Telia Finance Finland ja E-lasku

  • 19 September 2017
  • 5 kommenttia
  • 52 katselukertaa

Terve,

 

Onko joku oikeasti onnistunut saamaan rahoitusyhtiö Telia Finance Finlandilta E-laskun pankkiinsa? Olen usemmman kerran jo pitkään yrittänyt tätä saada Osuupankin tililleni, mutta eipä vaan onnistu. Viimeksi tänään maksaessani laskua ja yrittäessäni liittää maksun E-laskuttajiin sain ainoastaan ilmoituksen, että E-lasku tilaus on jo voimassa.

 

Laskuttaja on varmasti oikein, koska teen sen heti laskun maksamisen jälkeen OP:n sivun tarjotessa mahdollisuutta muuttaa lasku E-laskuksi. Laitteita on tilattu vuosien varrella useampi ja kaikkien kohdalla olen tuota yrittänyt, mutta kertaakaan E-laskua ei ole tullut, ainoastaan sähköpostilasku.

 

Minusta on suunnattoman mielenkiintoista, että tämän kokoisesta yrityksestä kuin Telia ei onnistuta toimittamaan E-laskua pankkeihin ja herättää ihan omia epäilyksiä sen syistä. Kaikista muista yrityksistä olen onnistunut saamaan E-laskun ongelmitta.

 

Tälläkin palstalla löytyy useampi kirjoitus jossa todetaan E-laskun saamisen Telia Finance Finlandilta ja myös sen edeltäjältä, olevan suunnattoman hankalaa.

 

Missä mahtaa olla vika vai onko kyseessä haluttu ominaisuus, jolloin saadaan ylimääräisiä maksuja asiakkailta unohtuneista laskuista johtuvien paperilaskutuslisien muodossa?

 

Terv. Juha


5 kommenttia

Kunniamerkki +14

Ainakin Nordeassa onnistui ihan kuten muutkin laskut. Kannattaa olla pankin asiakaspalveluun yhteydessä asiasta jos ei kerran onnistu kuten pitää.

Suosittelisin itsekin sinua olemaan yhteydessä pankin asiakaspalveluun, kuten @tilasto tuossa ohjeisti.

Oletko muuten kokeillut, että poistat ensin kokonaan sen nykyisen e-laskusopimuksen Telia Financen osalta ja sitten luot kokonaan uuden?

Kunniamerkki +14

@JuhaDSL kirjoitti:

Olen usemmman kerran jo pitkään yrittänyt tätä saada Osuupankin tililleni, mutta eipä vaan onnistu. Viimeksi tänään maksaessani laskua ja yrittäessäni liittää maksun E-laskuttajiin sain ainoastaan ilmoituksen, että E-lasku tilaus on jo voimassa.


 


Tässä tapauksessa suosittelen poistamaan sen vanhan e-laskusopimuksen, odottamaan seuraavan laskun ilmestymisen sähköpostilla ja sitten tekemään e-laskusopimuksen verkkopankkiin uudestaan.


 


Tällä keinolla sain itse yhden laskuttajan kanssa homman pelaamaan kun alun perin tekemäni e-laskusopimus ei ollut jostain syystä aktivoitunut laskuttajan päähän saakka.


 


Ja minullekin tulee Nordeaan Financen laskut ongelmitta e-laskuina perille.

Kiitos vastauksista.

 

Mielestäni on kuitenkin hieman omituista, että kaikki muut E-laskut onnistuvat täysin ongelmitta, mutta tämä Telian ent. Sonera rahoituksen osalta ei.

 

Pankin tilatuista E-laskuista näkee, että Telia Financenkin osalta E-laskutus näyttää olevan voimassa, mutta laskut eivät tule perille ja kuten mainitsin jo aloituksessa, laskut eivät tulleet myöskään aiemmalla rahoitusyhtiö (Sonera rahoitus / finance?) nimellä. Tuolloin tein juurikin kuten ehdotit, eli poistin laskutuksen, odotin seuraavaa laskua ja tein uudelleen, mutta ilman näkyvää tulosta.

 

Telian kaikki muut laskut tulevat ongelmitta E-laskuina, ainoastaan tämän kohdalla on ollut ongelmia. Kertaalleen hieman suolaiset laskutuslisät maksaneena tämä hieman häiritsee, mutta toimiihan tuo sähköpostilaskutus, joten täysin maailmaakaatava ongelma tämä ei ole, varsinkin kun on laittanut laskusta muistutuksen sähköpostin kalenteriin.

 

Olen vielä yhteydessä pankkiin ja selvitellään mitä heillä on asiaan sanottavaa.

Tämä Telia Finance e-lasku on todella ollut "mielenkiintoinen" tapaus. Kun yhtiö vaihtoi pankkia alkoi minullakin ongelmat kasaantua, koska Telia Finance käyttää rinnakkaislaskutusta syyskuun loppuun asti. Siis OP ja DB tilitiedot näkyvät pankkien järjestelmissä. Tämä sekoittaa pahasti pakettia koska vain DB tiedot ovat e-laskuja varten. Itse tarkistin tilinumeron ja swiftkoodin kunnes oikeat tiedot löytyi pankin järjestelmästä.

FI66 8421 0710 0041 06 ja  DABAFIHH. Valitettavasti Telia Finance "unohti" säästöpankin joten odotus kesti pitkään:

 https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-Telia/Telia-finance-tilinumeron-vaihtuminen/m-p/151825

 

 

Vastaa