Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
28-10-2015
19:54
Muokattu
11-12-2015
15:38
TeroRe
Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa. Liittymä on mokkulassa. Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin). Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta. Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.
Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL
---
Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote
Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen
Hyvä asiakkaamme,
Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/
Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.
Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.
---
Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto
@KaisaKos kirjoitti:
Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.
Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.
Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.
Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.
Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.
Tilannepäivitys 11.12.2015
@TeroRe kirjoitti:
Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:
Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.
Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.
Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä
- Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
- Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc
Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.
Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
28-10-2015 23:30
30-10-2015 22:58
03-11-2015
15:57
Muokattu
03-11-2015
16:04
sain aspin avulla selvittettyä että olisi "kyse on mobiilimaksamisesta, joka tapahtuu nettiyhteyden välityksellä. Palvelun tilaamiseksi ei siis lähetetä tekstiviestiä, vaan maksaminen ja sen hyväksyminen tapahtuu palvelun sivuilla ja palvelu tunnistaa matkapuhelinliittymänumeron ja laskuttaa sen matkapuhelinlaskulla"
Hienoa vaan kun en ole mitään tehnyt matkapuhelilla enkä suffannutkaan kuin google,uutisivut yms.
asian perään tuli viel tylysti että "Ja asiakas on vastuussa liikenteestä, mikä lähtee simkoerilta. Ja tuon Dimocon asian voit selvittää ottamalla sinne yhteyttä" joten asiaa on turha selvitettä ainakaan aspin avulla yhtään pidemmälle.
05-11-2015 11:44
05-11-2015 11:46
10-11-2015 17:46
Mulla on tänään ilmestynyt 19,99€ laskulle. Mutta, kun en ole tänään edes tekstaria lähettänyt, niin vähän ihmetyttää...
10-11-2015 19:19
Ehdottomasti yhteyttä meille päin, jos laskulla on jotain joka ihmetyttää
11-11-2015 20:12
Minun tämänpäiväisessä laskussa oli 10 € + alv lisuke samasta paikasta. Epäilen minulla syyksi suomenkielistä nettikauppaa miniinthebox.com/fi mikä sitten osoittautui tullausvaiheessa kiinalaiseksi... 😞
Muutin nyt asetuksista tilausoikeudet: ei mitään. Riittääköhän tuo vai täytyykö modeemin asetuksia muuttaa (Soneran Huawei B593 S)?
12-11-2015 17:23
Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui, siinä oli ylimääräisiä maksuvaatimuksia joista minulla ei ollut mitään käryä. Otin heti yhteyttä Soneran asikaspalveluun tiedustellakseni mistä maksut ovat peräisin. He kehoittivat minun olevan yhteydessä palveluntarjoajaan. Minä lähetin viestin johon odotan vielä vastausta.