Asiakaspalvelu, missä sinä olet?

  • 8 November 2019
  • 2 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Itse olen työskennellyt asiakaspalvelussa kohta reilu 15 vuotta ja hyvin ymmärrän, että aina välillä sattuu ja tapahtuu. Se miten asiakaskohtaaminen tapahtuu on kaiken a ja o. Moni ongelma ei ole ongelma, kun on osaavat ja koulutetut asiakkaita kohtaavat henkilöt. Tänään minulle tuli taas ongelma Telian asiakaspalvelussa sen verran, että aloin etsimään palautekanavaa - ainoa minkä löysin on tämä... Sinänsä hyvä, että ollaan nähtävästi avoimia, mutta kyllä asiakkaana kaipaisin sinänsä sitä perinteistä palautelomaketta... Miten voidaan kehittää mitään, ellei palautetta systemaattisesti kerätä.. Ei nähtäväsi viime kokemuksien mukaani edes sitä yritetä tehdä. Palaute pitää saada annettua siinä kohtaa, kun itse haluaa eikä jäädä odottelemaan milloin mahtaa tulla, jos ollenkaan palautekysely asiaan liittyen. 

 

Tänään olin yhteydessä kirjautuneena asiakaspalveluuni ihmetellen saamaani laskua. Minulle oli aiemmin luvattua asiakaspalvelussa, että laskua ei eräästä perutusta liittymästä tule ja silti se laskutettiin. Sinänsä tämä ei minua haittaa, koska aina sattuu ja tapahtuu, mutta kun olin yhteydessä asiasta niin viitattiin vaan 14 vrk:n irtisanomisajan laskuun, joka oli kuulemma kerrottu minulle (tämäkin oli aikanaan virheellisesti kirjattu yhteydenotto, joka sattui face-to-face tilanteessa). Kerrottuani, että olen asiasta sopinut viestitse tämän jälkeen niin sain vastaukseksi, ettei hän löytänyt asiasta mainintaa viesteissä - eli saaden minut tuntemaan itseni valehtelijaksi... Asia saatiin kuitenkin sovittua, mutta tämä olisi pitänyt hoitua aivan toisin. Jälkikäteen tarkistin viestini ja löysin kyllä selvän viittauksen siihen, että asia hoidetaan niin, ettei laskuteta.. Ikävä kyllä en pääse vaihtamaan palveluntarjoajaa minusta riippumattomista syistä, mutta jatkuvat pettymykset asiakaspalvelussa alkavat ärsyttää. 

Palvelu on asiakkaille koko ajan tärkeämpää, joten nyt tarkkuutta!


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @A_Hankala ja lämpimästi tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Nyt ei ole asiat menneet kuin Strömsössä, ikävää että näin on päässyt käymään.


Tuosta palautteen antomahdollisuudesta puheen ollen, voisin suositella tätä mitä itse olen käyttänyt kun on ollut tarvetta ottaa yhteyttä asiakaspalveluun kirjallisesti : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@A_Hankala@  kirjoitti:

Itse olen työskennellyt asiakaspalvelussa kohta reilu 15 vuotta ja hyvin ymmärrän, että aina välillä sattuu ja tapahtuu. Se miten asiakaskohtaaminen tapahtuu on kaiken a ja o. Moni ongelma ei ole ongelma, kun on osaavat ja koulutetut asiakkaita kohtaavat henkilöt. Tänään minulle tuli taas ongelma Telian asiakaspalvelussa sen verran, että aloin etsimään palautekanavaa - ainoa minkä löysin on tämä... Sinänsä hyvä, että ollaan nähtävästi avoimia, mutta kyllä asiakkaana kaipaisin sinänsä sitä perinteistä palautelomaketta... Miten voidaan kehittää mitään, ellei palautetta systemaattisesti kerätä.. Ei nähtäväsi viime kokemuksien mukaani edes sitä yritetä tehdä. Palaute pitää saada annettua siinä kohtaa, kun itse haluaa eikä jäädä odottelemaan milloin mahtaa tulla, jos ollenkaan palautekysely asiaan liittyen. 


 


Tänään olin yhteydessä kirjautuneena asiakaspalveluuni ihmetellen saamaani laskua. Minulle oli aiemmin luvattua asiakaspalvelussa, että laskua ei eräästä perutusta liittymästä tule ja silti se laskutettiin. Sinänsä tämä ei minua haittaa, koska aina sattuu ja tapahtuu, mutta kun olin yhteydessä asiasta niin viitattiin vaan 14 vrk:n irtisanomisajan laskuun, joka oli kuulemma kerrottu minulle (tämäkin oli aikanaan virheellisesti kirjattu yhteydenotto, joka sattui face-to-face tilanteessa). Kerrottuani, että olen asiasta sopinut viestitse tämän jälkeen niin sain vastaukseksi, ettei hän löytänyt asiasta mainintaa viesteissä - eli saaden minut tuntemaan itseni valehtelijaksi... Asia saatiin kuitenkin sovittua, mutta tämä olisi pitänyt hoitua aivan toisin. Jälkikäteen tarkistin viestini ja löysin kyllä selvän viittauksen siihen, että asia hoidetaan niin, ettei laskuteta.. Ikävä kyllä en pääse vaihtamaan palveluntarjoajaa minusta riippumattomista syistä, mutta jatkuvat pettymykset asiakaspalvelussa alkavat ärsyttää. 


Palvelu on asiakkaille koko ajan tärkeämpää, joten nyt tarkkuutta!




Tervetuloa minunkin puolestani, hienoa saada sinut mukaan Yhteisöön!


@kiisseli67 olikin jo antanut hyvän ja oikean neuvon, eli yhteydenottopyyntölomakkeen kautta voi mainiosti palautteen kirjoittaa ja me olemme sitten asiakkaaseen yhteydessä. Palautetta otamme mielellämme vastaan ja se hoituukin ihan kaikkien asiakaspalvelukanaviemme kautta.


 


Julkisilla kanavilla, eli esim. täällä voimme asioista keskustella yleisellä tasolla. Jos asiakastietoja on tarpeen tarkistella, siinä tapauksessa parhaat kanavat ovat mm. chat, Facebookin tai Twitterin yksityisviestit. Kirjautumalla telia.fi -sivustolle löydät omat tietosi, ja sitä kautta pääset chattailemaan meidän kanssamme. Puhelimitse meidät tavoittaa joko soittamalla meille tai varaamalla soittoajan, niin me soitamme sinulle.

Kirjaamme kaikki yhteydenotot ja viestit (chatit, yhteydenottopyynnöt....) jäävät talteen juurikin siksi, että niihin voidaan myöhemmin palata jos jotain asiaa täytyy jälkikäteen tarkistella. Onhan se myös turvana asiakkaalle, että löytyy mustaa valkoisella asioista joista on sovittu, ja myös meidän osalta kun asiakasneuvojia sekä kanavia on useampia. Pysymme kärryillä siitä mistä on keskusteltu ja mitä luvattu tehdä. Myös asiakaspuhelut nauhoitetaan, ja niitä aktiivisesti käytämmekin mm. henkilökunnan koulutuksissa.

Kertomasi mukaan asiat eivät ole menneet niinkuin pitää ja kiitos kun tämän palautteen meille annoit. Ilman muuta asiakastilanteet tulisi aina hoitaa tarkkuudella ja oikeanlaisella palveluasenteella. Olen kanssasi aivan samaa mieltä! Asia on nyt kuitenkin ilmeisesti kunnossa vai onko jotain missä voisimme vielä olla avuksi? Voit olla yhteydessä tarvittaessa ja halutessasi vielä, esim. tuon yhteydenottolomaakkeen kautta.

Vastaa