Telia tunnus ja liittymien yhdistäminen

  • 18 October 2018
  • 7 kommenttia
  • 40 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Moi!

 

Minulla on omia kuluttajaliittymiä Telialta sekä käyttöoikeus firman liittymään. Onko mitenkään mahdollista yhdistää firman puhelinliittymän tunnus (puhelinnumero) minun omaan Telia tunnukseeni? Näin näkyisivät kaikki liittymät Minun Teliassa ja Omilla Sivuilla ilman uloskirjautumisia.

 

Toinen kysymys on, että onko mahdollista yhdistää Telia Tunnusta ja tämän Yhteisön tunnusta yhdeksi? Olen joskus tehnyt ne erikseen ja haluaisin vain tämän Yhteisön tunnuksen käyttööni kaikkialla.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @jessenic!


 


Löytyisikö täältä vastaukset kysymyksiisi?


https://www.telia.fi/aureg/linkAccounts/bpn3?reqType=register

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @jessenic!

 

Löytyisikö täältä vastaukset kysymyksiisi?

https://www.telia.fi/aureg/linkAccounts/bpn3?reqType=register


Tuota olen kyllä useasti yrittänyt, mutta ei se tosiaan anna yhdistää firman liittymää Telia tunnukseen. Samoin myöskään Telia tunnuksen vaihto Yhteisön tunnukseen ei onnistu, koska "tunnus on jo olemassa". Siksi lähdin täältä kysymään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Siinä oli myös linkki : Telia-tunnuksen voi luoda ainoastaanliittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on.Jos sinulla on käytössäsi työsuhdeliittymälue ohjeet täältä. 


Jos ei onnistu tuota kautti tunnusten yhdistäminen niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@kiisseli67@  kirjoitti:

Siinä oli myös linkki : Telia-tunnuksen voi luoda ainoastaanliittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on.Jos sinulla on käytössäsi työsuhdeliittymälue ohjeet täältä. 

Jos ei onnistu tuota kautti tunnusten yhdistäminen niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.


Tuollakin linkissä lukee vain: "HUOM! Yritysasiakkaana voit kirjautua vain puhelinnumerollasi."

 

Eli siitäkään ei ole apua, tässä olisi hyvä kehittämiskohta Telialle. Tuskin olen ainoa, jolla myös yrityspuolelta liittymä kuluttajaliittymien lisäksi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15


Eli siitäkään ei ole apua, tässä olisi hyvä kehittämiskohta Telialle. Tuskin olen ainoa, jolla myös yrityspuolelta liittymä kuluttajaliittymien lisäksi.




Tässä haastetta tuo se, että yritysliittymä on nimenomaan toisen tahon omistuksessa. Tällöin siis muokkauksia tai täyttä hallinnointia, laskutietojen tarkempaa tsekkausta yms. ei voida suoda käyttäjälle itselleen tehtäväksi itsepalveluna, ja nämä asiakassivuilla on juuri mahdollisia. Valtuuttaminen on tietysti asia erikseen mutta tällöinkään ei valtuutetulle saada suoraan tunnuksia itsepalveluna muokkaamiseen.


 


Liittymän käyttäjä saattaa monesti olla myös merkittynä pelkällä nimitasolla, ja tämän pohjalta pelkkää yhdistämistä oikealle henkilölle ei voi tehdä. Se vaatisi myös muita tunnistetietoja lisättäväksi käyttäjästä, jotta yritysliittymän linkittäminen voisi edes olla mahdollista oman hetun alla oleviin liittymiin. Tietysti ei ikinä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ja millaisia uusia mahdollisuuksia tällaisen toteuttamiseen vielä tulee :smileyhappy:


Tuo olisi tietysti näppärää jos yritysliittymän tietoja pääsisi edes tarkastelemaan yksillä ja samoilla tunnuksilla! 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15


Toinen kysymys on, että onko mahdollista yhdistää Telia Tunnusta ja tämän Yhteisön tunnusta yhdeksi? Olen joskus tehnyt ne erikseen ja haluaisin vain tämän Yhteisön tunnuksen käyttööni kaikkialla.




Tähän jäikin vielä vastaamatta!
Yhteisöön voi kirjautua myös Telia Tunnuksella, jos klikkaa Yhteisössä Kirjaudu -> Luo tunnus -> Minulla on Telia Tunnus: Valitse käyttäjänimi Yhteisöön


 


Nyt kun nämä on kuitenkin alunperin luotu sinulle erikseen, niin uskoisin että jälleen jos etenet tuolla, ja koitat valita käyttäjänimen Yhteisöön, tulee tuo jo aiemmin saamasi herja että käyttäjänimi on jo valittu, valitse toinen. Eli tällöin onnistuu vain uuden käyttäjänimen luominen.


 


Mutta voin tätä vielä tiedustella ja palata asiaan myöhemmin :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Voimme kokeilla yhdistää tunnukset, laita minulle privaan sinun Telia-tunnus sekä siihen liitetty mailiosoite :)

Vastaa