Viallisen laitteen palauttaminen ja palvelun lopettaminen


Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Elikkäs tilasin Soneran 4G-liittymän ja siihen Huawein mokkulan. Liittymä sinänsä kyllä toimii nettiselailussa hyvin, mutta tietyt pilvipalvelut eivät toimi ko. liittymällä (eikä toimi muuten Soneran normi kännykkäliittymällä, muilla liittymillä toimii). Eli liittymä on vähän käyttökelvoton minulle. Alunperin ajattelin perua liittymän ja pitää mokkulan ja käyttää sitä toisen liittymän kanssa. No nyt kävi kuitenkin niin, että mokkula kesti käyttöä noin 20 tuntia ja meni mykäksi. Eli nyt minulla on rikkinäinen mokkula ja käyttööni sopimaton liittymä. Voinko tehdä ihan normaalin 14 vrk mukaisen palvelun päättämisen ja lähettää mokkulan takaisin rikkinäisenä?


11 kommenttia

Mikäs tilanne tämän kanssa on?


 


Miten toi mokkula, ei puhu yhtään mitään? Ja mikä laite on kyseessä, onko testattu toisessa koneessa?


 


Sulla on ilmeisesti tuo parin viikon peruutusoikeus vielä voimassa? Käytännössä palautettavan laitteen tulee olla ehjä, piuhat ja muut mukana ja myyntipakkauksenkin tulee olla ehjä.


Nämä tämmöset tilanteet käsitellään kuitenkin tapauskohtaisesti. Onko sulla käytössä Facebook tai Twitter? Yhteyttä toki voi ottaa myös esim. Omien Sivujen kautta. Voisit kanavia hyödyntäen laittaa viestiä tulemaan niin päästään katsomaan tätä tarkemmin.

Ei se oikein niinkään voi mennä, että saa valmiiksi viallisen tai heti vikaantuvan laitteen ja sen takuukorjauksen aikana menettää palautusoikeuden. Eri asia, jos kyseessä joku käyttäjän huolimattomuudesta johtunut vika, esim. pudonnut puhelin tai vastaava.

Voi sinua kun menit ostamaan soneralta *******oja laitteita ja palveluita. Huaweista varsinkin kun kyse niin *******empaa on vaikea löytää.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Joo, virheen menin tekemään kun Soneralta otin tän palvelun 🙂 Eli kyseessä on wifi mokkula, joten toiminta ei riipu koneesta. Mykkä mikä mykkä. Olin Soneran aspaan yhteydessä ja Niko niminen henkilö kivenkovaan väitti, että rikkinäistä laitetta ei saa palauttaa, vaan se on lähetettävä huoltoon. Jos mokkulan huolto kestää yli 14 päivää, eli enenmmän kuin kaupanperuutusaika, niin voi voi. Mokkula lähti huoltoon Scf:lle ja sieltä tuli ilmoitus, että lähtee eteenpäin valmistajan huoltoon. Eli tuo peruutusaika menee ihan varmasti umpeen. Itse liittymästä olin yhteydessä vikapalveluun ja sielät käskettiin aktivoida open gate tai soittaa Helpsonoin. Pääsin kuitenkin kirjautumaan puhelimella tuohon ohjausappsiin useamman yrityskerran jälkeen, eli open gate on turha ja ei ole ratkaisu ongelmaan. Edelleenkin muilla liittymillä palveluun pääsee kirjautumaan. Eli palvelu on käyttökelvoton minulle, mutta en pysty perumaan rikkoutuneen mokkulan vuoksi. Joutuu kait olmaan kuluttajaneuvontaan yhteydessä...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@AsiakasY kirjoitti:

Joo, virheen menin tekemään kun Soneralta otin tän palvelun 🙂 Eli kyseessä on wifi mokkula, joten toiminta ei riipu koneesta. Mykkä mikä mykkä. Olin Soneran aspaan yhteydessä ja Niko niminen henkilö kivenkovaan väitti, että rikkinäistä laitetta ei saa palauttaa, vaan se on lähetettävä huoltoon. Jos mokkulan huolto kestää yli 14 päivää, eli enenmmän kuin kaupanperuutusaika, niin voi voi. Mokkula lähti huoltoon Scf:lle ja sieltä tuli ilmoitus, että lähtee eteenpäin valmistajan huoltoon. Eli tuo peruutusaika menee ihan varmasti umpeen. Itse liittymästä olin yhteydessä vikapalveluun ja sielät käskettiin aktivoida open gate tai soittaa Helpsonoin. Pääsin kuitenkin kirjautumaan puhelimella tuohon ohjausappsiin useamman yrityskerran jälkeen, eli open gate on turha ja ei ole ratkaisu ongelmaan. Edelleenkin muilla liittymillä palveluun pääsee kirjautumaan. Eli palvelu on käyttökelvoton minulle, mutta en pysty perumaan rikkoutuneen mokkulan vuoksi. Joutuu kait olmaan kuluttajaneuvontaan yhteydessä...




Hei AsiakasY! Jos tuo liittymä on käyttökelvoton, niin voit perua sen käsittääkseni erikseen perumisilmoituksella : https://www.sonera.fi/palvelu/lomake/perumisilmoitus


Tuon mokkulan kohdalla joudut odottamaan, kunnes on selvitetty siinä oleva vika. Tietenkin, jos se paljastuu valmistusviaksi niin sinulla on oikeus palauttaa laite maksutta vaikka sen huolto kestäisi yli tuon 14 päivää. 


Ostoksen palautusoikeus : http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/12/05/ostoksen-palautusoikeus-kirjattu-lakiin-vain-etakaupassa

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

No eipä onnistu pelkästään liittymän peruminen, kun on kyseessä liittymän ja mokkulan sisältävä tarjouspaketti ja määräaikainen sellainen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Niinpä siinä vain kävi, että tänään umpeutui 14 vrk palautusoikeus. Arvatkaa onko mokkula tullut huollosta takaisin ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@AsiakasY kirjoitti:

Niinpä siinä vain kävi, että tänään umpeutui 14 vrk palautusoikeus. Arvatkaa onko mokkula tullut huollosta takaisin ?




Kyllä tuon pitäisi pystyä kaiken järjen mukaan perumaan, jos vika todetaan takuunalaiseksi. Luitko tuosta @RaMaria :n viestistä, kun hän kirjoitti: "Nämä tämmöset tilanteet käsitellään kuitenkin tapauskohtaisesti. Onko sulla käytössä Facebook tai Twitter? Yhteyttä toki voi ottaa myös esim. Omien Sivujen kautta. Voisit kanavia hyödyntäen laittaa viestiä tulemaan niin päästään katsomaan tätä tarkemmin."


 


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Olen ollut Chatin kautta yhteydessä asian tiimoilta ja vastaus oli lähinnä voivottelua rikkinäisen laitteen vuoksi ja toiveajattelua että laite saapuisi ennen palautusoikeuden umpeutumista. Muistihan asiakasneuvoja kuitenkin tiedustella onko tarvetta uusille palveluille. Eli nyt on seuraavat 24 kk pahimmassa tapauksessa täysin käyttökelvottomat romut käsissä ja maksut juoksee. No saahan sitä bisnestä näinkin tietysti kasvatettua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@AsiakasY kirjoitti:

Olen ollut Chatin kautta yhteydessä asian tiimoilta ja vastaus oli lähinnä voivottelua rikkinäisen laitteen vuoksi ja toiveajattelua että laite saapuisi ennen palautusoikeuden umpeutumista. Muistihan asiakasneuvoja kuitenkin tiedustella onko tarvetta uusille palveluille. Eli nyt on seuraavat 24 kk pahimmassa tapauksessa täysin käyttökelvottomat romut käsissä ja maksut juoksee. No saahan sitä bisnestä näinkin tietysti kasvatettua.




Tästä asiasta Sinun kannattaa tehdä reklamaatio. Tässä kejussa on NikoNo neuvonut, miten se ainakin onnistuu: http://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Miten-tehdaan-reklamaatio/td-p/99906


 


Tai sitten tässä: https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto?&path=


 


Kuvaile siis selkeästi mitä on tapahtunut ja mikä on vaatimuksesi asiassa. Näin varmasti saadaan selvitettyä kumpaatakin osapuolta miellyttävä lopputulos.


 


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Eipä ole mokkulaa vieläkään kuulunut huollosta. Hidasta on...

Vastaa