Tuntemattomia palvelumaksuja laskulla

  • 18 June 2019
  • 1 kommentti
  • 15 katselukertaa

Hei,


 


Olin telia chatissa yhteydessä kahden asikaspalveljan kanssa ja todella pettynyt!


 


Kerroin että laskuuni on ilmestynyt 3 tuntematonta maksua. Viestit ja multimedia viestien kohdalle.


Kaikki maksut kolmena peräkkäisenä sunnuntaina, samoina kellon aikoina. Enkä ollut edes niinä aikoina varmasti käyttänyt puhelintani!


Olin tarkistanut kaikki puhelimestani ja sovelluksista enkä ollut mitään vahingossakaan tilannut yms.


 


Asiakaspalveljoita ei oikeen kiinnostanut eivätkä ehdottanu mitään ratkaisua. Ensimmäiseltä palveljalta sain vastauksen "ei ne sinne itsestäänkään ilmesty". 


 


Vähän ajan päästä otin uudestaan yhteyttä chatissa toisen asiakaspalveljan(Joel) kanssa ja kerroin uudestaan ongelmani.


Kysyi olenko ottanut yhteyttä kyseisen palvelutarjoajan kanssa.


Sanoin että ei ole mihinkään ottaa yhteyttä kun ei löydy googlettamalla. Ja kysyin vielä näkeekö ne sieltä mistä lasku on tullut.


Kuulemma googlettamalla nekin yleensä ettii niitä.


 


Ei missään vaiheessa kumpikaan ehdottanut minulle muuta kuin ottaisin yhteyttä hämärän melko tyhjän engalnnin kielisen nettisivun kanssa.


Kysyin sit itse, voiko sulkee lisäpalvelut ettei menis enempää rahaa. Sen sit myös sain.


 


Todella outoa kuitenkin että laskuuni laitetaan jotain mitä en ole koskaan mistään edes vahingossa tilannut, eikä telia voi tehdä asialle mitään!?


Eikö teillä ole jotain rajoja ettei ihan kaikki huijaus sivut yms ala laskuttaa yhtäkkiä asiakkaita??


Jatkuvasti saan myös soittoja Belgian numeroista yms. En vastaa ja estän aina. Enkä jaa numeroani mihinkään !


 


Edit EssiJn: muokattu otsikkoa


1 kommentti

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Hei @AsiakasIV ja tervetuloa Yhteisöön!

Ikävä kuulla, että sinulla jäi asioinnin jälkeen tuollainen fiilis.



Se on totta, että matkapuhelinverkko tai SIM-kortti eivät voi aiheuttaa itsestään laskutusta ilman päätelaitteesta tulevaa käskyä. Koska kyseessä ei ole Telian tuottama palvelu, emme näe palvelun sisältöä ja tilaustietoja. Toimimme tällaisissa tilanteissa ainoastaan laskuttajan roolissa, joten siitä syystä sinun tulee ensisijaisesti ottaa yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan. Osa palveluntarjoajista vastaa viesteihin hyvinkin nopeasti.

Jos et mielestäsi ole tilannut mitään palvelua, olisiko joku toinen henkilö päässyt käsiksi puhelimeesi?

Vastaa