Telian lähettämiä maileja Gmailin roskapostiin


Meillä on ongelma ja sen ratkaisuun tarvitsemme nyt teitä arvon yhteisöläiset. Gmail merkkaa osan meiltä lähetetyistä sähköpostiviesteistä virheellisesti roskaposteiksi. Auta meitä klikkaamalla näiden viestien kohdalla Gmailin ”Ei roskapostia” –nappulaa.


 


Gmail merkkaa roskapostiksi mm. Telia TV mobiilissa –palvelun salasananvaihtoviestin, verkkokaupan tilausvahvistuksia sekä osan vikailmoituksista lähtevistä viesteistä (INCTSF-alkuisella viitteellä olevat vikailmoitukset). Mitä enemmän meidän lähettämiä tärkeitä viestejä merkataan tavallisiksi, sitä varmemmin ne saapuvat normaalisti suoraan Saapuneet-kansioon Roskaposti-kansion sijasta.


 


Sähköpostien luokittelu Gmailissa riippuu vahvasti käyttäjien tekemistä ilmoituksista. Jos suurin osa käyttäjistä merkkaa tietyn viestin roskapostiksi, menevät samanlaiset viestit silloin roskapostiin kaikilla. Sama toimii myös toisinpäin, eli jos roskapostiksi merkatuista viesteistä poistetaan roskapostimerkintä, viestit tulee jatkossa oikein Saapuneet-kansioon.


 


Vinkki: Alle 30 päivää sitten lähetetyt viestit löytyvät Gmailin roskapostikansiosta, joka on nimetty valitun kielen mukaan mm. Roskaposti-, Spam- tai Skräppost-kansioksi.


 


Kaikki nyt joukolla tarkistamaan Gmail-roskapostikansion sisältö ja jos sieltä löytyy meiltä lähetetty viesti niin toimi yllä mainitulla tavalla. Kiitos jo etukäteen ☺️


 


EDIT Tero 2.8.2017: Ongelma on palannut. Korjaustoimet ovat käynnissä, aikataulu ikävä kyllä avoinna tällä hetkellä.


18 kommenttia

Ette sitten pyydä googlea ettei se pistä niitä teidän emaileja spammin tai vaihdatte email osoitteen josta lähetätte niitä?.

suomeksi siis käytätte eri email osoitteita mainoksille ja asia emaileille niin ne ei mene sinne?.Mainoksien takiahan ne sinne spammin menevät? :D

Tästä ko. ongelmasta on tosiaan tehty vikari Googlen suuntaan ja kyllä tässä on varmasti erilaisia vaihtoehtoja pohdittu tilanteen parantamiseksi. :smileyhappy:

Toivotaan tosiaan, että pian saataisiin muutosta asiaan!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Gmailiin riittää kun kerran klikkaa "Ei roskapostia" -nappulaa, mulla ei ainakaan ole mennyt Telian maileja roskapostiin ;)

Kunniamerkki +10

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 

Kunniamerkki +14

@kefiiri kirjoitti:

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 


Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.


@tilasto kirjoitti:

@kefiiri kirjoitti:

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 


Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.


Juuri näin!

 

Itselläni on saunalahden sähköposti vuosikausien takaa ja esim. kännykän kautta sähköpostin lähettäminen ei vain ole koskaan toiminut enkä ole saanut toimimaan. Gmail toimii täysin moitteetta. Kannattaa myös miettiä operaattorin motiiveja ilmaisen sähköpostitilin luovuttamiseksi - tarkoituksena on nimenomaan lukita asiakas niin, että jatkossa operaattorin kilpailuttaminen olisi vaikeampaa.

Kunniamerkki +10

Tämä Telian ja jo Soneran aikanen s-posti on kyllä niin surkea esitys, ettei enää huonommasta väliä.

Aivan pohjanoteeraus.

 

Surkeinta tässä on se, että käytän tätä "virallisena" henkilökohtaisena s-postina. Telia (Sonera) eivät ole tehneet elettäkään eivätkä sitä arvatenkin tule koskaan tekemäänkään, että tämän käyttö olisi asiakkalle edes jotenkin siedettävää valtaisan roskapostitulvan keskellä.

 

Mutta...eipä sitä kaveria (lue, roskapostittajia) jätetä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Kayttajako kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:


@kefiiri kirjoitti:

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.


 


Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?


 




Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.




Juuri näin!


 


Itselläni on saunalahden sähköposti vuosikausien takaa ja esim. kännykän kautta sähköpostin lähettäminen ei vain ole koskaan toiminut enkä ole saanut toimimaan. Gmail toimii täysin moitteetta. Kannattaa myös miettiä operaattorin motiiveja ilmaisen sähköpostitilin luovuttamiseksi - tarkoituksena on nimenomaan lukita asiakas niin, että jatkossa operaattorin kilpailuttaminen olisi vaikeampaa.




Pikkuinen ero on se että onko se kotimainen joka ei lue ja käytä sähköpostisi tietoja mainostustarkoituksessa kuten Gmail tekee. Tosiaan sillä saadaan myös "parempaa" palvelua kun mainokset oikeasti paljon kiinnostavampia.


 


Ilmaisia ja kotimaisiakin vaihtoehtoja edelleen on kuten https://meiliboxi.fi/ on osoittanut. Tosin kun mikään ei ole ilmaista niin palvelukin sen mukaista. Asiakaspalvelu ei sitä mitä ehkä jossakin on mutta kaikkihan tietää ettei Googlella oikein ole aspaa kun se on todellakin kallista. 

Kunniamerkki +14

Tottahan se on että mikään ei ole ilmaista, aina sen joku maksaa jossain muodossa. Näistä uusista ja pienistä "firmoista" ei oikein koskaan tiedä onko se vielä huomenna pystyssä. Tokihan Microsoft ja Google myös voivat lopettaa ilmaisen sähköpostinsa milloin tahansa, mutta epätodennäköisempää se kuitenkin on.

 

Hotmaili on ollut 15v käytössä mulla, ensin ilmainen ja sitten maksullinen plus/office365 ja jos sitä Microsoft on lukenut niin siinähän on sitten. Asiakaspalvelu ainakin Microsoftilla outlookkiin liittyen on toiminut loistavasti ne pari kertaa kun sinne olen joutunut ottamaan yhteyttä, Googlesta en tiedä miten toimii tai ei toimi.

Mitään salaista viestintää kun ei kannata minkään sähköpostin kautta harrastaa, oli se sitten kotimainen tai ulkomainen.

Hyvä kuitenkin että on vaihtoehtoja olemassa joista jokainen voi valita itselleen sopivan, siltikään en suosittele operaattorin sähköpostipalveluita.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

Tottahan se on että mikään ei ole ilmaista, aina sen joku maksaa jossain muodossa. Näistä uusista ja pienistä "firmoista" ei oikein koskaan tiedä onko se vielä huomenna pystyssä. Tokihan Microsoft ja Google myös voivat lopettaa ilmaisen sähköpostinsa milloin tahansa, mutta epätodennäköisempää se kuitenkin on.


 


Hotmaili on ollut 15v käytössä mulla, ensin ilmainen ja sitten maksullinen plus/office365 ja jos sitä Microsoft on lukenut niin siinähän on sitten. Asiakaspalvelu ainakin Microsoftilla outlookkiin liittyen on toiminut loistavasti ne pari kertaa kun sinne olen joutunut ottamaan yhteyttä, Googlesta en tiedä miten toimii tai ei toimi.


Mitään salaista viestintää kun ei kannata minkään sähköpostin kautta harrastaa, oli se sitten kotimainen tai ulkomainen.


Hyvä kuitenkin että on vaihtoehtoja olemassa joista jokainen voi valita itselleen sopivan, siltikään en suosittele operaattorin sähköpostipalveluita.




Näin se on aina että meneekö pulju matalaksi. Paras olisi hankkia oma verkkotunnus niin saa siirrettyä osoitetta minne tahtoo ja saa pidettyä saman osoitteen.


 


iki.fi on yksi tälläinen myös joka mahdollistaa saman osoitteen pitämisen "ikuisuuden". Voit sitten ohjata vaikka meilit Googlen palveluun.


 


Googlella ei ole asiakaspalvelua oikein olemassa 🙂 Joku voi yrittää löytää. Microsoftilla tosiaan asiakaspalvelu on ja toimiihan se ainakin Office365 puolella. Kyllähän itse sielä yrityspuolella varsinkin käynyt aspassa asioita läpi...


 


Voit itse allekirjoittaa sähköpostit PGP avaimellasi. Tietenkin niin ettei se PGP-avain ole palvelussa ja vastaanottaja sitten voi avata sen. Salaa itse, laita liitteeksi meiliin ja lähetä, sitten se on salattu mikä tahansa muukin. Toki jos joku kaappaa sen niin voihan sitä lähteä purkamaan vain :)


 


--


 


Mutta samaa mieltä olen, en suosittele operaattorin postipalveluja myöskään koska eivät ole heidän ydintoimintaa ja vähän ns. sivutuotteena pyörii. Toki erona miten sitten toimitaan Suomen lain alla kuin ulkomailla paikallisten lakien alla. Siksi täälä roskapostien filtteröintikään ei ole niin tehokasta mutta myöskin vikana on se ettei sähköpostipalvelinten ylläpitäjät ole kiinnostuneita kovinkaan paljon huolehtimaan toiminnasta.


 


Just tossa yksi brittiläinen oli saanut vero.fi domainista väärennetyn meilin. Tämänkin voisi estää jos olisi asiat kunnossa mutta eipä yleensä ole.


 


Se että sähköposti ei alunperin ole oikein turvallinen ja sitä ei oikein voi varmentaa kuka todellisuudessa lähetti tekee siitä ns. turvattoman. Onneksi sitä on laajennettu erilaisilla systeemeillä joita tosiaan on moni laiska käyttämään. Esim Telian kuluttajapostit eivät sitä käytä joka aiheuttaa sen että osoitetta voi helposti väärentää koska vastaanottaja ei voi varmentaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tämä taitaa lähinnä vastata Googlen asiakaspalvelua : https://www.google.com/intl/fi/contact/


@tilasto kirjoitti:

Tottahan se on että mikään ei ole ilmaista, aina sen joku maksaa jossain muodossa. Näistä uusista ja pienistä "firmoista" ei oikein koskaan tiedä onko se vielä huomenna pystyssä. Tokihan Microsoft ja Google myös voivat lopettaa ilmaisen sähköpostinsa milloin tahansa, mutta epätodennäköisempää se kuitenkin on.

 

Hotmaili on ollut 15v käytössä mulla, ensin ilmainen ja sitten maksullinen plus/office365 ja jos sitä Microsoft on lukenut niin siinähän on sitten. Asiakaspalvelu ainakin Microsoftilla outlookkiin liittyen on toiminut loistavasti ne pari kertaa kun sinne olen joutunut ottamaan yhteyttä, Googlesta en tiedä miten toimii tai ei toimi.

Mitään salaista viestintää kun ei kannata minkään sähköpostin kautta harrastaa, oli se sitten kotimainen tai ulkomainen.

Hyvä kuitenkin että on vaihtoehtoja olemassa joista jokainen voi valita itselleen sopivan, siltikään en suosittele operaattorin sähköpostipalveluita.


Gmailiin on päädytty sen takia ettei muilla ollut tarpeeksi hyviä webmaileja(tai ei ollut ollenkaan).Eipä itselläni ole mitään valittamista ja googlen tyypit tietää mitä tekevät eli toimii 24/7.Yhdessä vaiheessa osa firmoista ei suostunut hyväksymään gmailia mutta nykyisin taitaa kaikki sen hyväksyä?.Googlen spammi filtteri on luultavasti paras mitä on ja tietoturvakin on omasta mielestä hyvässä kunnossa.Tossa on myös se hyvä/huono puoli eli käyttäjät kun pistää jonkun emailin spammiksi niin se sitten pistetään muiltakin.Uudet käyttäjät ei taida olla ikinä kokeneet mitä tarkoittaa spammäys joten eivät taida ymmärtää miksi vanhemmat käyttäjät pitää asiaa vähän tärkeänä. :D

 

/offtopic

Gmailissa pystyy myös lähettämään isompia liitetiedostoja kuin muissa palveluissa eikä sieltä lopu tila kesken ja on vielä ilmainen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Ongelma on palannut. Korjaustoimet ovat käynnissä, aikataulu ikävä kyllä avoinna tällä hetkellä.

 Lisäsin aloitusviestiin yllä olevan tekstin.

Kunniamerkki +4



















Telia.se2018-09-17


Mobiilikeskeytys

TÄRKEÄ VAROITUS
: xxx xxx
xxx



Olemme todella pahoillamme palvelun keskeytyksestä, joka hidasti mobiilidataasi. Pahoitellaksemme aiheuttamaamme vaivaa haluamme tarjota sinulle välittömästi korvauksen.

Ole hyvä ja täytä alla oleva kaavake saadaksesi oman lahjasi, joka lähetetään sinulle 1-2 arkipäivän sisällä.


 
 

 


Moro Tero!Tulee tälläsiä Roska,huijaus spostejakin nykyään..Voikos muuta tehä kun poistaa?T:xxx.


 


Edit Tero: poistin viestistä henkilökohtaiset tiedot sekä linkin

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@LEIJONA11 kiitos kun kerroit, välitän eteenpäin. Katsotaan mitä tälle voidaan tehdä. Ennen poistoa niin merkkaa ko. viesti Gmailissa roskapostiksi ja poista se sitten.

Liittyykö tämä ongelma myös viestiini jonka Telialta sain. Siinä sanotaan että "sähköpostipalvelusi toimittajalta (gmail) saatujen virhepalautteiden mukaan laskujasi ei ole voitu toimittaa ilmoittamaasisähköpostiosoitteeseen." Tuli siis paperilasku kotiin ja seuraava on lapun mukaan maksullinen. No, olen kuitenkin saanut ko. laskun mailiini...!?!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Blueroan@  kirjoitti:

Liittyykö tämä ongelma myös viestiini jonka Telialta sain. Siinä sanotaan että "sähköpostipalvelusi toimittajalta (gmail) saatujen virhepalautteiden mukaan laskujasi ei ole voitu toimittaa ilmoittamaasisähköpostiosoitteeseen." Tuli siis paperilasku kotiin ja seuraava on lapun mukaan maksullinen. No, olen kuitenkin saanut ko. laskun mailiini...!?!


Tarvitsisimme tarkemmat tiedot tästä, eli laitatko meille suoraan joko Häiriöilmoitus tai sitten soittopyyntö. Tietoja, mitä tarvitaan on: mistä osoitteesta ja milloin ja mihin sähköpostiosoitteeseen, että saisimme asiaa tutkittua. 

Vastaa