Avoin lasku, vaikka maksettu!


Hei!

 

Maksoin puhelinlaskun Osuuspankin tililtäni 22.8.2017 hyvissä ajoin ennen eräpäivää ja raha on tililtäni mennyt. Kun kävin katsomassa omia sivuja niin lasku on vieläkin siellä avoin. 

Voisitteko tarkistaa että laskuni maksu on tullut että saisin mielenrauhan asian kanssa. Kiitos.

 

Kun mielestäni aikasempaa on lasku näkynyt maksettuna jo seuraavana päivänä.


22 kommenttia

Kunniamerkki +14

@mikadooo kirjoitti:

Hei!

 

Maksoin puhelinlaskun Osuuspankin tililtäni 22.8.2017 hyvissä ajoin ennen eräpäivää ja raha on tililtäni mennyt. Kun kävin katsomassa omia sivuja niin lasku on vieläkin siellä avoin. 

Voisitteko tarkistaa että laskuni maksu on tullut että saisin mielenrauhan asian kanssa. Kiitos.

 

Kun mielestäni aikasempaa on lasku näkynyt maksettuna jo seuraavana päivänä.


Omilla sivuilla se näkyy 1-3 päivän kuluttua maksusta suoritettuna. Voit ottaa asiakaspalveluun yhteyttä, jos haluat varmistaa että suoritus näkyy reskontrassa. Omilla sivuilla ei ole mitään tekemistä reskontran kanssa, siellä voi näkyä ja varmasti näkyykin vaikka ei omilla sivuilla näykään vielä. En kyllä usko että tässä tapauksessa on mitään erikoista, mutta jos mielenrauhan vuoksi..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mikadooo kirjoitti:

Hei!


 


Maksoin puhelinlaskun Osuuspankin tililtäni 22.8.2017 hyvissä ajoin ennen eräpäivää ja raha on tililtäni mennyt. Kun kävin katsomassa omia sivuja niin lasku on vieläkin siellä avoin. 


Voisitteko tarkistaa että laskuni maksu on tullut että saisin mielenrauhan asian kanssa. Kiitos.


 


Kun mielestäni aikasempaa on lasku näkynyt maksettuna jo seuraavana päivänä.




Tervehdys @mikadooo! :smileyhappy:


 


Ei hätiä mitiä. Pankista laskun maksu kirjautuu Telian järjestelmään 2-3 arkipäivän päästä, joten siksi se näkyy vielä avoimena laskuna. Mikäli maksaisit Omilta Sivuilta tai Minun Telia -sovelluksen kautta niin tuolloin maksu kirjautuu välittömästi ajantasaisena.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@mikadooo kirjoitti:

Hei!


 


Maksoin puhelinlaskun Osuuspankin tililtäni 22.8.2017 hyvissä ajoin ennen eräpäivää ja raha on tililtäni mennyt. Kun kävin katsomassa omia sivuja niin lasku on vieläkin siellä avoin. 


Voisitteko tarkistaa että laskuni maksu on tullut että saisin mielenrauhan asian kanssa. Kiitos.


 


Kun mielestäni aikasempaa on lasku näkynyt maksettuna jo seuraavana päivänä.




Kyllä varmaan huomenna viimeistään näkyy maksettuna luulisin, minäkin maksoin op:n tililtä 22.8.17 oman puhelinlaskuni ja omilla sivuilla näkyy vieläkin avoimena vaikka on maksettu ;)

Kiitos paljon kaikille vastauksista. 🙂 Huomiseen pitää odotella sitten ja katsoa asiaa. 

Olen tänään aamusta asti välillä katsonut että onko omille sivuille lasku tullut maksettu tieto mutta ei näy vieläkään vaan edelleen avoinna väitetään olevan. Tänään tuli 3 päivää kun olen laskun maksanut ja olen eilen ja tänään tarkistanut että lasku on varmasti maksettu oikeilla tiedoilla. 

Tuleekohan se maksettu tieto vielä tänään vai joudunko koko viikonlopun odottamaan sitä ensi viikolle asti ja murehtimaan asiaa. 😞 Olen omien sivujen chatissakin tiedostellut asiaa niin sielläkin sanotaan että avoinna näyttää olevan että tieto tulee 1-3 päivän päästä ja tänään voi tulla vielä se tieto tai viimeistään ensi viikon alussa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Terve mikadooo!


Kuule ihan sama homma vielä näkyy avoimena minullakin, mutta ootellaan iltaan tai sitten maanantaina olisi jo pakko olla kuitattuna tuolla omilla sivuillakin ;)


Eikö tässä vielä hätä ole, kun OP on sen verran luotettava että jos siellä näkyy että on maksettu lasku niin se kans on :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@mikadooo ja @kiisseli67 Otan nämä molemmat tapaukset nyt seurantaan ja katsotaan maanantaina miltä tilanne näyttää. Poikkeuksellisen kauan kestää kyllä maksutietojen päivittyminen jostain syystä. Ja teillä molemmilla oli ilmeisesti sama pankki käytössä. Jos maanantainakaan ei vielä maksut meillä asti näy niin tehdään tästä sitten vikatiketti eteenpäin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Merja_J kirjoitti:

@mikadooo ja @kiisseli67 Otan nämä molemmat tapaukset nyt seurantaan ja katsotaan maanantaina miltä tilanne näyttää. Poikkeuksellisen kauan kestää kyllä maksutietojen päivittyminen jostain syystä. Ja teillä molemmilla oli ilmeisesti sama pankki käytössä. Jos maanantainakaan ei vielä maksut meillä asti näy niin tehdään tästä sitten vikatiketti eteenpäin.




Edelleen näkyy avoimena lasku, voisko sitä vikatikettiä pistää menemään vaan onko liian varhaista?


Lasku maksettu ja veloitettu OP:n tililtä 22.8.2017 Telian Danske Bankin tilille, kuittikin löytyy tarvittaessa sähköisessä muodossa ;)


Huhuu @Merja_J


@Merja_J kirjoitti:

@mikadooo ja @kiisseli67 Otan nämä molemmat tapaukset nyt seurantaan ja katsotaan maanantaina miltä tilanne näyttää. Poikkeuksellisen kauan kestää kyllä maksutietojen päivittyminen jostain syystä. Ja teillä molemmilla oli ilmeisesti sama pankki käytössä. Jos maanantainakaan ei vielä maksut meillä asti näy niin tehdään tästä sitten vikatiketti eteenpäin.


Juu sama juttu täällä että avoinna on vaikka maksettu op tililtä 22.8.2017 siihen telian tilille joka laskussa on. Itsellänikin maksu veloitettu tililtä ja tietysti kuitin saan itsekkin tarvittaessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Huhuu vaan sinnekin 🙂 Tulin itse iltavuoroon, joten en ollut heti aamusta tätä asiaa selvittelemässä. Mutta siis joo, maksettuna näkyy ja asia kunnossa. Vikailmoitusta ei tässä tapauksessa tarvita. Maksu on päivittynyt meidän systeemeihin nyt tänään ja muutama päivä tässä menee että se päivittyy sinne telia.fi -sivujen tietoihinkin. Maksutieto päivittyy siis ensin meidän järjestelmään ja siitä sitten telia.fi -sivuille. Yllättävän pitkään meni jostain syystä mutta pääasia että tämä on nyt ok.

Hei, mulla ihan sama tilanne. Lasku maksettu jo 22.8.2017 OP:n verkkopankissa, mutta yhä näkyy avoimena. 

Onkohan asia kunnossa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @pigo1712 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Eiköhän asia ole kunnossa ja laskut näkyy maksettuna viimeistään 3:n pankkipäivän päästä, jos ovat vasta tänään kirjautuneet tuonne Telialle.


Jos arveluttaa eikä jaksa odotella varmistusta, niin asian voi tarkistaa Chatista : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot

Kiitos @kiisseli67! Täytynee odotella muutama päivä. ?

Hei!

 

Joko muilla näkyy lasku maksettuna? Täällä ainakin on nytten niin että maksettuna näkyy. Illalla huomasin kun asioiltani kotiin tulin ja tarkistin asian.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@mikadooo kirjoitti:

Hei!


 


Joko muilla näkyy lasku maksettuna? Täällä ainakin on nytten niin että maksettuna näkyy. Illalla huomasin kun asioiltani kotiin tulin ja tarkistin asian.




Kappas niinpä näkyy ?


@mikadooo kirjoitti:

Hei!

 

Joko muilla näkyy lasku maksettuna? Täällä ainakin on nytten niin että maksettuna näkyy. Illalla huomasin kun asioiltani kotiin tulin ja tarkistin asian.


Kiitos vinkistä! Tarkistin asian ja tosiaan nyt näkyy lasku maksettuna. ? 

Miksi tv-paketin laskuja ei voi maksaa suoraan netistä mutta netin laskuja voi?.Voisitte yhdistää noi että voisi maksaa yhdellä laskulla kaikki tv/netti/puhelin laskut.

Kunniamerkki +14

@arapahoe kirjoitti:

Voisitte yhdistää noi että voisi maksaa yhdellä laskulla kaikki tv/netti/puhelin laskut.




 


Tuon pitäisi olla ihan mahdollista ns. yhteislaskulla. Mulla menee itselläkin kaikki yhdessa laskussa: Kännykkäliittymä, liikkuva netti, yhteys kotiin, Viihde mobiili ja kanavapaketti. Voi olla, että aspan pitää jotain ruuvata siellä ennen kuin kaikki menee yhteen laskuun, kannattaa laittaa viesti vaikka omien sivujen kautta asiasta.

Puhelinlaskun maksoin aamulla keskiviikkona 20.6.2018 ja edelleen näkyy avoimena.

Aikasempaa jo seuraavana päivänä näkynyt maksettuna.

Osuuspankin tililtä siis maksoin.

 

Kaikki tiedot laskussa oikein kun olen tarkistanut useampaan kertaan.

 

Mistä johtuu että avoimena näkyy vielä?

 

Toivon mukaan maanantaina sitten viimeistään näkyisi maksettuna.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@mikadooo@  kirjoitti:

Puhelinlaskun maksoin aamulla keskiviikkona 20.6.2018 ja edelleen näkyy avoimena.


Aikasempaa jo seuraavana päivänä näkynyt maksettuna.


Osuuspankin tililtä siis maksoin.


 


Kaikki tiedot laskussa oikein kun olen tarkistanut useampaan kertaan.


 


Mistä johtuu että avoimena näkyy vielä?


 


Toivon mukaan maanantaina sitten viimeistään näkyisi maksettuna.


 




Morjesta! Joskus noissa on tosi pitkä viive, joten jos olet maksanut oikeilla tiedoilla, niin huoli pois ja jussin viettoon!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mikadooo@  kirjoitti:

Puhelinlaskun maksoin aamulla keskiviikkona 20.6.2018 ja edelleen näkyy avoimena.


Aikasempaa jo seuraavana päivänä näkynyt maksettuna.


Osuuspankin tililtä siis maksoin.


 


Kaikki tiedot laskussa oikein kun olen tarkistanut useampaan kertaan.


 


Mistä johtuu että avoimena näkyy vielä?


 


Toivon mukaan maanantaina sitten viimeistään näkyisi maksettuna.


 




Hyvää huomenta @mikadooo,


 


Ei hätiä mitiä! :smileyhappy:


 


Laskut saapuvat ja kirjautuvat tilisiirron kautta viiveellä Telian järjestelmään eli useimmiten 2-3 päivän päästä. Tälle päivälle sattui myös juhannusaatto, joten olettaisin itsekin sen näkyvän Omilla Sivuilla maanantaina. Omien Sivujen laskuarkistostasi voi seurata nopeammin kuin "Laskut ja viestit"-osiosta, jonne tietääkseni tiedot muuttuvat hitusen hitaammin:


https://www.telia.fi/OmatSivut/tools.do?target=changeBilling


 


tai Liittymäni ja palveluni > Liittymä > Laskuarkisto


 


 


Hyvää tulevaa juhannusta!

Toivottavasti juhannuksen jälkeen olisi tieto sinne tullut. 

Olen vain tälläinen helposti huolestuvainen ihminen. :( 

 

Hyvää juhannusta myös teille! 

Vastaa