Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64912
Kirjoituksia 176518

Dimoco Europe Gmbh



Highlighted

Dimoco Europe Gmbh

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/442

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

Vastaa
441 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 17 kpl

371/442

@ametistitar kirjoitti:

Löysinpä tuolta monta sivua taaksepäin sijaitsevan HIEMIN kommentin:

 

 

"Olimme Dimocoon yhteydessä hyvitysten suhteen. Rahoja palautetaan erissä, ei yksitellen, joten tästä syystä palautukset eivät näy tilillä heti hyvityspäätöksen jälkeen. Ensimmäinen erä hyvityksistä tähän tapaukseen liittyen on juuri lähetetty maksatukseen, joten rahojen pitäisi tulla tileille muutaman päivän sisään. Tämä ensimmäinen erä sisältää hyvitykset reklamaatioihin jotka on tehty ennen 11.11."

 

 

Kertokaapa tästä lisää? Pitääkö paikkansa vai onko Hiemin omaa hallusinaatiota?

 

Eli onko uusia maksupäiviä jo tiedossa?

 

Jos on,niin miksi ihmeessä ette kerro niistä? Menetätte todella paljon asiakkaita, kun netti on pullollaan Dimoco-huijausta.


@ametistitar, tiedustelin seuraavia maksupäiviä Dimocolta. Vastaan heti, kun saan tiedon niistä. Kaikki sovitut hyvitykset tullaan maksamaan.

 

1.12. alkaen sovitut hyvitykset Sonera hyvittää asiakkaan tulevalla matkapuhelinlaskulla.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

372/442

Meidän tapauksessamme siis MINUUTIN VÄLEIN on laskutettu kaksi kertaa 10 euroa. Minulle on kerrottu että tämä on "harvinainen virhe".

 

 

 

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

373/442

Dimoco muuten ei ole noiden robottivastauksien jälkeen vastannut viesteihin ja maksuaikatalukyselyihin. Lähes Nigerialaiskirjeiden fiilis tulee noista kaikille reklamoijille automaattisesti lähetetyistä kopioiduista viesteistä ja pankkitilikyselyistä, ei mahda mitään.

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

374/442

Kaisa siis kirjoitti:

 

"Kaikki sovitut hyvitykset tullaan maksamaan."

 

 

 

 Selvä...vai onkohan sittenkään?

 

Nyt kannattaisi kyllä viimeistään Soneran yhtenäistää kommentointilinjaansa. Olen saanut nimittäin edelleen Soneralta sellaista viestiä, että vain nuo minuutin välein laskutetu kympit (tai jopa vain toinen niistä) olisivat virhe. Mutta on siis samalla annettu ymmärtää, että muut asiakkaan tietämättätapahtuneet laskutukset olisivat AIHEELLISIA!

 

Silti Dimocon kanssa yhteistyössä oleva yritys, joka näitä maksuja on tehtaillut on jo aikoja sitten luvannut maksaa kaikki maksut takaisin.

 

Edelleenkin on erittäin vastenmielistä se tapa, jolla asiakasta syyllistetään. Olemme myös antaneet pankkitiedot "rikollisille" vaikka poliisi ei sitä suosita. Soneran kehotuksesta (hoitakaa asia itse) ja Dimocon pyynnöstä näin teimme.

 

 

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

375/442

Olen reklamoinut aiheettomista maksuista hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää eli yli kaksi viikkoa sitten. Rahoja ei ole palautettu.

 

Jos nyt maksan Soneran laskun (lasku menee ilmeisesti automaattisesti perintään jos sitä ei maksa, vaikka useita reklamaatioita onkin tehty) niin tarkoittaako maksaminen juridisesti sitä, että olen "hyväksynyt" laskun loppusumman?

 

Eli olisiko parempi viedä asia suoraan poliisille, jotta perintätoimistoa varten olisi esittää ainakin rikosilmoitus?

 

Luottotietoni ovat kunnossa enkä halua menettää niitätämän takia.

Vastaa
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 445 kpl

376/442

@HarryBelafonte kirjoitti:

Olen reklamoinut aiheettomista maksuista hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää eli yli kaksi viikkoa sitten. Rahoja ei ole palautettu.

 

Jos nyt maksan Soneran laskun (lasku menee ilmeisesti automaattisesti perintään jos sitä ei maksa, vaikka useita reklamaatioita onkin tehty) niin tarkoittaako maksaminen juridisesti sitä, että olen "hyväksynyt" laskun loppusumman?

 

Eli olisiko parempi viedä asia suoraan poliisille, jotta perintätoimistoa varten olisi esittää ainakin rikosilmoitus?

 

Luottotietoni ovat kunnossa enkä halua menettää niitätämän takia.


Hei! Ei se tarkoita sitä että olisit hyväksynyt laskun loppusumman, kun kerran olet jo reklamoinut Soneraa laskusta. Käsittääkseni Sonera hyvittää tulevissa laskuissa nuo Dimocon maksut sitä mukaa kun ne on käsitelty. Voit tietenkin maksaa laskusta kiistattoman osuuden, koska reklamointi jäädyttää kiistellyn osuuden laskusta. Luottotiedotkaan eivät mene hetkessä. Jos lasku on maksamatta niin tulee muistutuslasku ensin ja seuraavaan laskuun viivästyskorko. Perintään lasku lähtee jos ei muistutuslaskuakaan maksa eräpäivään mennessä.

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

377/442
Loistavaa, että rikosilmoituksia asiasta on tehty!! Taidan tehdä itsekin, mikäli asia ei ala selviämään. Kuluttajaneuvontaan soitin eilen ja sieltä oli selkeä viesti, että Soneralla itsellään on oikeus selvittää asia Dimocon kanssa. Soneraa on reklamoitu. Mikäli asia ei sitä kautta selviä, teen minäkin rikosilmoituksen.
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

378/442

Harry:

Tee vain se rikosilmoitus poliisille. Minustakin tuntui ensin vähän nololta tehdä tästä rikosilmoitusta, kun kyseessä on vain 20 eur aiheeton laskutus. Mutta kun meitä ryöstettyjä on jo niin paljon, niin kyse on paljon isommasta asiasta kuin vain "minä ja mun 20 eur".  

Vastaa
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

379/442

@HarryBelafonte Olitko tehnyt reklamaation tänne meille, vai Dimocolle? Jos reklamaatio on tullut meille, kiistanalainen osuus on automaattisesti jäädytetty käsittelyn ajaksi. Jos reklamaatiota ei ole tehty meille, vaan Dimocolle, tulisi tuo koko lasku maksaa eräpäivään mennessä kokonaan. Juridisesti se ei tarkoita, että hyväksyt Dimocon osuuden, koska heille on reklamoitu kohtuullisessa ajassa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

380/442

Olen reklamoinut ihan jokaiseen em.  paikkaan ja monta kertaa.

 

Dimoco on luvannut kirjallisesti maksaa, Sonera venkoilee edelleen ja vihjailee, että vain osa kympin laskuista olisi virheellisiä. Siksi en todellakaan luota Soneraan, pahoittelut tästä.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.