Uusi reititin pätkii urakalla

  • 17 March 2019
  • 5 kommenttia
  • 43 katselukertaa

Otin käyttöön TeliaTV:n ja asensin siihen kuuluvan reitittimen käyttöön. Yhteys pätkii todella paljon, eilen tunnin sisään neljä kertaa poikki. Kun toimii, niin on nopea ja hyvä, mutta aivan liikaa katkoja. Mikä avuksi?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@ilkkahuutaja@  kirjoitti:

Otin käyttöön TeliaTV:n ja asensin siihen kuuluvan reitittimen käyttöön. Yhteys pätkii todella paljon, eilen tunnin sisään neljä kertaa poikki. Kun toimii, niin on nopea ja hyvä, mutta aivan liikaa katkoja. Mikä avuksi?


Heippa @ilkkahuutaja ja toivotan lämpimästi Tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan kanssamme erilaisista asioista :smileyhappy:

 

Mikä reititin sinulla on käytössäsi? Katkooko yhteys langattomasti vai tekeekö samaa nettikaapelin kanssa? 

Käytössä on Telia Hybrid Router Fast 5370 Air. En ihan ymmärrä mitä tarkoitat kysymyksellä, mutta reititin itse heittää valot punaiselle ja hakee yhteyttä muutaman minuutin "sammahduksen" jälkeen. Se on ethernet kaapelilla kodin "pääkoneessa" ja jakaa yhteyden kahdelle muulle käyttäjälle. Sammahtelu ei liity TeliaTV:n katseluun, koska sitä ei tehty katkeilun aikana (boxi sammutettuna oli).

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@ilkkahuutaja@  kirjoitti:

Käytössä on Telia Hybrid Router Fast 5370 Air. En ihan ymmärrä mitä tarkoitat kysymyksellä, mutta reititin itse heittää valot punaiselle ja hakee yhteyttä muutaman minuutin "sammahduksen" jälkeen. Se on ethernet kaapelilla kodin "pääkoneessa" ja jakaa yhteyden kahdelle muulle käyttäjälle. Sammahtelu ei liity TeliaTV:n katseluun, koska sitä ei tehty katkeilun aikana (boxi sammutettuna oli).


Alussa reititin hakee päivityksiä verkosta, mutta sen ei kuulu tehdä sitä jatkuvasti. Jos sen itse uudelleenkäynnistää, niin se aloittaa aina alusta päivitykset. Palaako siinä reitittimessä punainen valo powerin kohdalla? Jos joo, niin voisit olla meidän Häiriöilmoituksiin yhteydessä joko Chatin kautta tai sitten kirjaamalla meille Häiriöilmoituksen Päästäisiin tutkimaan linjan puolelta kokonaisuutta, mikä siellä häiriötä yhteydessä aiheuttaa. 

Juu, katkon tullessa palaa punainen valo powerissa noin ehkä minuutin. Pitääkö tehdä häiriöilmoitus juuri sen palaessa punaisena? sehän kestää kuitenkin vain lyhyehkön hetken.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@ilkkahuutaja@  kirjoitti:

Juu, katkon tullessa palaa punainen valo powerissa noin ehkä minuutin. Pitääkö tehdä häiriöilmoitus juuri sen palaessa punaisena? sehän kestää kuitenkin vain lyhyehkön hetken.


Modeemi menee virrattomaksi ja silloin palaa power-valo sen hetken, mutta jos se palaa kokoajan, niin silloin linjan puolelta voi olla jotain ongelmaa.

 

Vaikuttaisi alustavasti sille, tosin ilman liittymätietojen näkymisiä, että modeemi ei toimi kuten pitää. Suosittelen olemaan yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle, niin pystytään näkemään asia tarkemmin ja tarvittaessa saat uuden modeemin takuuvaihtona. 

Vastaa