Asiakas on Soneralle vihollinen


Asiakassuhde Soneraan on enemmän vihollisuhde kuin mitään muuta. Kun palvelut mättävät niin silloin mättää ihan kaikki.

Taistelin 7 kk toimimattoman VDSL yhteyden kanssa. Hyvitykset toimimattomuudesta eivät vastanneet niitä vaivoja ja kuluja joita yhteyden kanssa taistelu vaati. Yhteys oli poikki ainakin 8 kertaa ja pisin katkos oli puolitoista viikkoa, 50 megan yhteys toimi vain 10 megaisena. Vaikka yhteys oli poikki tai hidas, piti Sonera Viihteestä silti maksaa. Asiointi asiakaspalvelun kanssa oli turhauttavaa. Jos luvattiin soittaa takaisin, ei soitettu ja asioiden hoitaminen kesti monta päivää.

Nyt joudun olemaan Soneran asiakas valokuituverkon rakentamisen vuoksi ainakin pari vuotta. Meillä kuluttajilla pitäisi oikeasti olla joku edunvalvoja, joka pystyisi vaikuttamaan tällaisen yhtiön toimintaan. 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Helmioksanen kirjoitti:

Asiakassuhde Soneraan on enemmän vihollisuhde kuin mitään muuta. Kun palvelut mättävät niin silloin mättää ihan kaikki.


Taistelin 7 kk toimimattoman VDSL yhteyden kanssa. Hyvitykset toimimattomuudesta eivät vastanneet niitä vaivoja ja kuluja joita yhteyden kanssa taistelu vaati. Yhteys oli poikki ainakin 8 kertaa ja pisin katkos oli puolitoista viikkoa, 50 megan yhteys toimi vain 10 megaisena. Vaikka yhteys oli poikki tai hidas, piti Sonera Viihteestä silti maksaa. Asiointi asiakaspalvelun kanssa oli turhauttavaa. Jos luvattiin soittaa takaisin, ei soitettu ja asioiden hoitaminen kesti monta päivää.


Nyt joudun olemaan Soneran asiakas valokuituverkon rakentamisen vuoksi ainakin pari vuotta. Meillä kuluttajilla pitäisi oikeasti olla joku edunvalvoja, joka pystyisi vaikuttamaan tällaisen yhtiön toimintaan. 




Hei Helmioksanen ja tervetuloa Klaaniin!


 


Kyllä meillä kuluttajillakin on oikeuksia ja myös keinoja toimimattoman laajakaistan suhteen. Voisit tehdä reklamaation Soneralle tuosta asiasta, joko Omien Sivujen Palvelupyynnön kautta https://www4.sonera.fi/OmatSivut/ tai perinteisesti kirjallisena : 


TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA


 


Kuluttajan edunvalvoja on Kilpailu-ja kuluttajavirasto : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/puhelin--ja-laajakaistaliittymat/laskutus/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Helmioksanen kirjoitti:

Asiakassuhde Soneraan on enemmän vihollisuhde kuin mitään muuta. Kun palvelut mättävät niin silloin mättää ihan kaikki.


Taistelin 7 kk toimimattoman VDSL yhteyden kanssa. Hyvitykset toimimattomuudesta eivät vastanneet niitä vaivoja ja kuluja joita yhteyden kanssa taistelu vaati. Yhteys oli poikki ainakin 8 kertaa ja pisin katkos oli puolitoista viikkoa, 50 megan yhteys toimi vain 10 megaisena. Vaikka yhteys oli poikki tai hidas, piti Sonera Viihteestä silti maksaa. Asiointi asiakaspalvelun kanssa oli turhauttavaa. Jos luvattiin soittaa takaisin, ei soitettu ja asioiden hoitaminen kesti monta päivää.


Nyt joudun olemaan Soneran asiakas valokuituverkon rakentamisen vuoksi ainakin pari vuotta. Meillä kuluttajilla pitäisi oikeasti olla joku edunvalvoja, joka pystyisi vaikuttamaan tällaisen yhtiön toimintaan. 




Tervetuloa @Helmioksanen minunkin puolestani. Mukavaa että olet täällä 🙂 Kieltämättä kuulostaa kyllä melkoisen tuskastuttavalta. Voisihan tuo helpomminkin sujua. Mitä tulee noihin hyvityksiin niin normi viankorjausaika on 48h vikailmoituksen jättämisestä (poislukien viikonloput ja arkipyhät), silloin kun liittymä ei toimi ollenkaan. Mikäli viankorjaus kestää jostain syystä kauemmin ja vian todetaan johtuvan Soneran verkosta, olet oikeutettu hyvityksiin.


 


@kiisseli67 tuossa kertoikin sinulle meidän reklamaatio ohjeen. Lisäksi meillä on somessa yhteydenottokanavia jota kautta voit vaikka lähettää tämän saman tarinan yhteystietoineen päivineen niin päästään paremmin selvittelemään olisko jotain vielä tehtävissä.

Vastaa