sinne omille sivuille. Nyt joululoman aikana olen ajatellut, että olkoon koko Sonera. Käytän sitten jatkossa vaan sitä hotmailia ja yritän pikkuhiljaa muistaa kaikki mahdolliset tahot jonne pitää tuo uusi sähköposti ilmoittaa. Mutta silti haluaisin saada vielä tämän pp:n toimimaan, kun mietin koko ajan että mitä jos siellä lukuisien mainosviestien joukossa olisi kuitenkin jotain oikeasti tärkeää.

 

Netti meillä toimii kuitenkin ihan normaalisti. Meillä on taloyhtiön puolesta Soneran laajakaista. Eli ongelma liittyy vain tuohon sähköpostiin ja sen salasanoihin. Ongelma ei voi olla Thunderbird-ohjelmassa, koska sama ongelma oli kännykässä ja Soneran omille sivuille kirjautumisessa.


16 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Pääsetkö kirjautumaan Omille sivuille Sonera tunnuksella?

 

Luo tunnus jos sinulla ei ole niitä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Tunnuksen_luominen_ja_unohtuneen_salasanan_uusiminen

 

Yhdistä laajakaista tunnuksesi siihen http://www5.sonera.fi/ohjeet/Yhdist%C3%A4_liittym%C3%A4si_Sonera_Tunnukseen

 

Tarkista yhteystietosi ovatko ajantasalla. Voit muuttaa niitä verkosta ja soittamalla sitten Soneran Asiakaspalveluun. (PS. Soita myyntipalveluun ja sano robotille asiasi niin ohjaa asiakaspalveluun... Myyntipalvelun numerohan on ilmainen...)

 

Voit myös ottaa yhteyttä Soneran Asiakaspalveluun 24/7 Chat lomakkeella Omilta sivuilta. Täälä keskustelupalstalla ei käsitellä ollenkaan henkilötietoja joten tähän asiaan varmasti saat paremmin apua suoraan asiakaspalvelusta.

 

Kannattaa silti kirjoittaa lukijoille miten sujui Soneran Asiakaspalvelun kanssa... Se on avuksi klaanilaisille :D

No kun en pääse sinne Omille sivuille sillä tunnuksella joka minulla on vuosia ollut ja jolla aina ennen pääsin.

 

Sonera-tunnus kai on ymmärtääkseni se jonka silloin aikoinaan saimme, kun tuli tämä Soneran laajakaista.

Minulla se on muotoa sukuet-02 eli siis sukunimen neljä ensimmäistä kirjainta ja etunimen kaksi ensimmäistä ja väliviiva ja numerot 02. Ja salasana on silloin aikoinaan keksimäni. Mutta kun näillä siis ennen pääsi omille sivuille, mutta nyt sinne kirjautuessa se sanoo, että kirjautumistiedot ovat virheelliset.

 

Sinne Soneran Chattiin en siis pysty ottamaan yhteyttä, kun en pääse kirjautumaan sinne Omille sivuille. Ja kun en pääse kirjautumaan sinne niin en pysty niitä yhteystietojanikaan tarkastamaan.

En ymmärrä mitä tarkoittaa lause yhdistä laajakaistam tunnuksesi Soneran tunnukseen, kun minulla ei ole kuin yhdet tunnukset, jotka ovat tuossa yllä kuvailemani ja niillä ennen pääsin omille sivuille ja ne olivat siellä kännykässä ja Thunderbirdissäkin ja nyt yhtäkkiä eivät toimi. Miten eroaa toisistaan laajakaistatunnukset ja Sonera-tunnukset? Minulla on kyllä vain yhdet.

 

Mikä on se ilmainen puhelinnumero? Soneran sivuilta löysin vain jonkun järkyttävän kalliin numeron enkä sellaiseen kyllä soita. Yksi ilta silloin joulukuussa ennen matkaa käytin aikaa melkoisesti kun yritin löytää Soneran sivuilta jonkun muun puhelinnumeron kuin sen kalliin enkä löytänyt.

 

Mutta mitä oikein on tapahtunut joulukuun 6. päivän jälkeen? Miksi vuosia hyvin toiminut sähköposti yhtäkkiä alkaa käyttäytyä noin? Tehtiinkö siellä Soneralla joku muutos, josta meidän pitäisi olla tietoisia?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Siis Sonera tunnus tulee luoda juuri noilla antamillani linkeillä... Se on hieman muuttunut... Se kertomasi tunnus on laajakaista tunnus, jolla ei oikein voi muuttaa enään mitään...

 

Tossa linkissä kuvankaappaus puhelinnumeroista tonne Soneran Asiakaspalveluihin: http://i.imgur.com/JZlYmGX.png

 

Ja linkki sivulle... http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#soita-meille

 

Minä en itse myöskään pidä maksamisesta soittamisesta asiakaspalveluun mutta myyntipalvelun kautta olen kiertänyt maksamiseni... En tiedä saako sitä oikeastaan mainostaa... 

 

En tiedä muutoksista vaikka olen ollut aktiivinen Sonerankin palstoille... 

 

Mutta sähköpostipalvelun suosittelen ehdottomasti jossakin muualla kuin operaattorilla... Gmail / Hotmail ovat ihan OK peruskäyttäjälle.. Ei oikeasti kukaan hyödy normaalin kuluttajan sähköposteista yhtikäs mitään.

OK.

Kiitos vinkistä, että sinne myyntipalveluun voi soittaa. Minä kyllä näin senkin numeron silloin siellä, mutta en arvannut että sitä kautta voisi yrittää myös.

 

Nyt ymmärrän vähän enemmän. Meillä on siis laajakaistatunnukset, mutta ei Sonera-tunnuksia ja tässä on siis joulukuussa tapahtunut muutos, että pitääkin luoda nuo Sonera-tunnukset. Tähän asti kun on selvitty yksillä tunnuksilla eli juuri sillä laajakaistatunnuksella, joka on meillä vuosia ollut.

Olisi kyllä ollut kiva, kun tästä olisi tullut joku tieto esimerkiksi sähköpostiin etukäteen, silloin kun se vielä toimi.

 

Kokeilen huomenna tuota Soneratunnuksen luontia ja sitten sen ja laajakaistatunnuksen yhdistämistä ja jos ei onnistu soitan sinne myyntipalveluun. Jos ei sittenkään lähde toimimaan, niin sitten luovutan suosiolla ja annan olla. Ilmeisesti meidän täytyy luoda nuo Sonera-tunnukset myös pojalleni ja tehdä hänelle samanlainen yhdistäminen.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sonera tunnuksen siis voi luoda vain liittymän omistaja (vaatii siis verkkopankkitunnukset), jolla hallinnoidaan kaikkia liittymiä. Tällä pystyy siis hallinnoimaan myös kaikkia sähköpostitilejä.

 

Sonera tunnus on ollut muistakseni melkein vuoden käytössä... 

 

Eihän oikeasti myyntipalvelun  kautta saisi soittaa... (muutenhan Sonera ei saa vastinetta asiakaspalvelulle...) Mutta se on ilmainen... ja siinä tosi mukava robotti...

Siis joku on muuttanut laajakaistatunnuksen salasanan, joka on samalla pääsähköpostiosoitteen salasana. On hyvä kysymys, mikä tai kuka. Yksi tapa vaihtaa salasana on tosiaan pyytää Soneralta uusi salasana kännykkään edellyttäen että kännykkänumero on Soneralle asiakastietoihin annettuna - vanhaa salasanaahan ei Soneralta ole ilmoitettu ellei käytäntö sitten ole muuttunut. Seuraavassa osoitteessa tosin annetaan ymmärtää, että vanhan salasanan saisi: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/#loginhelper

 

En paljon kehuisi tuota Soneran uutta asiakkaan tunnusta, "Sonera Tunnusta", sotkua siitä on hirvittävästi ollut ja Soneran sivut ovat vikoja täynnään. Mutta sen kanssa on elettävä. Soneralla on ollut tapana kautta aikain pyytää sopimuksiin henkilötunnus, mikä tietosuojan kannalta on arveluttavaa, mutta auttaa siinä että luottamukselliset tiedot osataan antaa oikeisiin käsiin.

 

Soneran sivulla on ohje laajakaistaliittymän salasanan vaihtamiseen mutta se edellyttää voimassa olevan salasanan tuntemista:

 


Salasanan vaihtaminen laajakaista-asiakkaille

 

Salasana on hyvä muuttaa heti uudet tunnukset saatuasi. Salasanan muuttaminen heti alussa ja määrätyin väliajoin lisää tietoturvallisuuttasi. Salasanan voit muuttaa Omilla Sivuilla.

 

1. Kirjaudu sisään sillä käyttäjätunnuksella, jonka salasanan haluat vaihtaa.

2. Valitse Laajakaistaliittymä > Vaihda salasana ja seuraa ohjeita. Salasanan muutos koskee kaikkia palveluita, joihin tarvitaan kyseistä käyttäjätunnusta ja salasanaa (esim. sähköposti ja kirjautuminen Omille sivuille).

 


"Sonera Tunnuksella" "Omille Sivuille" kirjautuen ei voi vaihtaa sähköpostin salasanaa, liittymän tunnuksella kirjautuen kyllä. "Omilla sivuilla" on kuitenkin linkki "Kysy meiltä", josta voi saada kirjoituskeskusteluyhteyden Soneralle yötä päivää. Kokeillut en ole, naapuriketjussa kerrotaan, ettei sen kautta saanut yhteyttä eikä se osaa kertoa kauanko pitäisi odottaa.

 

Jos joku asiaton on päässyt vaihtamaan salasanan, niin se on tietenkin itse syytä heti vaihtaa ja olla varuillaan tapahtuiko väärinkäytöksiä. Tokko kuitenkaan, koska asiattomasti salasanan saanut tulee huomatuksi, jos sen vaihtaa.

 

Soneran asiakaspalvelulla saattaisi vielä olla tieto salasanan vaihdosta. Jos teillä on useamman kuin yhden sähköpostin vanhat salasanat muuttuneet toimimattomiksi, niin entistäkin kummempaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Siis ei toki tuo Sonera Tunnus kehumisen kohde ole... samaa mieltä tässä olen... Soneralla jatkuvasti ongelmia vähän kaikkien kanssa... Mutta tyytyväinen olen laajakaistaani joka yllättäen on ainut toimivin lenkki ja siitä pääosin maksankin...

 

Ai niin... Et voikkaan tehdä Sonera tunnukselle yhdistämistä laajakaista tunnukseesi, sillä yhdistäminen vaatisi laajakaistatunnuksesi salasanan. Sinun kannattaa vain ottaa suoraan yhteyttä Soneran Asiakaspalveluun.

No niin. Tänään tein pankkitunnusten avulla itselleni Sonera-tunnukset ja niiden avulla pääsin omien sivujen chattiin. Sähköpostiin en päässyt niilläkään.

Asiakaspalvelija sanoi, ettei löydä minun käyttäjätu

nnusta, joka päättyy numeroon 2 (eli se laajakaistaatunnus) vaan sieltä löytyi sellainen joka päättyy numeroon 3. Poikani tunnusta ei näkynyt lainkaan. Chatin asiakaspalvelijan avulla teimme tuolle kolmoseen päättyvälle tunnukselle uuden salasanan ja sillä pääsin omien sivujen kautta sähköpostiin. Yllätys yllätys. Sähköpostini pp1.inet.fi oli muuttunut muotoon pp2.inet.fi ja siellä näkyi 35 tai 36 Soneralta tullutta viestiä vuosilta 2007-2013. Muun muassa 19.12.2012 Sonera oli toivottanut hyvää joulua. Näitä viestejä ei ole koskaan tullut siihen käytössäni olleeseen pp1.inet.fi postiin. En ole ikinä ollut edes tietoinen tästä pp2.inet.fi postista.

 

Nyt sitten omilla sivuilla tämä pp2.inet.fi näkyy pääpostilaatikkonani ja siihen se kolmoseen päättyvä käyttäjätunnus. Mutta se alkuperäinen on kadonnut kokonaan  jonnekin samoin kuin poikani sähköposti ja tunnus. Asiakaspalvelija ei myöskään nähnyt missään mitään poikaani liittyvää.

Sieltä omien sivujen kautta jostain löysin kohdan tee vikailmoitus. Kirjoitin sinne koko stoorin ja painoin seuraava painiketta. Tuli tyhjä sivu, jossa luki vaan että palaa omalle sivulle. Ei mitään viestiä, että kiitos ilmoituksesta tms. josta voisi päätellä, että viesti lähti. Nyt en sitten voi muuta kuin jäädä odottamaan, että ottaako sieltä joku yhteyttä.

 

Onhan minulla nyt Soneran sähköposti, mutta se ei ole se alkuperäinen. Enkä siis edelleenkään tiedä mitä siihen alkuperäiseen on kuukauden aikana viestejä tullut. Eikä pojallani ole vielä mitään soneran sähköpostia. Yritimme nimittäin tehdä itse sen salasanan uusimisen hänelle. Kun kirjoitimme ruutuun hänen sähköpostiosoitteen, niin tuli viesti että tuntematon.

 

On tämä todella kummallista. Jos minulla on tietämättäni ollut vuosia kaksi sähköpostiosoitetta ja yhtäkkiä se, jota olen käyttänyt lakkaa toimimasta. Ja toisesta en ole ollut itse edes tietoinen ja se on nyt yhtäkkiä minun pääpostilaatikkoni ja tunnukseni.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Aika hyvin jo tosta Chatistä sait aikaiseksi... mutta vikapalvelun kautta ehkä saat kuntoon asiasi...

 

Näyttää sille, ettei ollut vaihdettu liittymäsi ja samalla sähköpostisi salasanaa sekä lisäpostilaatikkona ollutta pojan sähköpostin salasanaa kuten arvailin. Vaan hävitetty koko laajakaistasopimuksen "dicaro-2" tiedot sähköpostipalvelimella olleine kahden osoitteen viesteineen. Jättäen laajakaistayhteys toimimaan. Soneran pitää tietää, mitä on tapahtunut ja selvittää sotku. Tuskin on todennäköistä, että itse olisit aiheuttanut sopimuksen lopettamisen ja korvaamisen uudella siirtämättä vanhoja sähköpostiosoitteita.

 

Sotkemisen jälkeen sopimustunnus "dicaro-2" oli korvattu sopimustunnuksella "dicaro-3" ja asiakaspalvelija ehkä heitti jostain Soneran jemmasta sinne postilaatikkoon vanhoja Soneran viestejä. Arvaan. Kirjautumalla "Omille Sivuille" tuon liittymän tunnuksella (EI "Sonera Tunnnuksella"!) kykenisit tekemään pojalle uuden sähköpostiosoitteen. Toimitus kestäisi ehkä joitain päiviä. Mutta varmaankin haluat mieluummin, että saatte kadonneet sähköpostiosoitteet (pp1) niihin tulleine viesteineen takaisin käyttöönne (tunnukset ehkä on muutettava) ja pp2-osoitteesi jää vain tilapäisjärjestelyksi kunnes sotku on selvitetty.

 

 

Erittäin selkeästi olet tässä ketjussa esittänyt mitä on käyttäjälle tapahtunut. Tapaisipa vastaavaa systemaattista ymmärrettävyyttä usein Soneran asiakaspalvelijoilta.

 

 

Leikissä on nyt mukana tunnukset omine salasanoineen

 

1) Laajakaistan sopimustunnus vaikkapa dicaro-3 ja sen salasana vaikkapa dDcCrR3

 

2) Laajakaistasopimuksen pääsähköpostiosoite vaikka dicaro.2015@pp2.inet.fi.  Sen tunnus thunderbirdissä ja kännykän sähköpostissa sama kuin sopimuksen dicaro-3 ja salasana dDcCrR3

 

3) Korkeintaan neljä tunnuksella dicaro-3 ja salasanalla dDcCrR3 "Omilla Sivuilla" tehtyä lisäpostiosoitetta, joilla kullakin on oma tunnus, salasana ja sähköpostiosoite. Näillä tunnuksilla käytetään sähköpostia ja vaihdetaan "Omilla Sivuilla" lisäsähköpostiosoitteelle salasana. Arvatenkin "Vaihda Omien Sivujen salasana" "Omilla Sivuilla" tarkoittaa lisäpostiosoitteen salasanan vaihtamista jota käytetään  sähköpostiin ja "Omilla Sivuilla" sähköpostiosoitteen salasanan vaihtoon. Mahdollisuutta matkapuhelinnumeron kirjaamiseen uuden salasanan tekstiviestilähetystä varten en nykyisellään näe (paitsi yhden "Sonera Tunnuksella").

 

4) Verkkopankkitunnuksilla tehty tunnus "Sonera Tunnus" ja sen oma salasana. Tällä tunnuksella voi kirjautua "Omille sivuille" ja tehdä osan sopimusten hallintaa. Osa sopimusten hallintaa tehdään "Omilla Sivuilla" sopimuskohtaisilla tunnuksilla.  Yksi laajakaistaliittymä ja/tai matkapuhelinliittymä voidaan kytkeä "Sonera Tunnukseen" joka luullakseni tarkoittaa että sopimuksen oman tunnuksen ja salasanan sijasta käytetään "Sonera Tunnuksen" tunnusta ja salasanaa. Kokemukseni Soneran webbisivujen toimimisesta ovat niin huonoja, että itse en ole pitänyt mielekkäänä kokeilla, mitä liittäminen aiheuttaa.

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Just tohon kukaan ei halua... Eli sähköpostin palautukset jos Sonera ne saa jotenkin fiksusti kaivattu... Ja sitten vaihdat jonnekkin toiselle...

 

Voin sanoa että näin kävi minullekkin tässä palstalla... Kun Soneran työntekijä hieman sekoittu palstan tunnuksia ja niitähän selvitettiin muutaman päivän ajan...

Vielä kävi mielessä, mitä mahtaisi operaattori tehdä, jos sähköpostiosoitteella olisi lähetetty massoittain roskaposteja tai vastaavaa. Ei välttämättä liittymänhaltijan itsensä toimesta. Useat pankit ovat olleet juuri ns. bottiverkolla tehdyn palvelunestohyökkäysten kohteena ja olen ihmetellyt ottä tällainen rikos voi jatkua viikon haitaten lukemattomia ihmisiä. Miljooniin koneisiin rikolliset ovat saaneet ujutettua ohjelmansa jotka yleensä ovat huomaamattomissa uhrin koneessa, mutta käskettäessä noudattavat netin kautta annettavia toimintakäskyjä.

 

Tunnetusti on ollut tilanteista, että inet-osoitteista ei saa lähetettyä sähköpostia yahoo- ja hotmail-posteihin, kun toiset operaattorit ovat laittaneet koko inetin mustalle listalle.

 

No Soneran vikapalvelun kanssa sähköpostiosoitteiden loppumisen on tultava selville ja mielellämme täälläkin kuulemme että asia saatiin selvitettyä.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@aina kirjoitti:

 


...ja asiakaspalvelija ehkä heitti jostain Soneran jemmasta sinne postilaatikkoon vanhoja Soneran viestejä.


 


 




Pakko tarttua tähän yhteen kohtaan mutta ei, ei meillä ole mitään jemmaa mistä heitellä viestejä minnekään :)


 


Kerrothan @Dicaro2015 tässä ketjussa miten homma lopulta päättyi?

 

Jännityksellä odotellaan mystiseen tapaukseen valoa.

 

On kyllä ihan omakohtaistakin kokemusta, että inet-postilaatikkoon on asetuksia muuttamatta tupsahtanut yllättäen kymmenittäin vuosien takuisia viestejä uudelleen. Yksityiskohtia en muista. Edellä kuvattiin ennentietämättömään toiseen sopimukseen tulleita vuosientakuisia viestejä ennennäkemättömiksi.

Aijaa, nyt viestejään voi muokata aika rajatun ajan.

 

Muistelin noita vanhojen viestien saantejani sähköpostiohjelmalle uudelleen ja kyllä semmoista on tapahtunut useitakin kertoja. Kerran sadoittain viestejä oli postiohjelmallani tuplana. Lienen kirjoittanutkin asiasta arkiston viesteissä, mutten osaa hakea.

 

 

Ei kai mahdotonta ole sellainenkaan että Sonera on kahdeksan viime vuotta ajatellut käyttäjällä @Dicaro2015 olleen Soneran eri sopimuksen ja sähköpostin kuin mitä käyttäjä on käyttänyt. Vanhalla tunnuksella oli päässyt omille sivuillekin viime itsenäisyyspäivään saakka. Ei niin väliä ennen kuin Sonera omine lupineen poisti käytöstä aktiivit sähköpostiosoitteet. Kumpaa sopimusta lie laskutettu. :smileysurprised:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ei spekuloida tätä tapausta koska emme tiedä asian taustoja. Toivottavasti ketjun aloittaja tulee kertomaan miten homma päättyi ja mitä siinä oli taustalla.

Vastaa