Asiakkuus vs. asiakastili

  • 28 October 2016
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Minulla ja perheelläni on useita Soneran matkapuhelin- ja nettiliittymiä. Ongelmana on se, että en ole ymmärtänyt miten ne kaikki voisi niputtaa saman asiakkuuden alle. Onko niin, että Sonera ymmärtää asiakkuuden olevan tiukukasti sidottu yksittäiseen liittymään (eli käytännössä puhelinnumeroon) vai onko jokin keino hallita omia liittymiään yhden asiakastilin kautta? Jos tällainen keino on olisi siitä hyvä informoida asiakkaita. Jos tällaista keinoa ei ole, ehdottaisin asian vakavaa tutkimista ja pikaista implementointa. En tiedä oletteko koskaan asiaa pohtineet, mutta paitsi asiakkaan kannalta yhden hallintaliitännän muodossa voisi tuollainen lähestymistapa auttaa Soneraa sitouttamaan asiakkansa omiin palveluihinsa paljon tehokkaammin kuin nykyinen olettamani lähestymistapa ymmärtää asiakas yksittäisenä liittymänä.

Itse olisin ainakin mitä kiinnostuneempi maksamaan kaikki maksuni yksittäisellä laskulla, jossa erittely liittymitäin kuin maksaa kuutta erillistä laskua kuukausittain tai hallitsemaan liittymieni ominaisuuksia siten, että kaikkiin on mahdollista saada samat palvelut samoilla ehdoilla suurinpiirtein yhdellä klikkauksella.


2 kommenttia

Kunniamerkki +14

Tätä on pohdittu ja toteutettukin jo.


 


Asiakkuus on henkilökohtainen, eli sidottu sinuun henkilönä.


Voit hallita useita omistamiasi liittymiä ja palveluita (omistamiasia = ovat sinun henkilötunnuksesi alla) kirjautumalla Omille Sivuille Sonera Tunnusta käyttäen. Sonera Tunnus luodaan verkkopankkitunnuksilla, lisäohjeita => http://sonera.fi/soneratunnus


 


Jos kirjaudut liittymäkohtaisella tunnuksella palveluun (esim. puhelinnumero), näet vain sen kyseisen liittymän tiedot.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tämähän on jo mahdollista/ ollut mahdollista liittymiä hankkiessa. Minulla on ollut useita vuosia näin, että kaikki liittymät ovat olleet minun asiakkuuden alla ja kaikkien liittymien laskut samalla laskulla eriteltyinä.


Asia vaati aikoinaan vain sen, että itse oli kaikkien liittymien omistaja ja muut käyttäjiä. Kaikkia liittymiä oli kätevä hallita Omilla Sivuilla Sonera Tunnuksilla.


Nyt ovat jo lapset "lentäneet pesästä", niin on liittymille tehty sitä mukaa omistajuuden vaihdos ja enää käytössäni/laskutettavana ovat vain omat liittymäni.

Vastaa