Tarjoushinta liittymän laskulla

  • 14 January 2020
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Olen saanut ilmoituksen liittymäni tarjoushinnasta aikaisemmin puhelimeeni, 12 kk:ksi alkaen 12/1, vahvistettu myös chatissa. Kuitenkin Omilla sivuilla näkyy normaalihinta 29,90e, alkaen 12/1 ilman mitään merkintää tarjouksesta. Asiakas saa selvän käsityksen, että täysi hinta peritään alkavalta kaudelta. Chatissa mainittiin hinnan automaattisesti muuttuvan laskutuskauden lopussa. Tästä saa käsityksen, että nyt alkava kausi perittäisiin normaalihintaisena. Puhelimessani on silti edelleen Telian viesti edullisesta hinnasta 23,90e. Mihin siis voin luottaa? Onko asiakkaan päivittäin seurattava Omia sivuja nähdäkseen, miten Telia kulloinkin veloittaa? Milloin tarjoushinta oikeasti merkitään Omille sivuille? Toivoisin mahdollisimman selvää ja yksikäsitteistä vastausta.


1 kommentti

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Jos kyseessä on tällainen automaattinen uusi etuhinta, se päivittyy liittymälle uuden laskutuskauden loppupäässä. Tätä on ilman asiakastietoja haasteellista kertoa tarkasti, mutta jos esimerkiksi aikaisempi etuhintasi on päättynyt edelliseen laskutuskauteen 11.1. niin uusi etuhinta astuu voimaan 12.1. alkaneen laskutuskauden aikana ja käytännössä laskutuskauden loppupäässä. Siihen saakka Omilla sivuilla liittymän tiedoissa näkyy hinnastohinta, kunnes päivitys tapahtuu.


 


Puhelinliittymissä etuhinnoissa ei ole päiväkohtaista laskutusta eli koko laskutuskausi laskutetaan uuden etuhinnan mukaisesti vaikka se päivitettäisiinkin vaikkapa laskutuskauden viimeisenä päivänä. Päivitystä koskevassa ilmoituksessa pitäisi olla tästä mainintaa, että päivitys näkyy Omilla sivuilla ja saldoinfossa vasta noin kuukauden kuluessa, mutta otetaan tästä palaute vastaan ja viedään eteenpäin asian selkeyttämisen kannalta 🙂 Tiivistettynä siis uusi etuhinta päivittyy automaattisesti laskutuskauden lopulla ja on vasta silloin nähtävissä Omien sivujen tiedoissa myös.

Vastaa