peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58723 Jäsentä
163107 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat



Highlighted
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 440
1/12

Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Telia asiakassivut.jpg

 

Telia.fi:n asiakassivut, eli tuttavallisemmin Omat sivut ovat varmasti monille tuttu paikka omaan asiakkuuteen liittyvien asioiden hoitamisessa. 

 

Omia sivuja on ahkerasti päivitetty vuosien kuluessa, ja uusia toiminnallisuuksia tuodaan sivustolle helpottamaan ja nopeuttamaan asiointia kanssamme. 

 

Tähän liittyen laitoinkin tämän keskustelun pystyyn! Hymiö Onnellinen

 

Haluaisimme kuulla teidän Yhteisöläisten palautteita ja kehitystoiveita liittyen asiakassivuihin ja niiden käyttöön. Niin risut kuin ruusutkin ovat tervetulleita, toiveena olisi saada sivuihin liittyen vapaata keskustelua aikaisiksi puolin ja toisin.

Ketjussa on mukana omien sivujen asiantuntija, ja niiden parissa kehitystyötä tekevä @KalleMic. Hän tulee myös tähän keskusteluun kertomaan tehdyistä uudistuksista ja päivityksistä, sekä myös kyselemään teidän mielipiteitä mahdollisista suunnitelmissa olevista uusista toiminnallisuuksista. 

 

Tervetuloa mukaan keskustelemaan, sana on vapaa!

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
11 vastausta
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 870
2/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Tervehdys!

 

Omat Sivut ovat mielestäni käytännölliset ja siihen on tuotu ajan saatossa mittavia uudistuksia, joten iso kiitos! Listaan tähän muutamia ideoita, joita tulvi mieleeni...

 

1. Liittymien irtisanominen itsepalveluna

2. Omien etujen ns. asettelu selkeämmin esim. laitetarjoukset lisätietoineen. Nykyinen sivu on aika kankea, jossa on selvästi liikaa "Tsekkaa"-painikkeita. Esimerkiksi tämä sivusto on visuaalisesti aseteltu paremmin.

3. "Laitteet"-osio (🆕), josta voi tarvittaessa ladata takuutodistuksen ostetusta laitteesta tai nähdä onko minulla käytössäni vuokralaitteita esim. Telia TV -digiboksi. Toinen osio, jota toivoisin olisi sopimukset.

4. Telia TV -laitteiden hallinta itsepalveluna, josta näen mitkä laitteet ovat käytössä ja tarvittaessa voin vapauttaa seuraavan laitteen käyttöön tai nollata ne kaikki.

5. Laskuarkiston tuominen "Laskut ja viestit"-osioon

6. Mahdollisuus nähdä uusi eräpäivä, kun tekee siirron "Laskut ja viestit" -osiossa. Tällä hetkellä pitää itse raapustaa ylös, kuten viestissä ilmoitetaan.

7. Viestilaatikko, jossa voi ns. keskustella asiakaspalvelijan kanssa eli esim. palvelupyynnön tapaisesti

8. Sivu- tai ylävalikko eli siirtyminen esim. laskuista omiin tietoihin olisi entistä jouhevampaa ↔️

9. Ruotsin ja englannin kielen tuki sivustolle

10. Tekoäly on yksi, jota sivulle saa tuoda mutta kysymys kuuluu mitä?

 

Vähän liikaakin kaikkea kehitysideoita, kuin risuja! Mutta näistä on ainakin hyvä aloittaa keskustelemaan ja ruksimaan mikä ei ole missään nimessä toteutuskelpoinen 😅

 

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⚒ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚝ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚈ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎05-05-2015
Kirjoituksia: 180
3/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Mikä juttu on, että kanavapakettien poistaminen ei toimi? Ts. "Poista palvelu" painiketta painamalla se muuttuu harmaaksi, mutta paketti ei irtisanoudu. Asia pitää hoitaa aspakontaktilla, jolloin ensimmäisenä neuvotaan käyttämään tuota "Poista palvelu" painiketta paketin tiedoissa, ennen kuin menee perille ettei se toimi. Sitten "tarkistetaan" jotain ja todetaan, että joo ei toimikaan ja suostutaan irtisanomaan.

 

Täällä kerrotaan epämääräisesti ettei jossain tapauksissa onnistu poisto. Olisiko mahdollista tietää onko kyseessä siis vika, ominaisuus vai arpapeli? Jos ominaisuus niin mitkä edellytykset poiston onnistumiselle on?

0 tykkäystä
Telialainen
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎10-06-2016
Kirjoituksia: 5
4/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Heipähei!

 

Kiitoksia @SannaMKoo tosiaan keskustelun aloituksesta ja avauksesta. Työskentelen tosiaan Omien Sivujen parissa ja vastaan sen kehityksestä ja olen jonkin aikaa miettinyt, että mitä kautta pääsisin parhaiten keräämään palautetta siitä mikä toimii ja mikä ei ja toki isona toiveena oli myös päästä keskustelemaan näistä suoraan asiakkaiden kanssa. Yhteisöhän tosiaan toimii enemmän kuin hyvin tällaiseen joten tässä sitä nyt ollaan.

 

Pienenä alustuksena vielä, että meillä on kehitysputkessa jo paljon tuloillaan, mutta osa asioista vie tietysti enemmän aikaa, että saadaan julkaistua mutta näistäkin on hyvä keskustella. Eli vaikka täältä jokin asia nousisi niin se ei välttämättä heti ole tulossa Omille Sivuille, mutta täällä voin sitten päivitellä tilannetta, kun asian kanssa edetään Hymiö Onnellinen

 

Voisin nyt vastata näihin nostettuihin asioihin, vaikka viestistä tuleekin hieman pitkä:

 

1. Liittymien irtisanominen itsepalveluna On kehityslistalla.

 

2. Etujen nostaminen selkeämmin Tuota Omien Sivujen Dashboardia ollaan mietitty, että miten siitä saataisiin tulevaisuudessa toimivampi ja siinä yhteydessä parannetaan myös noita etujen nostoja. Tälle ei varsinaista aikataulua vielä ole, mutta tiedossa on, että tuota sivua pitäisi parantaa.

 

3. Laiteosio Tällä hetkellä Omilla Sivuilla ei tosiaan esimerkiksi rahoituslaitteita näytetä ollenkaan vaan ohjataan ainoastaan tuonne rahoitusportaaliin josta näkee laskut yms. Napataan tämä tutkittavien listalle, että miten iso työ olisi tehdä tällainen. Telia TV:n laitteet näkee kyseisen Telia TV tuotekortin takaa, sieltä näkee laitemallin mikä on käytössä. Toki nämä voisi olla niputettu yhteen osioon.

 

4. Telia TV-laitteiden hallinta itsepalveluna Omilla Sivuilla pystyy tällä hetkellä päivittämään digiboksin uudempaan malliin jos sellainen on saatavilla jolloin vanha laite pyydetään palauttamaan postitse Telialle. Mitä tarkoitat @Sekunti tuolla laitteiden vapauttamisella? Nuo laitteethan on sidottu Telia TV tilaukseen, eli jos palvelun irtisanoo niin laite palautetaan tai vaihtoehtoisesti jos laitteen vaihtaa uudempaan niin vanha laite palautetaan.

 

5. Laskuarkiston tuominen Laskut ja viestit osioon Tästä on itseasiassa pieniä väärinkäsityksiä. Tuoltahan pystyy katsomaan myös vanhat jo maksetut laskut. Kun lasku on maksettu niin lasku arkistoidaan automaattisesti ja ne löytyy sen jälkeen Laskut välilehdeltä Arkisto-valikon alta. Tähän tosin tehdään jossain kohtaa muutos, että ne eivät enää arkistoituisi automaattisesti, eli ne jäisivät siihen Kaikki viestit-osioon jolloin ne eivät menisi niin "piiloon" ja asiakas voi halutessaan sitten arkistoida laskun.

 

6. Mahdollisuus nähdä laskun uusi eräpäivä Tähän ei ainakaan toistaiseksi olla suunnittelemassa muutosta, Laskuarkistossa kun näytetään laskun alkuperäinen eräpäivä eikä ainakaan toistaiseksi tuoda näkyviin maksusopimuksia mitä on tehty. Mutta tätäkin pohditaan, että olisiko mitään järkevää ratkaisua.

 

7. Viestilaatikko On kehityslistalla

 

8. Navigoinnin parantaminen Navigoinnin uudistamista mietitään tälläkin hetkellä ja pohditaan eri vaihtoehtoja miten tämä olisi järkevin toteuttaa. Tällä hetkellä on hieman ongelmallista, että Omien Sivujen painikkeet katoavat, kun menee eri osioihin ja valikko pitää avata aina sivun yläkulmasta.

 

9. Ruotsin ja englannin tuki Omille Sivuille On kehityslistalla

 

10. Tekoälyä Omille Sivuille Tähän en valitettavasti ainakaan vielä osaa sanoa mitään Hymiö Erittäin onnellinen

 

11. Kanavapakettien irtisanominen Tosiaan kuten tuolla toisessakin ketjussa oli jo sanottu, että tiettyjen alustojen kanavapakettien irtisanominen onnistuu ja tiettyjen ei ja nämä ei aina vaikuta täysin loogisilta, tähän en valitettavasti voi vaikuttaa. Mutta itseasiassa tuosta otan kopin, että Poista painike on näkyvissä ja kun siitä klikkaa niin se menee harmaaksi. Testaan vielä itse tuon miten tuo käyttäytyy, mutta olisiko parempi, että mikäli irtisanominen ei ole mahdollista niin Poista painike olisi harmaana alusta alkaen ja siinä olisi esim. lisäteksti että irtisanoaksesi paketin, otathan yhteyttä asiakaspalveluun @nistop ?

 

Tässä nyt ajatuksia jo nostetuista asioista. Todella hyviä ideoita myös teiltä! Hymiö Onnellinen

 

Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 870
5/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

KalleMic  kirjoitti:

1. Liittymien irtisanominen itsepalveluna On kehityslistalla.

 


✔️

 


2. Etujen nostaminen selkeämmin Tuota Omien Sivujen Dashboardia ollaan mietitty, että miten siitä saataisiin tulevaisuudessa toimivampi ja siinä yhteydessä parannetaan myös noita etujen nostoja. Tälle ei varsinaista aikataulua vielä ole, mutta tiedossa on, että tuota sivua pitäisi parantaa.

Hakuna matata - päivä huoleton! Hieno homma, koska silloin se houkuttelisi paremmin ostoksille.

 


3. Laiteosio Tällä hetkellä Omilla Sivuilla ei tosiaan esimerkiksi rahoituslaitteita näytetä ollenkaan vaan ohjataan ainoastaan tuonne rahoitusportaaliin josta näkee laskut yms. Napataan tämä tutkittavien listalle, että miten iso työ olisi tehdä tällainen. Telia TV:n laitteet näkee kyseisen Telia TV tuotekortin takaa, sieltä näkee laitemallin mikä on käytössä. Toki nämä voisi olla niputettu yhteen osioon.


Telian verkkokaupan sivustolla ei tainnut olla asiakkaan tunnistautumista tai Telia-tunnuksella avulla (pl. Telia Rahoitus) eli jos maksaisi laitteen heti niin se laite takuukuitteineen näkyisi myös Omilla Sivuilla? Vähän tämän tyyppinen ajatus oli mielessä Hymiö Onnellinen

 


4. Telia TV-laitteiden hallinta itsepalveluna Omilla Sivuilla pystyy tällä hetkellä päivittämään digiboksin uudempaan malliin jos sellainen on saatavilla jolloin vanha laite pyydetään palauttamaan postitse Telialle. Mitä tarkoitat @Sekunti tuolla laitteiden vapauttamisella? Nuo laitteethan on sidottu Telia TV tilaukseen, eli jos palvelun irtisanoo niin laite palautetaan tai vaihtoehtoisesti jos laitteen vaihtaa uudempaan niin vanha laite palautetaan.


Hups! Pieni korjaus.. viittasin tähän:

 

"KUINKA MONELLA ERI LAITTEELLA PALVELUA VOI KÄYTTÄÄ?

Voit kirjautua yhtä aikaa Telia TV -sovelluspalveluun viidellä eri laitteella ja katsoa sisältöä jopa kahdella laitteella yhtä aikaa. Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet vuorokauden ajan. Jos olet ollut kirjautuneena viidellä laitteella vuorokauden aikana ja tarvitset kuudennen laitteen käyttösi, voidaan laitekirjautumiset tarvittaessa nollata Häiriöilmoitusten kautta. Tämän asian saat hoidettua nopeiten kirjautumalla sisään ja avaamalla oma chat asiakaspalvelijan kanssa (chat löytyy sivun oikeasta alakulmasta, häiriöilmoitukset arkisin 8–20.30, la-su 9–19.30).

 

Mikäli haluat käyttää palvelua useammalla laitteella yhtä aikaa, kannattaa avata useammat tunnukset ja tilata niihin haluamasi palvelut."

 

Olisi mukava nähdä laitehistoria mihin on kirjautunut yhtä aikaa Telia TV -palvelun hallintasivulla.

 


5. Laskuarkiston tuominen Laskut ja viestit osioon Tästä on itseasiassa pieniä väärinkäsityksiä. Tuoltahan pystyy katsomaan myös vanhat jo maksetut laskut. Kun lasku on maksettu niin lasku arkistoidaan automaattisesti ja ne löytyy sen jälkeen Laskut välilehdeltä Arkisto-valikon alta. Tähän tosin tehdään jossain kohtaa muutos, että ne eivät enää arkistoituisi automaattisesti, eli ne jäisivät siihen Kaikki viestit-osioon jolloin ne eivät menisi niin "piiloon" ja asiakas voi halutessaan sitten arkistoida laskun.

Aivan! Pääasia, että avoinna olevat laskut ovat pinnalla Hymiö Erittäin onnellinen

 


6. Mahdollisuus nähdä laskun uusi eräpäivä Tähän ei ainakaan toistaiseksi olla suunnittelemassa muutosta, Laskuarkistossa kun näytetään laskun alkuperäinen eräpäivä eikä ainakaan toistaiseksi tuoda näkyviin maksusopimuksia mitä on tehty. Mutta tätäkin pohditaan, että olisiko mitään järkevää ratkaisua.

Minä kiitän ja kuittaan! 

 


7. Viestilaatikko On kehityslistalla


✔️


8. Navigoinnin parantaminen Navigoinnin uudistamista mietitään tälläkin hetkellä ja pohditaan eri vaihtoehtoja miten tämä olisi järkevin toteuttaa. Tällä hetkellä on hieman ongelmallista, että Omien Sivujen painikkeet katoavat, kun menee eri osioihin ja valikko pitää avata aina sivun yläkulmasta.


✔️


9. Ruotsin ja englannin tuki Omille Sivuille On kehityslistalla


✔️


11. Kanavapakettien irtisanominen Tosiaan kuten tuolla toisessakin ketjussa oli jo sanottu, että tiettyjen alustojen kanavapakettien irtisanominen onnistuu ja tiettyjen ei ja nämä ei aina vaikuta täysin loogisilta, tähän en valitettavasti voi vaikuttaa. Mutta itseasiassa tuosta otan kopin, että Poista painike on näkyvissä ja kun siitä klikkaa niin se menee harmaaksi. Testaan vielä itse tuon miten tuo käyttäytyy, mutta olisiko parempi, että mikäli irtisanominen ei ole mahdollista niin Poista painike olisi harmaana alusta alkaen ja siinä olisi esim. lisäteksti että irtisanoaksesi paketin, otathan yhteyttä asiakaspalveluun nistop ?


Tuossa voisi olla "ponnahdusikkunan" virheilmoitus kuvailemallasi tavalla @KalleMic. Oli tuossa kyseessä jokin määräaikainen sopimus tms. mikä voisi vaikuttaa @nistop? Kokeilitko eri selaimella?

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⚒ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚝ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚈ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 870
6/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Hei! Laitatteko jonnekin ylös mitä on kehityslistalla? Voisi olla huomattavasti helpompi seurata ketjua, kun alkaa pöhinä käymään...

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⚒ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚝ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚈ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎05-05-2015
Kirjoituksia: 180
7/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat


@KalleMic  kirjoitti:

 

11. Kanavapakettien irtisanominen Tosiaan kuten tuolla toisessakin ketjussa oli jo sanottu, että tiettyjen alustojen kanavapakettien irtisanominen onnistuu ja tiettyjen ei ja nämä ei aina vaikuta täysin loogisilta, tähän en valitettavasti voi vaikuttaa. Mutta itseasiassa tuosta otan kopin, että Poista painike on näkyvissä ja kun siitä klikkaa niin se menee harmaaksi. Testaan vielä itse tuon miten tuo käyttäytyy, mutta olisiko parempi, että mikäli irtisanominen ei ole mahdollista niin Poista painike olisi harmaana alusta alkaen ja siinä olisi esim. lisäteksti että irtisanoaksesi paketin, otathan yhteyttä asiakaspalveluun @nistop ?

 

 

 


No parempihan tuokin olisi kuin ei mitään. IMO paras olisi jos paketti vaatii irtisanomisen aspan kautta niin siitä olisi viesti ja koko painiketta ei olisi näkyvissä.

 

Tosiaan tuo loogisuuspuoli tässä sapettaakin eniten, kun asiakaspalvelijatkaan ei ole perillä siitä että tiettyjen pakettien irtisanominen ei onnistu ennekuin ovat lyöneet copy-pastella ohjeen ja sen jälkeen "tarkistaneet" jotain.

 

Tietysti paras olisi, että kanavapakettien tiedoissa olisi jo tilausvaiheessa tieto että miten paketti irtisanotaan, tosin ymmärrettävästi ei ole. En itse ainakaan tilaisi pakettia jos tietäisin ettei itsepalvelu sen osalta toimi.

 

@SekuntiTässähän on jo myönnetty, että painike ei toimi kaikissa paketeissa. Enkä tätä ottaisi puheeksi jos vika olisi ollut omassa päässä.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎22-12-2014
Kirjoituksia: 134
8/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Telia.fi -sähköpostia tulee käytettyä aniharvoin, mutta joskus ois mukava tarkistaa, mitä mainoksia ym. tiedotteita sinne on tullut - ja sit poistella niitä.

 

MUTTA erilliset spostin tunnukset ovat jossakin muinaisen sopimuksen syövereissä....

 

Voisiko kirjautuminen Telia.fi -sivustolle avata samantein myös pääsyn sähköpostiin - PLIIIIIIIIS!!!!

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎22-12-2014
Kirjoituksia: 134
9/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Puhelinlaskun erittelysivulla "perusmaksu"-osiota ei saa auki nähdäkseen, mistä se koostuu.

Esim. itselläni on joku paketti + rinnakkais-SIM, mutta näiden kohdalla näen aina vain yhteissumman - sen sijaan joka ikinen teksti- tai MM-viesti näkyy "viestit"-listalla.

 

Eikö perusmaksu-osion erittelyä mitenkään saisi näkyviin??

0 tykkäystä
Telialainen
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎10-06-2016
Kirjoituksia: 5
10/12

Vs: Telia.fi -Omat sivut - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Hyvää keskustelua saatiin heti aikaan täällä!

 

Tosiaan käsitin väärin mitä tarkoitettiin tuolla Telia TV:llä ja laitteilla. Tosiaan Omilla Sivuilla ei ainakaan toistaiseksi käsitellä muuta kuin itse Telia TV:n tilauksen tilannetta, mutta ei sitä millä laitteella Telia TV on käytössä ja että näitä voisi vapauttaa, että voi käyttää uudella laitteella. Ainakaan toistaiseksi tähän ei ole tulossa muutosta, mutta hyvä nosto ja pistetään ylös.

 

Kanavapakettien tilauksiin ja irtisanomisiin ollaan tällä hetkellä juuri tekemässä isoa muutosta, joten tuohon irtisanomisen näkymään oli todella hyvä nosto, pyritään parantamaan tuota meneillään olevan kehityksen yhteydessä.

 

 

 

 

0 tykkäystä