26.9. häiriötilanne - tilannetietoja

  • 26 September 2022
  • 24 kommenttia
  • 50 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Havaitsimme telia.fi-verkkosivuston toiminnassa ja Minun Telia-portaalin toiminnassa häiriöitä hieman ennen klo 13. Palveluihin kirjautuminen ei välttämättä onnistu tai sivusto ei näytä sisältöä. 


 


Järjestelmähäiriön vuoksi myös asiakaspalvelumme kyky tehdä muutoksia palveluihin on osittain estynyt. 


Korjaus on korkealla prioriteetilla käynnissä. 


 


 


Edit 27.9. klo 9.40:

Tällä hetkellä vielä häiriötä voi ilmetä Prepaidin lataamisessa, mobiilivarmenteen käytössä sekä Minun Teliassa. Jälkimmäisessä selaimen välimuistin ja evästeiden tyhjentämisestä voi olla hyötyä.


Löydät häiriötiedotteen sivuiltamme.


24 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>




Hyvä huomio ja tärkeä lisätieto. Tosiaan myös mobiilivarmenteen toiminnassa on samaan aikaan alkanut vika, joka linkittyy tähän yleiseen häiriöön. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Väliin ei tännekään päässy kirjautumaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Purnipsi  kirjoitti:

Väliin ei tännekään päässy kirjautumaan. 




Huomasimme myös saman, mutta nyt onneksi tuo tilanne taitaa olla ohi, ja Yhteisö toimii jälleen.


 



@Sekunti  kirjoitti:


@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>




Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.



 Mobiilivarmenteen osalta tilanne on yhä myös epävakaa, mutta oikein hyvä jos on toiminut!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Häiriön on havaittu vaikuttavan myös Prepaid lataus -sovelluksen toimintaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


Eipä tuo vieläkään toimi ihan ?

 

Ei pääse omavero, omakanta, omahoito ja Kelan -sivuille ainakaan mobiilivarmenteella 😕> 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67  kirjoitti:

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


Eipä tuo vieläkään toimi ihan ?

 

Ei pääse omavero, omakanta, omahoito ja Kelan -sivuille ainakaan mobiilivarmenteella 😕> 


Huomasin saman juuri. Käytän sen aikaa oman pankin tunnistautumista (OP Mobiiliavain) 👍>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minun Telia -sovelluksessa tulee tälläinen ilmoitus kun yrittää kirjautua sisään ?

 

Yritän vaihtaa mobiilivarmenteen vanhasta Apple Watchista uuteen AW Ultraan, ei onnistu. Liittyykö myös vikatilanteeseen?

Käyttäjätaso 1

@kiisseli67  kirjoitti:

Minun Telia -sovelluksessa tulee tälläinen ilmoitus kun yrittää kirjautua sisään ?





Kiitokset nostosta! Valitettavasti käynnissä oleva häiriö vaikuttaa myös Minun Telia -sovellukseen ja sen käyttöön.

Käyttäjätaso 1

@Kiran51  kirjoitti:

Yritän vaihtaa mobiilivarmenteen vanhasta Apple Watchista uuteen AW Ultraan, ei onnistu. Liittyykö myös vikatilanteeseen?




Valitettavasti käynnissä oleva häiriö vaikuttaa myös tähän, eli tällä hetkellä tuota ei ole mahdollista tehdä vaan täytyy odottaa siihen saakka, että ongelmatilanne on saatu ratkaistua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


Eipä tuo vieläkään toimi ihan ?

 

Ei pääse omavero, omakanta, omahoito ja Kelan -sivuille ainakaan mobiilivarmenteella 😕> 


Huomasin saman juuri. Käytän sen aikaa oman pankin tunnistautumista (OP Mobiiliavain) 👍>


Nyt toimii jälleen mobiilivarmenne 👍>

21:57 näyttää verkkosivujen toimivan taas

Ei ihan vaan toi puhelinliittymät välilehti toimi täysin.

Chat ei myöskään ilmeisesti pelaa omilla sivuilla. Tulee vain palaute -nappi näkyviin.

Ilmankos herjaa että ei ole prepaid numero vaikka samaa numeroo ladannut, vajaan vuoden ilman ongelmia. Ei auta kuin odotella, että korjaantuu tässä joku päivä:D

Telian appi avautui mobiilivarmenteella. En kuitenkaan edelleenkään pysty siirtämään mobiilivarmennetta uuteen puhelimeen. Saan vain virheilmoituksen ”Internal server error …”. Vikatila siis ilmeisesti jatkuu…

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Tilanne alkaa olla voiton puolella, mutta häiriötä voi vielä ilmetä Prepaidin lataamisessa, mobiilivarmenteen käytössä sekä Minun Teliassa. Jälkimmäisessä selaimen välimuistin ja evästeiden tyhjentämisestä voi olla hyötyä.


 


Löydät häiriötiedotteen sivuiltamme.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Kiran51  kirjoitti:

Telian appi avautui mobiilivarmenteella. En kuitenkaan edelleenkään pysty siirtämään mobiilivarmennetta uuteen puhelimeen. Saan vain virheilmoituksen ”Internal server error …”. Vikatila siis ilmeisesti jatkuu…




Jos siirto ei edelleenkään toimi, niin ole yhteydessä meidän asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta, jossa voidaan olla tutkia tuo tilanne tarkemmin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Huomasin vähän viiveellä, että häiriön jälkeen mobiilivarmenteesta katosi häirinnänestokoodi.

Haluan tuon pitää suojana. Senhän saa päälle lähettämällä tekstiviestin numeroon 15011 ja viestinä ESTO jonka perään kirjaimella alkava omavalintainen koodi. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Yaria  kirjoitti:

Huomasin vähän viiveellä, että häiriön jälkeen mobiilivarmenteesta katosi häirinnänestokoodi.


Haluan tuon pitää suojana. Senhän saa päälle lähettämällä tekstiviestin numeroon 15011 ja viestinä ESTO jonka perään kirjaimella alkava omavalintainen koodi. 




Häirinnänestokoodi näyttäisi toimivan testien mukaan normaalisti, eli tarvitsisimme tuosta häiriöilmoitusta, jotta pääsemme taklaamaan asiaa paremmin! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@HeikkiSul  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

Huomasin vähän viiveellä, että häiriön jälkeen mobiilivarmenteesta katosi häirinnänestokoodi.

Haluan tuon pitää suojana. Senhän saa päälle lähettämällä tekstiviestin numeroon 15011 ja viestinä ESTO jonka perään kirjaimella alkava omavalintainen koodi. 


Häirinnänestokoodi näyttäisi toimivan testien mukaan normaalisti, eli tarvitsisimme tuosta häiriöilmoitusta, jotta pääsemme taklaamaan asiaa paremmin! 


Viestin lukutaito! 😉> Kerroin tuossa, että se häirinnänestokoodi katosi, mutta sain sen takaisin päälle tuolla tekstiviestillä (ehkä en tarpeeksi selvästi).

Toimii nyt normaalisti. 👍>

 

Tämä oli vain tiedoksi muille miten sen saa päälle jos on ollut vastaavaa. 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mulla häiriön aikana ei kysynyt koodia ollekaan, vaan tunnistuspyyntö meni läpi puhelimeen asti. Kuitenkin se sitten epäonnistui. Hassu homma kokonaisuudessaan. Nyt toki toimii, aika korjasi ongelman. 

Vastaa