Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JanneAM
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Dimoco Europe Gmbh

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

441 vastausta
KristofferAlen
Telialainen
Telialainen
  • 5 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näen näissä yhteyksiä muutaman vuoden takaisiin palveluviesteihin ja niihin liittyviin kestotilauksiin (soittoäänet, taustakuvat, viikon vitsit jne.) jotka olivat aikamoinen villi-länsi ennen kuin ihmisiä valistettiin ja alalle tuli sääntelyä. Toivon mukaan myös mobiilimaksut saadaan näiden alkukankeuksien jälkeen toimivaksi systeemiksi, koska käteväähän tuo on. Oman haasteensa tietenkin tuovat ulkomaiset toimijat jotka eivät välttämättä aina leiki ihan sääntöjen mukaan.

 

http://plok1.blogspot.fi/2015/03/helvet-palvelutekstiviestit.html

 

http://plok1.blogspot.fi/2014/10/identifying-mobile-network-users.html

 

 

Teekki
Kommentaattori
  • 32 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tässä vielä linkki Malmwarebytesin blogiin, jossa käsitellään näitä mobiilimaksuhuijauksia. Olen jo aiemmin linkittänyt TheRegister.co.uk:n artikkelin jossa on lainattu tätä blogia...

 

https://blog.malwarebytes.org/online-security/2015/08/watch-out-for-costly-mobile-ads/

kjns
Kunniajäsen
  • 718 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Teekki kirjoitti:

Tässä vielä linkki Malmwarebytesin blogiin, jossa käsitellään näitä mobiilimaksuhuijauksia. Olen jo aiemmin linkittänyt TheRegister.co.uk:n artikkelin jossa on lainattu tätä blogia...

 

https://blog.malwarebytes.org/online-security/2015/08/watch-out-for-costly-mobile-ads/


 

Näköjään Malwarebytes on kanssani samoilla linjoilla tämän tekniikan riskeistä. Vaikka tää jonkun disainerin mielestä on mielettömän hieno tapa saada ihmiset ostamaan nopeasta ja miettimättä asioita netissä kännykällä, tässä on nämä varjopuolensa jotka pitäisi myös ottaa suunnittelussa huomioon.

 

"Being able to pay for things online when you have no payment card handy is potentially very useful, but the seeming lack of verification on the device owner’s side – would it really hurt to have to reply to a text confirming you want to make use of a service?"

 

Kuten aiemmin totesin, henkilöhtaisesti toivon että tämä palvelu kokee nopean ja kivuttoman kuoleman. Tämä on turha, tulee aiheuttamaan todella paljon selvitettäviä laskutuksia asiakkaille ja operaattoreille, sekä on toimintatapansa takia todella altis kaikenlaiselle väärinkäytölle. Puhumattakaan lasten tekemistä ostoksista isukkien ja äitykkien maksamilla liittymillä kun pelataan netissä jotain kivaa peliä joka tarjoaa vaikka kivoja virtuaalileluja edullista 15 euron kertamaksua vastaan. Ei varmistuksia, ei vahvistuksia, ei laskuja, ei mitään. Vain napin painallus ja maksu meni laskulle jos liittymälle ei ole laittanut estoja päälle.

 

Tällaisen laskutustavan tarjoaminen vaatisi mielestäni operaattoreille kovennettua vastuuta maksunvälityksestä. Tämän kyseisen maksutavan pitäisi myöskin olla oletuksena pois päältä joka ikisessä liittymässä, ja se aktivoitaisiin päälle vain asiakkaan nimenomaisesta pyynnöstä. Esto ei myöskään saisi olla liitettynä palvelunumeroestoihin, koska palvelunumeroita voi tarvita vaikkei tätä onnetonta keksintöä liittymään kaipaisikaan.

Teekki
Kommentaattori
  • 32 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Operaattoreiden vastuuta on jo kovennettu: http://www.kkv.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/2015/30.6.2015-viestintapalveluiden-kuluttajansuoja-paran...

 

Ilmeisesti operaattorit käärivät näistä maksuista itselleen niin ison siivun, että tätä vastuuta yritettiin loppuun asti sysätä asiakkaan harteille ja asiasta oltiin hissun kissun...

 

Koko mobiilimaksu on lanseerattu täysin keskeneräisenä ja tässä muodossaan sisältää vakavia riskejä. Mobiilimaksutapahtuman pitäisi olla standardin mukainen ( http://www.mobiilimaksuinfo.fi/) , kaikkine nappeineen ja varoituksineen, mutta sitä se ei ole. Tämän todistivat itse linkittämällä kuvan (päiväyksellä ‎17-11-2015 17:47) josta ilmenee miltä tämä "mobiilimaksupainikehomma" voi näyttää. 😄

 

Erittäin huolestuttavaa on se, että tälläinen maksuominaisuus on kaikessa hiljaisuudessa otettu käyttöön, eikä tästä ole asiakkaita riittävästi infromoitu. Nyt asiakas toimii tietämättään testaajana tässä ja maksaa kulut... 

 

Hattua nostan siitä, että Sonera ja Elisa ovat kuitenkin vihdoinkin reagoineet tähän ja tekevät asialle jotain. Toivottavasti johtaa siihen, että luopuvat näistä turhista veloituksista...

naantalilainen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täältä apua: https://www.facebook.com/sonera/posts/922129411168150

 

Tuossa viestiketjussa on kaikki tehtävät toimenpiteet ja aivan ensimmäiseksi tulee jäädyttää tuo palveluveloitus.

Teekki
Kommentaattori
  • 32 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ja näin:

 

Nyt tuli vastaus Dimocolta.

 

Jotain on tilattu, mutta eivät kertoneet mitä. Myyjänä on  Denyrko S.R.O. Ilmoitettiin, että olen käynyt sivustolla X, valinnut tuotteen ja minulle on kerrottu tiedot maksuista yms. ja lopuksi olen hyväksynyt tilauksen.

Vastasin välittömästi Dimocolle, että kyseinen sivu on minulle täysin tuntematon enkä ole mitään tilannut ja ilmoitin kyseessä olevan huijaus ja vaadin maksun palauttamista. Laitoin mailiin vielä linkin Malwarebytesin blogin näistä huijauksista...

 

Ja tadaa. 4 minuutin päästä ilmoittivat olleensa Denyrko S.R.O:n yhteydessä, joka haluaa palauttaa rahani...

 

 

 

selviiselvii
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Morjensta vaan kaikille Dimocon kanssa painiville 🙂

Olen seuraillut tätäkin ketjua, mutta koska Sonera oli jo keskeuyttänyt nuo siirrot Dimocolle, keskityin taistelemaan oman operaattorini (DNA) kanssa.

Mutta saimme viimein nekin keskeyttämään nuo maksuvälitykset Dimocolle joten on aikaa heitellä tännekkin noita juttuja mitä ollaan selvitelty 🙂

 

Ensinnäkin, voit tarkastaa mikä palvelu ja kuka on laskutuksen takana Dimocon omasta portaalista:

 

http://services.dimoco.at/customercare/login.html

 

Minulla itselläni siellä oli palveluna "finnishhere" ja palveluntarjoajana (yllätys yllätys) CloudCover SRL

 

No Googlehan on kovaa tavaraa, koska netissä ei mikään koskaan katoa jälkiä jattämättä 😉

Joten löysin hieman tietoja tuosta puljusta....

 

https://www.myip.ms/view/ip_owners/413439/Cloudcover_Srl.html

 

Siellä on tiedot CloudCoverin ylläpitämistä sivustoista ja muuta tietoa..... mutta yllättävintä on nuo kommentit....

 

"Was trying to hack my server...."

"they are hackers for 100%......"

 

Eli se niitten laillisuudesta ja sääntöjenmukaisuudesta.......

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1945 custom-general.kudos
  • 2951 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Teekki
Kommentaattori
  • 32 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jep kävin juuri tarkistamissa mikä tuo kyseinen sivusto on, jossa minun väitetään käyneen. Kyseessä todellakin on joku osittain suomenkielinen aikuisviihdesivusto. Kyseisellä sivustolla en ole kuitenkaan koskaan aiemmin käynyt, saati sitten tilannut mitään palveluita.

 

 

 

 

Teekki
Kommentaattori
  • 32 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kävinpä vielä uudestaan tarkistamassa kyseisen sivuston, jotta näkisin tuon maksamisen.

 

Sivun ylälaidassa pienellä maininta yhden päivän tilauksesta hintaan 20e. Itseltäni olivat veloittaneet 19.99e. Videon valitsemisen jälkeen avautui iso läpinäkyvä maksuikkuna, jossa iso vihreä osta-nappi ja sen yläpuolella hieman epäselvästi näkyvä ilmoitus maksunsaajasta, puhelinlaskulla veloitettavasta summasta jne.. Teksti näkyy hieman epäselvästi koska kyseinen maksuikkuna on läpinäkyvä ja varoitusteksti sotkeentuu taustalla näkyvään kuvaan. Maksuikkunassa ei ole mitään mobiilimaksu-logoa tms niin kuin pitäisi olla.

 

Osta-nappi myös sijaitsi itselläni sellaisessa paikassa, että jos ruutua scrollaa yhtään hätäisemmin, niin vahingossa tuota nappia painaa hyvinkin helposti.

 

Kaikinpuolin "hyvin" suunniteltu sivusto siis 😄

Tämän osion uusimmat keskustelut