peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59230 Jäsentä
164136 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 801
11/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

@irritus: Olen samaa mieltä. Tämä olisi pitänyt mainita asiakastiedotteissa. Kiitos palautteesta, välitän sen eteenpäin!

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-02-2015
Kirjoituksia: 28
12/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Ainakin se olisi kuulunut omien sivujen käyttöliittymään yhtenä lisäpalveluna, koska se kerran oli nettiliittymän yksi lisäpalvelu.

@irrituskirjoitti:

Aika hiljaista kotisivupalvelun poistosta on täällä, jonne ilmoitus olisi myöskin kuulunut:

Tiedotteet - Ajankohtaista - Asiakastuki - Telia

Uutinen tuli minullekin täytenä yllätyksenä. VDSL2-liittymä löytyy, joskin itse sivutilaan en ole koskaan tallentanut mitään.

0 tykkäystä
Kommentaattori
13/34

@Merja_Jkirjoitti:

Suosittelen @Arsi1946 sinullekin että laitat asiakastietosi meille yleisellä yhteydenottolomakkeella tai kirjaudut telia.fi -sivustolle ja sieltä oman liittymän tiedoista löytyy palvelupyyntölomake jolla voi ottaa yhteyttä. Varmistin asiakasviestinnästä että asiakaskohtaisesti voidaan tarkistaa onko asiakkaalle lähtenyt viestiä juuri tämän asian tiimoilta. Heidän mukaansa tuosta viestittiin viime vuonna yhteensä kolme kertaa, viikoilla 25,42 ja 48. Hyvä tosiaan tutkia jos useampi nyt ilmoittaa ettei ole postia meiltä tuon puitteissa saanut.

Kyllä tämä on nyt mennyt mennyt niin pelleilyksi kuin vain mennä voi.

Laittelin ainakin neljällä eri viestillä kaikkia mahdollisia asiakastietojani tuon yhteydenottolomakkeen kautta ja niistä tuli jokaisesta heti automaattikuittaus sähköpostiini, joka tulostui asiakassrekisteristä lomakkeeseen automattisesti (ja olisi siis pitänyt tulostua niihin saamatta jääneisiin tiedotteisiinkin!)

Eilen sitten olikin viimeisestä viestistä tullut vastaanottokuittaus TELIAN YRITYSPALVELUILTA, vaikka olen koko tämän 10 vuotta ollut HENKILÖASIAKAS. Sinne soitin sitten aamulla, eivätkä he tienneet koko asiasta mitään, ja sitäkin sai 10 minuuttia selittää että olen henkilöasiakas.

He sitten käänsivät yksityisasiakaspuolelle, joka otti sen kannan, että koko asiaa on turha mitään selvittää, määrittele kopmpensaatio. No kompensaatioksi sovittiin 1 kk laajakaistalasku siinä hötäkässä tämän savoa viäntäneen asiakaspalvelijan kanssa.

No, kumminkin olin tehnyt yhteydenottopyynnön sen selvittämiseksi, että oliko sitä viestiä lähtenyt minulle vai ei ja jos niin miksi ei, mutta tästä ei sitten tullut selkoa.

Ja tämän selvittämiueksi jätin sitten kuitenkin vielä olisiko jo ollut kuudennen yhdeytenottopyynnön, johon nyt vasta älysin liittää vielä ruutukaappauksen viimeisestä laskustani (pdf ei kelvannut, niin piti ottaa ruutukaappaus), koska siinä nyt näkyy mm. se kotisivuhakemiston nimi joka samalla on käyttäjätunnukseni, jos nyt se vihdoin olisi ollut se "asiakastieto", jota olisi tarvittu (vaikka pakkohan niiden kaikkien on olla siellä rekisterissä, kun se laskukin kerran sieltä samasta rekisteristä  on varmasti tulostunut ja sieltä samasta rekisteristähän niiden saamatta jääneiden ilmoitustenkin olisi pitänyt tulostua)

Ja juttelin sitten vielä chatissakin juuri tästä, että onko mahdollista nähdä sieltä, onko se tiedote lähtenyt nimenomaan minulle.

Mutta chatin ystävällinen asiakaspalvelija sanoi, ettei hän sitä sieltä näe.

Mutta nyt siis kiinnostaisi, että näkeekö sen ylipäätään joku, eli onko se mahdollista saada selville vai ei.

Mutta se sitten jää nähtäväksi, näkeekö sitä enää kukaan mistään.

Koska kyllä mielestäni meistä kotisivunomistajista yhtenä maksavana asiakasryhmänä olisi pitänyt huolehtia yhtä hyvin kuin muistakin. Ja tahtoisin nyt tietää että oliko huolehdittu.

Mutta TÄMÄKIN viesti olisitten näköjään taas ohjautunut sinne YRITYSPUOLELLE. Eli ei pelaa edes tämä yhteydenottopyyntö.

Chatin asiakaspalvelija arvelisi että olisivatko viestit voineet mennä roskapostiin, mutta jos kerran Telian mainoksetkaan eivät mene, niin miten kaikista telian maileista juuri nämä nimenomaiset.

Siellä asiaksarekisterissähän ne samat tiedot kumminkin ovat aivan väistämättä olleet koko ajan.

Ja vielä erikseen, että perjantaina viikko sitten sain täältä asiakaspalvelun chatista  linkin sivuun , jossa oli tarjous telialta domainmaailmaan siirtyville, jossa oli kolme valittavaa pakettia, niille vuoden halvennus ja halukkaille 15 eurolla sivujen siirto valmiiksi tehtynä (sitä en varmaan olisi tarvinnut) ja 2 kk ilmainen kokeilu (sitä olisin mielelläni kokeillut, ja täytin lomakkeen). - Mutta tämä kokeilun tilaaminen ei sitten onnistunutkaan vaan tuli joku virheilmoitus, että "et antanut osavaltiota". - No tämä jo vahvasti viittasi siihen, että tarjouksen päätyttyä tämä viritys ilmeisesti oli poistettu. Ja kun kysyin siitä oliko se nyt facebookissa, niin sieltä selvitettiinkin, että tarjousta ei enää saa, mikä onkin ymmärettävää.

Mutta ymäärettävää ei ole, miten tieto tarjouksesta on voinut jäädä tulematta sähköpostiini.

Tokihan saan sivuni halutessani domainmaailmaan muuten, ja aion sitä harkitakin, mutta toisin kuin 2 kk ilmainen kokeilu, se pitää harkita ertkseren ajan kanssa. - Siihen juuri se 6 kk olisi ollut sopiuva aika.

Eli menetin tämän edun, joka olisi minulle kuulunut, ja nyt minua kiinnostaisi, oliko se oma syyni vai Telian syy. - Eri asia tietty, että näkeekö sitä enää mistään.

Ja toinen, minkä menetin, oli se että oliusin poistuville sivuilleni ajoissa voinut laittaa linkin uusille sivuille, niin kuin olen tehnyt aiemminkin kun muuton takia tai muuten sivuni ovat vaihtaneet alustaa.

Tokihan nyt voin linkittää sivujeni mahdollisen uuden osoitteen vaikka facebookissa, mutta tämäkin mahdollisuus minulle olisi kuulunut.

Ja samaan aikaan kaikkien muiden kilkkeiden ja härpäkkeiden ja lisäpalvelujen tilan on nähnyt Omilla siviolla, mutta tämä yksi maksamaani *******ettiin kuulunut lisäpalvelu oli jätetty sieltä pois. Miksi?

Kun nyt googlailin "Telian kotisupalvelun lopettamisella" niin sieltä löytyi esim. yhdistyksiä (jotka onnekseen olivat sattuneet saamaan tiedon), ja olihan omanikin nyt isohko sivusto, joka on aikoinaan ollut linkitettynä esim. Hämeenlinnan kaupunginkirjaston makupalat -linkkilistaan, monille harrastussivustoille ja muistaakseni ainakin yhteen painettuun kirjaankin.

Ja sen puoleen siis kiinnostaisi, että onko vai ei nyt mahdollista nähdä, lähtikö se tieto joitain kautta vai ei.

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 801
14/34

Ikävä kuulla, että hommaa ei vielä lähdetty selvittämään tuon syvällisemmin. Käsittelemme palvelupyynnöt saapumisjärjestyksessä ja vastauksessa voi kestää muutaman päivän. Suosittelen nyt odottelemaan vielä ensi viikkoon. Uskon, että asiaan palataan kyllä, kunhan tilanne saadaan selvitettyä tarkemmin.

Kerrotko vielä mitä kautta lähetit tuon yhteydenottopyynnön? Jos lähetät sen täältä, niin sen pitäisi ohjautua kuluttajapuolelle.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
Kommentaattori
15/34

@IlariJRkirjoitti:

Ikävä kuulla, että hommaa ei vielä lähdetty selvittämään tuon syvällisemmin. Käsittelemme palvelupyynnöt saapumisjärjestyksessä ja vastauksessa voi kestää muutaman päivän. Suosittelen nyt odottelemaan vielä ensi viikkoon. Uskon, että asiaan palataan kyllä, kunhan tilanne saadaan selvitettyä tarkemmin.

Kerrotko vielä mitä kautta lähetit tuon yhteydenottopyynnön? Jos lähetät sen täältä, niin sen pitäisi ohjautua kuluttajapuolelle.

Lähetin sen joka kerta samaa kautta eli omien sivujen kohdasta yhteydenottopyyntö, niin kuin neuvottiin, mutta sieltäkin se näköjään heityilee sattumanvaraisesti kaksiin eri paikkoihin.

Sain myös tänään jo vastauksen:

Tiedotus kotisivujen päättymisestä on tapahtunut kahdesti
Kesäkuu 2017:  Asiakkaille lähetettiin tiedotteet palvelun päättymisestä sähköpostilla tai kirjeellä, riippuen oliko asiakkaalla sähköpostiosoitetta käytössä.
Syksy 2017: Asiakkaat saivat toisen tiedotteen palvelun päättymisestä
31.12.2017 palvelu päättyi

Ongelma kuitenkin on siinä, että minulla on koko ajan ollut telian itsensä määrittelemä sähköpostiosoite käytössä, joka siihen yhteydenottolomakkeeserenkin automaattisesti tulostuu, mutta siitä huolimatta en saanut sen paremmin sähköpostia kuin  kirjettä, vaikka muuten olen koko vuoden 2017 saanut telialya useitya keroja kuussa muuta mailia, jossa lähteenä on se sama asiakasrekisteri, joka ilmoitetaan lähteeksi tuossa saapumatta jääneessäkin ilmoituksessa.

Eli se mitä vastauksessa väitetään vaikuttaa olevan epätosi väite.

Eikä myöskään vastattu siihen, että näkyykö sieltä jostain, keille kaikille, mitä kautta ja mihin osoitteeseen se tieto on lähtenyt.

Sehän minulla omalta osaltani kuulemma olisi jopa oikeus tietää, eli onko se tieto lähtenyt minulle vai ei ja jos niin niin millä osoitteella ja mitä kautta.

Ja silloin siis vaihtoehdot ovat: a) tieto tästä on olemassa ja minun kohdallani tieto joko on lähtenyt siitä ja sitä kautta sillä ja sillä osoittella tai ei ole lähtenyt, b) ei ole tietoa kenelle tieto TODELLISUUDESSA on lähtenyt tai c) tieto on, mutta ei kerrota.

Kirjoitin tähän pidemmänkin tekstin, mutta se näköjään väärällä hiiren liikkeellä hävisi.

Kun nyt hyväksyin tuon hyvityksen, niin en sitten tiedä luovuinko sillä muista oikeuksistani.

Mielestäni kuitenkaan yhtä asiakasryhmää ei olisi saanut kohdella muita huonommin.

Koska vaikka kotivuasiakkaiden osuus internet-asiakkaista on vähentynyt, niin koko ajan ollut ja edellen on niitä, joille kotisivut ovat relevantti ja tarpeellinen asia. Sitä vartenhan juuri ne webhotellitkin ovat.

Ja kun näin on niin sehän juuri tarkoittaa sitä, että palvelu pitää hoitaa hyvin loppuun asti.

Mutta jos kerran tietoa ei niille tule, joilla on sähköpostiosoite, mutta muuta sähköpostia tulee koko ajan, niin silloin se ei ole hyvin hoidettu.

Eikä myöskään, jos en saa tietoa, onko se tieto minulle TODELLISUUDESSA lähtenyt, ja jos niin mitä kautta.

Nyt saan sitten sydän syrjällään odottaa, koska käy samoin sähköpostin kanssa. Kun nyt sain tästä kotisivuasiasta tietää vasta jälkikäteen niin kysyinkin heti, mikä on tilanne sähköpostin kanssa, ja se kuulemma ei ole poistumasssa.

Mutta nyt siis joudun ilmeisesti tänän tästä lähtien varmistamaan hyvissä ajoin ennen joka vuodenavaihdetta, niin kuin huomaan että olisi pitränyt tehdä tämänkin kanssa.

Ja niin helppo kuin tämä, siinä kuyin muutkin lisäpalvelut, olisi ollut koodata omiin sivuihin, misträ koko ajhan olen nähnyt kaikkien muidenkin palveluijeni tilanteen!

0 tykkäystä
Kommentaattori
16/34

Copypatesta yllä siis jäi pois lause:

"Oletkin jo ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja asia on hoidettu, yhden kk:n hyvitys luvattu sanojesi mukaan."

(Eli kun peräsin sieltä yrityspuolelta, miten se on sinne käänytynyt, ja käännettiin yksityispuolelle).

0 tykkäystä
Kommentaattori
17/34

Ja tosiaan nyt, vaikkei täällä yhteisössä ole kirjautuneen näköjään kuin vähän toistakymmentä ihmistä aina kerralllaan, niiun jo muutamasssa päivässä täältäkin löytyi heti kolme, joille tietoa ei ollut tullut. (Ja tässä gallupissa siis n= 4 jos lasken itseni mukaan ja ei tiedon saaneiden osuus = 100 %).

0 tykkäystä
Kommentaattori
18/34

Tuo 1 kk laajakaistamaksun hyvitys, johon hätäpäissäni suostuin, kyllä luultavasti on riittävä, enkä näe tarvetta lähteä sitä avaamaan, koska se nyt kai on likimain kai menettämäni tarjousetuuden suuruusluokkaa rahallisesti, mutta se tieto siis on vielä saamatta, että lähtikö se viesti TODELLISUUDESSA minulle ja jos niin millä yhteystiedoilla.

Sehän nyt on nähty, että joillekin on jotain mahdollisesti lähetelty, mutta kun täälläkin heti kolme ensimmäistä vastaantulijaa muutamassa päivässä kertoo jääneensä ilman eikä viestin saaneita ole ilmoitytautunut, niin jotain häikkää tuossa selvästi on.

Koska jos se on lähetetty niille "joilla on sähköpostiosoite", ja minulla on koko ajan ollut sähköpostiosoite, johon telia muuteenkin jatkuvasti lähettää mailia, mutta mailia ei ole tullut ei tästä asiasta, niin koko väite, että "on lähetetty", on pakko olla epätosi.

Ja sitä paitsihan menetin tässaä sen 6 kk, jonka aikana olisin voinut laittaa vanhoille sivuille tiedon osoitteen muuttumisesta. Ja nyt joudun sitten joko etsimään niille uuden sijainnin ja tekemään siirtotyön hätäisesti tai hyväksymään katkon, jos en nyt muilta töiltä ehdi tehdä tätä ilman varoitusaikaa. Normaalihinnalla ilman aloitustarjousta tuo tarjottu korvaava palvelu kyllä näyttää olevan ihan mahdollinen joten sen puoleen harkitsen sitä ihan mielelläni.

Mutta sitä tietoa siis kaipaan, että lähtikö se viesti TODELLISUUDESSA.

0 tykkäystä
Kommentaattori
19/34

Ja nyt muuten keksinkin, miksi tarvitsen välttämättä tiedon siitä, onko minulle lähtenyt vai ei TODELLISUUDESSA viesti tästä kotisivupalvelun loppumisesta joko sähköpostin kautta, kirjeen kautta vaiko ei kummankaan tai jos on lähtenyt, niin millä osoitteella.

Eli kun telia nyt kumminkin muutaman vuoden sisällä varmaan tulee lopettamaan myös sähköpostipalvelunsa, ja kun telia kumminkin siitäkin varmaan tulee ilmoittamaan samalla tavalla, ja kun tämä kotisivupalvelun lopettamisesta ilmoitaaminenkaan ei nyt onnistunut, niin täysin varmasti on odotettavissa sama sähköpostipalvelunkin kanssa.

Mutta kun nyt käytän sähköpostia päivittäin tärkeiden asioiden hoitoon, niin se ei enää käy, vaan kun kerran kotisivujen loppumisesta ilmoittaminen epäonnistui, niin tämä epäonnistuminen on nyt tutkittava, että vältetään tulevaisuudessa sama sähköpostien kanssa.

Koska siitä minulle tuleer jo niin paljon haittaa, että sitä ei enää voida sallia.

Silloin EI RIITÄ, että ilmoitetaan että on "lähetetty niille, joilla on sähköpostiosoite", kun kerran on niin, että täysin varmasti minulla varmasti on koko ajan ollut sähköpostiosoite, joka täysin varmasti on koko ajan asiakasrekisterissä, mutta silti minulle ei ole sähköpostia tullut tästä asiasta, vaikka koko ajan on tullut Telialta muuta sähköpostia ja Telia vielä on itse ko. osoitteen vuonna 2008 määritellyt samalla kun se on määritellyt kotisuvuosoitteenkin. Eikä myöskään kaksi kirjettä samasta asiasta eri aikoina voi kadota.

Silloin Telian pitää OSOITTAA, että Telia on TODELLISUUDESSA lähettänyt ilmoituksen MINULLE (eikä vain yleensä joillekin "kaikille", kun kerran kaikille ei ole lähetetty) ja kertoa mitä kautta (kirje, sähköposti, molemmat, ei kumpikaan ja mihin osoitteeseen, ja jos ei joko kumpaankaan tai jos väärään osoittereseen, niin miksi).

Koska jos sähköpostille tulee käymään samoin, niin siitä on jo niin suuri haitta, että on sen estämiseksi nyt jo etukäteen selvitettävä tämä kotisivuasiakin, ettei enää käy toista kertaa samoin.

0 tykkäystä
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
20/34

Sähköpostipalvelun lopettamiselle ei ole tässä vaiheessa suunnitelmia. 

Suosittelen nyt, että laitat vielä kertaalleen tulemaan yhteydenottopyynnön asian tutkimiseksi. 
Kuten @Merja_J varmisti asiakasviestinnästä, on nämä mahdollista selvittää asiakaskohtaisesti myös. 
Kun lähetät pyyntöä, laita linkki tähän ketjuun mukaan.

Ymmärrän, että saattaa tuskastuttaa jos useamman pyynnönkin olet jo laittanut tulemaan, mutta uskon myös siihen että tämäkin kyllä vielä selviää. Hymiö Onnellinen 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!