peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59176 Jäsentä
164024 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2017
Kirjoituksia: 19
31/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Käyttäjätunnus ja salasana jonka minulla hyväksyi olivat ne jotka tulivat siinä alkuperäisessä Soneran/Telian sopimuksen mukana. Itse tehdyt Telia tunnukset eivät toimi ainakaan minulla.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2017
Kirjoituksia: 19
32/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Liiteenä vielä kuva asetuksista

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-04-2018
Kirjoituksia: 34
33/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Juu, juurikin noilla alkuperäisillä tunnuksilla olen yrittänyt.

Ongelmaksi taisi tulla Sonera -> Telia yhdistymisessä se, etteivät saaneet kaikkia salasanasääntöjä kulkemaan mukana eri palveluiden välillä, kun oli niin kiire työntää markkinoille sitä Ihanaa... mahtavaa tuubaa oman viestintänsä mukana. Pöh!

 

Itselläni oli aikoinaan Soneralla 12 merkkiä pitkä salasana, jossa oli mukana kaksi SUurta kirjainta ja neljä numeroa, joiden höysteenä vielä kysymysmerkki. Ei mitään ongelmaa FTP palvelun kanssa tai muutoinkaan ts. tämä oli aikaa ennen kuin löivät tyhmät päänsä yhteen tuon ruåtsalaisnaapurin kanssa.

 

Nykyisen Telian kanssa päätin sitten vaihtaa salasanaani tuolle alkuperäiselle Sonera tunnukselle (siihen aikaan oli maailmalla jokin tietomurto ja epäilys salasanojen vuotamisesta). Nyt tuonne tuli salasanaksi 13 merkkiä pitkä viritys, jossa oli mukana KakSi suurta kirjainta, kaksi numeroa ja kysymysmerkki ja plussamerkki. Ei mitään ongelmia Telian Omille sivuille kirjautumisessa tai muutoinkaan, kunnes törmäsin tuohon FTP:n toimimattomuuteen.

 

No, nyt Arsin viestittelyn jälkeen kokeilin vaihtaa salasanaani simppelimpään ilman noita kysymysmerkkejä tai plussia. Telian ohje kertoo näet näin:

"Salasanan tulee olla vähintään 8 merkin pituinen.Vähintään yhden merkeistä tulee olla muu kuin kirjain.Salasanassa ei saa olla ääkkösiä (ä, ö, å)."

Tuohon olen luottanut kuin pässi sarviinsa, muttei olisi kannattanut!

 

Nimittäin nyt tuolla RIITTÄVÄN YKSINKERTAISELLA salasanalla pääsin yllättäen kirjautumaan tuon Telian (vai Soneran?) FTP-palveluun eli omille kotisivuilleni. Siinä sitä on uutta IT-oppia oikein alan ammattilaisilta eli Telia -nettioperaattorilta; ÄLÄ KÄYTÄ LIIAN MONIMUTKAISIA SALASANOJA, KOSKA TELIAN OMA TEKNIIKKA EI ENÄÄ PYSY MUKANA!!! Lieneekö tuo aiemmin Soneralla toiminut salasanan kysymysmerkki ongelman syynä vai sitten tuo plussa-merkki sotki Telian pasmat? En nyt jaksa pähkäillä tuon enempää tuota, kun aiheesta on ollut kohtuuttomasti vaivaa itselleni. Niin... ja tänne yhteisöön vaadittiin sitten taas omat tunnuksensa, kun noilla vanhoilla ei saanut tätä vuodatusta julkaistua.

 

Kädetöntä touhua tuolta Telian suunnalta! Toivottavasti lukevat tätä palstaa, jotta ymmärtävät aikoinaan sulkea sen vastaamattoman häiriöilmoitukseni tästä aiheesta. Nyt tuo FTP:kin toimii noilla tyhmillä salasanoilla!

 

Edit: oma typo.

Yt. Timo Inkinen
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2014
Kirjoituksia: 347
34/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Täytyypä selvittää onko tuossa tosiaan sattunut suunnittelijalta virhe salasanasäännön kanssa. Kaikki muut palvelut tosiaan nuiden erikoismerkkien päälle ymmärtää mutta olet näin omatoimisesti todistanut että FTP-palvelin ei niitä kelpuuta.

 

Epäilen kuitenkin tullaanko tuota palvelun puolelta nyt enää korjaaman kun kotisivupalvelu ajetaan nyt muutenkin alas. Kuitenkin hyvä että tämä tilanne tuli tietoon niin voidaan auttaa myös muita mahdollisesti saman ongelman kanssa painivia asiakkaita.

0 tykkäystä