peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
51490 Jäsentä
149033 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Telia Yhteisön kankeus



Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎05-09-2018
Kirjoituksia: 20
1/28

Telia Yhteisön kankeus

Tässä käytän justiinsa Telian 4G yhteyden yli Telian palveluhallinta ja yhteisösivustoa viimeistä huutoa olevalla PC:llä ja sivusto on silti ihan älyttömän kankea.

 

Geneerinen valittaminen Telian surkeudesta on selvästi tahallaan tehty ihan liian hankalaksi, jotta siihen pikkuasioiden takia viitsisisi alkaa. Tänne yhteisön sivulle pääseminen edellytti unohdettujen Telia tunnusten luontia ja salasanan vaihto-operaatiota, eli kokonaisuudessaan pari pankkitunnistumista ja vieläpä sähköpostihyväksyntä yhteisötunnuksille.

 

Häiriöilmoituksen tekeminen onnistui, mutta en usko senkään menevän oikeaan osoitteeseen, koska tarjotut vaihtoehdot eivät koske sitä mikä on vikana.

 

Eli, kaikki tämä rumba ainoastaan sitä varten, että pääsen kertomaan, että irc palvelimenne ei toimi oikein.

 

Oi niitä aikoja kun vian ilmoittaminen onnistui simppelisti sähköpostitse tai ilmaiseksi puhelimella - johon vielä ihminen vastasi.

 

0 tykkäystä
27 vastausta
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 663
2/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Hei @non_authorized ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Yhteisö on vertaistukea asiakkaalta asiakkaalle, myös Telialaisia on täällä mukana menossa antamassa neuvoja ja vinkkejä.

Palautteen Teliasta ja sen tuotteista ja palveluista sen sijaan kohdistaisin asiakaspalveluun esim. Palvelupyynnöllä : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

Se vastaa sähköpostia ja suuntautuu paremmin oikeaan paikkaan, eikä maksa mitään.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎05-09-2018
Kirjoituksia: 20
3/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Tein yhteydenottopyynnön, kiitos vinkistä. En usko, että asiaan vastataan alle viikon. Asia ei oikeastaan itseäni koske, mutta kun Telian geneerinen asenneongelma tuon ongelmapalvelun ylläpidossa vaivaa muitakin kuin itseäni.

 

Vertaistukea todella tarvitaan: kaikki Telian palvelu ei ole sen peukun arvoista, ja mielestäni epäkohdat pitää myös voida yhteisössä tuoda julki myös negatiivisen mielipiteen kera.

 

 

 

 

 

 

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 2 883
4/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Moro @non_authorized ja tervetuloa myöskin minun puolestani Hymiö Onnellinen

 

Kerrotko vähän tarkemmin tuosta kankeudesta, miten se siis ilmenee ja missä erityisesti yms?

 

Rekisteröitymisestä, se Telia-tunnuksen avulla tehtävä reggaus on kätevin koska sama kirjaus toimii sekä telia.fi että tänne. Mutta se ei ole pakollinen kuitenkaan, toinen tapa regata on luoda erillinen Yhteisötunnus jonka voi tehdä sähköpostiosoitteen avulla. Jos et muistanut Telia-tunnuksen salasanaa niin et olisi myöskään päässyt kirjautumaan telia.fi -sivustolle, nyt pääset myös sinne kun salasanan nollasit, joten eikös tuo ollut kuitenkin ihan hyvä toimenpide jos näin ajatellaan?

 

Sähköpostista tapahtuva rekisteröitymisen vahvistus on yksi keino suojautua botteja vastaan. Ei parhain keino toki mutta toimii kaikenkaikkiaan aika hyvin, täällä ei olle botteja juuri nähty. Aika yleinen käytäntö muutoinkin, Suomessa ja maailmalla.

 

@kiisseli67 tuossa antoikin ohjeita palautteen jättämiseen. Nyt kun olet täällä niin myös tänne kirjoittamalla saat ääntäsi kuuluviin, toinen vaihtoehto on tosiaan nuo lomakkeet.

 

Näillä eteenpäin? Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2015
Kirjoituksia: 271
5/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus


@TeroRe  kirjoitti:

Kerrotko vähän tarkemmin tuosta kankeudesta, miten se siis ilmenee ja missä erityisesti yms?

Ainakin tämä yhteisön palsta pyörii jokseenkin kankeasti. Sivujen latautuminen ottaa usein 5-6 sekuntia, gigabitin kuidullakin. Muut sivut latautuvat sekunnin murto-osissa. Ehkä tässäkin tarkoitetaan tätä samaa hitautta? Omalta osalta tästä laitoinkin jo palautetta silloin aiemmissa keskusteluissa.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎05-09-2018
Kirjoituksia: 20
6/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

No nyt kun kysyit, niin kankeudesta:

 

Latasin kokeeksi yhteisön etusivun erikseen talteen. Koko 5.7MB, josta CSS pelkästään vei 2.4MB. Loppu sivusta n. 1.5MB on javascriptiä, angular yms. kilkkeet. Html sivu 507kb. Pelkästään erisorttista koodia siis nelisen megatavua.

 

Yllättäen kuvat vievät aika vähän. Niitäkin on kuitenkin kuutisenkymmentä eri kuvaa/kuvaketta. Tämän päälle ilmeisesti sivut on skriptattu niin, että uusi sivu näkyy vasta kun kaikki palikat ovat latautuneet ja esitysvalmiit. Tämän takia seuraava sivu näkyy kenties useamman sekunnin kuluttua, joka vain lisää kankeuden tunnelmaa. Kännykällä meininki on sama.

 

Tämä kaikki asiainhoito hoituisi paljon vähemmälläkin datan siirrolla, ja tämän keyloggerin, joka tekee välitallennuksia voisi poistaa kokonaan turhaan lagaamasta.

 

Oisko asiakaspalvelusivustostanne olemassa sellasta lo-fi no-bs versiota? Hymiö Onnellinen

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 2 883
7/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Kiitos lisätiedoista, olit näemmä oikeassa @SINAD Hymiö Onnellinen

 

Tiedoksi @non_authorized että tätä sivunlatausta ja siis sen hitautta tutkimme yhdessä alustatoimittajan (Lithium) kanssa. Tähän vain ei ole löytynyt mitään helppoa ratkaisua, ennen lomia teimme pieniä muutoksia jotka auttoivat mutta vain vähän. Työ tällä saralla siis jatkuu.

 

En ala nyt pilkkua viilaamaan, mutta tästä vertaistukisivustosta ei ole muita versioita kuin tämä joka on samalla myös mobiiliresponsiivinen.

 

Hidasteluongelma oli siis tiedossa, kysyin kuitenkin josko olisi ollut myös muuta kankeutta. Aina löytyy varmasti jotain parannettavaa 🙂

Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 316
8/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Telian yhteisön html on erittäin raskasta parsia. Ja nimenomaan jo pelkkä html, sillä käänsin testausta varten Javascriptin pois päältä. Vertasin Telian yhteisöä pariin muuhun keskustelupalstaan avaamalla uusimpien viestien listan suoralla URL:lla ja tämän jälkeen viisi keskustelusäiettä taustavälilehtiin.

 

 suoritinaika
Opera 12.16
suoritinaika
Firefox 61.0.1
Telia Yhteisö50,6 s43,3 s
B10,5 s36,7 s
C12,1 s33,7 s
D9,5 s31,7 s

 

Yhteisön html tuntuu olevan erityistä myrkkyä vanhalle Opera-selaimelle, jolta yhteisön vääntämiseen menee liki viisinkertainen työmäärä muihin keskustelupalstoihin verrattuna. Firefoxiltakin menee 1,3 kertainen työmäärä Telian yhteisön vääntämiseen.

 

Käytännössä Telian yhteisön raskauden huomaa siitä, että Operassa voin avata muut keskustelupalstat yhdellä kertaa ja saman tien lukea yhtä niistä muiden auetessa taustalla. Telian yhteisön avaaminen sen sijaan jumittaa Operan niin, etteivät muutkaan välilehdet pääse etenemään ennen Telian yhteisön valmistumista.

 

Firefoxissa moniajo toimii paremmin, eikä yksittäinen raskas välilehti jumiuta koko selainta. Itse Telian yhteisön toimintaa ei voi kuitenkaan sanoa näpäkäksi Firefoxissakaan.

 

PS. Jälleen kerran yhteisö on sitä mieltä, että kirjoitustasi on muutettu, koska viestin tekstissä oli viallinen HTML. Nu Html Checker ilmoittaa kuitenkin no errors or warnings to show.

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 2 883
9/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Jos teette erilaisia vertailuja niin tehkää esimerkiksi muihin Lithiumia käyttäviin yhteisöihin kuten vaikka:

 

https://community.spotify.com

https://community.talktalk.co.uk

https://community.giffgaff.com

https://www.en.advertisercommunity.com/t5/Welcome/ct-p/About_main

 

Kaupalliset yhteisöt ja niiden alustat eroavat aika isosti ei_kaupallisista ja se on selviö, että eroa tulee eri mittareilla. Voimme tehdä Yhteisöstä yhtä nopean kuin mitä muut samaa alustat käyttävät yhteisöt ovat ja juurikin tämä meillä on työn alla.

 

Kiitos kärsivällisyydestä Hymiö Onnellinen

Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 316
10/28

Vs: Telia Yhteisön kankeus

Edellisessä kokeilussani ainoastaan Telia sattui toimimaan Lithiumin päällä. B oli toteutettu XenForolla, C Kundolla ja D vBulletinilla.

 

Mutta verrataan ihmeessä myös eri Lithium toteutuksia toisiinsa. 

 

Suoritinaika recentpostspage ja viisi keskustelusäiettä omiin välilehtiinsä s:

 

keskustelupalstaOpera 12.16
javascript
disabled
Opera 12.16
javascript
enabled
Firefox 61.0.1
javascript
disabled
Firefox 61.0.1
javascript
enabled
Advertisercommunity20,76086,77639,61261,664
Spotify35,816250,39635,44452,048
TalkTalk38,800320,08047,25262,812
GiffGaff30,940245,56855,21270,556
Telia63,340237,59248,39673,284

 

Yleisesti ottaen näillä foorumeilla seikkailusta jäi kokonaiskuva, että Lithiumilla toteutetut keskustelupalstat ovat todella raskaita.

0 tykkäystä